Gå til innhold

Kan ikke kvinner vaske seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til opplysning:

Flere gynekologer sier at man ikke skal bruke underlivssåpe fordi det ikke er så bra som mange tror.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt generalisering i TS sitt innlegg ja.

Mange ganger jeg har det såpass travelt om morgenen at jeg bare rekker en dusj på max 5 minutter, men jeg blir da ren. Dusjer kroppen, håret og grundig spyling nedentil.

Bruker kanskje intimsåpe 1 gang i uka.

Alltid fårr vite at jeg både lukter og smaker godt og jeg regner med at de prater sant, eller ville han vel ikke gå ned på meg frivillig så mange ganger.

Skrevet
Hva i helvete gjør menn innpå her, egentlig......?

Får vi ikke lov til å være her? :(

Gjest Gjest_Neida_*
Skrevet
Til opplysning:

Flere gynekologer sier at man ikke skal bruke underlivssåpe fordi det ikke er så bra som mange tror.

Dette er ikke riktig. Gynekologer sier at man ikke skal bruke VANLIG såpe der nede. Det er noe helt annet. Jeg bruker intimsåpe hver dag. No problemas.

Gjest Gjest_Indra_*
Skrevet

Den som startet denne tråden er sannelig ganske frekk! Dessuten er det ingen grunn til at vann ikke er bra nok!

Skrevet
Dette er ikke riktig. Gynekologer sier at man ikke skal bruke VANLIG såpe der nede. Det er noe helt annet. Jeg bruker intimsåpe hver dag. No problemas.

Nei jeg skrev at flere gynekologer sier det, og det VET jeg er riktig fordi forskjellige gynekologer har sagt det til både meg og andre jenter jeg kjenner.

Jeg slet med soppinfeksjon da jeg brukte Dr Greve, og problemet ble mindre med en gang jeg sluttet med det. Ikke alle tåler noen form for såpe nedentil.

Skrevet
Den som startet denne tråden er sannelig ganske frekk! Dessuten er det ingen grunn til at vann ikke er bra nok!

Det mangler da ikke på tråder ang menn og renslighet i debattfora på nettet. Vi menn blir vel 10 ganger mer omtalt enn hva vi diskuterer jenter på samme type. Er temaet så problematisk for dere?

Vann bra nok? Er vann bra nok om menn vasker seg uten såpe?

Skrevet
Man finner kjønnsost hos kvinner og menn. Ikke akkurat appetittlig å finne. Men mange kvinner vet ikke de har det. Det ligger mellom hudfoldene og stinker, uansett hvor mye de dusjer.

Lærer ikke kvinner hvorda de skal vaske seg???

Og kvinner klager aldri på egen ost, nei det er mennes kukost som kommenteres.

Skjerp dere kvinner.

Vask av kjønn skal ALLTID gjøres med spredte ben, og man skal vaske godt mellom kjønnsleppene øverst. Bruk såpe av riktig type. Lukt forsvinner ikke uten såpe!

så du liker sopp bedre? det kan man nemlig få av å vaske seg for mye..

Skrevet
så du liker sopp bedre? det kan man nemlig få av å vaske seg for mye..

Æsj -ekkel tråd ...

du er opptatt av .Har aldri sett noe til hverken kukost eller sopp .

Hvilken kvinner og menn dere omgås - har dem ikke innlagt vann i husene sine ..eller ?

Skrevet
[...] - har dem ikke innlagt vann i husene sine ..eller ?

Er vel ikke husene som er problemet :fnise:

Skrevet
Hvem hun? Dessuten er de fleste menn for høflige til å be kvinner vaske seg bedre. Jeg vil si 50% av dem har en jobb å gjøre og viten å hente, der.

Utter bullshit.

Undersøkelser viser at kvinner er generelt mer renslige enn menn. Det er selvfølgelig ikke slik at 50 % (!) av kvinner har dårlig hygiene.

Tvert i mot. Problemet er heller at kvinner er FOR renslige og vasker seg for ofte og bruker for mye såpe. Det skaper ubalanse i bakteriefloraen noe som fører til underlivsubehag.

Det er så få folk som er urenslige. At du tar utgangspunkt i egen dårlige opplevelse og tillater deg å påstå at dette skulle gjelde halvparten av alle kvinner er både latterlig og useriøst.

Skrevet
dette har nok noe med at det er menn vi har seksuell omgang med. Bortsett fra de som er lespisk, men hetrofile er nok fremdeles i flertall. Men hadde det her vært en manneguide kan det jo hende de hadde diskutert hva man finner på kvinnen, men aldri "feil" hos seg selv.

Jøss, så merkelig. Omtrent samtlige kvinner går med en gang over til latterliggjøring, spydigheter, forteller at menn ikke er bedre og nekter/går i forsvarsposisjon. Herregud...er det vanskelig for enkelte å godta og akseptere at enkelte menn har problemer med at enkelte kvinner ikke vasker seg godt nok nedentil?

Det er helt sikkert et problem for enkelte menn!

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Både jeg og flere av mine venninner har også fått vite av forskjellige gynekologer at man heller ikke bør vaske seg med intimsåpe. Selv om disse såpene er ekstra milde og laget spesielt med tanke på underlivet, påvirker de likevel bakteriefloraen og kan skape irritasjon som faktisk kan gjøre sex direkte vondt. De mente derfor at det beste er å vaske godt med vann.

Jeg er også enig med de her inne som mener at det problemet trådstarter bringer på bane ofte kan forårsakes av overivrig vasking, da særlig med såpe.

Skrevet
Utter bullshit.

Undersøkelser viser at kvinner er generelt mer renslige enn menn. Det er selvfølgelig ikke slik at 50 % (!) av kvinner har dårlig hygiene.

Tvert i mot. Problemet er heller at kvinner er FOR renslige og vasker seg for ofte og bruker for mye såpe. Det skaper ubalanse i bakteriefloraen noe som fører til underlivsubehag.

Det er så få folk som er urenslige. At du tar utgangspunkt i egen dårlige opplevelse og tillater deg å påstå at dette skulle gjelde halvparten av alle kvinner er både latterlig og useriøst.

"Rensligere", det spørs akkurat hva man legger i begrepet. Jo, de kan nok dusje oftere, så på den måten er de rensligere. På den annen side har mange av de tendens til å vaske resten av kroppen grundig, og bare renner vann over kjønnet. Det er jo bare å se hva kvinner skriver her i tråden - om sine medsøstre.

Nei - man får IKKE sopp av å vaske seg i skrittet. Soppen kommer av feil bakterieflora i kroppen - og ved bruk av feil type såpe nedentil.

Ingen får sopp av intimsåpe.

Som sagt: Lukter det, og man vasker med vann - så lukter det fortsatt like ille. Prøv bare ut dette i rumpa, under armene, eller på et mannlig kjønnslem.

Altså - såpe må til, og man må nødvendigvis være grundig.

Gjest Sandbekken
Skrevet
"Rensligere", det spørs akkurat hva man legger i begrepet. Jo, de kan nok dusje oftere, så på den måten er de rensligere. På den annen side har mange av de tendens til å vaske resten av kroppen grundig, og bare renner vann over kjønnet. Det er jo bare å se hva kvinner skriver her i tråden - om sine medsøstre.

Nei - man får IKKE sopp av å vaske seg i skrittet. Soppen kommer av feil bakterieflora i kroppen - og ved bruk av feil type såpe nedentil.

Ingen får sopp av intimsåpe.

Som sagt: Lukter det, og man vasker med vann - så lukter det fortsatt like ille. Prøv bare ut dette i rumpa, under armene, eller på et mannlig kjønnslem.

Altså - såpe må til, og man må nødvendigvis være grundig.

Jo, man kan få sopp av intimsåpe også. det er bare tull det du skriver!

Skrevet

Jeg blir litt forvirret av dette med intimsåpe og sopp. For noen år siden var jeg plaget av sopp jeg ikke ble kvitt etter flere behandlinge. Den gangen vasket jeg meg kun med vann, fordi jeg hadde lært at det var det beste for bakteriefolraen i underlivet. Da jeg spurte på apoteket fikk jeg derimot vite at manglen på intimsåpe kunne være grunnen til at soppen ikke forsvant. Jeg begynte med såpe, og har faktisk ikke hatt sopp siden.

(Litt artig nå at bekreftelseskoden min var fisk, forresten... :fnise:)

Skrevet

Nei, her kreves det grundig opplysning. La oss få slike reklamer i aviser og magasiner som var vanlig i USA på 1940 tallet:

Lysol kurerer det meste

Nr 2

(For uinnvidde kan det nevnes at Lysol er en sterk, antibakteriell blanding som nærmest stripper malingen av veggen... )

Gjest Gjestedama
Skrevet

Fytti helsike, Punky! Den var heftig... Lysol... LYSOL???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...