Fluffie Skrevet 18. november 2008 #81 Skrevet 18. november 2008 Jo det er mye uvitenhet rundt vask av kjønn hos kvinner, det er åpenbart. Det er jo helst menn som ser det fra andre enden. Og mange ganger er det at man faktisk gjør forholdet slutt. Det finnes ikke noe verre enn ostete kjønn. Usj. Dersom forholdet er bra ellers, er det ikke bedre aa si at du tror hun kanskje har sopp og boer bruke canesten e.l. og at du ville like det om hun vasket seg foer dere har sex?
Gjest Krister Skrevet 18. november 2008 #82 Skrevet 18. november 2008 Dersom forholdet er bra ellers, er det ikke bedre aa si at du tror hun kanskje har sopp og boer bruke canesten e.l. og at du ville like det om hun vasket seg foer dere har sex? Sopp? Er det ikke urensligheter vi skriver om her? Det er da to forskjellige ting. Nå begynner jo jeg også å tro på at det er mye uvitenhet hos kvinner.
Gjest Stjernedryss Skrevet 18. november 2008 #83 Skrevet 18. november 2008 Sopp? Er det ikke urensligheter vi skriver om her? Det er da to forskjellige ting. Nå begynner jo jeg også å tro på at det er mye uvitenhet hos kvinner. Urensligheter skyldes ofte sopp.
Gjest Krister Skrevet 18. november 2008 #84 Skrevet 18. november 2008 Urensligheter skyldes ofte sopp. Mer her er det altså snakk om kjønnsost. Sopp er en sykdom og har klare symptomer. Urensligheter er noe annet.
Gjest Stjernedryss Skrevet 18. november 2008 #85 Skrevet 18. november 2008 Mer her er det altså snakk om kjønnsost. Sopp er en sykdom og har klare symptomer. Urensligheter er noe annet. Nei, faktisk ikke nødvendigvis. Man kan ha ulike grader av soppinfeksjoner og et symptom er jo at man blir litt "uren". Sopp har ikke nødvendigvis klare symptomer, det kan faktisk variere fra gang til gang, så slutt å være så bastant i dine uttalelser.
Fluffie Skrevet 18. november 2008 #86 Skrevet 18. november 2008 Mer her er det altså snakk om kjønnsost. Sopp er en sykdom og har klare symptomer. Urensligheter er noe annet. Jeg stoler paa det jeg har faatt beskjed om av legen min, jeg. Ostete utflod kan vaere et symptom paa sopp, og kan behandles med f.eks. canesten o.l. Funker i alle fall fint paa meg, og det hadde ingenting med urenslighet og gjoere. Har langt mindre 'ost' etter at jeg sluttet aa bruke intimvask hver gang jeg vasket meg (bruker det av og til, men til vanlig holder det med vann for meg).
siebaeo Skrevet 18. november 2008 #87 Skrevet 18. november 2008 De ser på dette området som et kloakkutslippsområde, hvor de tømmer ut alt som er "ekkelt" av kroppssekreter, og ikke som et nytelsesmiddel for partneren. Men hva får folk til å gå i angrepsposisjon når et sånt tema debatteres? Er dette en slags sånn: "Menn fortjener ingen anstrengelser fra min side, tankegang?" Vel, greit nok å være mannehatende gjest, men er ikke problemstillingen like aktuell for jenter som ikke liker menn? ;P Takk for at du utelukket meg Andre avsnitt over her; er ikke det egetlig ganske obvious? Noen, man, jeg?, hmf.. den fornærmede, hehe, føler seg (pga generaliseringen; kvinner kan ikke vaske seg) satt i bås med noen som har dårlig hygiene. Og for mange er det den store skrekken at de skal være udelikate der nede når de slipper til en heldig (?) partner. Hvor mange jenter er det ikke som ligger i helspenn og er redd for at partneren synes de er skitne/ekle, og ikke har sjans til å få orgasme om så han hadde vibratormuskler i tunga. Been there, done that.. Så midt i innlegget mitt; en oppfordring til gutta (og jentene), si fra hvis du synes det smaker! (godt). Selv om mange jenter er overdrevent renslige vil de alikelvel, eller 'derfor' kan jeg vel egentlig si, gå i forsvar i nevnte situasjon. Til første avsnittet over her; ghhnn.. Stakkars, stakkars i så fall. Utrolig trist for begge parter.
Kamikatze Skrevet 18. november 2008 #88 Skrevet 18. november 2008 Nemmelig. Men ta det som et diskrét tegn, at er tunga i arbeid, og det smattes og kanskje til og med stønnes, så tilhører du nok den majoriteten som er ytterst delikat i hans øyne. At det ikke kommer ytterligere bifall, kan kanskje skyldes at menn vet det blir potensielt bråk med orkan i kastene, om vi åpner kjeften, uansett hvor velmenende. Derfor sier vi heller klart ifra om at vi elsker denne personen, og vil gi ny beskjed hvis det skulle oppstå endringer underveis. Skjønner? Nam, og thats it! - Sorry, snakket meg visst over i et annet emne, der et sekund...
Gjest Gjest_varsia_* Skrevet 18. november 2008 #89 Skrevet 18. november 2008 Man kan bruke intimsåpe som er kjøpt på apotek, hver dag. Det har jeg brukt i flere år. Får noen sopp, og bruker slik såpe - så er det ikke såpens syld. Jeg synes å vaske seg uten såpe er skylling - ikke vask, Herregud, noen er så uvitende at det er til å bli dårlig av. Selvfølgelig, kjære deg, kan intimsåpe gi sopp. Det finnes MANGE kvinner som kan bevise at bruk av intimsåpe gir de sopp, og disse kvinnene er som regel kloke nok til å kutte ut denne sabla intimsåpa også. Du sier lenge nede at du regner med at de som får sopp av intimsåpe da gjør det som trengs for å bli kvitt dette problemet - og det er jo nettopp det de gjør ved å kvitte seg med intimsåpa! Noen må kvitte seg med gjær (ikke spise gjær altså), noen må kutte ut intimsåpa og andre må kutte ut de syntetiske trusene, eller kanskje p-pillene. Da blir det for dumt om folk som deg skal komme med moraliserende pekefingre bare fordi man kutter ut noe som ikke er bra for ens egen kropp. Noen har sensitiv hud - og også et underliv som ikke tåler noen ting. Da nytter det ikke å innbille seg at bare fordi noe er kjøpt på apoteket vil det være bra for underlivet - noen har nå en gang et underliv som kun tåler RENT vann. Og er det så merkelig, at underlivet foretrekker rent vann?? Er det det?? Jeg forstår ikke helt hvordan intimsåpe skal gjøre det så mye renere heller - vann gjør faktisk samme nytten, hvis man bare vasker godt nok. Hvis man går rundt og tror noe annet har man blitt lurt trill rundt av reklamen - men kanskje mannfolka her inne virkelig er så lettlurte? Hvor vidt kvinner flest stinker der nede eller ei skal ikke jeg være med på å diskutere, men kjære kvinnfolk OG mannfolk: ikke uttal dere om ting dere ikke har peiling på, og utelat de latterlige påstandene deres.
Gjest Wind Skrevet 18. november 2008 #90 Skrevet 18. november 2008 Herregud, noen er så uvitende at det er til å bli dårlig av. Selvfølgelig, kjære deg, kan intimsåpe gi sopp. Det finnes MANGE kvinner som kan bevise at bruk av intimsåpe gir de sopp, og disse kvinnene er som regel kloke nok til å kutte ut denne sabla intimsåpa også. Du sier lenge nede at du regner med at de som får sopp av intimsåpe da gjør det som trengs for å bli kvitt dette problemet - og det er jo nettopp det de gjør ved å kvitte seg med intimsåpa! Noen må kvitte seg med gjær (ikke spise gjær altså), noen må kutte ut intimsåpa og andre må kutte ut de syntetiske trusene, eller kanskje p-pillene. Da blir det for dumt om folk som deg skal komme med moraliserende pekefingre bare fordi man kutter ut noe som ikke er bra for ens egen kropp. Noen har sensitiv hud - og også et underliv som ikke tåler noen ting. Da nytter det ikke å innbille seg at bare fordi noe er kjøpt på apoteket vil det være bra for underlivet - noen har nå en gang et underliv som kun tåler RENT vann. Og er det så merkelig, at underlivet foretrekker rent vann?? Er det det?? Jeg forstår ikke helt hvordan intimsåpe skal gjøre det så mye renere heller - vann gjør faktisk samme nytten, hvis man bare vasker godt nok. Hvis man går rundt og tror noe annet har man blitt lurt trill rundt av reklamen - men kanskje mannfolka her inne virkelig er så lettlurte? Hvor vidt kvinner flest stinker der nede eller ei skal ikke jeg være med på å diskutere, men kjære kvinnfolk OG mannfolk: ikke uttal dere om ting dere ikke har peiling på, og utelat de latterlige påstandene deres.
Gjest Sigve Skrevet 19. november 2008 #91 Skrevet 19. november 2008 Herregud, noen er så uvitende at det er til å bli dårlig av. Selvfølgelig, kjære deg, kan intimsåpe gi sopp. Det finnes MANGE kvinner som kan bevise at bruk av intimsåpe gir de sopp, og disse kvinnene er som regel kloke nok til å kutte ut denne sabla intimsåpa også. Du sier lenge nede at du regner med at de som får sopp av intimsåpe da gjør det som trengs for å bli kvitt dette problemet - og det er jo nettopp det de gjør ved å kvitte seg med intimsåpa! Noen må kvitte seg med gjær (ikke spise gjær altså), noen må kutte ut intimsåpa og andre må kutte ut de syntetiske trusene, eller kanskje p-pillene. Da blir det for dumt om folk som deg skal komme med moraliserende pekefingre bare fordi man kutter ut noe som ikke er bra for ens egen kropp. Noen har sensitiv hud - og også et underliv som ikke tåler noen ting. Da nytter det ikke å innbille seg at bare fordi noe er kjøpt på apoteket vil det være bra for underlivet - noen har nå en gang et underliv som kun tåler RENT vann. Og er det så merkelig, at underlivet foretrekker rent vann?? Er det det?? Jeg forstår ikke helt hvordan intimsåpe skal gjøre det så mye renere heller - vann gjør faktisk samme nytten, hvis man bare vasker godt nok. Hvis man går rundt og tror noe annet har man blitt lurt trill rundt av reklamen - men kanskje mannfolka her inne virkelig er så lettlurte? Hvor vidt kvinner flest stinker der nede eller ei skal ikke jeg være med på å diskutere, men kjære kvinnfolk OG mannfolk: ikke uttal dere om ting dere ikke har peiling på, og utelat de latterlige påstandene deres. Jeg ser det står dårlig til med kunnskapen hos varsia og. Ja, noen har lettere for å få sopp enn andre. Men årsaken til dette finnes i hele kroppen. Man har nemlig en for stor andel av candida-soppen i kroppen, bla.a i tarmene og slimhinner. Grunnene til dette kan være mange, alt fra at man er for ensidig i kosten - til flere typer antibiotika eller Voltaren eller andre medisiner. Når man har kroppslig latens slår det lett ut på steder som skjede, munnhule, ikke synlige steder - som tarmene. Korrigere man kroppen sin fra candida-problemet, bedrer miljøene seg i skjede, tarm og munn. Da tåler man naturlig nok også milde intimvaskemidler bedre. Det må være både lurt og vil skape bedre velbefinnende i å korrigere kroppen mot candida-problematikk. Her er en nettside som omtaler dette: http://www.viktoria- klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/body_candida_albicans.html
Teriyaki Skrevet 19. november 2008 #92 Skrevet 19. november 2008 TS har helt rett i det han skriver. Enig med gjestedama, og har også venninner som tror det er nok å skvette litt venn mellom bena. Selv bruker jeg intimsåpe i bred sittestilling, og sørger for å komme til over alt. Det er ikke å komme forbi at det kan være en utfordring med så mye hudfolder som vi kvinner har Merkelig nok klarer jeg uten problemer å vaske meg godt nedentil ved å så vidt skreve med beina når jeg vasker meg. Dere får det til å høres ut som om man må være rakettforsker for å få til å vakse underlivet sitt riktig. Jeg er alltid ren og pen der nede, men jeg setter meg ikke ned i bred sittestilling fordeom.
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 19. november 2008 #93 Skrevet 19. november 2008 Jeg ser det står dårlig til med kunnskapen hos varsia og. Ja, noen har lettere for å få sopp enn andre. Men årsaken til dette finnes i hele kroppen. Man har nemlig en for stor andel av candida-soppen i kroppen, bla.a i tarmene og slimhinner. Grunnene til dette kan være mange, alt fra at man er for ensidig i kosten - til flere typer antibiotika eller Voltaren eller andre medisiner. Når man har kroppslig latens slår det lett ut på steder som skjede, munnhule, ikke synlige steder - som tarmene. Korrigere man kroppen sin fra candida-problemet, bedrer miljøene seg i skjede, tarm og munn. Da tåler man naturlig nok også milde intimvaskemidler bedre. Det må være både lurt og vil skape bedre velbefinnende i å korrigere kroppen mot candida-problematikk. Her er en nettside som omtaler dette: http://www.viktoria- klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/body_candida_albicans.html Det var jeg faktisk fullstendig klar over, så ingen grunn til å betvile kunnskapen min... Men nå er det nå en gang slik at hvis intimsåpe er det eneste man trenger å kvitte seg med for å bli kvitt soppen (eller andre enkle grunner) så gjør man nå heller det enn å endre kostholdet, særlig når man ikke har så mye kunnskap om emnet. En soppinfeksjon eller tre i løpet av livet er faktisk helt normalt (og ufarlig) og de fleste slipper (heldigvis) å gå så veldig drastisk til verks.
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 19. november 2008 #94 Skrevet 19. november 2008 Jeg ser det står dårlig til med kunnskapen hos varsia og. Ja, noen har lettere for å få sopp enn andre. Men årsaken til dette finnes i hele kroppen. Man har nemlig en for stor andel av candida-soppen i kroppen, bla.a i tarmene og slimhinner. Grunnene til dette kan være mange, alt fra at man er for ensidig i kosten - til flere typer antibiotika eller Voltaren eller andre medisiner. Når man har kroppslig latens slår det lett ut på steder som skjede, munnhule, ikke synlige steder - som tarmene. Korrigere man kroppen sin fra candida-problemet, bedrer miljøene seg i skjede, tarm og munn. Da tåler man naturlig nok også milde intimvaskemidler bedre. Det må være både lurt og vil skape bedre velbefinnende i å korrigere kroppen mot candida-problematikk. Her er en nettside som omtaler dette: http://www.viktoria- klinikken.dk/Specialer/Candida_Albicans/body_candida_albicans.html Dette var jeg faktisk fullstendig klar over, kjære deg... Men hvis jeg hadde vært plaget med sopp (noe jeg heldigvis ikke har vært plaget av ennå) og hadde oppdaget at det å kutte intimsåpa (bruker ikke intimsåpe fra før av da) hadde hjulpet hadde jeg nå gjort det i stedetfor å gå så veldig mye dypere inn i det. Er man ikke alvorlig plaget er en sånn liten endring av og til alt som skal til, og hvorfor skal man tviholde på intimsåpa når den strengt tatt ikke gjør noenting som helst BEDRE i underlivet - det eneste den gjør er å forstyrre balansen? Jeg forstår bare ikke, HVA ER DET med intimsåpe som er så bra? Lukta??? Er det en så overfladisk grunn?
Gjest Wind Skrevet 19. november 2008 #95 Skrevet 19. november 2008 Jeg forstår bare ikke, HVA ER DET med intimsåpe som er så bra? Lukta??? Er det en så overfladisk grunn? Neineinei. Man må da bruke parfyme uansett! (Ja, det var en spøk.)
Gjest Sigve Skrevet 19. november 2008 #96 Skrevet 19. november 2008 Dette var jeg faktisk fullstendig klar over, kjære deg... Men hvis jeg hadde vært plaget med sopp (noe jeg heldigvis ikke har vært plaget av ennå) og hadde oppdaget at det å kutte intimsåpa (bruker ikke intimsåpe fra før av da) hadde hjulpet hadde jeg nå gjort det i stedetfor å gå så veldig mye dypere inn i det. Er man ikke alvorlig plaget er en sånn liten endring av og til alt som skal til, og hvorfor skal man tviholde på intimsåpa når den strengt tatt ikke gjør noenting som helst BEDRE i underlivet - det eneste den gjør er å forstyrre balansen? Jeg forstår bare ikke, HVA ER DET med intimsåpe som er så bra? Lukta??? Er det en så overfladisk grunn? Varsia, jeg tror du hadde rynket nesen over en mann som ikke bruke såpe i skrittet, selv om han "skylte" seg aldri så mye. Det ville luktet gammel bukk. Lukta sitter i kjønnshuden og mellom hudfoldene på menn og kvinner. Det er mye enklere å vaske hos menn, dog. Prøv å vask deg under armene med bare vann over tid. Det lukter pyton etter kort tid. Skjønner du? Såpe må faktisk til. Så kan jo både menn og kvinner bruke mild intimsåpe. Problem løst. Verre er det ikke. Skrittsopp er ikke resultatet av rett såpebruk, det er resultatet av feil såpebruk (for langt inn i kjønnet på kvinner). Det er KUN de ytre kjønnsdeler man skal vaske. Det er en annen god grunn til at man skal bruke såpe: Bakterietransport fra analområdet til kjønnet. Trenger jeg fortelle at dette gjelder kvinner og at et par cm skiller hullene? Vann alene vasker ikke vekk bakterier. Kvinner får ofte urinveisinfeksjoner. Forklaringen ligger oftest i at bakterier fra analområdet trenger inn i urinrøret.
Gjest Gjest_Elina_* Skrevet 21. november 2008 #97 Skrevet 21. november 2008 Jeg er sykepleier og kan bekrefte det sigve sier om disse tingene. Dette med bakterietransport er veldig viktig å være oppmerksom på. Man bør også huske å tørke seg bakover, ikke framover, etter man har tisset. Vi som jobber med mennesker ser en del rart, ja. Ikke å komme forbi det.
Gjest Wind Skrevet 21. november 2008 #98 Skrevet 21. november 2008 (endret) Akkurat det med tørking har jeg fundert litt på. Når jenter tisser.. hvor langt bak er det egentlig vanlig å dra papiret fra...? o.O Det høres jo ut som det er vanlig å ta godt tak øverst i rumpesprekken og så dra hele veien fram, men det kan da ikke være tilfelle?? Jeg lurer seriøst. Endret 21. november 2008 av Wind
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #99 Skrevet 21. november 2008 Akkurat det med tørking har jeg fundert litt på. Når jenter tisser.. hvor langt bak er det egentlig vanlig å dra papiret fra...? o.O Det høres jo ut som det er vanlig å ta godt tak øverst i rumpesprekken og så dra hele veien fram, men det kan da ikke være tilfelle?? Jeg lurer seriøst. Fra skjeden og fremover, og fra skjeden og bakover. Men om jeg er normal aner jeg ikke
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 21. november 2008 #100 Skrevet 21. november 2008 Prøv å vask deg under armene med bare vann over tid. Det lukter pyton etter kort tid. Skjønner du? Såpe må faktisk til. Så kan jo både menn og kvinner bruke mild intimsåpe. Problem løst. Verre er det ikke. Det har jeg prøvd, og det funker helt fint, takk... Ikke noe vond lukt her i gården. Kanskje jeg er kjempeunormal som greier meg med en daglig vask med kun vann uten å lukte, men hva så? Men jada, jeg tar poenget ditt. Du mener at det er bedre at kvinner bruker mild intimsåpe og pådrar seg sopp (jeg vet at de fleste tåler "mild" intimsåpe, men mange tåler ikke det heller), enn at de kun bruker vann og ikke pådrar seg sopp. Point taken. Jeg derimot foretrekker et underliv uten både intimsåpe, sopp og vond lukt. Kan jeg få lov til å ha det slik uten at du påstår at jeg lukter vondt? (Og ærlig talt, tror du ikke vi kvinner kjenner kroppene våre? De fleste voksne damer vet inderlig godt at "såpa" (intimsåpe er ikke såpe vet du) ikke skal oppi noe som helst der nede, at man kun skal vaske "utenpå". )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå