Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hm....... det ser ut som om mitt hjem er fylt til randen med "interiør tabber" :ler:

Jeg har barn - 3 stk, og mitt hjem bærer preg av det. Jeg har barnetegninger på veggene, trolldeigfigurer i alle varianter, påske- og julepynt laget av ivrige barnehender........... neimen om jeg stuer dette vekk fordi det iflg. andres øyne er en "interiør tabbe".

Angående gjennomsiktig skittentøykurv...... det har jeg, og intet annet er aktuelt. En luftig skittentøykurv er betraktelig mer hygienisk en en tett boks (fuktige håndklær i tett boks = sur lukt etter en knapp dag) og slike skittentøysanordninger i tøy?? Fuktige håndklær = fukt smitter over på tøybeholderen = blåmann etter en uke.

Nei, takker meg til min gjennomsiktige plastdunk med lokk.

Angående hva jeg anser som tabber??? Vel, ingenting interiørmessig ihvertfall - jeg aksepterer at alle ikke har samme preferanser som meg - at andre f.eks. synes det er ok å ha forskjellig pute- og dynetrekk.

En ting liker jeg imidlertid ikke............ at mat står fremme på bordet lenge etter man er ferdig, og at brødristeren ikke blir ristet for smuler etter bruk :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak og behag er nå så forskjellig og jeg reagerer mer på åpenbar urenslighet enn jeg reagerer på det jeg mener er dårlig interiørsmak...

Prøver så hardt jeg kan å være tolerant, men jeg får litt dilla av gullfargede gipsengler, burgunder og mørkegrønt på veggene og kappegardiner.... Kort sagt sent 80-tall til tidlig 90-tallshus...

Enig i at luftig og gjennomsiktig skittentøyskurv er et must - alt annet er uhygienisk. Phøy :-?

jeg har korktavle med regninger på og på en vegg trappegangen har jeg familiebilder i klipsrammer. Det er helt greit spør du meg :ler:

Suz :wink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en morsom tråd, og jeg skjønner jeg har langt igjen til å få et hjem uten opp til flere interiørtabber :ler: !

Likevel har også jeg enkelte ting jeg ikke liker.

*Tørkede buketter som ligger/henger overalt

*Stuer/kjøkken som er overfylt av forskjellige planter med totalt ulike potteskjulere

*Buede dørkarmer

*Korktavler

*Heklabrikker "overalt" (men på salongbordet mitt er det duk :blunke: )

*Bokhyller/bokskap uten bøker, men fylt til randen av pyntegjenstander.

*Lamper i ulik stil plassert i samme rom.

Det var da noe :ler: !

Selv har jeg skittentøyskurv i plast med hull! Den står på vaskerommet og der er det sjelden andre enn meg og min mann.

Lekene til ungene er plassert på et lekerom, men vi har to kister med leker på stua. Synes nesten ikke jeg kan plassere en på snart ett år alene på rommet. Lekene ryddes vekk om kvelden. Dessuten når man har valgt å få barn så må det da kunne synes at det bor barn i huset!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh åh glemte: sjablonmaling! ikke min greie.

skjønner meg ikke helt på folk, blir ikke pottesur selv om jeg ikke oppfyller minnies punkt 7. men vi har vel alle våre såre tær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som ungene mine har blitt store, så har jeg sortert ut tegninger og figurer.........noe har kommet i glass og ramme på veggen, noe ligger i esker for senere bruk. Og noe har man selfølgelig kastet-man kan ikke gjemme på absolutt alt som ungene lager.

Når det gjelder tørkede buketter, så hadde jeg også den manien for noen år siden- men man blir lei dem og de blir fulle av støv.- Jeg har plukket av hver blomst,støvsugt dem og samlet i en høy,smal glass-krukke.....mye finere!

Håper du får til vinduskarmen din, Ragnhild- det er stilig med like potter-man trenger ikke ha hele karmen full av blomster heller - kan godt være litt luft.

Bueganger hører hjemme i sydligere strøk! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er litt interessant, er at mange av de tingene som her betegnes som interiørtabber, er ting som var kjempepopulære for noen år siden. Jeg nevner i fleng:

- tørkede blomster

- buede dørkarmer

- furumøbler

- sjablongmaling

~~~~~~~ :ler: ~~~~~~~

(PS: Jeg digger slike tråder! Jeg er opptatt av interiør, og ved å lese slike ting kan jeg gjøres oppmerksom på ting jeg ikke selv har tenkt over. Skjønner ikke at det går an å bli sur for sånt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En morsom tråd . .

Hm.. Hva jeg ikke liker er:

*For store bilder generellt syns jeg blir for mye..

*Ellers så er det ille å til stadighet se søppelposer

hengende på dørhåndtak..

*Syns også det er lite pent med slike

”kjeller-reoler” på stua..

*Vegg til vegg teppe

*Strie på veggen

*Hyttemøbler i stua

*Rislamper

*Lavolamper

*Diskolys/kule i taket

*Plakater

*Talglys med gedigne mansjetter

*Ustrøkete duker

*Planter som har vokst fra pottene sine

Nåja... Noe jeg kom på i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Hanne~

Stor vifte i taket i stuen.

Dette hører hjemme på utesteder som smykker seg med andre interiørperler som jukebox, heter "Pink Cadillac" og kjører 60/70-tallsstil, ikke i en stue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En morsom tråd . .

Hm.. Hva jeg ikke liker er:

*Strie på veggen

Nåja... Noe jeg kom på i farta..

Vi har en eksklusiv kinesisk naturstrie i ekte strå på to av veggene i stua. Der har vi samlet arvegods. En bøffelsofa, et skråskap og en skjenk. Stria er lys med bronse tein og forandrer farge etter hvor solen kommer inn. Selv om den var meget dyr falt vi helt pladask.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke særlig om noen av disse listene.  

Ja, det er ting jeg syns er penere eller midnre pene enn andres, men jeg hever sjelden et øyebryn i andres hjem fordet. Da bør det være temmelig ille tilstander der.

Jeg syns ikke at det å være negativ ovenfor andres hjem har noe for seg.

Skrekkelig skrekkelig enig!!!

Jeg bryr meg veldig lite om hvordan folk velger å ha det hjemme hos seg selv, skulle jeg hatt lister over hva mine venner skulle kunne hatt og ikke hatt så måtte jeg kun omgåttes mennesker med samme smak og stil som meg selv, og det ville i mine øyne blitt utrolig lite spennende!!

og dersom noen tenker sitt om mitt hjem, ja da får de jo bare la være å komme dit noe mer da! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag er nå så forskjellig og jeg reagerer mer på åpenbar urenslighet enn jeg reagerer på det jeg mener er dårlig interiørsmak...  

Enig :enig:

Reagerer forøvrig på at det enkelte liker interiørmessig blir kalt "interiørtabber" av andre. Hvem avgjør hva som er korrekt og ukorrekt?? Joda - DU SELV! Ingen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Hanne~

10na, det er jo bare en måte å fremheve seg selv og sin egen gode smak på. La nå folk hekle seg interiørselvtillit i fred :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10na, det er jo bare en måte å fremheve seg selv og sin egen gode smak på. La nå folk hekle seg interiørselvtillit i fred :wink:

Selvfølgelig - men, jeg synes likefremt at det er respektløst å fremstille folks preferanser som "tabber" fordi en selv ikke har disse preferansene.

Greit nok å si hva man liker - men ikke kall det andre liker for tabber :evil:

Så, "eksperter" - tilbake til heklinga..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder tørkede buketter' date=' så hadde jeg også den manien for noen år siden- men man blir lei dem og de blir fulle av støv.- Jeg har plukket av hver blomst,støvsugt dem og samlet i en høy,smal glass-krukke.....mye finere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det,Aline!

-Kanskje vi skulle starte en tråd der vi deler gode ideer med hverandre når det gjelder slike små detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får ha det som de vil hjemme hos seg, jeg engasjerer meg ikke i hva jeg synes er stygt hos andre. Det jeg synes er stygt og aldri ville hatt i mitt eget hjem er:

- Vinduskarmer overfylt av blomster og blomsterpotter i alle regnbuens farger

- Vegg-til-vegg-tepper

- Stål-hvitevarer på kjøkkenet. (Ser helt latterlig ut med kjøkkeninnredning av tre og stål ved siden av)

- Vifte i taket

- Lavalamper

- Blomstrete tekstiler

- Speilfliser

- Glassbyggerstein på badet (eller noe annet sted)

- Loppemarked-ting (det kunne ikke falt meg inn å kjøpe andre menneskers søppel)

Må også føye til at jeg blir oppgitt over trendnisser som bare liker det som er in til en hver tid. Det vitner om dårlig selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes likefremt at det er respektløst å fremstille folks preferanser som "tabber" fordi en selv ikke har disse preferansene.

Nemlig - smaken er ulik og det jeg liker er det ikke sikkert du liker. Det ville være utrolig arrogant av meg å se ned på noen som ikke har samme smak som meg - da er det noe annet med åpenbar sjuskethet slik som hybelkaniner alle steder til enhver tid og søle i tjukke lag på gulvet samt ukesgammel oppvask i stabel........ :-?

Det tillater jeg med å se ned på.

Suz :wink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Loppemarked-ting (det kunne ikke falt meg inn å kjøpe andre menneskers søppel)

:o Godt ikke alle er som deg, det hadde ikke vært helt bra for miljøet... i tillegg til at det ikke er heldig for nasjonen å ha en kronprinsesse som kjøper søppel.

For øvrig helt enig med deg i hetsen av trendnisser. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...