Gå til innhold

Trulselinemor


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

En veeldig vforsinket bursdags og 3års hilsen!!

Håper dere fikk feiret dagen kjempekoselig!!

:bursdag:

Klem T. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg ikke gjort noe særlig fornuftig. Bare vasket litt klær og bakt et brød. Samboeren har ikke sovet i natt, så han sovnet noen timer på sofaen i ettermiddag.

Jeg begynner å få det bedre med meg selv. Tankene er der fortsatt. Men jeg tenker som så når det gjelder søstra mi. Vi hun bryte kontakten så er det helt i orden for meg, det er hennes valg. Men da skal ikke foreldrene mine komme å si at jeg skal si unnskyld til henne. Det var hennes valg. Og hvis det noen gang blir snakk om tilgivelse, så må hun ta en lang prat med samboeren. Han og fortjener en unnskyldning fra henne. Hun får ikke kalle han en psykopat, da blir jeg sint.

Nå skal jeg ned å lage meg ei brødskive, så titter jeg innom senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Livet går sin vante gang her på Vestlandet.

I dag har jeg prøvd å gjort litt skolearbeid. Skolen begynner igjen i slutten av august. Da starter jeg på det andre året av 5 år. Ellers har jeg fortsatt litt på brevet til far, men det er ikke lett. Men jeg føler at dette er det riktige. Jeg sover heldigvis litt bedre om nettene og ikke så mye mareritt. Men jeg hater å legge meg og stå opp alene. Før så likte jeg å ha litt tid alene, men nå føler jeg meg så ensom. Samboeren kan være både treg med å komme seg i seng og opp av senga.

Det har blitt litt tv titting og nesten ikke KG. :-?

Må prøve å ikke bli avhengig nå som skolen snart starter.

Tusen takk til dere alle som svarer på innleggene mine, skriver i dagboka og sender meg PM. Det er veldig koselig. Tusen, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg er bare nødt til å ta meg sammen når det gjelder skolearbeid. Jeg føler at jeg mistet det siste halvåret av 1 skole året pga mye sykdom.

Og når alt det med sykdom kom, så fikk jeg også problemer å bo her. Jeg føler meg innestengt. Vi prater ofte på å flytte, men vi vet ikke hvor. Derfor har jeg laget en tråd om det i dag. Vi er i en stram økonomisk situasjon. Min samboer sår mot uføretrygd og jeg er på attføring. Han har dette huset som vi bor i å selge, så det hjelper oss litt.

Selv om jeg må prøve å unngå å bli avhengig her inne, så kommer jeg til å titte innom. Så har jeg dagboka jeg vil følge opp også da. Men så lenge jeg studere via nettet, så er det fort gjort å stikke innom å lese litt innlegg.

Håper jeg ikke mister kontakten med noen her inne, når skolen begynner igjen.

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære snille Trulselinemor...

veldig trist at det er vanskelig i forhold til søsknene dine. men det er bra at du klarer å plassere ansvaret, du sier at det ikke er din feil og at søstra di må be om unnskyldning til samboeren din først osv. det syns jeg virker klokt, i alle fall når du har prøvd å være hyggelig mot henne.

mener ikke å forstyrre deg / gjøre deg mer avhengig når du prøver å trappe ned, men fikk bare så lyst til å skrive en liten hilsen i dagboka di (min første dagbokhilsen forøvrig). håper du får en fin mandag!

klem fra nille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

mener ikke å forstyrre deg / gjøre deg mer avhengig når du prøver å trappe ned, men fikk bare så lyst til å skrive en liten hilsen i dagboka di (min første dagbokhilsen forøvrig). håper du får en fin mandag!

klem fra nille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag ble jeg vekket av telefonen klokken 9. 15, men jeg rakk ikke å ta den. Det var privat call, så det var sikkert en selger.

Da jeg gikk for å hente posten, så fikk jeg en følelse at det lå et viktig brev der. Og det gjorde det. Det lå brev til samboeren i fra trygdekontoret. Han har blitt uføretrygdet 100%. Han er snart 36 år, så litt tøft var det for han, men han føler en viss lettelse også.

Vi kom ikke så langt til å ringe til den kommunen vi ønsker å bosette oss i, vi har ikke kommet oss helt etter dette brevet.

Huskatalogene har kommet fram og vi har begynt å titte og snakket litt om hva vi ønsker. Vi vurderer å bygge med utleiemuligheter, for det kan vi tjene på. Det går nok en spennende tid i møte nå.

I dag har jeg fått hente bøkene for kommende skoleår. Så nå skal jeg se litt på hva vi skal jobbe med dette året. Jeg er veldig spent på KRL for det er noe som jeg aldri har hatt noe interesse for. La inn en tråd om det for ganske lenge siden, og fikk veldig mye positive tilbakemelding. Jeg ser litt lysere på det nå, en jeg fjorde for noen månder siden, og det er takke være dere her inne på KG.

Jeg får ned å vaske opp etter middagen. Jeg har ikke giddet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trulselinemor!

Tenkte bare jeg ville skrive en liten hilsen i dagboken din, og gratulere deg med vel overstått bursdag! :bursdag:

Jeg hadde også en koselig feiring på min dag 1 august. Var på Vestlandet hos familien, så det var avslappende og fint!

Lykke til med flytteplaner og husvalg.

Klem, Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag måtte jeg opp tidlig for jeg skulle på møte med Aetat. Det var fint vær så jeg gikk nedover. På møte gikk det bra. Hun beklaget at hun hadde glemt å overføre de pengene, men jeg sa at det var helt i orden. Jeg hadde fått pengene nå og fått hente boka. Jeg fikk til og med skryt for brevet jeg selv hadde skrevet fordi hun hadde glemt det. Hun er kristen og det er ikke jeg. :oops: Og det vet hun. Men jeg fikk ikke noe kritikk for det. Hun tilbudet meg hjelp med KRL hvis jeg trengte det. Det er ikke mange saksbehandlere som gjør.

Når jeg kom hjem, så sovnet jeg på sofaen. Det er typisk meg. Trøtt som bare det.

Nå er det ikke lenge før skolen begynner igjen. Det skal bli litt kjekt, men jeg gruer meg litt også.

Håper flere tar seg tid til å skrive en hilsen her inne. Det er så koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Hei på deg!

Så fint at du hadde en koselig bursdagsfeiring!

Jeg har vært på ferie, så jeg har ikke fått kikket innom på noen dager. Syns det ser ut som om du er i "fremdrift" - det er jo kjempebra!

Mine studier begynner også snart - første samling er vel i september. Har 2 semestre igjen før grunnfaget er i boks... Gøy, men slitsomt når det kommer i tillegg til full jobb og barn.

Spennende å lese om flytteplanene dine. Det er viktig å trives der man bor.

Gleder meg til å lese om hvordan det går videre!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Bare innom for å se om dama er flink med lesingen sin :wink:

Skal bli spennende å høre om husplanene. Vi bygde huset vårt selv, og jeg husker at jeg gikk temmelig "bananas" i huskatalogene.

Tror jeg begynte med et utvalg på 40 hus jeg kunne tenke meg, også sa Citamannen at vi bare kunne velge ETT :cry:

:ler::ler:

Ikke lett det der...en på en annen side, et ganske så ok problem :ler:

"snakkes"

klem Cita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk til dere som skriver i dagboka mi. Det setter jeg veldig pris på. Og tusen takk til dere alle som har sendt meg PM i dag. Jeg blir veldig glad når det kommer PM til meg.

Vi kommer til å flytte, men vet ikke noe tidspunkt enda. Det er mye som skal ordnes.

Håper flere tar seg tid til å skrive her. Det er så kjekt når dere gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg vært hos frisøren. Det ble noe kortere, men ikke helt kort slik jeg hadde tenkt. Det er ned til skuldrene med kort pannlugg.

I dag har samboeren ringt på tomter, så vi får snart et brev i posten. Dette blir spennende.

Samboeren har måtte jobbe med PC min i dag, den har bare låst seg de siste dagene. Nå ser det ut som det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I ettermiddag / kveld har ikke samboeren vært i form. Han har sovet veldig mye og vært veldig kvalm.

Vi har ringt ang tomter i dag og i kveld har jeg sett på hus til salgs i det fylket vi har lyst til å bosette oss. Fant et som vi kanskje kommer til å reise på visningen, bare for å se. Håper vi får flyttet snart.

Det hadde vært godt å kommet seg vekk og begynt en ny plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg fått vasket litt klær og satt på en oppvask maskin. Ellers har vi vært å handlet for helgen. Deilig å være ferdig med det, så slipper vi ned i morgen.

I morgen må jeg / skal jeg få gjort litt skolearbeid.

Vi skal bort på onsdag og da vet jeg at vi ikke får gjort noen ting. Blir sikkert borte hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trulselinemor

Våknet til et kjempe vær. Her er det bare å fa vasket klær og få det ut i fin været.

Vi hadde tenkt å være hjemme i hele dag, men så ringte min kommende svigermor. Skal dere ned å handle? Egentlig ikke svarte samboeren. Fikk da til svar at hun orket ikke å gå ut, men hun måtte ha noe på butikken. Javel sa samboeren, da får vi gjøre det da. Det er alltid oss hun spør ikke den andre sønnen. Hun skulle skrive andleliste mens vi kjørte ned til henne. Vi kom ned og jeg gikk inn for å hente handlelisten. Hva var det hun trengte, ei avis. Det var alt. På den tiden vi bruker å kjøre ned til henne, bruker hun på å gå bort på butikken. Jeg blir litt irritert. Når jeg stakk innom med avisa så sa hun; jeg kunne jo ha lånt avisen på biblioteket. Da var det rett før i eksploderte. Så begynte hun å klage og uffe seg over varmen og mye små ting. Hun tenker ikke på at hun har en sønn som er syk.

Min kjære samboer har så sterkt ønske om å flytte nå, for å slippe å måtte stille opp for henne hele tiden. Og uansett hva som skjer, så er det oss hun ringer.

Ellers har jeg ikke gjort skolearbeid slik som planen min var. Må prøve å få gjort litt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg sovet lenge. Mye lengre en det jeg hadde tenkt. Når jeg stod opp så ordnet jeg meg og gikk ned å satte på kaffen. Samboeren var litt senere oppe enn meg, så jeg begynte på skole arbeidet. Når han stod opp gikk vi ut på verandaen med kaffe. Vi satt der å pratet lenge. Tiden gikk ganske fort og plutselig var det middagstid. I dag lagde jeg pasta. Greit og lettvint.

Etter maten holdt jeg på å sovne på sofaen, men samboeren klarte å få meg til å la være. Jeg ble med ut på verandaen og tok en kopp kaffe før jeg gikk inn for å jobbe med skolearbeidet.

Så i dag har jeg fått gjort litt skolearbeid og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg glemte å skrive at vi har studert veldig mange huskataloger i dag og får ikke helt bestemt oss. Eneste vi vet er at vi skal ha livsløpsstandard.

Jeg har vært efektiv på skolefronten i dag. Jeg sitter her med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag er jeg i dårlig humør. Jeg ringte høgskolen hvor jeg studerer ang praksisplass. Jeg får ikke være på den skolen som ligger i nærmiljøet. Jeg må litt utenfor byen.

Jeg må opp senest 05.15 for å rekke bussen som går 06.50 Det er et lite stykke å gå ned til bussen, så må jeg vente i sentrum i 35 min før bussen går bort til skolen. Der må jeg vente i 40 min før undervisningen begynner. Etter praksis dagen, så er det veiledning med øvingslærer. Så jeg får ikke tatt noe buss før kl 15.50. så jeg er vel hjemme igjen ca kl 17.00 og så er det pån igjen neste morgen. Slik skal jeg ha det i 5 uker.

Jeg synes ikke dette hører hjemme noen plasser.

Jeg har ikke fått gjort noe fornuftig ellers i dag for jeg har gått å irritert meg over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...