Gå til innhold

Trulselinemor


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Jeg har aldri vært noe glad i å skrive dagbok, men fant ut at jeg vil prøve meg. :roll:

Jeg er bosatt på Vestlandet med verdens herligste samboer, som en dag blir min mann. Vi vet ikke når, men det kommer nok til å skje. Sammen med meg og samboeren så har vi to herlige katter, ingen barn foreløpig.

Jeg er utdannet omsorgsarbeider, men havnet på attføring, så nå er jeg student. :)

Jeg registrerte meg første gang under nicket Trulseline, men så mistet jeg passordet og hadde ikke den mail adressen lengre, så jeg fikk ikke orden på det. Så jeg tok kontakt med Gry som igjen overførte PM til Hege som da klarte å hjelpe meg. Så dersom dere av og til ser Trulseline og av og til Trulselinemor så er det den samme personen. :D

Skal prøve å være flittig til å skrive her inne.

Er det noe dere vil spørre om eller skrive inn så kan dere gjøre det. Det er bare hyggelig. PM er også veldig hyggelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER, TRULSELINEMOR!

Tok en titt innom dagboka di jeg - og håper det blir mye å se av deg her inne framover!

Det er gøy med dagbok, altså - et sted hvor man kan sette ned både tanker og følelser som tar overhånd! :wink:

Ha en fin dag! :D

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har vi hatt jobbe dag ute i hagen. Vi har nesten et mål tomt så det er nok å gjøre. Samboeren min var innlagt på sykehuset i månedskifte april/mai, og måtte derfor holde seg i ro lenge etter på. Jeg har holdt på med eksamener og har derfor ikke hatt tid til å gjordt noe i hagen eller i huset.

Håper været holder seg slik at vi får fortsette i morgen.

Vi bor i en tomannsbolig, hvor naboen ikke gidder å gjøre noe som helst. Det er litt irriterende.

Det er veldig hyggelig når noen skriver innlegg i dagboka mi, slik som Kverula gjorde. Håper flere kommer til å gjøre det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

En ny dag i hagen, heldigvis holdt været seg. Etter en trist telefonbeskjed så var det godt å komme ut å jobbe, slik at tankene var en annen plass. Jeg fikk vite at et søskenbarn av meg var dø, bare 36 år. Jeg kjenner han ikke så godt, jeg har faktisk ikke hilst på han på mange år. Men det var sllikevel tung beskjed å få.

Det har ikke blitt gjort noe annet en hagearbeid i dag.

Jeg merker at jeg fortsatt er sliten etter eksamen lesingen. Trøtt om kveldene mye før enn jeg er vant med og kan sove mye lengre om morgenen.

Etter et veldig tøft halvår med mye lesing og mye sykdom så skal det bli godt å komme på ferie snart. Jeg ser fram til det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du startet på dagbok? Så koselig :)

Jeg hadde også en arbeidshelg i hagen. I går kveld fikk vi en tilhenger, så nå skal hageavfallet kjøres bort. Skal starte på en kompost, men det er bare så utrolig mye "rot" etter forrige huseier at jeg ikke gidder bruke dagesvis på å rydde i det, så da blir det heller å kjøre vekk gammelt rask og starte på ny frisk :) Koser meg med å holde på i hagen, får bearbeida vanskelige tanker så fint da :)

Lykke til som dagboksriver, det skal bli koselig å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk ta en titt på dagboka di jeg og. jeg har jo en dagbok selv, men skriver veldig sjelden der. orker ikke å skrive så masse der. pleier ikke og lese andres dagbøker, vet ikke hvorfor men men.

håper du blir flinker til og skrive enn meg da. ellers hører du vel fra meg på pm tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

I dag har vi hatt en avslappende dag. Var i sentrum og handlet, ellers har vi ikke gjort noe som helst.

Jeg skal på møte med Aetat i morgen, så jeg vil være mest mulig opplagt til det. Vi skal diskutere neste år. Jeg skal starte på andre året på lærer høgskolen. Aetat må sørge for at jeg får de pengene jeg har rett på.

Jeg synes det er veldig hyggelig at dere stikker innom å leser. Det er også veldig hyggelig med et innlegg fra dere.

Om jeg ikke skriver så mye hver dag, så skal jeg iallefall prøve å skrive litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg virkelig vært aktiv.Jeg har besøkt ei klasse jeg hadde praksis i, jeg har vært på Aetat og jeg var ned på skolen igjen får å være med på en avslutning.

På Aetat gikk det veldig bra. Jeg får dekket de siste 4 årene på høgskolen, og det er jeg veldig glad for. For jeg hadde ikke hatt råd til å betale det selv.

Jeg er trøtt og sliten saå jeg går å legger meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg hatt bakedag, har bakt 3 kaker. Det var min samboer som spurte om jeg kunne bake muffins, men så ble det til at jeg bakte juice kake og kvikk lunsj kake også.

Her i Hardanger har det vært dårlig vær. Sur vind fra morgenen av og regn på ettermiddagen. Så det var ikke hagearbeids vær i dag.

Ellers har jeg fått telefon av min kjære bestemor på 83 år i dag, og det er alltid kjekt å snakke med henne. Gleder meg til å komme hjem for å hilse på henne.

Ellers begynner jeg å komme meg etter eksamen lesingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bruke litt tid på og slappe av og da, hehe. men koser du deg, er kanskje avsalppende nok?

kos deg i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg ikke gjort noe annet en å slappet av. Det har vært utrolig godt. Været har vært utrolig dårlig i dag, så det var så vidt jeg gadd å hente posten. Postkassen ligger 500 meter i fra huset.

I helga skal jeg kose meg sammen med samboeren. Vi har vært i lag i 3 år på lørdag.

I morgen må jeg ned på Aetat med søknad ang stønad til skoleåret 2003/2004. Saksbehandleren min har ferie over helgen så jeg er nødt til å få levert den før hun reiser.

Prøver å skrive mer i morgen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy å se en vestlending her da :D Vil gratulere deg og samboeren din med 3 års dagen på lørdag, håper dere får ei fin helg!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har det vært dårlig vær, regn og litt sur vind. Samboeren skulle til tannlegen, så jeg ble med han nedover. Mens han var hos tannlegen så fikk jeg gjort litt forskjellige ting som jeg hadde på planen.

Vi fikk handlet inn til helgen, så vi slipper heldigvis ned i morgen.

Fikk i dag kopi av journalen min fra fastlegen, og ble rett og slet forbanna. Ikke halvparten av det jeg har tatt opp med henne står i journalen. Jeg skal til henne på mandag, så jeg må prøve å ro meg ned innen da.

Sov på sofaen i ettermiddag, så jeg regner med at det blir en lang data natt. Men det er da koselig. Det er kjekt å være her inne og lese hva andre skriver og prøver å komme med råd og tips.

Håper flere skrvier en liten hilsen her inne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

God morgen! :P

Stakk innom for å ønske deg en god St.Hans-helg jeg, og hva ser jeg: JO, at du og din kjære har 3års-dag i dag! GRATULERER! Regner med at dere kommer til å kose dere masse sammen i dag da - håper dere får fint vær i helga! Venter veldig på sommeren jeg, og tipper du også gjør det...

Har vært dårlig på pm-fronten i det siste jeg - tar det igjen til uka - nå har det vært så travelt med jobb, oppussing og diverse annet...Blir så lite tid på KG.

Ha ei god helg, Trulselinemor!

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for gratulasjonen Kverula.

Jeg våknet med vondt i hode i dag, som senere ble til migrene. Er heldigvis kvitt det nå.

Det har vært en rolig og avslappende dag. Vi koste oss med ei flaske Peach Canei, noe vi begge synes er utrolig godt. Til og med min mor husket at det var 3 år siden vi traff hverandre, uten at vi hadde sagt noe.

Vi har sittet og tenkt tilbake til den dagen for 3 år siden, det har gått så fort. Masse gode minner. Og noen tøffe perioder. (pga sykdom)

Nå sitter vi på dataen og slapper av. Er så glad for at samboeren skaffet bredbånd og at vi kan sitte samtidig på nettet.

Jeg elsker samboeren min mer enn noe annet. Han er best!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har vi igjen hatt en avslappende dag, selv om været har blitt bra. Sett på video, sittet litt på dataen og jeg har lest litt pedagogikk. Skal ha 5 ukers prksis i september så det er et par ting jeg vil lese på. Skal prøve å være aktiv på studiefronten selv om det er ferie.

I morgen er det ST.HANS så vi håper det blir grillvær. Det kan være min kommende svigermor kommer opp i morgen. Vi vet ikke enda.

Som jeg skrev på fredag så fikk jeg journalen min av legen, og ble ganske så forbannet. Jeg holder på med noen punkter jeg skal ta opp med henne i morgen. Og jeg skal ta å ringe trygdekontoret å spørre om jeg kan få samme legen som samboeren min. Jeg vet at han har fulle lister, men det er ett eller annet med samboer par, vi har vist rett på samme legen. Jeg håper det går i orden.

Håper alle her inne har hatt en fin dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakk innom dagboken din en liten tur jeg :)

Håper også på pent vær i morgen, det er så koselig å grille! (gjorde det i dag og da men. Og fredag. Og onsdag :oops: )

Jaja, du får ha lykke til med legen din da 8)

Selv liker jeg ikke min fastlege, vurderer å bytte.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for at du tok deg en titt Fisk.

Det ble ikke noe grilling i dag. Det har regnet i hele dag. SÅ vi kokte oss bare noen pølser i stedefor.

Ikke ble det noe lege tur heller, hun var bortreist. Det er andre gangen timen min blir avbestilt. Skal på fredag, men da hadde hun egentlig bare papirdag, men kontor dama satte meg allikevel opp på en time. Dersom den blir avbestilt så får jeg ikke time før etter ferien hennes, og det er 21 juli.

Det var en søknad legen skulle sende til trygdekontoret for meg i høst, og jeg har ikke fått svar på det brevet. Jeg ringte trygdekontoret å spørre hvordan det lå ann, og fikk beskjed at det lå ingen søknad der ang meg. Kan vel si at jeg ble forbannet. :kjempesinna:

Det finnes ikke ledige leger her eller i nabokommunen så jeg må holde meg hos henne. :veldigsur:

Håper flere tar seg en titt og tar seg tid til å skrive noen ord. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. :blunke:

Takk for chatte-samtalen her forleden.

Vil bare skrive en liten hilsen nå - åsså skal jeg komme sterkere tilbake.

Her er det ingen St.Hans-feiring.......er'kke noe gøy med våte lomper med halv-varme grillpølser i...... :ler:

Men neste år - neste St.Hans-aften da er det visstnok spådd det nydeligste været....... :roll: tror jeg.........

Vi snakkes.

Usikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men neste år - neste St.Hans-aften da er det visstnok spådd det nydeligste været....... :roll:    tror jeg.........

Usikker  :P

:ler::hoho::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...