Gå til innhold

Kan ikke kvinner vaske seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja ikke sant.....

For vet du, jeg får sopp i HUDEN RUNDT åpningen om jeg bruker intimsåpe i underlivet. Dvs huden blir tynn og sår og det klør som besatt. Om jeg da ikke behandler med en gang vil jeg etterhvert få økt og klumpete utflod når soppen sprer seg i sjeden. Om jeg IKKE bruker intimsåpe eller en spesiell type bind får jeg ikke slike problemer.

Sopp med utgangspunkt i sjeden har jeg kun hatt mens jeg var gravid. Jeg kan få lettere symptomer om jeg har sex med sædavgang i sjeden flere ganger og da gjerne dager på rad. Dvs når miljøet i sjeden blir skikkelig forstyrret ( du vet forhåpentligvis at sæd er med på å gjøre sjeden mindre surt slik at sædcellene skal ha bedre mulighet til å overleve? Sekretet som kvinner skiller ut under seksuell opphisselse har også samme virkning.Kjekt for sædcellene og også kjekt for soppen.)

For meg og mitt underliv er det slik at om jeg bruker intimsåpe får jeg sopp. Det samme skjer om jeg bruker en spesiell type bind. Om jeg ikke gjør det er jeg faktisk ren og uten problemer. Jeg dusjer hver dag, men nei, jeg bruker ikke såpe hverken hver gang eller overalt. Og nei, det lukter ikke og er heller ikke "ost". Om jeg bruker såpe i underlivet derimot får jeg sopp ,og sex er da lite fristende, både for meg selv og, antagelig og forhåpentligvis, også min partner.

Har du lest i tråden? En person med greie på dette sier at de som lett får sopp har feil miljø i kroppen. Derfor bryter sopp ut så lett som bare det. Man bør korrigere sitt kroppsnivå, slik at sopp i slimhinner (inkl. i tarmer) unngås.

Altså - det er ikke såpe, egne eller andres kroppsvæsker som er problemet - mens en egen kropps kjemiske balanse.

De som har rett balanse tåler både det ene og det andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du lest i tråden? En person med greie på dette sier at de som lett får sopp har feil miljø i kroppen. Derfor bryter sopp ut så lett som bare det. Man bør korrigere sitt kroppsnivå, slik at sopp i slimhinner (inkl. i tarmer) unngås.

Altså - det er ikke såpe, egne eller andres kroppsvæsker som er problemet - mens en egen kropps kjemiske balanse.

Men hvorfor gjøre radikale endringer i livsstil når det som er enklest er å rett og slett kutte ut intimsåpe e.l., og det ikke følger med problemer med å kutte ut dette???

Skrevet

Ja, jeg så det. Og jeg etterspurt også hva man skal gjør for å rette på denne balansen.

Jeg spiser variert; mye frukt og grønt og mere fisk enn kjøtt,tar tran, får i meg tilstrekkelig væske, trener variert, drikker lite og sjelden alkohol......

Jeg er i fysisk utmerket form og er ekstremt sjelden syk.Hva skal jeg gjøre for å rette på da denne ubalansen i kroppen min som gjør at jeg får symptomer på sopp om jeg bruker intimsåpe eller feil type bind?

Skrevet

Ok. Jeg var hos gynekolog i dag faktisk. Og da spurte jeg om nettopp dette. Jeg fortalte at jeg vasket med med rent vann og holdt meg unna intimsåpe. BRA! svarte hun uoppfordret! Hun sa til meg at nesten flertallet av hennes pasienter var overrenslige. Og at hun anbefalte å bruke bare vann når man vasket underlivet (ikke bak selvfølgelig), såpe var for "ekstreme tilfeller". Hun sa at hun ofte hadde bedt damer prøve en periode med bare vann, og de som turte hadde blitt gledelig overrasket. Det blir rent om man bare er nøye og huden er mye gladere og har riktig smidighet.

Hun fortalte meg at man hadde forskjellig toleranse på slimhinnene og at noen tåler mer enn andre. Noen har skjørere og tynnere slimhinner enn andre og vasker derfor lett bort det meste av beskyttelse ved å bruke såpe/intimsåpe. Huden ble da stående igjen tørrere og mer ømfintlig. Kan dette være så utrolig vanskelig å forstå? At det nødvendigvis skulle være noe feil med resten av kroppen fordi man ikke tålte såpebruk var ikke riktig sa hun. Og ja, hun var gynekolog, spesialist (ikke vanlig allmenlege) i 40-50 åra. Skulle tro hun hadde lært en ting eller to etterhvert.

Og til sammeligning. Man vasker kroppen med såpe hver dag. Hva resulterer det i? Jo, at man må bruke body lotion fordi huden lett tørker ut. Hvorfor skulle det være så anderledes på et mye mer ømfintlig sted med tynnere hud? Har jeg feil balanse i kroppen da? Har alle med litt tørr hud et annet og større problem? Herregud.. det er jo krise. Stort sett alle jeg kjenner er jo in deep shit om det stemmer..

Gjest Fysiologi
Skrevet
Ok. Jeg var hos gynekolog i dag faktisk. Og da spurte jeg om nettopp dette. Jeg fortalte at jeg vasket med med rent vann og holdt meg unna intimsåpe. BRA! svarte hun uoppfordret! Hun sa til meg at nesten flertallet av hennes pasienter var overrenslige. Og at hun anbefalte å bruke bare vann når man vasket underlivet (ikke bak selvfølgelig), såpe var for "ekstreme tilfeller". Hun sa at hun ofte hadde bedt damer prøve en periode med bare vann, og de som turte hadde blitt gledelig overrasket. Det blir rent om man bare er nøye og huden er mye gladere og har riktig smidighet.

Hun fortalte meg at man hadde forskjellig toleranse på slimhinnene og at noen tåler mer enn andre. Noen har skjørere og tynnere slimhinner enn andre og vasker derfor lett bort det meste av beskyttelse ved å bruke såpe/intimsåpe. Huden ble da stående igjen tørrere og mer ømfintlig. Kan dette være så utrolig vanskelig å forstå? At det nødvendigvis skulle være noe feil med resten av kroppen fordi man ikke tålte såpebruk var ikke riktig sa hun. Og ja, hun var gynekolog, spesialist (ikke vanlig allmenlege) i 40-50 åra. Skulle tro hun hadde lært en ting eller to etterhvert.

Og til sammeligning. Man vasker kroppen med såpe hver dag. Hva resulterer det i? Jo, at man må bruke body lotion fordi huden lett tørker ut. Hvorfor skulle det være så anderledes på et mye mer ømfintlig sted med tynnere hud? Har jeg feil balanse i kroppen da? Har alle med litt tørr hud et annet og større problem? Herregud.. det er jo krise. Stort sett alle jeg kjenner er jo in deep shit om det stemmer..

Nå har mange leger ikke et fullstendig bilde av virkeligheten. De ser dette ut fra sitt smale skolemedisinske standpunkt. Faktum er jo at den medisinske verden er større enn som så.

De aller fleste - og særlig de som sliter med sopp, bør gjennomgå candida-behandling.

Men apropos vask, og renhet. Her er et illustrasjonsbilde som viser dårlig hygiene. http://affiliates.mature.nl/free/1242/pictures/19860.jpg

Her ser man tydelig hva trådstarteren mener.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Nå har mange leger ikke et fullstendig bilde av virkeligheten. De ser dette ut fra sitt smale skolemedisinske standpunkt. Faktum er jo at den medisinske verden er større enn som så.

De aller fleste - og særlig de som sliter med sopp, bør gjennomgå candida-behandling.

Men apropos vask, og renhet. Her er et illustrasjonsbilde som viser dårlig hygiene. http://affiliates.mature.nl/free/1242/pictures/19860.jpg

Nå må du gi deg, det er klart en gynekolog spesialist som jobber med dette hver dag har bedre peiling enn en tilfeldig annen person som utgir seg for å være ekspert.

Gjest Fysiologi
Skrevet
Nå må du gi deg, det er klart en gynekolog spesialist som jobber med dette hver dag har bedre peiling enn en tilfeldig annen person som utgir seg for å være ekspert.

Ser ingen grunn til å gi meg på noe jeg vet stemmer. Det er mange som har fått forbedret motstandskraft mot sopp/candida etter behandling. Skolemedisinere har ikke den hele og fulle oppskrift, det vet vi fra erfaringsmateriale og bredere forskning.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Ja, jeg så det. Og jeg etterspurt også hva man skal gjør for å rette på denne balansen.

Jeg spiser variert; mye frukt og grønt og mere fisk enn kjøtt,tar tran, får i meg tilstrekkelig væske, trener variert, drikker lite og sjelden alkohol......

Jeg er i fysisk utmerket form og er ekstremt sjelden syk.Hva skal jeg gjøre for å rette på da denne ubalansen i kroppen min som gjør at jeg får symptomer på sopp om jeg bruker intimsåpe eller feil type bind?

Blir litt off-topic svar fra meg, men det som har hjulpet meg (var veldig plaget med sopp en lang periode) var å slutte å bruke tamponger/bind og begynne med Diva Cup istedenfor. I tillegg sluttet samboeren min å bruke vanlig dusjsåpe nedentil; han begynte med mild intimvask istedenfor. Etter dette har jeg ikke hatt infeksjon en eneste gang, til tross for at jeg bruker intimsåpe selv (det kunne jeg ikke bruke spesielt ofte før).

Skrevet

Dette ser mer ut som et bilde av en kvinne som er moderat rammet av lichen sclerosus et atrophicus - en hudsykdom som ikke har noe som helst med hygiene å gjøre.

Gjest Gjest_Mann44_*
Skrevet
Dette ser mer ut som et bilde av en kvinne som er moderat rammet av lichen sclerosus et atrophicus - en hudsykdom som ikke har noe som helst med hygiene å gjøre.

Dette er et ikke uvanlig syn, og det er jo nettopp slikt trådstarter beskriver. Dette er ikke sykdom - det er manglende renhold.

Skrevet
Dette er et ikke uvanlig syn, og det er jo nettopp slikt trådstarter beskriver. Dette er ikke sykdom - det er manglende renhold.

Jah, gjett. Har desv. sett slikt og. Pjuk.

Skrevet
Man finner kjønnsost hos kvinner og menn. Ikke akkurat appetittlig å finne. Men mange kvinner vet ikke de har det. Det ligger mellom hudfoldene og stinker, uansett hvor mye de dusjer.

Lærer ikke kvinner hvorda de skal vaske seg???

Og kvinner klager aldri på egen ost, nei det er mennes kukost som kommenteres.

Skjerp dere kvinner.

Vask av kjønn skal ALLTID gjøres med spredte ben, og man skal vaske godt mellom kjønnsleppene øverst. Bruk såpe av riktig type. Lukt forsvinner ikke uten såpe!

Og kan ikke du gjøre mer enn det, da har du ett problem. Såpe er ikke sunt til daglig bruk. Og klitten trenger å behandles for seg, men andre har vel svart det samme, har ikke giddet lese hele denne lange tråden. Men ingen har klaget her hos meg. :)

Skrevet
Og kan ikke du gjøre mer enn det, da har du ett problem. Såpe er ikke sunt til daglig bruk. Og klitten trenger å behandles for seg, men andre har vel svart det samme, har ikke giddet lese hele denne lange tråden. Men ingen har klaget her hos meg. :)

Jeg har heller ikke klaget når jeg har gjordt funn av slikt. Jeg bare bryter forholdet etter en tid.

Desverre er det tydelig at mange kvinner ikke skjønner dette med renhold nedentil. Se bildet i forangående link.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...