Gå til innhold

1+1=3


Skade

Anbefalte innlegg

Noen dager kan jeg plutselig tenke " Jeg kan jo ikke bli mor", " hva om jeg gjør noe skikkelig feil", "jeg kan jo ingenting om babyer", " er vi ikke egentlig altfor unge?"... Hvordan skal dette gå... Men så tenker jeg på alle før oss som har greid det, og tenker at "vi skal greie det"...

Vi gleder oss jo masse! :) Og vi SKAL klare å ta vare på hverandre, og få tid til å være sammen bare vi to som kjærester... :) Vi må jo det...

Nå gleder jeg meg mye til vi kan kjenne fosteret sparke, for da tror jeg typen vil få enda mer følelser for den lille... :) At også han endelig kan merke at det faktisk er en liten en som vokser der inne... :)

Jeg er kjempeglad for at vi har et vennepar på samme alder som har to små barn, så typen har en å prate med om sånnt som han lurer på... Og siden de to er bestekompiser, syns jeg det er ekstra fint... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ser hva du mener med de tankene der.. jeg er også full av de... og vi har ikke begynt å prøve ei gang... men er skummelt å bare ha satt en dato for det også.... men som du sier... barn blir født hver dag til nye foreldre - og det går jo bra! Det at vi bekymrer oss er vel egentlig bare et godt tegn.. viser at vi tar det alvorlig og ikke bare hopper inn i noe...

Lykke til videre! syns tiden bare flyr jeg.. du er jo allerede 15 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Thumbalina :)

Regner med de fleste har sånne tanker første gang... :)

15 uker ja +6... Snart 16 jo! :) Men det er jo maange uker igjen... Men nå må jeg først tenke på at det veeldig snart er tid for UL... Jeg er helt sikker på at denne jula kommer til å bli den tregeste noensinne...

Også går jeg jo selvfølgelig og venter på at jeg skal kjenne at noe rører seg der inne... Plutselig en dag så skjer det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går fremdeles altfor treigt... Jeg vil komme meg på UL og se hvordan det står til der inne... ! Nå helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker og 6 dager til UL... Skulle ønske jeg hadde fått den i jula likevel... Åååh, jeg er så lei av å vente!... :sukk:

Nå ligger jeg hver kveld og konsetrerer meg for å kjenne om jeg kjenner noen bevegelse der inne... :) Gleder meg såå til jeg kan kjenne den sparke skikkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er det jammen bare 2 uker igjen til UL... :gjeiper:

17+1 idag...

Regner med det var siste året vi fikk så mange pakker til jul... Tror nok det er en annen som får pakker neste år... :)

Men vi fikk mye vi har bruk for iår da... Strykejern og kaffetrakter og duker og lamper... Fikk vel egentlig det meste på ønskelista... :)

Alene hjemme i kveld da... Typen er iveg og "går" julebokk... Og da er det ikke godteri og mandariner de vil ha... ;)

Godt å få en roligkveld... Bare jeg og hunden... :)

Har begynt å tenke på hvordan jeg skal klare meg etter fødselen, å ligge på sykehuset i flere dager uten å treffe vovven... Helt sikker på at jeg kommer til å savne ham... Han er jo go`klompen min... :)

Etter jul skal jeg begynne å tenke på barnerom... :) Har begynt å finne figurer fra barne-tv og tegneserier og sånt, som jeg skal male på små lerret... Så det blir en masse små bilder som kan henges opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med hjemmelagede bilder på barnerommet da!!

Soverommet hos oss som skal bli barnerom om et års tid er foreløpig bare malt grått.. så tenkte jeg å male en av veggene i enten lilla eller blått.. kommer an på om det blir jente eller gutt som tar turen innom... Grått passer jo til alle farger - så tror det kan bli fint med en kontrastfarge i gutt/jentefarge..

Er ikke noe rosa-person så tror jeg kommer til å styre unna akkurat den fargen om jeg kan....

Lykke til videre - ikke lenge til UL nå! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet vi skal bruke er malt rosa, mørkrosa... Forferdelig farge... :fnis:

Skal male det lyst og pynte med masse andre farger...

Og rosa blir det ikke mye av her heller hvis det blir ei jente, lilla og rødt er finere farger, syns jeg :)

Det er ikke lenge til UL nei... Begynner nesten å grue meg litt nå... Jeg er så forferdelig redd for at det skal være noe galt... :tristbla:

Spesielt siden "alle" kjenner bevegelse i uke 17-18, jeg som ikke vet om jeg har kjent noe ennå...

Menmen, får håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt irritert av alt hysteriet rundet graviditet og mat... Greit at man er forsiktig, men babyer overlevde før i tida også, selv om ingen fortalte de gravide hva de ikke skulle spise...

Følger man mattilsynets råd, så er det stor sjanse for at det vil gå bra... Det er jo så utrolig mye annet som kan ødelegge under et svangerskap...

og på en fra før dårlig dag, er det ikke lurt av meg å begynne å diskutere sånt... ;) Var vel egentlig det siste jeg trengte... :gjeiper:

Menmen... Man trenger vel ikke mene akkurat det samme alle sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der du! Tror nok det beste for barnet er at mor ikke stresser!

:nei:

Ikke det at folk skal røyke og drikke, og eksponere seg for løsemidler etc... men en viss sunn fornuft må en jo bare følge -også holde seg til magefølelsen.. norge er jo snusfornuftige og overforsiktige, så vil nok tro at så lenge en holder seg til de allmenn vedtatte "reglene" så er nok alt bra =)

Ble jo født folk før også som du sier =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stress er ikke bra for fosteret... :)

Sunn fornuft, sunt kosthold og god hygiene er det viktigste, tror jeg... :)

Dagen idag har gått såå fryktelig tregt!... Nesten så jeg gleder meg til å på jobb på tirsdag, bare for å komme meg ut, og se noen fler tryner... ;)

Også gleder jeg meg enormt til å treffe familien på nyttårsaften!... Savner å ha dem rundt meg, og spesielt nå i min tilstand skulle jeg gjerne møtt dem litt oftere... :sukk:

Men jeg får glede meg til sommeren, for da kommer de til å ha ganske mye besøk av meg og lillebabyen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda - sender over en :klemmer: jeg..

Ikke moro å føle det sånn!

Du får prøve å sette deg ned å snakke med han om det. At du føler deg alene oppi dette. Kjenner igjen følelsen fra et langdistanseforhold jeg hadde "back in the day" - men dere skal jo tross alt bli foreldre! Er ikke noe fjortisforhold dere har akkurat!

Men gutter sier mye rart for å "tøffe" seg foran kamerater... kanskje han har fått litt noia over at han skal bli pappa - og må "tøffe" seg litt ekstra for å ikke virke sårbar..... tror gutter ofte vil at ting ikke skal endre seg, selv om de innerst inne vil de selv - og vet at det må skje... men bruker heller litt tid på å jobbe seg gjennom det.. vi jenter skravler jo om ting hele tida så vi får nok lettere utløp for redsler, og vonde følelser...

dere er jo på vei inn i noe nytt og stort - og ikke minst ukjent... mulig han har litt av det samme du tenkte på tidligere... "hjelp jeg skal bli pappa" - bare at han takler det ved å trekke seg unna?

Sier for all del ikke at han ikke vil bli far eller noe sånn!!! Ikke misforstå.. men at det nå begynner å gå opp for han.... og at han da trenger litt tid... "feilen" med gutter er at de ikke kommuniserer at de trenger litt puste og tenkerom.. de bare trekker seg unna, og da tror vi jenter at alt er galt...

:klemmer: Snakk med han du (uten å kjefte) - så går det nok så bra atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk prata ut... Men d ble litt kjefting og smelling fra begge sider... Men det gikk fint... :)

Så dro vi på fest etterpå... Var godt å komme seg ut av huset... Også var det koslig å være der vi var, for det var to til som har termin på samme tid som meg, som var der... :)

Blir litt annet å sitte sammen med de enn å sitte sammen med alle "fjortisene" vi vanligvis sitter sammen med... :)

Nå gleder jeg meg bare til vi skal på nyttårsfeiring med familien min i morgen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år, ja!

Var kjempekoslig på nyttårsaften... :) Var godt å treffe familine igjen, og typen hedde det kjempegøy.. :)

Jeg får fnatt av å lese om folk som har hatt MA!... Jeg er jo i uke 18 nå, og jeg har ikke peiling på om jeg har kjent liv, for jeg har nesten konstant luft i magen... Jeg er så redd for at noe skal være galt, eller at fosteret ikke lever lenger... :tristbla:

Jeg merker jo at magen har vokst da, dongeribuksa sitter litt bedre nå enn tidligere, men likevel, syns det er skummelt... :sukk:

Kommer til å være nervevrak før jeg skal på UL på torsdag...

Vet jo at den lille hadde det bra i uke 14, men får litt noja...

Men, jeg får håpe dagene går fort, også får jeg prøve å tenke på noe annet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at du ikke kan gjøre noe fra eller til. Naturen ordner opp i det som måtte komme - uansett hva som skjer. så du må bare prøve å kose deg og slappe av.. noe som sikkert er lettere sagt enn gjort men...

Ikke lenge igjen nå i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er nok bra med lille babyen din:) Jeg vet ikke om jeg kjenner liv jeg heller, men vet den er i live. Ikke alltid like godt å kjenne tror jeg. Legen mente at det burde jeg jo merke at den bevegde på seg, men jeg aner ikke helt hvordan den følelsen kjennes ut. Men har litt sånn dunking innimellom, mulig det er det.

At typen din ikke bryr seg så mye kommer nok til å snu. Mannen min var ikke spesiellt happy når han fikk vite at han skulle pli pappa, ble nok preget av panikk og trodde at alt skulle bli ødelagt nå. Men litt etter litt har han snudd, hjalp når noen kompiser og andre menn sa at det var veldig stort å pli pappa, og andre i familien fortalte han at det kom han til å mestre helt fint. Nå er han stolt og gleder seg. Særlig etter UL har han blitt mer opptatt av magen og babyen inni der. Hvis typen din skal være med på UL kan det hende at det hjelper.

Men skjønner deg godt at du ønsker at han er der mer for deg. Koselig når man kan være to om ting.

Prøv og kos deg så godt du kan og gled deg til UL!!! Kommer til å bli så fint :)Koselig å høre at dere hadde en fin nyttårsfeiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...