Gå til innhold

Coxys verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Introduserte Sigurd for kjøpesenteret i dag!! ;) Han sovnet i bilen, sov mens jeg lempa han over i vogna, og men en gang vi kom inn, DA illskrek han. :fnise: PUPP!!! Så da var det bare å sette seg ned og slenge fram puppen. ;)

Måtte skifte på han mens vi var der, og på stellebordet var det målemulighet. Jeg klarte å måle han til 55cm nå, er det mulig??!! :sjokkert: Vokse 5 cm på 3 uker?? :hakeslepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alt er mulig når det gjelder babyer, har jeg funnet ut :fnise:

Endret av Ella*
Skrevet

Høres ut som dere koser dere hjemme hos foreldrene dine :) Bra at de er så engasjert i lille S da :) Koselig at han har fått hilse på oldefaren sin.

Skrevet (endret)
Introduserte Sigurd for kjøpesenteret i dag!! ;) Han sovnet i bilen, sov mens jeg lempa han over i vogna, og men en gang vi kom inn, DA illskrek han. :fnise: PUPP!!! Så da var det bare å sette seg ned og slenge fram puppen. ;)

Måtte skifte på han mens vi var der, og på stellebordet var det målemulighet. Jeg klarte å måle han til 55cm nå, er det mulig??!! :sjokkert: Vokse 5 cm på 3 uker?? :hakeslepp:

Husker første gangen vi hadde med oss lillemannen på kjøpesenter. VAr litt usikker på det der å amme offentlig så jeg hadde passet på å ha på meg ammetopp + et skjerf slik at jeg kunne dekke oss til litt etter alle kunstens regler. Gikk kjempefint de, helt til han skulle rapes. I det jeg løfter han opp drar han med seg skjerfet og vips viser Cloudberry puppen til et halvt kjøpesenter :fnise:

Endret av Cloudberry
Gjest Pysepus
Skrevet
I det jeg løfter han opp drar han med seg skjerfet og vips viser Cloudberry puppen til et halvt kjøpesenter :fnise:

:ler:

Skrevet
Alt er mulig når det gjelder babyer, har jeg funnet ut :fnise:

:ler:

Høres ut som dere koser dere hjemme hos foreldrene dine :) Bra at de er så engasjert i lille S da :) Koselig at han har fått hilse på oldefaren sin.

Deilig med engasjerte besteforeldre! :)

Husker første gangen vi hadde med oss lillemannen på kjøpesenter. VAr litt usikker på det der å amme offentlig så jeg hadde passet på å ha på meg ammetopp + et skjerf slik at jeg kunne dekke oss til litt etter alle kunstens regler. Gikk kjempefint de, helt til han skulle rapes. I det jeg løfter han opp drar han med seg skjerfet og vips viser Cloudberry puppen til et halvt kjøpesenter :fnise:

:legrine:

========

Sitter her med en veeeldig våken baby som skriker så fort jeg ikke holder han oppe. Gikk ikke engang og prøve å få han til å sovne sammen med meg i senga.. Så da sto jeg like gjerne opp til dataen for å gjøre noe "fornuftig" her! :fnise:

Har slitt med litt magevondt de tre siste nettene. Tenker og tenker for å finne ut hva jeg har spist.... Ikke lett dette her. Hadde vært enklere hvis babyer kom med bruksanvisning!!! :ler:

Skrevet
Ikke lett dette her. Hadde vært enklere hvis babyer kom med bruksanvisning!!! :ler:

... eller display i panna :fnise:

Skrevet

I går våknet S kl 04:45 og holdt det gåen til 07:10... :Gjesp: Da måtte jeg snart opp uansett, så det ble minimalt med søvn på meg. Sov vel 4,5t tilsammen i løpet av natta... (Han hadde nemlig skriketid fra vi prøvde å legge oss kl 22.30 til kl 0:15 også.. :sjenert: )

De tre siste nettene som vi var hos mamma og pappa var det altså mye våken-tid med magevondt og påfølgende skriking. Kom hjem igjen i går kveld, og i natt har ting gått bedre igjen! :) Ikke noe, eller hvert fall minimalt med skriking. Var kanskje en gang i natt som han ga tegn til litt magevondt, men det gikk fort over. Eneste var at han sov ikke mer enn en time i egen seng, resten av tida lå han tett inntil meg... Og da blir det ikke noe særlig god søvn på meg, igjen... :sjenert:

Men det var da framgang, så kanskje i natt igjen..? :vetikke: I dag er i hvert fall en helt vanlig dag igjen her hjemme! Vet ikke om så små babyer merker den forandringen...? Forskjellen på å være hjemme eller borte, og reisingen og sånn..

Dagen i går var jo ganske spesiell, da det var farmors begravelse. Grudde meg for den... Knakk sammen og strigråt med en gang vi kom inn i kirka og jeg så kista sto der. Huff, så vondt det gjør å miste noen man er glad i..

Sigurd hadde jo vært våken så mye på morgenen, så mat-tida hadde jo blitt helt på trynet... :fnise: Fikk rista litt liv i han så jeg fikk skifta på han og gitt pupp kl 8, men da var han i drømmeland, - helt til rett etter kirkeklokkene hadde ringt inn til begravelsen.. Typisk! :ler: Så jeg ble jo veldig opptatt med lille gullklumpen under hele sermonien i kirka. Pupp, rap og bæsj (og dæven som lydene ble forsterka i kirka!! :legrine: ) og mer pupp. Akkurat i det vi PLUTSELIG skulle opp og følge kista ut, så satt selvfølgelig jeg der med Sigurd i armene og han med puppen i munn. Heldigvs hadde han sånn delvis sovnet da, så da var det bare å hive han oppi vogna og slenge på meg jakka utenpå de klærne mine som ikke ble kneppet og satt ordentlig på. Følte meg med ett som en skikkelig typisk spedbarnsmor! :gjeiper: Men vi fikk kasta oss etter på rett plass, så det gikk greit. (Takk og lov for at noen av søskenbarna mine dro ut tida litt ved å somle litt da de skulle ta opp og bære ut blomster.... :fnise: )

Så begravelsen gikk jo fint, men jeg ble som sagt ganske opptatt med gullklumpen min. Men det var ganske godt det også...! ;) Godt å ha han der og holde rundt ham.

Nå er vi hjemme igjen, og huset ser ikke uuuut...... :sjenert: Så jeg har egentlig 1000 ting jeg skulle ha gjort. I tillegg til skolen.. Huff, bare to uker igjen til fristen for levering av eksamensbesvarelsen, og jeg har ennå ikke begynt.. Men nå er det full skjerpings!!

Sigurd har sovet i ca halvannen time, og jeg har fått begynt litt med husarbeidet. Og frokosten er endelig fortært.. Men lurer på om det blir noe julepynting her i år... Skjønner ikke når jeg skal få tid til alt!! :fnise: Huff, jaja..

Nei, nå har jeg fått vekk verste KG-abstinensen, så da får jeg vel fortsette litt! MÅÅÅ liksom bare innom her og oppdattere litt hver dag... ;) Er ikke fult så trofast i alle andre sine dagbøker nå om dagen, men skal love å ta det igjen bare det roer seg mer her! :)

Skrevet

Forresten så har vi full diskusjon om valg av faddere om dagen. Ikke bare bare å velge det heller! ;)

Skrevet

:vinke:

:fnise: Gutter bruker som regel ikke å like kjøpesenter like godt som oss jentene vet du ;)

Hehe, bruksanvisning til baby hadde garantert vært en hit! Jeg vet jeg hadde kjøpt iallfall ;)

Faddere ja, er ikke så lett å velge nei ... Jeg var redd for at noen av venninnene mine skulle bli såret pga de ikke ble valg jeg, men man kan jo ikke velge alle heller ... Jeg har jo ikke søsken, det gjør det jo også enda vanskeligere. Sikkert problematisk for foreldrene mine å velge også, for jeg har besteforeldrene mine som faddere :forvirra:

Ha en fortsatt fin kveld, og forhåpentligvis en rolig natt! :klemmer:

Skrevet

Jeg har også mine besteforeldre som faddere, dermed har jeg bestemt meg for at det skal IKKE Sigurd ha! ;)

====

Idag har S og jeg vært i banken og ordnet med sparekonto til han! :hoppe: Han fikk også badehåndkle og sparegris. :jepp:

Var også en tur innom barnehagen jeg har jobbet i, og ungene var sååå ivrig på å se på babyen som endelig hadde kommet ut av magen. :)

Nå får han mat og er veeeeldig våken, og ikke klar for å ligge alene, så er problematisk å få laget middag, gitt..... ;)

Skrevet

Forøvrig så intruduserte vi SMOKKEN for Sigurd i går...!!!! :fnise: Først spytta han den ut et par ganger, før han så tok den. Da sugde han noe vanvittig intenst, og fikk et uttrykk i ansiktet som rimelig frustrert sa "men, det kommer jo ikke no, det kommer IKKE NO!!!!" :ler:

Etter en kort stund skjønte han nok at den bare var for kos, og da så det også ut som han virkelig koste seg glugg i hjel. Tok ene hånda si på smokken, som om han passte på at den ikke skulle dette ut, og andre hånda opp til kinnet sitt. Så lå han der og koste og koste, så såååå søt ut!!! :rødme:

Skrevet

:vinke:

Måtte :fnise: litt av historien din om begravelsen. Det er jammen ikke bare bare, men godt det gikk så bra da.

Smokken var en redning her også. Etter amming hver natt i flere timer fant vi ut at smokk var en fantastisk ting :)

Ha en fin kveld :hug:

Skrevet

Hehe, ja beravelsen fikk en liten komisk vending for meg! :gjeiper: Var veeeeeldig kort mellom smil og tårer, for å si det sånn! ;) Og det var jo egentlig ganske godt..

Skrevet
Men lurer på om det blir noe julepynting her i år... Skjønner ikke når jeg skal få tid til alt!! :fnise: Huff, jaja..

Det blir jul vettu... Jeg kunne ikke stå eller gå uten å ha veldig vondt på seks uker etter lillemannens fødsel og det ble jul allikevel. Gjelder bare å benytte seg av besøk. Her i huset vaska mamma mens svigermor strøk gardiner og bakte :)

(Svigermor må forsåvidt bake i år også og tror jammen meg at mamma skal få vaske litt :fnise: )

Skrevet

Er vel ingen fare, nei, jula kommer uansett! ;)

====

Huff, skulle ønske Sigurd kunne ligge mer i sin egen seng... :sjenert: Han sover bare inntil meg om natta nå, og da blir det begrensa med søvn på meg. Han om var sååå flink i begynnelsen da vi kom hjem...! ;):sukk: Men, men.. Det må vel gå seg til...

Men er redd han får som vane å sove med meg, får han det..? :vetikke:

Skrevet

Nå har jeg forsøkt å legge ut bloggbildene mine på en annen måte. Kan noen sjekke om det funker?

Skal se om jeg ikke får lagt ut noen flere bilder veldig snart! ;)

Skrevet

Det med sovinga kan være litt innvikla... Tror det er vanskelig å si om det blir tøft å venne ham på å sove i egen seng igjen, unger er jo så forskjellige. Men etter hvert går det nok seg til :klem:

Spennende med bilder :)

Skrevet

Takk, Ella*!! Flotte greier!! Driver og laster opp noen nye bilder til europhoto nå, så da får jeg håpe det blir ferdig før lille gullet her mååå ha pupp igjen. Er nok snart tida for det.. ;) Men så treeeeegt det går å laste opp noen få bilder dit, altså.... :sjenert::Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...