Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å ha noe imot å ha litt leker liggende rundtomkring i huset når den gang kommer, tror jeg vil synes det er koselig :)

..men slikt skal vekk når det kommer besøk, såklart, gjerne oppi en egen dekorativ "lekekasse" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette handler ikke om meg' date=' men det handler om å "få lov" til å være opptatt av slike ting som interiør og hva folk gjør feil[/quote']

Som Whildthing skrev er det meningen at man skal diskutere, ikke holde foredrag. DU kan mene at noen personers innredning er stygg, men det er DIN mening ikke fasiten. Du kan ikke bestemme hva som er feil.

Det er også mulig å være opptatt av interiør selv om man ikke lever etter det som står på lista di. Folk har forskjellig smak. Enkelte er svært opptatt av interiør og å skape helhet med furu, tepper i alle rom, nips, bilder og rysjegardiner. JEG synes det er stygt og kan si at det er feil i forhold til MIN smak, men generelt feil kan man ikke si at det er. Heller ikke du kan bestemme hva som er riktig for andre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena: ja, det er nettopp det jeg også tenker, men er vanskelig å sende det videre når veggen det skal gjennom er av betong :wink:

Meeen....videre med interiøropplegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Litt av poenget er vel at man skal få nye ideer,lære av andre og plukke med seg det man synes man har bruk for.- Ikke "bestemme" hva andre skal ha-det er jo helt misforstått.

Det synes som om en del er "stuck" med den stilen man hadde i 70-80-åra-og har problemer med å fornye seg. "Det er godt nok det vi har- hva skal vi med noe nytt"?-holdning.

Dårlig råd er heller ingen unnskyldning- her er et tips: - mine kjøkkenstoler er kjøpt på Fretex- malt i en nydelig, lys og lekker Sarepta-grønn farge, puter som matcher- og jeg tenker aldri på de stolene som "andres søppel",nei!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg er sannelig glad mange av dere ALDRI skal se hvordan vi bor nå....

Stortrives jeg. Men, "tabber" er det masser av, bare at jeg ikke anser en eneste en av dem som TABBER, men... jeg vet vel ikke bedre jeg da.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet på to ting jeg ikke liker:

Disney bilder i stua til voksne mennesker

og

Broderte maritime bilder (egentlig alle broderte bilder) det eneste som får lov til å være brodert hos oss er julekalenderen jeg hoder på med :wink:

Ellers så er jeg altetende. Er for tiden skikkelig lei furu/hyttestilen og umalt brystpanel/panel, men synes ikke det er stygt allikevel. Hver sin smak :D

Jeg vil også understreke at jeg ikke dømmer noen etter hvordan de har det hjemme. Ikke etter hvor mange bøker de har heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Loppemarked/Antikkmarked er supert, men som alle andre steder gjelder det å finne de virkelige godbitene.

Mitt siste funn er en gammel sjeselong i teak fra rundt 1925-35, den har jeg levert hos en møbelrepratør som skal legge ny pute og trekke den om i ett stoff jeg har valgt ut. Jeg har endel slike "funn" i min leilighet som jeg setter stor pris på- men jeg bruker stort sett å lete rundt i Antikkmarkeder og ikke loppemarkeder på skoler, idrettslag ol.- der er jeg enig i at det er mye regelrett søppel.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Og jeg som driver og broderer et stort fint bilde da...

Og, noen nevnte tidligere de FÆLE UFYSELIGE kunstige plantene. Mamma har e del slike (og ikke alle kan man se er kunstige før man ser nært etter) og hvorfor? Jo, hun har grønne fingre og får planter til å leve javisst, men, hu har på voksne dager utviklet allergi og astma, så alt som får blomster på seg, det kan hun ikke ha i hus. Men så elsker hun planter. Da får hun heller begå "dødssynden" å ha kunstige påskelinjer, tulipaner, julestjerner og enkelte ander til vinduskarmen....

Og vi har forøvrig en farge på veggene i stuene som ikke passer til noe som helst, men hva skal vi gjøre da? Leiligheta er leid, og vi fikk beskjde om at stua skulle vi ikke male, men soverommet fikk vi lov til å gjøre det vi ville med, fargen der likte han ikke.

Ikke alle EIER stedet der de bor nemlig, og da er det ikke alltid man har frihet til å gjøre noe med veggene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
"Det er godt nok det vi har- hva skal vi med noe nytt"?-holdning.

Hva er galt med å være fornøyd med det man har? Er ikke det hele poenget da; å bo et sted man trives? Det er jo ikke alle som er materialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddagmannøkseskaft, Gjest!:

Ut fra din kommentar så blir det omtrent slik:

- Vi som er opptatt av hvordan vi har det rundt oss, rent estetisk=

"vi trives heller ikke der vi bor- og må alltid ha noe nytt, fordi vi er jo materialister".-

Puh....... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hetta av fliser med border, blomster og mønster. Spesielt gakk-gakk motiver over kjøkkenbenken. :roll:

-og digre sløyfer på lysestaker og gardiner...

-seksjoner generellt, men det er værst når de er fulle av nips -spesiellt porselensfigurer...

-kunstige blomster er nevnt. Jeg vrir meg ekstra når de henger på veggen i sånne "halve" kurver.

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men jeg er glad enkelte av dere ikke skal på besøk til oss...

Vi har en personlig stil, som enkelte sikkert syns er dritharry, men som vi trives med.

Enkelte ting er framme fordi de har affeksjonsverdi og vi vet at det har betydd mye fra de vi har fått det av.

Skittentøyet er vår egen business

På korktavla henger vi opp det VI vil

Salongbordet er ikke pent uten duk

Noen liker faktisk panel (og syns stål og minimalismen er UPERSONLIG og STERILT)

Bikkja røyter...

Men likevel (eller kanskje derfor): VI HAR DET BRA OG TRIVES!!!! :hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke at du får tid til alt du skriver om, Minni E.

Gjør du alle disse tingene samtidig som du skriver innlegg på KG, eller??

Synes du høres særdeles ensom ut, en jente som etterlikner livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Konstaterer at den dagen jeg får mer penger mellom fingrene og mitt eget hjem, så kommer "tabbene" til å hoppe på meg som julekvelden på kjerringa. :lol:

Første skritt på veien er å anskaffe sacco-sekk. (som faktisk ingen har nevnt enda..!) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

saccosekk, jah...

Har aldri hatt det,

men min kjære sier det er perfekt til å spille Playtation i....hehe...

Naaah,

er litt skeptisk til det,

men kanskje den dagen vi har småbarn :)

Er godt for dem å sitte i!

Jeg velger kvalitet/brukervennlighet fremfor kvantitet/mote :wink:

Såklart...

Er kjipt med møbler som ser helt forferdelig ut,

men som er perfekt til nettopp det de er til...

Ja, og omvendt....ikke alltid like enkelt, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Goddagmannøkseskaft, Gjest!:

Ut fra din kommentar så blir det omtrent slik:

- Vi som er opptatt av hvordan vi har det rundt oss, rent estetisk=

"vi trives heller ikke der vi bor- og må alltid ha noe nytt, fordi vi er jo materialister".-

Puh....... :-?

Og mor lille er en sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit nok at noen ikke liker syrelutede møbler og at noen liker gjennomsiktige skittentøyskurver............. MEN - MAN KALLER DET IKKE EN INTERIØRTABBE av den grunn!

Husk at vi har alle våre individuelle mening om hva som er pent og stygt - og vi har alle vår oppfatning om hva vi vil ha rundt oss i vårt hjem.

Personlig så fordrar jeg ikke den minimalistiske stilen - det er rett og slett for kaldt og upersonlig for min person - men...... jeg respekterer at andre liker dette og innreder sine hjem i tråd med den trenden - og nei - jeg kaller det heller ingen tabbe.

Noe som jeg oppfatter som en klar "tabbe", litt på side av diskusjonen...... er nå personer snakker nedsettende om andres smak og kun fremhever sin egen "stilsikre" - som den eneste gjeldende og rette - det vil jeg kalle en "personlighetstabbe".

Og til slutt - jeg kom på en ting jeg får helt noia av....... det er når mennesker har sine kjæledyr i sengen, eller på soverommet i det hele tatt. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en tråd hvor folk forteller hva de liker/ikke liker,

MEN:

Hvem har sagt at de er oppnevnt all makt for og sitte og fortelle hva som er normalt, pent, tillatt også videre.....

Og utnevne seg selv til geni der og sette standar er tåpelig, og vitner om liten forståelse for andre menneskers smak.

La nå folk få ha det som man vil, ingen skal komme til meg og fortelle meg hva jeg gjør galt i mitt eget hjem! Vel og merke uten at jeg har bedt om råd, da.... :wink:

Dessuten mener jeg ordet "interiørtabbe" er horribelt og komme med! Tror ikke noen skal ta slike ord i seg, ofte kan det slå litt feil tilbake.......

10na sier det forresten flott- som vanlig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Artig med en tråd hvor folk forteller hva de liker/ikke liker

Er det ikke det som gjøres her da? Å si hva man mener er ikke det samme som å oppnevne seg selv til guru av noe slag.

Pusen min er oppi sengen min stadig vekk, men jeg syntes det er ok at ikke 10na liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at de som produserer disse tingene (som noen synes er "Interiørtabber") ville ha produsert dem hvis de ikke tror at folk kjøper dem.

Så det må jo være mange som liker de tingene. :wink:

Hadde ikke det vært kjedelig om alle har helt likens hus? :roll:

Så er det jo de tingene som jeg ikke ville ha foretrukket(men greit hvis andre liker de)

- Mange forskjellige møbelstiler

- For mye forskjellige farger

- For mye ting(pyntegjenstander,blader,bøker, m.m). Det får rommet til å virke altfor rotete.

- Fat og glass som blir liggende på bordet etter måltider

Det finnes sikkert mer jeg kunne nevne, men jeg kommer ikke på alt nu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...