Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Åja, enig i det med stål hvitevarer på kjøkken, det ble alt for populært, ikke moro lenger, virker bare pretensiøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunstige planter synest jeg er stygt. Dvs, ei stor kunstig plante i en mørk gang kan være fint, men masser av kunstige planter i vinduskarmen det er harry det.

Ellers synest jeg det ikke er fint når det overfylles med pynt i alle mulige varianter. Små nips her og der....uff...

Flere har nevnt store brudebilder på veggen som usmakelig. Er helt enig, og synest heller ikke om gedigne barnebilder. Ei venninne av meg hadde et stort bilde av sin datter. Men så fikk hun et barn til, og måtte jo da ha et tilsvarende stort bilde på veggen for ikke å gjøre forskjell. Jeg skjønner jo tankegangen. Men jeg synest det blir for voldsomt, det hadde holdt med alle de mindre bildene hun har. :wink:

Skinn hjørnesofaer har jeg ikke sansen for. Dvs, svart er ok, men om det er i f.eks blått eller burgunder og så har en et hvitt stuebord til...urk!!

Men selv om jeg synest folk har "dekorert" sine hjem smakløst, etter min mening, så betyr det allikevel ikke at jeg ser ned på de av den grunn. Jeg bare tenker i mitt stille sinn at jeg har bedre smak enn de. :briller: Og om de tenker det om meg, så bryr jeg meg fint lite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urk...... og jeg som ELSKER loppemarked!

Helt greit for meg! :D Men jeg vil ikke ha loppemarkedting hos meg! Sikkert mye fint å få tak i, men jeg vil ikke ha noe andre har hatt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg
Åja' date=' enig i det med stål hvitevarer på kjøkken, det ble alt for populært, ikke moro lenger, virker bare pretensiøst.[/quote']

For kort tid tilbake, så ble det samme sagt om hvite hvitevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt
urk...... og jeg som ELSKER loppemarked!

*konstaterer at 10na er den største interiørtabben på KG* :wink:

Da vil jeg gjerne dele den tittelen med deg, 10na! Jeg har det meste av det som står på Fy Fy listen jeg! :oops: Furupanel i hele kjelleretasjen, 40x50 bilder av alle tre barna i stuen og 50x60 brudebilde øverst i trappegangen, TO bueganger, gjennomsiktig plastikkdunk, MASSE leker i både stua og kjellerstua og litt blandet møbelstil. Men dæven døtte som jeg trives du!

(men jeg har ikke duk på salongbordet) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppemarkedmøbler, eller gamle arvestykker som kan pusses opp igjen er jo sååå moro!!! Jeg er nok rimnelig tabba jeg og... :roll:

Forresten venter jeg spent på at fargede hvitevarer (slik som var it på 70-tallet) skal komme tilbake.... Ja, jeg har i mine studentdager eid en rød komfyr og et grønt kjøleskap.

Det var ikke så veldig fint nei :hoho:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke å bli det hvis man har litt system på ting og investerer litt i smarte oppbevaringsløsninger (her er IKEA veldig flinke).

hehe.. jeg synes egentlig det er litt harry når folk har sånne oppbevaringsbokser fra IKEA over alt... Får følelsen av at folk er fullstendig slaver av IKEA "det heter kubisme for det står i IKEA-katalogen" fniis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

hehe.. jeg synes egentlig det er litt harry når folk har sånne oppbevaringsbokser fra IKEA over alt... Får følelsen av at folk er fullstendig slaver av IKEA "det heter kubisme for det står i IKEA-katalogen" fniis

Hvem har sagt at du skal ha de stående fremme overalt? Jeg har slike bokser stående inni garderoben.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Minnie

Det med boksene traff egentlig meg selv midt i magen altså for jeg elsker IKEA og er igrunn litt IKEA-slave...

hihi

Men jeg kom på:

Dekorfliser... av alle slag... små kvernhus eller svaner eller blomster eller what ever har ingenting på en badevegg eller kjøkkenvegg å gjøre. Det er IKKe pent med små pyntefliser "her og der".

Også får jeg hetta av sånne her minimalistiske "homseleiligheter" med stål og dyr stereo og ingenting å feste blikket på i det hele. Får meg til å føle at jeg sitter på et venterom og da kjeeeder jeg meg og fryser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dette tråden har jammen hatt en interessant utvikling.

Jeg leser her at folk sier at man skal finne sin personlige stil og jeg registrerer også at vi som er opptatte av interiør tydeligvis bor i hus med kun glass og stål.. dette begynner å bli en like dum diskusjon som div. debatter på velvære- vi som kan litt om merker, design ol. har ikke noe annet liv en sminke og klær.

Beklager men dette som så mye annet bunner ut i ren og skjær misunnelse fra de som sitter med sine syrelutede stuer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm håper det ikke var meg som hørtes ut som om jeg ikke likte "designleiligheter" sett under ett.

Er faktisk veldig interessert i design selv jeg. Og digger leiligheter det er tydelig at folk har sans for former og sammensetninger og farger og alt sammen. Og hadde jeg hatt nok tid og penger skulle det vist bedre igjen hjemme. hehe

Men jeg synes det er mange "designleiligheter" som blir litt misforståtte på et vis. Fordi designinteresse ofte blir noe man "skal ha" og når folk skal prøve å fake en designinteresse for å imponere (eller vise frem huset sitt i se og hør) så blir det mye stål og minst en le corbusier, svart lær og kanskje et kuskinn på golvet. Og allessi-helvetet over alt på kjøkkenet.

Og det synes jeg faktisk er like gyselig som tørkablomster, buedører og brystningspanel. Begge deler vitner om kritikkløs adopsjon av trender.

Jeg synes det er dritugly når et hjem ser ut som et møterom i et finansfirma?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
-Folk har forskjellig smak når det gjelder BILER.KLÆR,HÅRFRISYRE,MAT osv.- tenk på hvor opptatt de fleste er av BIL!!! Og da er det vel også snakk om trender, hva som er "IN" /"UT"/praktisk/vulgært/dyrt osv.

MEN:- når det kommer til interiør, da får pipa plutselig en annen lyd!!! Og vi som er en smule opptatt av interiør, har altfor "mye fritid" og legger oss opp i ting vi ikke har noe med, satt på spissen.............

Det må vel gå an å diskutere interiør/møbler/bildeoppheng/tepper osv på samme måte som man diskuterer andre remedier man omgir seg med i hverdagen????

Og de som har null interesse, kan lese og lære.....

Og så er det "lov" å kalle minimalistisk interiør for kaldt og ukoselig, men nåde den som sier noe om furu :roll:

JEG kunne ikke levd i en helt minimalistisk bolig, heller ei i furubo. Malt panel syntes JEG er kjempefint, brystpanel liker JEG ikke.

Dessuten liker jeg ikke to små lampetter, en på hver side av et bilde som henger over sofaen. Det er jo det mange som har da, og jeg ser da selvsagt ikke ned på folk som har det. Men jeg syntes ikke det ser bra ut.

Og så syntes jeg sånne små tepper foran doen er ekle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solgløtt

Tror egentlig ikke det har så mye med misunnelse å gjøre, men der kan jeg jo bare snakke for meg selv! Jeg synes også dette er en interessant tråd, og spennende å høre om andres smak.

Visst synes jeg det er lekkert med strøkne hus/leiligheter, hvor alt står i forhold til hverandre og ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Hadde jeg hatt penger nok, hadde hele huset mitt sett ut som en katalog fra KA International (drømme drømme), som mannen min kjører for. Jeg ville ha malt alle "hytte"veggene og fjernet buegangene. Men jeg har dessverre ikke penger til alt dette, så derfor velger jeg heller å være lykkelig med vårt rare interiør. Det er tross alt mitt. Og mannen min sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tråden har jammen hatt en interessant utvikling.

Jeg leser her at folk sier at man skal finne sin personlige stil og jeg registrerer også at vi som er opptatte av interiør tydeligvis bor i hus med kun glass og stål.. dette begynner å bli en like dum diskusjon som div. debatter på velvære- vi som kan litt om merker, design ol. har ikke noe annet liv en sminke og klær.

Beklager men dette som så mye annet bunner ut i ren og skjær misunnelse fra de som sitter med sine syrelutede stuer.

Minnie

Og da er det deg vi skal være misunnelige på??????

(Ps. Har ikke syrelutet stue, men lys og trivelig med VÅRT personlige preg. Er opptatt av "eklektisk stil" der man setter sammen kvalitetsprodukter av litt ulik stil. Mye, det grunnleggende, er i lik stil, men jeg liker å bryte av med noe som er litt motsatt... F.eks en gammel rosemalt bolle som jeg er glad i.....)

Minnie: Pleier å humre litt når jeg leser mange av innleggene dine - er veldig opptatt av å vise hvor vellykket du er med din flotte leilighet, kokkekunster og din gode økonomi. Du prøver å heve deg over alle og tror at alle er misunnelig på deg. Synes det blir litt komisk, faktisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg
Dette tråden har jammen hatt en interessant utvikling.

Jeg leser her at folk sier at man skal finne sin personlige stil og jeg registrerer også at vi som er opptatte av interiør tydeligvis bor i hus med kun glass og stål.. dette begynner å bli en like dum diskusjon som div. debatter på velvære- vi som kan litt om merker, design ol. har ikke noe annet liv en sminke og klær.

Beklager men dette som så mye annet bunner ut i ren og skjær misunnelse fra de som sitter med sine syrelutede stuer.

Minnie

Heh, det var da en artig observasjon. Hvis du synes diskusjonen virker dum, så kan du ikke ha mye respekt for at din egen smak kanskje er den som er abnormal, og ikke de andres. Tenkt den veien?

Av og til er det lurt å akseptere det faktum at det faktisk heter diskusjon, ikke foredrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Dette handler ikke om meg, men det handler om å "få lov" til å være opptatt av slike ting som interiør og hva folk gjør feil uten å få slengt tilbake at man ikke har noe liv, at man ikke har de rette verdier, at diskusjonen er tåpelig etc.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Men i all verden, andre må da få mene at diskusjonen er tåpelig uten at noen i det hele skal ta seg nær av det?

Noen ting tar man med seg, det man ikke trenger - det overser man bare. Trenger ikke kommentere alt.

Og helt på tampen, så må jo du skjønne at noen finner det trengende å kommentere at det DU sier er fælt - det synes DE er pent. Jeg gjentar meg selv, og fremhever at dette er et diskusjonsforum.

For øvrig så lurer jeg på om noen har erfaring med bord av vokset sesamtre. Bad or cool?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men nå blir vel dette enda en tråd som blir stengt pga uenighet... :roll:

La oss holde oss til tema,

det gjelder alle sammen,

uansett om det er syrelutet furu,

mahogni, glass, stål, fliser, panel, osv.

Det om at det er misunnelse har jeg sett mange ganger,

det pleier komme opp når det oppstår uenighet,

når noen har en annen mening enn en selv.

"Du er bare misunnelig, jeg er så mye bedre enn deg, det du liker liker ikke jeg, men det jeg liker må du like, og liker du det ikke, er du misunnelig på meg fordi jeg har bedre smak og er bedre enn deg" osv.

Gjenganger, gjenganger...

På tide å stoppe?

...heller fortsette diskusjonen som omhandler interiør?

Jeg, personlig, foretrekker lyse og såkalte luftige rom hvor det går an å se at noen faktisk bor, rom med sjel, kan det også kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Hanne~

Minnie er antakelig selv misunnelig på mennesker med hullete skittentøyskurv. Dette er ren retorkvering fra min side, utifra hennes konklusjon vedrørende smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...