Gå til innhold

Unge mødre på FEM


Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg elsker dette programmet! :fnise:

Som en "moden kvinne" på 38 år med en sønn på 20 år (altså "Been there, done that) synes jeg det er fantastisk morsomt og se alle disse jentene og barna deres.

Jeg må også innrømme at det er med en viss gjenkjennelses faktor:rødme: og aldri så lite vemod jeg koser meg foran tv hver tirsdag. Selv om det er 20 år siden jeg var i samme situasjon, er det mye som ikke har forandret seg har jeg skjønt, særlig når jeg leser her inne og hører hvilke holdninger mange av dere har til unge (og i de fleste tilfeller alene) mødre. De gjør en flott jobb synes jeg, og det er tross alt ikke rart at man vil ut og ha det gøy med venner av og til når man er 18, 19 år (eller yngre).

Jeg benyttet meg i alle fall av barnevakt så fort jeg kunne i en periode, men det betydde ikke at jeg ikke brydde meg og koste meg med sønnen min . (som forøvrig har vokst opp til å bli en flott ung man)

Husk også at det er faktisk mer naturlig å få barn når man er 18 enn når man er 30...

Så til alle dere unge mødre der ute - Stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er hun med det lyse håret som fikk kreft, så er jeg veldig imponert over deg. Synes du virket skikkelig sympatisk, sterk og oppegående! :)

Hun som har barn med to forskjellige fedre derimot...

Jeg takker selvfølgelig for det. Men nå er det en gang slik, at vi alle er veldig forskjellige. Jeg ber dere bare huske på, at det vi alle har til felles, er at vi er glade i våre små :) Kansje kommer det ikke så godt til uttrykk, hverken i serien, eller på privaten. Men det er en lang vei å gå. Man må kansje prøve og feile litt mer enn om man hadde vært tretti og mor. Tilogmed da innebærer det mye prøving og feiling. Så når man skal bli både voksen og mor på samme tid, er det ikke alltid så lett og ta de riktige valgene. Gi oss litt cred bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man frivillig melder seg på et dokumentar tvprogram må man være klar over at det kommer til å sitte folk på andre siden av filmkameraene som tar dette som en form for underholdning og kan være kritiske til deg, samme hvor riktig du føler det du gjør er...

Personlig er jeg ikke med på direkte skittkasting på internett, og de fleste mødrene på programmet virker som snille og oppegående mennesker og absolutt gode mødre. Selv om jeg tror programmet virker litt mot sin hensikt (hvis det har en hensikt?) med å ikke skildre godt nok hvor hardt det kan være og være ung (alene)mor, men bare viser tynne mødre med små søte barn som virker som om de har en helt vanlig dag når de er på kafe med venninner eller plundrer rundt hjemme med den blide poden....

Jeg tviler heller ikke på at dere er glad i barna deres, men samtidig må du innrømme, hvis du har sett på programmet da, at ikke alle der virker så voksne som vi tvseere er vandt til at de fleste mødre er, og noe av oppførselen deres og kommentarene kan provosere. Hvis dette er tilfellet forbeholder jeg meg retten til å diskutere dette med hvem jeg vil så lenge jeg forholder meg saklig og ikke angriper noen på personnivå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg ikke si deg imot på. Jeg har ingen problem med at det blir diskutert, men jeg er overrasket over måten folk diskuterer det på. Selv har jeg til nå ikke opplevd værre kommentarer enn at jeg er kjedelig. Men når folk kommer med komentarer som "Hu dær råne-mora, hva faen er det?" reagerer jeg.

Om du har oppfattet det slik at jeg forsvarer den enkeltes handlinger eller uttalelser, må jeg innrømme at det er enkelte ting jeg tar avstand fra. Men på en annen side velger jeg å bære over med dette. Jeg har gjort alt for mange feil selv, til å kunne dømme noen belagt på en enkelt hendelse :)

retten til å diskutere dette med hvem jeg vil så lenge jeg forholder meg saklig og ikke angriper noen på personnivå :)

Nettopp. Så lenge det er saklig, og ikke angriper noen på personnivå. Det er nøkkelordene :) Utover det, diskuter i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg synes også det virket litt spesiellt å stille opp på tv uten engang å gre håret. Det er sikkert mye jobb me barn, men må da være greit å se litt velstelt ut når man vet man skal på riksdekkende TV.

Hos hun ene moren (hun eldste tror jeg det er) er det jo bestemoren som virker mest umoden.

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virket litt spesiellt å stille opp på tv uten engang å gre håret. Det er sikkert mye jobb me barn, men må da være greit å se litt velstelt ut når man vet man skal på riksdekkende TV.

Det syns jeg er helt greit, er jo sånn det er til vanlig når man har små barn...

Da syns jeg faktisk det er verre og se ut som en blond victoria beckham, blir så falskt, tviler på at man går sånn til vanlig lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg er helt greit, er jo sånn det er til vanlig når man har små barn...

Da syns jeg faktisk det er verre og se ut som en blond victoria beckham, blir så falskt, tviler på at man går sånn til vanlig lissom...

Man grer da vel håret sitt når man skal ut selv om man har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er helt greit, er jo sånn det er til vanlig når man har små barn...

Da syns jeg faktisk det er verre og se ut som en blond victoria beckham, blir så falskt, tviler på at man går sånn til vanlig lissom...

Er jo bare snakk om normal egenpleie, slik som man vasker ansikt og hender, grer håret og pusser tenner om morgenen. Foventer jo ikke at en småbarnsmor skal se ut som hun skal på fest, men hun er jo faktisk et forbilde for sine små, og da må man gå forran som et godt eksempel :)

Men nå sporer vi vel litt av her :)

Men for å ha det sagt, synes det virker som det er mange gode mødre også, og som nevnt her er det sikkert ikke alltid like lett å ha et lite barn, kanskje et trøblete forhold til faren samtidig som man skal bli voksen selv. Pluss at du sikkert ikke har mange jevnaldrene i samme situasjon, i en alder der venner betyr veldig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare snakk om normal egenpleie, slik som man vasker ansikt og hender, grer håret og pusser tenner om morgenen. Foventer jo ikke at en småbarnsmor skal se ut som hun skal på fest, men hun er jo faktisk et forbilde for sine små, og da må man gå forran som et godt eksempel :)

My god. tror da virkelig at det finnes viktigere ting heri livet enn å gre håret.

Selv har jeg for øvrig ikke gredd meg i dag. Isjameg for en dårlig rollemodell jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare snakk om normal egenpleie, slik som man vasker ansikt og hender, grer håret og pusser tenner om morgenen. Foventer jo ikke at en småbarnsmor skal se ut som hun skal på fest, men hun er jo faktisk et forbilde for sine små, og da må man gå forran som et godt eksempel :)

Har du en unge som må ha oppmerksomhet og tilsyn 24/7 er det ikke så lett å ha tid til egenpleie altså! I det tilfellet du sikter til har hun i tillegg to unger...

Men igjen; avsporing :)

Syns det er kjekt at de er naturlige jeg, og ikke gjør seg til for tv. Er jo det som er hele poenget, å se hvordan de er til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stiller opp i en slik TV-serie, må man jo regne med at man ikke alltid blir fremstilt som i virkeligheten. At mødrene oppfører seg rart/dårlig forsterker jo underholdningsverdien, så det er klart at TV-folkene sikkert vinkler det hele til å se litt verre ut enn det er, for underholdningens skyld... Kjedelig for dem som føler de blir fremstilt på feil måte, men sånn er det jo når man stiller opp i slike serier. Blir jo akkurat som annet reality-tv - ikke alle er slik i virkeligheten som de fremstår på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det andre mye viktigere ting man skal lære barna sine enn å gre håret, og man kan selvfølgelig være en god mor om man ikke ser ut som ei sminkedukke - men det er vel ganske vanlig å gre seg litt før man går ut blandt folk? Om man har 1 eller 2 eller 3 unger, så tar det ca. 10 sekunder, og det er vel vanlig at en mor ønsker å få unger med normal hygiene.. (det er ihvertfall det for de mødrene jeg kjenner ;) )

Uansett bra vi er forskjellige :-)

Og nok en avsporing, hehe :)

Gleder meg til neste episode, ser på nettsiden til Fem at det bli bryllup og et frieri! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg hopper litt i tråden her, men ser Kristine (hun blonde i sesong 3) er blitt nevnt her tidligere.

Jeg kommer fra samme by, er litt eldre, og HELE min aldersgruppe vet hvem denne jenta her. Måten hun blir fremstilt på TV er akkurat slik hun blir oppfattet av halve byen. Hvordan hun blir fremstilt uten ungen i serien, er akkurat slik jeg har sett henne i virkeligheten.

Føler ikke at man kan bortforklare oppførsel og holdning med klipping når det kommer til henne :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg hopper litt i tråden her, men ser Kristine (hun blonde i sesong 3) er blitt nevnt her tidligere.

Jeg kommer fra samme by, er litt eldre, og HELE min aldersgruppe vet hvem denne jenta her. Måten hun blir fremstilt på TV er akkurat slik hun blir oppfattet av halve byen. Hvordan hun blir fremstilt uten ungen i serien, er akkurat slik jeg har sett henne i virkeligheten.

Føler ikke at man kan bortforklare oppførsel og holdning med klipping når det kommer til henne :/

Jeg kommer også fra samme sted, men velger å holde meg unna skitkastingen :)

Hun virker som en god mor for datteren sin, selv om hun nok har brukt mange timer foran speilet før tvteamet kom...

Imsdal: bryllup? virket som om det bare var utdrikkingslag...

Endret av Mariajenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også fra samme sted, men velger å holde meg unna skitkastingen :)

Hun virker som en god mor for datteren sin, selv om hun nok har brukt mange timer foran speilet før tvteamet kom...

Imsdal: bryllup? virket som om det bare var utdrikkingslag...

God mor selv om hun har brukt tid foran speilet? Og hvorfor skulle det være en motsetning? Mulig å ha to tanker i hodet på en gang da. Har selv hatt små barn, men fant da jammen tid til å ordne meg selv for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også fra samme sted, men velger å holde meg unna skitkastingen :)

Hun virker som en god mor for datteren sin, selv om hun nok har brukt mange timer foran speilet før tvteamet kom...

Imsdal: bryllup? virket som om det bare var utdrikkingslag...

http://www.fem.no/programportaler/unge_mod...dre_3/om/167338

"Oslojenta Melamin Elisabeth (20) og hennes danske kjæreste Per har vært forlovet en stund, og går med planer om å gifte seg. Det Per ikke vet, er at partneren i all hemmelighet har iverksatt bryllupet. Den store begivenheten skal foregå i København, og det er kun få dager før en intetanende Per skal til alters!"

Kanskje vi ikke får se selve bryllupet i denne episoden :klø:

og:

Cecilie fra Ås:

"- Jeg blir mer forelsket når jeg drikker. Jeg viser det mye mer overfor ham også. Christian er min store drøm, og første gang jeg traff ham, tenkte jeg at han ville jeg kapre, forteller Cecilie, som prøver å fri til mannen i sitt liv under festens gang. Det går ikke helt etter oppskriften, og Cecilie blir litt lei seg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lisen_*
My god. tror da virkelig at det finnes viktigere ting heri livet enn å gre håret.

Selv har jeg for øvrig ikke gredd meg i dag. Isjameg for en dårlig rollemodell jeg er.

:skratte: Hehe, ja,skikkelig dårlig! TROR ikke det betyr fullstendig undergang;) Det er forøvrig det SISTE jeg har tenkt over i forhold til den serien.. Det er heller andre ting. Men hver sin lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god. tror da virkelig at det finnes viktigere ting heri livet enn å gre håret.

Selv har jeg for øvrig ikke gredd meg i dag. Isjameg for en dårlig rollemodell jeg er.

Skal vi se sånn på det så finnes det vel viktigere ting her i verden enn tv serier. Mange uviktige ting som blir diskutert på kg, men det er vel det som er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også fra samme sted, men velger å holde meg unna skitkastingen :)

Hun virker som en god mor for datteren sin, selv om hun nok har brukt mange timer foran speilet før tvteamet kom...

Nevner på ingen måte hvordan hun er som mor, for jeg har ikke noe grunnlag til å komme med kommentarer på det.

Kun hvordan jeg har oppfattet hennes personlighet gjennom våre "møter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...