Gå til innhold

Coxys verden


Coxy

Anbefalte innlegg

Oi det tok tid før jeg fant ut at det var ny dagbok på gang ja :fnise:

Veldig leit å høre om farmoren din, har selv to (tre faktisk, men ene har jeg ikke noe særlig kontakt med) besteforeldre som jeg går litt på tå for om dagen. Har så gode minner om min oldemor, så jeg skulle sååå gjerne ønske at mormor også fikk oppleve å bli oldemor. :(

Vakre lille S er født og den eldre generasjon blir borte, det er ganske spesielt når man får livets gang så nært innpå seg. Håper du gleder deg masse med S oppi det hele selv om det er tungt å miste noen!

Nå må jeg skylle ut hårfarge, men der var du på mine innlegg ihvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke Lillegutt her vært skikkelig forkjøla, men også han har vært litt snørrete - og da har han blitt mye tettere på natta han også. Er det ikke gjerne sånn med oss voksne også, at vi er mest "snørrete" når man legger seg for å sove? :klø: Det er nok i alle fall normalt :ler:

Lykke til på togturen, det går sikkert bra!

Jo, det er kanskje normalt..?! :vetikke::fnise:

Takk for det, togturen gikk veldig fint! Sigurd sov hele veien! :bolledeig:

Har du prøvd sånn snørrsuger?

God tur! :klem:

Har fått tips om det i dag, så skal prøve å få tak i det på mandag! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det tok tid før jeg fant ut at det var ny dagbok på gang ja :fnise:

Veldig leit å høre om farmoren din, har selv to (tre faktisk, men ene har jeg ikke noe særlig kontakt med) besteforeldre som jeg går litt på tå for om dagen. Har så gode minner om min oldemor, så jeg skulle sååå gjerne ønske at mormor også fikk oppleve å bli oldemor. :(

Vakre lille S er født og den eldre generasjon blir borte, det er ganske spesielt når man får livets gang så nært innpå seg. Håper du gleder deg masse med S oppi det hele selv om det er tungt å miste noen!

Nå må jeg skylle ut hårfarge, men der var du på mine innlegg ihvertfall :ler:

:velkommen: hit til dagboka mi! :) Tror du er ny for meg, eller har du kanskje skiftet nick? :klø: (Eller er jeg bare i ammetåka...?) :fnise:

Ja, var veldig kjedelig med farmor, og spesielt nå, midt oppi all gleden.. Skulle virkelig gjerne ønske at hun hadde fått møtt sitt nye oldebarn før hun gikk bort.. Men, men, sånn er livet! Veldig spesielt når man opplever både glede og sorg så nært på samme tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togturen i går gikk fint, Sigurd sov hele veien! Var nok veldig deilig å ligge og bli rugget av toget i vogna si! ;)

Men jeg ble virkelig nervøs for hvordan vi skulle komme oss av toget; hele toget ble STAPPFULT av militære som skulle hjem på perm, og de sto med sine svære bager/sekker i hele gangen. Og der skulle liksom jeg komme fram med vogn, svær sekk på ryggen og bilsete.... :sjenert: Men det gikk! :tommelopp::fnise:

Mamma og pappa er helt tussete her, og nesten "krangler" om hvem som skal få lov å holde og kose med Sigurd! :gjeiper: Mamma nesten "leiter etter" om det har kommet noe i bleia, slik at hun kan skifte på han, og idag så ville hun såååååå veldig gjerne få lov å bade han. Og Sigurd elsker å bade, så det var jo greit! ;)

Har besøkt farfar i dag, og det gikk greit. Var litt tungt og vondt, men farfar var veldig stolt over lille S, og viste stor glede over å få møte han. Så det letta selvfølgelig på stemninga! ;) Fikk tatt generasjonsbilde med farfar, pappa, meg og Sigurd, - godt å ha for framtida! Skal passe på å ha med kamera hver gang vi besøker farfar i tida framover, slik at vi hele tiden har et "siste bilde" av nyere dato av han og Sigurd, den dagen farfar også går bort..

Nå skal vi spise biff og fløtegratinerte poteter her, - godt å få alt servert! :lur::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at turen gikk så bra :) Flinke Sigurd. Var nok fint for bestefaren din å møte ham. Er ikke dårlig å ha fire generasjoner på bilde da. Desverre har vi ingen besteforeldre igjen hverken mannen eller jeg. Best å ta vare på den tida man har igjen med dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: hit til dagboka mi! :) Tror du er ny for meg, eller har du kanskje skiftet nick? :klø: (Eller er jeg bare i ammetåka...?) :fnise:

Jepp, skiftet nick, og avatar også tror jeg? Var uansett bare såvidt innom forrige dagboka, da var nicket nnn :)

Kos deg masse med familien i helga :)

Edit: Hvordan hund er det dere har? Den er vakker!

Endret av Nuni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at turen gikk så bra :) Flinke Sigurd. Var nok fint for bestefaren din å møte ham. Er ikke dårlig å ha fire generasjoner på bilde da. Desverre har vi ingen besteforeldre igjen hverken mannen eller jeg. Best å ta vare på den tida man har igjen med dem :jepp:

Det er helt klart, en må ta vare på besteforeldregenerasjonen så lenge man har dem. Jeg har nå bare igjen farfar.. De siste par årene har jeg vært veldig bevisst på å passe på å besøke han og farmor hver gang jeg har vært hjemme.

Sigurd har også to oldeforeldre på samboerens side. Så vi er jo heldige sånn sett! :)

Heisann, og gratulerer så masse med lille Sigurd! :smilyblomst:

Tusen takk for det, og velkommen til den nye dagboka mi! :blomst:

Jepp, skiftet nick, og avatar også tror jeg? Var uansett bare såvidt innom forrige dagboka, da var nicket nnn :)

Kos deg masse med familien i helga :)

Edit: Hvordan hund er det dere har? Den er vakker!

Aha, sånn og forstå! :)

Vi har en jämthund, en svensk type elghund! Han ER nyyydelig og kjempesnill! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at togturen gikk bra ;)

Må være herlig og bare kunne slappa av, få middagen servert og noen som vil ta S hele tiden ;)

Håper dere får en fin dag i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at togturen gikk bra ;)

Må være herlig og bare kunne slappa av, få middagen servert og noen som vil ta S hele tiden ;)

Håper dere får en fin dag i dag :klemmer:

Ja, det er klart, godt med litt avlastning! :jepp:

Håper du får en fin dag idag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på melka mi og spisinga til lillegutt. Ikke at det er for lite melk altså, det er ingen fare. Men rett og slett om det er for mye noen ganger, så Sigurd ikke kommer til den tjukke melka som faktisk skal metne ham... Kan det være tilfelle...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi har økedøgn i dag jeg...?! :klø: Siden kl 4 i dag tidlig har Sigurd spist hver time/hver halvannen time..... Føler jeg ikke har gjort noe annet enn å slenge fram puppene i dag! :fnise: Godt jeg er hos mamma og pappa, og strengt tatt ikke trenger å gjøre noe spesielt heller.. :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som økedøgn ja. Vi har hatt noen sånne runder... Slitsomt...

Godt at togturen gikk så bra da.

Godt du blir litt skjemt bort, kan tenke meg at foreldrene dine koser seg nå.

Godt du fikk vært hos farfaren din. Vi har også tatt 4 genrasjonsbilde :)

Tenker på deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt økedøgn ja :) Og ang melkemengden, så går det seg til etterhvert. I begynnelsen var puppene mine aldri tomme, hadde så masse melk, så T fikk nok ikke i seg så mye av den fete melka. Men etter 4-6 uker er mye gjort... Da begynner kroppen å skjønne hvor mye den trenger å produsere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snikleser litt i dagboka di jeg :)

Er litt verpesyk her, så jeg prøver å danne et bilde av hvordan det vil bli :)

Og da er det godt å kikke i dagbøkene her på KG :ler: Vi skal ikke sette i gang før om 1 år... så jeg må prøve å forberede meg litt her :)

Håper jeg får det så greit som dere har det!

Gratulerer med lille Sigurd! Nydelig navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Angående om Sigurd får i seg den fete melka eller ikke så anbefalte helsesøster meg å alltid huske hvilken pupp han fikk sist, så hvis du først ga høyre og så venstre så begynn med venstre ved neste amming, om du forstår? Da får han vistnok i seg den fete melka :jepp:

Om han går fint opp i vekt er det uansett ikke noe å bekymre seg for :)

Godt togturen gikk så bra :tommelsmil: Grudde meg mye første gangene vi skulle ta bil, tog, buss og fly- spesielt gruet jeg meg til om vi kom ut av bussen, for det er ikke alltid noen er behjelpelige med vogna :kjefte:

Så koselig med generasjonsbilde :jepp: Burde tatt noe sånt vi også *notere seg bak øret*

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som økedøgn ja. Vi har hatt noen sånne runder... Slitsomt...

Godt at togturen gikk så bra da.

Godt du blir litt skjemt bort, kan tenke meg at foreldrene dine koser seg nå.

Godt du fikk vært hos farfaren din. Vi har også tatt 4 genrasjonsbilde :)

Tenker på deg :hug:

Ja, var jammen litt slitsomt i går. Heldigvis fortsatte det ikke i natt! ;)

Og glad jeg var her hos mamma og pappa...

:hug: til deg også!

Er nok litt økedøgn ja :) Og ang melkemengden, så går det seg til etterhvert. I begynnelsen var puppene mine aldri tomme, hadde så masse melk, så T fikk nok ikke i seg så mye av den fete melka. Men etter 4-6 uker er mye gjort... Da begynner kroppen å skjønne hvor mye den trenger å produsere :)

Mye er nok gjort allerede her, altså, merker stooor forskjell på nå og for 2 uker tilbake! ;) Men det går seg nok enda mer til etter hvert.

Hei!

Snikleser litt i dagboka di jeg :)

Er litt verpesyk her, så jeg prøver å danne et bilde av hvordan det vil bli :)

Og da er det godt å kikke i dagbøkene her på KG :ler: Vi skal ikke sette i gang før om 1 år... så jeg må prøve å forberede meg litt her :)

Håper jeg får det så greit som dere har det!

Gratulerer med lille Sigurd! Nydelig navn! :)

Heisann! Koselig med sniklesere som står fram! :jepp:

Verpesjuk var jeg i laaang tid også!! :ler: Og nå sitter jeg endelig her med en liten gullgutt i armene! :hjerte: Bare å glede seg, er nok slitsomme perioder med det å få barn, men du verden så mye kos og glede også. Kan ikke finnes noe bedre her i verden enn det å få egne barn! :hjerter:

Takk for det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Angående om Sigurd får i seg den fete melka eller ikke så anbefalte helsesøster meg å alltid huske hvilken pupp han fikk sist, så hvis du først ga høyre og så venstre så begynn med venstre ved neste amming, om du forstår? Da får han vistnok i seg den fete melka :jepp:

Om han går fint opp i vekt er det uansett ikke noe å bekymre seg for :)

Godt togturen gikk så bra :tommelsmil: Grudde meg mye første gangene vi skulle ta bil, tog, buss og fly- spesielt gruet jeg meg til om vi kom ut av bussen, for det er ikke alltid noen er behjelpelige med vogna :kjefte:

Så koselig med generasjonsbilde :jepp: Burde tatt noe sånt vi også *notere seg bak øret*

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Skjønner hva du mener! :jepp: Og fikk tips om det der allerede på føden. Problemet er vel heller det at det er ikke alltid han klarer å tømme en pupp engang... :sjenert: Så da lurer jeg alltid på om jeg skal fortsette med det han sugde fra ved forrige amming, eller ta det andre. Det andre er jo da sprengfult det også.... Ikke bare bare dette! ;) Men er ikke slik ved hver eneste amming altså, heldigvis. Men det dukker opp noen sånne dilemmaer i løpet av en dag! ;)

Viktig å huske på å ta bilder, - minner for livet, når muligheten fortsatt er der! ;)

:sukk:

Signerer Knøttets ammetips.

Men Sigurd får sikkert nok mat :)

Håper på det!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...