Gå til innhold

1+1=3


Skade

Anbefalte innlegg

Embryoet er ca 7 uker gammelt!

Alt gikk mye raskere enn jeg hadde trodd det ville gjøre. Sista helga i juli slutta jeg med p-pillene, fikk mensen siste uka i august, og 23 september forventa jeg å få den igjen, men nei, slik ble det ikke. Venta og venta, for jeg regna med at den var litt forsinka siden det ikke var lenge siden jeg slutta med p-pilla. To uker gikk det, og da dro jeg ned på apoteket.

Morgenen etter fikk jeg svaret; Jeg var gravid!

OI! Tenkte jeg, og ringte kjæresten for å fortelle nyheten, han ble først sjokkert, og så glad.

Nå har vi fortalt det til foreldrene våre. Venter en god stund til vi forteller det til flere.

Og jeg er så glad! :)

Jeg som regna med at vi måtte prøve i maange måneder, siden jeg har lavt stoffskifte og noen få kilo for mye å bære på :gjeiper:

Men neida! Nå håper jeg bare alt går bra de første månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Så spennende!! Jeg (eller vi er det vel hehe) skal til å prøve til våren.. så godt å høre at det er noen som får det til litt fort også... syns det er så mange her inne på KG som bruker lang tid på å få ting til å klaffe... så det var gode nyheter på en kald og ruskedag!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha! :)

Thumbalina; Ska krysse fingrene for at det går rskt for dere! ;) Her gikk det så fort, at det ble et lite sjokk, for begge to :)

De siste dagene har jeg ikke hatt matlyst i det hele tatt. Ingenting som frister! Har spist to store bokser med yoghurt med cornflakes oppi, å thats it, nesten. Men så er jeg jo såå sulten! :klø:

Heldigvis har jeg ikke kjent noe til morgenkvalme da, og det er jeg utrolig glad for! Jeg håper så inderlig at jeg får et sånt svangerskap som mamma hadde; ingen plager eller noe. Hun var ute på blåbærplukketur dagen før jeg kom til! Det er drømmen det! Ikke blåbær da, men :gjeiper:

Om en uke kan jeg kalle embryoet for et foster! (leter og finner mye spennende på nettet) Også må jeg vel bestille time til første svangerskapskontroll snart, og det blir spennende, for jeg har aldri møtt legen før :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7+5... To dager igjen til 8 uker, tida går så sakte!

Men jeg har det jo bra da :)

Må vel ringe og bestille legetime snart... Aner jo ikke om det er lang ventetid hos ham...

Også håper jeg at jeg snart får vite om jeg får større stilling på jobben... Har jo tenkt å være litt utspekulert... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 7+5... To dager igjen til 8 uker, tida går så sakte!

Men jeg har det jo bra da :)

Må vel ringe og bestille legetime snart... Aner jo ikke om det er lang ventetid hos ham...

Også håper jeg at jeg snart får vite om jeg får større stilling på jobben... Har jo tenkt å være litt utspekulert... ;)

Bra at det fortsatt går bra ! og det må være lov å være litt utspekulert... er ikke vår skyld at det er vi som må føde barna - da skal en i alle fall få med seg de mulighter som byr seg - også heller være så fleksibel og samarbeidsvillig som mulig etterhvert...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bestille legetime idag da, men legekontoret var ikke åpent, så jeg får ringe igjen i morgen... :)

Nå gleder jeg meg bare til fredag, så jeg får se sambo igjen... Gud som jeg savner ham! :love:

Litt kjedelig å være så mye hjemme alene nå... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag! :)

Og idag var første gang jeg hang over dasskåla og kasta opp om morgenen :spy: Jeg er glad jeg ikke har slitt med det tidligere, for fy f... for en jævli morgen... Jeg syns virkelig synd på de som må gjennom det hver morgen i laang tid!

Bestile legetime idag... Skal dit på mandag... Gru-gleder meg... En stundentlege, kvinnelig sådan, som jeg aldri har møtt, som ikke vet noe om min fortid... Spennende... Men det går vel bra... :)

Nå håper jeg bare jeg slipper kvalmen i morgen... Men jeg ser jo egentlig også på det som godt tegn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning, sunshine! :)

Fredag idag, typen kommer hjem! :love:

Og første svangerskapskontroll nærmer seg med stormskritt... Blir spennende og treffe legen, og høre hva hun har å si... :)

Gruer meg jo også da, i og med at jeg aldri har møtt legen før... Men jeg overlever det vel... :gjeiper:

Nå skal jeg prøve å få i meg litt frokost... Sent, ja, men jeg må ha litt tid på meg til å virkelig få lyst på mat... Matlysta er ikke akkurat på topp... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll er vel overstått :) Skal tilbake igjen den 1. desember for å ta alle de prøvene som skal tas :) Hvis de klarer å treffe blodårene da... :gjeiper:

Fikk to bøker også, så nå skal det leses og læres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos et vennepar igår... De fikk ei datter for ca 1 måned siden, og hun ver jo såå nydeli! :)

Og de begynte jo å spørre da, om ikke vi skulle ha barn snart, for de ville jo gjerne ha lekekamerater til barna sine... ;) Det endte med at vi fortalte det da... :) Og de syns det var kjempemoro... :) Det er jo litt greit å ha noen på vår alder som har småbarn, for livet vil jo forandres helt, og vi vil sikkert ikke henge like mye med de andre kompisene som ikke har barn... For dem er det jo kun festing som betyr noe her i verden... :sukk:

Besteforeldrene til typen har fått hørt den gode nyheten også... :) Første gang de blir oldeforeldre, så de syns nok det er kjempemoro... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmkvalmkvalm... Og jeg kaster opp om ettermiddagen eller kvelden... Er så lei... :sukk: Har så lyst til å spise mat, på skikkelig vis!

Men det er vel egentlig et godt tegn å være kvalm, er det ikke? :)

Også er jeg så trett... Idag sov jeg til 12, og det var deilig det! :)

Gleder meg til 1. trimester er over... Da skal det visstnok bli litt lettere å være til... :) Håperhåperhåper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere med spire i magen :danser:

Så flott at det gikk så fort til tross for stoffskifteproblematikken. Jeg har også de problemene men det gikk relativt kjapt for oss også :)

Ønsker deg lykke til og håper at det går fint frmover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Evalina74! :klemmer:

Ja, jeg var helt sikker på at det kom til å ta måneder før spiren satte seg, så jeg ble virkelig overraska da testen var positiv :)

På jobb idag... Men kjenner kvalmen har så og si helt forsvunnet, og det er så deilig! endelig klarer jeg å spise annet enn yoghurt... :) Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å være kvitt det meste av kvalmen! :)

12 uker i morgen... Og nå begynner en del av kompisene våre å vite det... Og bestevenninna mi fikk vite det på lørdag, og hun ble så glad at hun nesten fikk en tåre i øyekroken! :) SKulle ønske hun bodde litt nærmere :sukk:

Men hun ville ihvertfall være gudmor, heldigvis. For det hadde jo jeg bestemt for mange år siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 12 uker på forskudd! :) Så deilig det må være å ha kommet seg dit -gleder meg veldig til jeg kommer så langt, det føles nærmest som en evighet til...

Så bra at du har fått matlysten tilbake og klarer å spise noe annet enn yoghurt, det er jo litt vel ensformig og kjedelig meny i lengden ;) Det må føles veldig bra å være kvitt kvalmen.

Ha en fin kveld!

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Molo! :klem:

Jeg har gått og venta på denne dagen kjempelenge... Trodde aldri den skulle komme, men endelig!

Så nå går jeg bare og venter på at 1. desember skal komme :) Håper dagene går kjapt, noe de burde gjøre nå, sånn før jul :)

Nå blir jeg litt irritert på parabolen, kjenner jeg... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev i posten idag, fra sykehuset :)

Skal på UL den 8. januar!

Spennende... Men så vet jeg ikke om typen har dratt på jobb da, har jo veldig lyst til at han skal være med... Men hvis han er på jobb, så får han jo ikke til å bli med... For det blir litt langt å dra fra Lillesand og opp hit bare for en dag, sånn midt i jobbperioden... :)

Mamma har sagt hun skal være med hvis han ikke er hjemme da... Vil ikke dra alene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...