Soon Skrevet 29. mars 2010 #3821 Del Skrevet 29. mars 2010 Flere som har merket noe til babyens søvn i forhold til at vi har stilt klokka? E var helt håpløs i kveld - først sov han i 1 time og 45 minutter siste luren sin, og våknet ikke før halv fem, og når han da vanligvis legger seg rundt 19, nektet han. Sovnet litt over 20, eksakt en time senere enn vanlig (eller slik som han pleier å legge seg ut fra vinter-tid). Tror han merker at det er mye lysere ute... Noen som har en god løsning på dette stille-klokka-tullet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. mars 2010 #3822 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Nå har I aldri vært noen sovebaby, men det har vært greit å legge henne i det siste. Men nå? I dag tok det nesten en time med turning, roping og sinte hyl før hun sovnet, og i går var det like ille. Vi har lystett rullegardin på soverommet, men det kommer allikevel lys inn på sidene, så hun lar seg ikke lure så lett. Endret 29. mars 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. mars 2010 #3823 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Her gikk det skammelig lett, men vi har hatt en sutrete gutt i dag. I sektiden begynte plutselig å gråte veldig, da var det noe som plaget han, for han hadde vondt. Om det var tennene eller noe annet er vi ikke sikre på. Han gned seg i ansiktet, men gråt bare når han ble lagt ned i fanget, på stellebordet eller gulvet. Holdt pappaen han, var det greit. Men det var ikke sutregråt. Det var skikkelig sår gråt. Ikke har han hatt rare matlysten heller. Endret 29. mars 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 29. mars 2010 #3824 Del Skrevet 29. mars 2010 Vi fikk tips om å legge henne 20.15 de to første nettene, deretter 20.00 i to netter, deretter 19.45 i to netter også 19.30 igjen. Samme om morgenen. Det fungerte og fungerer for mine to svigerinner, så prøver vi også. I natt sovnet hun forsåvidt 20.10, så er på rett vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. mars 2010 #3825 Del Skrevet 30. mars 2010 Si i fra om jeg skal sende deg en pakke, aricept. Takk for tilbudet! Familien kommer ned til påske, så jeg har bedt pappa om å gå innom en helsekost for meg. Om han ikke finner grøt der, så tar jeg deg nok opp på det tilbudet! Omstilling til sommertid gikk strålende. Han våknet nemlig en time før normalt på søndag (halv seks i gammel tid) og dermed stilte han seg inn helt på egenhånd. Superdeilig, selv om det ble litt tidlig morgen på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. mars 2010 #3826 Del Skrevet 30. mars 2010 Vi er stålende fornøyd med at klokka er stilt Nå våkner han klokka 06.00 istedetfor 05.00, og legger seg mellom 19.00 og 19.30 Åh, idag satt jeg lillemann på gåbilen sin, og der satt han og skjøv seg frem og tilbake med beina Han skjønte hva han gjorde også, og når jeg klappet å så jaaaa! Da ble han helt vill og smilte fra øre til øre Nå har vi satt bolledeig, så får vi håpe ikke hu mor drepte gjæren, igjen, hihi.. Også så blid, livet her herlig om dagene altså. :rødme: Måtte bare få ut litt lykkerus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2010 #3827 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Det er deg vel unt, minnie! Her har han plutselig begynt med lange lurer på dagtid, uten at det tar fra han nattesøvnen. Dog har han kuttet ut den ene luren, slik at han nå sover to lurer, ikke tre. Ikke tror jeg at han spiser lite heller. Vi rekker hvertfall fire måltider i løpet av dagen. Alle med både MME og fast føde. Frokost. Da får han MME før han legger seg igjen, middagsmat og vann/MME, mellommåltid med MME og frukt, samt kvelds og litt MME på sengekanten. Om natta krever han ikke mat lenger. Bare smokken om den er så syndig og lusker seg ut av munnen og han finner ut av det. Han får i seg rundt 600ml MME, inkludert det som er i grøten da. Jaja. er det ikke det ene, så er det det andre...ift. bekymringer altså... Han er jo aktiv og fin ellers da, så det er vel bare en ny endring i rutinene. Brått vil han ikke sove mer, og da sitter jeg vel her og savner at han sov litt hvertfall! Endret 30. mars 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. mars 2010 #3828 Del Skrevet 30. mars 2010 Ja, det er virkelig en ny verden for oss, kan liksom ikke få sagt det nok Det er på den tiden de pleier å ha to lurer, men det er selvfølgelig veldig individuelt. Mellom 6 og 9 mnd går de fleste fra 3 til 2 lurer. Her er det litt til og fra, men skulle ønske han kunne holde seg til 2 lurer hele tiden, er litt lettere å forholde seg til det mht andre planer. Men jeg kan jo ikke styre hvor lenge han sover om gangen så Så godt å slippe å mate på natta Saeria, har det gått av seg selv? Vi har 3 måltider med fast føre om dagen, men så lenge jeg ammer så vil jeg gjøre det så mye jeg kan på dagen slik at jeg ikke mister den enda. L spiser 3 skiver til frokost, 2-3 til lunsj og grøt til kvelds. Han pleier å få middagsglass, men under denne glutenfrie perioden dropper vi det, det inneholder jo gluten nesten alt som er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2010 #3829 Del Skrevet 30. mars 2010 Skal si han spiser godt. G har ikke helt fått dreisen på dette med brødskiver enda. Nattmaten gikk ganske av seg selv, ja, og det er deilig. Jeg dyttet smokk når han våknet. Dyttet den inn i munnen 2-3 ganger, så sovnet han, og våknet ikke før rett før syv, da pappaen skulle stå opp. da var det mat. I dag sov han av en eller annen grunn til kvart på ni! Da ble det litt grøt til frokost og MME på senga når han skulle ha luren sin. Etter han våknet ble det litt middag og litt kraftig utvannet juice på tutekopp. Han nekter nemlig på vann, så nå skal vi tynne ut juicen mer og mer, og så sitte igjen med bare vann. Det er noe med å få dreisen på koppen også. Han var ikke overvettes begeistret, men det ble mer moro, når han fikk til koppen da. Så blir det litt mellommåltid om litt, og kvelds før han legger seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. mars 2010 #3830 Del Skrevet 30. mars 2010 Man skal bekymre seg for mye.. Vi liker ikke at han ikke liker vann. Han liker ikke noe annet enn mme. Vi prøver og prøver. Vi har prøvd ulike fruktdrikker uten suksess. Det som funker "best" er å la han drikke vann av samme glass som pappan. Da drikker han én slurk før tunga kommer ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mars 2010 #3831 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Synes jeg ser han. Nå har G fått nesten en hel banan, og han sitter fornøyd i vippestolen og pimper på uttynnet juice. Vi har fått gaver også i dag. En hjemmesydd meitai. Lilla med en skjønn liten babydrage på og en tradisjonell koreansk podaegi. G fikk en Go'boken bok om farger, og den falt virkelig i smak. Ryggbæring på tom mage, derinmot, var ikke så stas. Endret 30. mars 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. mars 2010 #3832 Del Skrevet 30. mars 2010 E har også begynt med 2 lurer på dagtid, og jeg tør nesten ikke si det, men de har blitt gode og lange til han å være. Som regel en på ca 45 minutter, og en på 1 time og 45 minutter - vi har jo nesten gått i sjokk her, for sånn har det vært en ukes tid nå - deilig! Vi har også gått fra 5 til 4 måltider, så nå ser matplanen sånn ut her i huset: Frokost: 200ml MME Formiddag: 1 porsjon grøt m/fruktmos og vann (drikker fortsatt ikke så mye da men) Middag: 165ml MME + litt skive eller halvt middagsglass Kvelds: samme som formiddag Og blir han sulten innimellom, får han litt frukt. Fungerer veldig bra Spent på vekt og lengde nå, syns han har strekt seg endel i det siste. Tenkte å veie og måle rundt den 17. - da er han 8mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 31. mars 2010 #3833 Del Skrevet 31. mars 2010 Skal si han spiser godt. G har ikke helt fått dreisen på dette med brødskiver enda. Nattmaten gikk ganske av seg selv, ja, og det er deilig. Jeg dyttet smokk når han våknet. Dyttet den inn i munnen 2-3 ganger, så sovnet han, og våknet ikke før rett før syv, da pappaen skulle stå opp. da var det mat. I dag sov han av en eller annen grunn til kvart på ni! Da ble det litt grøt til frokost og MME på senga når han skulle ha luren sin. Etter han våknet ble det litt middag og litt kraftig utvannet juice på tutekopp. Han nekter nemlig på vann, så nå skal vi tynne ut juicen mer og mer, og så sitte igjen med bare vann. Det er noe med å få dreisen på koppen også. Han var ikke overvettes begeistret, men det ble mer moro, når han fikk til koppen da. Så blir det litt mellommåltid om litt, og kvelds før han legger seg. Ja, han spiser veldig godt og spiser igrunnen alt som kommer fremfor han på bordet eller på skjeen Så fint han fant det ut selv, virker som mange gjør det rundt den tiden. Jeg kommer iallefall ikke til å stresse med avvenning når nestemann kommer, satser på det går som det gjorde nå, mer eller mindre av seg selv. Da er det nok ikke lenge før han drikker rent vann. Men det er jo en fin løsning å blande litt juice oppi. Man skal bekymre seg for mye.. Vi liker ikke at han ikke liker vann. Han liker ikke noe annet enn mme. Vi prøver og prøver. Vi har prøvd ulike fruktdrikker uten suksess. Det som funker "best" er å la han drikke vann av samme glass som pappan. Da drikker han én slurk før tunga kommer ut.. sånn var L i begynnelsen også, ikke snakk om at han skulle drikke vann av hverken kopp eller flaske. Men når vi kjøpte tutekopp som han fikk dreisen på, tror jeg han syntes det var litt moro. Tror L ble litt inspirert av den lille din Saeria og sov til klokka kvart på åtte :gjeiper: Han våknet først klokka seks, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å gi han mat og legge han igjen og jammen gikk det ikke fint Idag også, har vi en blid og strålende fornøyd gutt, deilig Måtte innom for å ønske dere en fin påske. Her regner det som bare det, men med familie og godt humør skal vi få en påske det er verdt å huske Er jo trossalt første påsken med babisene våre :rødme: Påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mars 2010 #3834 Del Skrevet 31. mars 2010 Så deilig med litt ekstra søvn, Minnie. Vi var oppe klokka 8 i dag, men da hadde han sovet urolig fra klokka var 4. Jeg måtte ta han oppi til meg,og det betyr jo at jeg sover i en mer eller mindre ubehagelig stilling, men det er bedre enn å høre på en som kaver og turner i senga si. Han var i tillegg litt sutrete også til han la seg igjen, så det er vel disse tennene da, som ikke viser noe tegn på å bryte gjennom, men som irriterer han for det. Jeg har tenkt å veie han rundt den 10. når han er 8 mnd. Gjør som deg, Soon. Vi skal jo ikke på kontroll før i mai, siden de er overabeidet på helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. mars 2010 #3835 Del Skrevet 31. mars 2010 Har aldri vært på helsestasjon noen andre ganger enn til kontroll. Jeg kommer meg ikke dit uten bil, og den har mannen på jobb. Så sist kontroll var 6 mnd og neste er 9 mnd kontroll i slutten av april. Da er det pappan som skal ta han med, men spent på vekt og lengde. Han har mistet litt av valkene sine, så han må ha strekt seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. mars 2010 #3836 Del Skrevet 31. mars 2010 Hurra! Vi har fått barnehageplass! 100 % plass i førstevalget!! Så utrolig deilig med en stor bekymring mindre! (og en ny, liten en.. står vi må postlegge svar innen en uke etter vi fikk brevet, men det er jo påske og helligdager. Posten jobber vel ikke før til tirsdag..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mars 2010 #3837 Del Skrevet 31. mars 2010 Grattis! Jeg kan aldri tenke meg at påsken teller med i de dagene, nei. Dessuten kunne det jo hende at dere også fikk brevet etter påske, så de kan nok ikke være så nazi på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. mars 2010 #3838 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Gratulerer med plassen, Aricept - herlig å få det ut av verden kan jeg tenke meg. E har vært så survete idag - vil ikke ligge på gulvet og leke selv, vil bare ha oppmerksomhet hele tiden - litt slitsomt kjenner jeg. Men nå er det ikke lenge før pysjen og kveldsmat, så da har vi noe å henge fingrene i. Jeg skulle aldri ha skrytt av sovinga hans her igår idag har han kun sovet 2x40 minutter... God påske til alle sammen, forresten. Endret 31. mars 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mars 2010 #3839 Del Skrevet 31. mars 2010 Det er farlig å skryte, ja. God påske, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 31. mars 2010 #3840 Del Skrevet 31. mars 2010 Supert med barnehageplassen, Aricept En liten oppdatering fra oss også: Lillegutt sover stort sett natta gjennom nå, men til gjengjeld starter dagen gjerne 5.30-6 Han får pupp på senga før vi står opp, og gjerne litt brødskive med leverpostei og vann etter morgenstellet. Så er det tid for dagens første av (fortsatt) 3 dupper, og etterpå et det pupp, grøt og vann. Ny dupp, og så er det (pupp) middag og vann. En liten dupp igjen på ettermiddagen, denne er som oftest ganske kort, og så er det muligens et lite mellommåltid (frukt) før kveldsgrøten og pupp på sengekanten. Han sovner for natta rundt kl 19, og da har mor og far kvelden for seg til det vi vil Ikveld skal vi spise Crispy Chicken og se Heroes Etter å kun ha kommet seg rundt og bakover en god stund nå virker det som om han holder på å knekke koden for hvordan han skal komme seg fremover. Nå skyver han seg bittelitt frem med høyre hånda, så i løpet av påska regner jeg med han er i full vigør også fremover. Det skal bli godt for både mor og sønn, for det er ganske frustrende å bevege seg bakover når man vil fremover må vite God påske alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå