Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #61 Skrevet 15. november 2008 Husk at det også er forskjell på smegma og kvinners utflod, som varierer gjennom hennes syklus. Både i mengde og utseende.
Gjest helsetøtta Skrevet 15. november 2008 #62 Skrevet 15. november 2008 Men vi kvinner lærer av leger og andre at vi ikke skal bruke såpe i underlivet grunnet soppfare og andre plager. Selv bruker jeg intimvask som er spesiel-beregnet for underlivet, og som jeg kjøper på apotek. Jeg syns man skal være rene, men at det skal lukte kjønn, og ikke såpe og parfyme. Men RENT kjønn. det er forskjellen... Riktig at man ikkje skal bruke såpe i underlivet om man e mann eller dame, ALDRI! Detta fordi at såpa skade kroppens naturlige bakterieflora. Såpe kan faktisk gjøre vondt verre slik at det blir lettere å få infeksjoner. Alternativet e at man bruke intimsåpe som da e beregna for vask av underlivet som har mild pH. Skyll godt, men ikkje skyll opp i skjeda hos kvinna fordi slimhinna lett blir uttørka. Hvis man bruke å trene og da dusje meir enn én gang om dagen, bør man bare bruke vann siden overdrevet dusjing kan gi kløe og irritasjon.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. november 2008 #63 Skrevet 15. november 2008 Man kan bruke intimsåpe som er kjøpt på apotek, hver dag. Det har jeg brukt i flere år. Får noen sopp, og bruker slik såpe - så er det ikke såpens syld. Jeg synes å vaske seg uten såpe er skylling - ikke vask,
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. november 2008 #64 Skrevet 15. november 2008 Heija! Kanskje litt bortenfor temaet, men hvilke faktorer er det som fører/kan føre til sopp i underlivet? Om jeg nevner medisinske grunner, trange klær, feilaktig renhold, har jeg dekket det meste da? ....og hvorfor skal man bli fornærmet over et slikt tema dah....? *forvirret*
Kamikatze Skrevet 15. november 2008 #65 Skrevet 15. november 2008 Tror de som går mest aggressivt i forsvarsposisjon, fordi endel mannfolk synes det er ulekkert å få illeluktende osteklumper i kjeften, er såpass uspiselige i utgangspunktet, at det neppe er nevneverdig grunn til at de skulle føle seg truffet. - Og i alle fall ikke av ei tunge.
Gjest Wind Skrevet 15. november 2008 #66 Skrevet 15. november 2008 Man kan bruke intimsåpe som er kjøpt på apotek, hver dag. Det har jeg brukt i flere år. Får noen sopp, og bruker slik såpe - så er det ikke såpens syld. Jeg synes å vaske seg uten såpe er skylling - ikke vask, Så siden du ikke får sopp når du bruker sånn såpe, så kan ingen andre få det heller?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 15. november 2008 #67 Skrevet 15. november 2008 Så siden du ikke får sopp når du bruker sånn såpe, så kan ingen andre få det heller? Jeg tror heller problemet med sopp er ubalanse i kroppen, ikke bare i skjeden. I så fall bør man gjøre noe med sin totale situasjon. Mye man kan gjøre der.
Gjest Wind Skrevet 15. november 2008 #68 Skrevet 15. november 2008 Jeg tror heller problemet med sopp er ubalanse i kroppen, ikke bare i skjeden. I så fall bør man gjøre noe med sin totale situasjon. Mye man kan gjøre der. Som hva? Noen ER faktisk mer sensitive enn andre i underlivet, og andre steder for den saks skyld. Og det er enklere å la være å bruke såpe, f.eks., enn å legge om hele livet sitt, så lenge partner og man foretrekker det.
Wildy Skrevet 15. november 2008 #69 Skrevet 15. november 2008 Jeg tror heller problemet med sopp er ubalanse i kroppen, ikke bare i skjeden. I så fall bør man gjøre noe med sin totale situasjon. Mye man kan gjøre der. Jeg får symptomer på sopp om jeg bruker Always når jeg har mensen, noe jeg slipper når jeg bruker Libresse.Så lenge jeg bare bruker Libress under mens får jeg aldri symptomer.Kan godt hende at det er flere merker jeg ikke får symptomer av, men nå er nå Libress ganske så tilgjengelig og jeg har derfor ikke prøvd så mye annet.Det kan også godt hende at det er andre merker som vil framkalle symptomer for meg, men igjen,siden jeg har funnet et merke som fungere holder jeg meg til det.For andre er det godt mulig at det er motsatt, eller at typen bind ikke har noe å si for utbrudd av sopp. Det jeg er litt spent på er hva jeg skal gjøre med denne ubalansen i kroppen min? Utnom å bruke det produktet som jeg av erfaring var ikke framkaller symptomer?
siebaeo Skrevet 16. november 2008 #70 Skrevet 16. november 2008 (endret) Jeg tror heller problemet med sopp er ubalanse i kroppen, ikke bare i skjeden. I så fall bør man gjøre noe med sin totale situasjon. Mye man kan gjøre der. Jeg lurer også på hva man kan gjøre da. Min situasjon: jeg tåler ikke å bruke noen form for såpe. Ikke intimsåpe heller. Jeg får ikke kraftige infeksjoner, men gjerne små og irriterende nok. Jeg vasker meg bak og foran i dusken med såpe og så vasker jeg GRUNDIG ellers med bare vann og hender. Og jeg er nøye med at det ikke finnes noe som helst igjen der, alle kroker er rene. Jeg får vite at jeg smaker godt og har testet lukten selv mange ganger.. Det lukter bortimot ingenting og litt søtt. Jeg trener jevlig, spiser over snittet sunt, går ikke på noen medisiner og bruker den aller mildeste formen for p-piller. I tillegg bruker jeg bommullstruser og unngår string. Jeg er helt soppfri og har ikke hatt en infeksjon siden jeg sluttet med intimsåpen. HVA annet kan jeg gjøre sånn at jeg kan begynne å bruke intimsåpe (som IKKE er nødvendig nå). Og ikke minst, HVORFOR skulle jeg gjøre det..? Om jeg er gullende ren etter en vask uten såpe. Ingen lukt og ingen "ost", hva er da forskjellen..? Det er jo ikke sånn at såpe har en langvrig effekt heller. Så er resultatet etter dusjen bra nok går det vel ut på det samme? Jeg er forresten litt imponert over at en medisinstudent kan ha så begrensede kunnskap om dette. Det er ikke akkurat uvanlig å reagere på intimsåpe også. Virker litt merkelig å si at vi tar feil.. Og ja, om menn vasker seg grunndig så alt er rent med bare vann, og sluttresultatet er det samme, har jeg ingen problemer med det. Men det er vel med kjønn som med andre kroppsdeler. Noen mennesker lukter sterkere enn andre og trenger kanksje litt ekstra vaskemiddel. Må si det igjen og igjen: generalisering er bare provoserende og gir inntrykk av at avsenderen er unyansert og ikke helt opplyst. Endret 16. november 2008 av siebaeo
Kamikatze Skrevet 16. november 2008 #71 Skrevet 16. november 2008 [...] Om jeg er gullende ren etter en vask uten såpe. Ingen lukt og ingen "ost", hva er da forskjellen..?[...] Ingen. Det er heller ikke poenget. Er man serveringsklar, så er man det. Poenget er at mange (ikke alle, og heller ikke majoriteten) kvinner slurver med intimhygienen, slik at det blir et mareritt å "gå ned" på dem. Om ostepopen er størknet utflod eller smegma, eller om det for så vidt er gjærede dasspapirklumper, så gis den smektende herre sjelelige arr, okke som. Og fra dette perspektivet er det likegyldig om uhumskhetene fjernes med vann, intimvask, såpe, lysol, lynol, høytrykkspyler eller lut. DET er ikke vårt problem. Og jeg deler trådstarters observasjon av at mange (ikke alle, ikke flertallet) er ubevisst dette. Selvsagt er det også mange (ikke alle, ikke flertallet) som ER sjuskete med hygienen, men de er lett å se, og lukte. Det er kjipere når det er ellers renslige jenter, som bare vasker seg overflatisk, og selv tror de er ren og serveringsklar. Men DET er vel faenmegikke MIN feil ;P
siebaeo Skrevet 16. november 2008 #72 Skrevet 16. november 2008 Men DET er vel faenmegikke MIN feil ;P hehe, nei, det er det vel heldigvis ikke. Jeg må bare si jeg er litt overrasket over at det virker som (ut i fra noen erfaringer og opplevelser her) en del kvinner og menn har så dårlig intimhygiene.. Samtidig håper jeg ikke noen tror at et sunt rent kjønn skal være helt luktfritt. For det er jo ikke naturlig i det hele tatt heller. Og som mange påpeker, overdreven vasking er ofte grunne til underlivsproblemer. Og det er jo ikke så rart om noen går rundt og tror at et rent underliv = såpelukt. Men "ost", surlukt eller svette kan man vel unngå uten alt for store anstrenglser..
Gjest gjest-lambi Skrevet 16. november 2008 #74 Skrevet 16. november 2008 Mine underlivsproblemer, sopp og ost, forsvant da jeg byttet fra billig dopapir til "luksus" Lambi eller Edet. Og det skal ikke mer enn et par dobesøk til med billigpapir før jeg kjenner kløen igjen. Har jeg vært nødt til å bruke billigpapir, er det bare å stupe inn i dusjen så fort som mulig. Men man kan jo ikke ha med seg dopapir bort på besøk? (Har noen favoritt venner, ja...) Når jeg skal være på hotell/hytter, har jeg med meg mitt eget papir. Ellers vasker jeg med Lactacyd, som funker bra for meg.
Gjest Gjest_Johan_* Skrevet 16. november 2008 #75 Skrevet 16. november 2008 hehe, nei, det er det vel heldigvis ikke. Jeg må bare si jeg er litt overrasket over at det virker som (ut i fra noen erfaringer og opplevelser her) en del kvinner og menn har så dårlig intimhygiene.. Samtidig håper jeg ikke noen tror at et sunt rent kjønn skal være helt luktfritt. For det er jo ikke naturlig i det hele tatt heller. Og som mange påpeker, overdreven vasking er ofte grunne til underlivsproblemer. Og det er jo ikke så rart om noen går rundt og tror at et rent underliv = såpelukt. Men "ost", surlukt eller svette kan man vel unngå uten alt for store anstrenglser.. Jo det er mye uvitenhet rundt vask av kjønn hos kvinner, det er åpenbart. Det er jo helst menn som ser det fra andre enden. Og mange ganger er det at man faktisk gjør forholdet slutt. Det finnes ikke noe verre enn ostete kjønn. Usj.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. november 2008 #76 Skrevet 17. november 2008 Hei igjen :o) Til deg som lurte på om du kan ha med dopapir til venner; løses ganske enkelt ved å ha med deg ei veske :o) (dersom problemet var at du ikke vil vise at du har det med...) ...har tenkt på det flere ganger selv, og tar ofte med til hotell etc... :o)
siebaeo Skrevet 17. november 2008 #77 Skrevet 17. november 2008 Jo det er mye uvitenhet rundt vask av kjønn hos kvinner, det er åpenbart. Det er jo helst menn som ser det fra andre enden. Og mange ganger er det at man faktisk gjør forholdet slutt. Det finnes ikke noe verre enn ostete kjønn. Usj. Vet du hvordan det skal gjøres "riktig"? Bare spør av nysgjerrighet hehe om det blir slutt pga det er det vel en hel del andre ting som ikke stemmer helt også
Kamikatze Skrevet 17. november 2008 #78 Skrevet 17. november 2008 Vet du hvordan det skal gjøres "riktig"? Bare spør av nysgjerrighet [...] Hvorfor skal menn ha oppskriften på hvordan kvinner bør vaske seg? Det får vel holde å synliggjøre en problemstilling, og så kan dere vel gjøre hva dere vil med den informasjonen. Merkelig nok så gikk flesteparten i angrepsmodus og snakket om generaliseringer. Da må vel mange ha følt seg truffet, da? Jeg mener; hvis denne problemstillingen ikke gjelder deg (ikke du siebao, jeg var ferdig med ditt innlegg i sitatet etter første setning, hehe) hvorfor da gå i forsvar? Dette blir bare uber-rart, liksom. Eller er det bare den vanlige gjestetrollingen? Jeg tror at hos dem det gjelder, utenom hos de med konsekvent sjuskete forhold til hygiene, det tale om tankemønster. De ser på dette området som et kloakkutslippsområde, hvor de tømmer ut alt som er "ekkelt" av kroppssekreter, og ikke som et nytelsesmiddel for partneren. Men hva får folk til å gå i angrepsposisjon når et sånt tema debatteres? Er dette en slags sånn: "Menn fortjener ingen anstrengelser fra min side, tankegang?" Vel, greit nok å være mannehatende gjest, men er ikke problemstillingen like aktuell for jenter som ikke liker menn? ;P
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 18. november 2008 #79 Skrevet 18. november 2008 Hvorfor skal menn ha oppskriften på hvordan kvinner bør vaske seg? Det får vel holde å synliggjøre en problemstilling, og så kan dere vel gjøre hva dere vil med den informasjonen. Merkelig nok så gikk flesteparten i angrepsmodus og snakket om generaliseringer. Da må vel mange ha følt seg truffet, da? Jeg mener; hvis denne problemstillingen ikke gjelder deg (ikke du siebao, jeg var ferdig med ditt innlegg i sitatet etter første setning, hehe) hvorfor da gå i forsvar? Dette blir bare uber-rart, liksom. Eller er det bare den vanlige gjestetrollingen? Jeg tror at hos dem det gjelder, utenom hos de med konsekvent sjuskete forhold til hygiene, det tale om tankemønster. De ser på dette området som et kloakkutslippsområde, hvor de tømmer ut alt som er "ekkelt" av kroppssekreter, og ikke som et nytelsesmiddel for partneren. Men hva får folk til å gå i angrepsposisjon når et sånt tema debatteres? Er dette en slags sånn: "Menn fortjener ingen anstrengelser fra min side, tankegang?" Vel, greit nok å være mannehatende gjest, men er ikke problemstillingen like aktuell for jenter som ikke liker menn? ;P Er det ikke greit å ha så mange mannlige eksperter? Du all verden så heldige vi kvinner er!
Kamikatze Skrevet 18. november 2008 #80 Skrevet 18. november 2008 Er det ikke greit å ha så mange mannlige eksperter? Du all verden så heldige vi kvinner er! Er man ekspert når man får kjeften full av uhumskheter, som får en til å miste lysten på en bestemt person permanent?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå