Gå til innhold

Kanskje Ali har rett?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Dette er feil, og om du hevder det er riktig ser jeg gjerne en kilde.

Jeg skal se om jeg finner det igjen. Jeg har postet link til artikkel om dette i en tidligere tråd.

Det gjaldt innvandrere i Oslo, jeg retter det til det, men det er jo også i Oslo flertallet av innvandrerne bor. Det stod at litt under halvparten av innvandrerne stod for drøyt 51% av de totale sosial- og trygdeutbetalingene... eller noe i den duren. Husker ikke ordlyden, men jeg skal se om jeg finner det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne sett hvordan de som vanker på Blitz eller i Bootboys ser på sitt sosialøkonomiske ansvar. Min erfaring er at mesteparten ikke føler noe ansvar overhodet og gladelig tar i mot penger fra den samme staten de ønsker å velte. Uansett er det antagelig uproblematisk så lenge de har riktig farge..

Da har ikke du noen erfaring, gjest. At det er noen i alle grupper som ødelegger for andre, er en sannhet. Men den virkelige sannheten ang Blitz er at vi ikke vil gå og late oss på sosialen, vi er mennesker i samfunnet og vil betale skatt. Din erfaring er merkelig. Kom og ta den en titt og spør, så får du se. Så slipper du og sitte på et forum og snakke om noe du tydlig ikke aner noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg postet allerede, tidligere i tråden, men her fant jeg det samme som i den artikkelen jeg egentlig leter etter:

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...amp;tekstid=770

Bare få dager etter denne advarselen fra NHO, fikk vi for første gang på bordet tall for utgifter til sosialhjelp til ikke-vestlige i Oslo. I overkant av 46 prosent av mottakere av sosialhjelp er ikke-vestlige. Hele 55 prosent av sosialbudsjettet går til denne gruppen, som utgjør i underkant av 20 prosent av Oslos befolkning. Da Hege Storhaug påpekte disse forholdene i debatt i RedaksjonEn i NRK i juni i år, ristet Bjarne Håkon Hanssen merkelig nok benektende på hodet. Grete Brochmann er partikamerat med Bjarne Håkon Hanssen. Det er derfor grunn til å håpe at Hanssen vil prøve å lytte bedre til Brochmann når hun til VG i dag sier at økt arbeidsinnvandring kan ”gjøre det vanskeligere å inkludere de mange trygdemottagerne”. Brochmann viser til at demografer mener økt innvandring er et dårlig virkemiddel til å rette opp grunnleggende befolkningsmessige skjevheter: ”Kompenserende innvandring er som å trå vannet: Den vil etter hvert skape sin egen eldrebølge, noe som vedvarende vil reprodusere behovet for mer innvandring,” sier Grete Brochmann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleMattuhatt
Jeg skulle gjerne sett hvordan de som vanker på Blitz eller i Bootboys ser på sitt sosialøkonomiske ansvar.

Hvor i alle dager får du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Alle nordmenn må vel skjønne det at det er bedre at somalierne er blant de fattigste i landet vårt. Ingen ønsker vel at de skulle vært de rikeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Selvsagt dersom de var kriminelle så bør dem sendes tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett hvordan de som vanker på Blitz eller i Bootboys ser på sitt sosialøkonomiske ansvar. Min erfaring er at mesteparten ikke føler noe ansvar overhodet og gladelig tar i mot penger fra den samme staten de ønsker å velte. Uansett er det antagelig uproblematisk så lenge de har riktig farge..

Hei du. Jeg bare lurer på en ting. Hvor har du egentlig erfaringen/opplysningen din fra?

Blitzere er ikke noen som går på sosialen, de vil som regel tjene pengene sine selv. At den matrielle verden er interessant for dem, er et annet tema.

Mange av dem er unge og går på skolen.

Så hvor har du dette fra?

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Alle nordmenn må vel skjønne det at det er bedre at somalierne er blant de fattigste i landet vårt. Ingen ønsker vel at de skulle vært de rikeste?

Personlig bryr jeg meg svært lite om hvem som er de rikseste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Alle nordmenn må vel skjønne det at det er bedre at somalierne er blant de fattigste i landet vårt. Ingen ønsker vel at de skulle vært de rikeste?

Hvorfor skulle det være et problem at de var rike? Så lenge de var lovlydige og bidro til det norske samfunnet, så er vel det bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Alle nordmenn må vel skjønne det at det er bedre at somalierne er blant de fattigste i landet vårt. Ingen ønsker vel at de skulle vært de rikeste?

Jeg driter i hvem som er rike og hvem som er fattige. Jeg mener at så lenge innvandrerne, som er i klart mindretall, faktisk står for mesteparten av trygdeutbetalingene i Oslo, så er noe galt.

De som jobber, går på skole og ellers skikker seg og følger norsk lov, må gjerne bli her. Også de som har arbeidet en årrekke og så av uante årsaker blir syke og må motta trygd, selvfølgelig. Men utnyttelse er jeg i mot, både hos hvite og mørke, og de som evt kommer hit kun for å benytte seg vårt velferdssystem og ikke gidder å løfte en finger for å forsørge seg sjøl og familien, må veldig gjerne bare reise hjem igjen.

Hvorfor skulle det være et problem at de var rike? Så lenge de var lovlydige og bidro til det norske samfunnet, så er vel det bare positivt.

Nettopp, det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, om bare nordmenn gikk på sosialen og somalierne var de høyest lønnete i norge, ville du da fremdeles kaste dem ut?

Alle nordmenn må vel skjønne det at det er bedre at somalierne er blant de fattigste i landet vårt. Ingen ønsker vel at de skulle vært de rikeste?

Ja, vet du hva? Det får bare være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hvem som er rike og hvem som er fattige. Jeg mener at så lenge innvandrerne, som er i klart mindretall, faktisk står for mesteparten av trygdeutbetalingene i Oslo, så er noe galt.

Det er ingen tvil om at enkelte grupper har veldig dårlig arbeidsmoral og tyr til trygd over en lav sko.

Men ikke skjær alle over en kam. Mange ikke-vestlige innvandrere VIL jobbe, men slipper ikke til i et arbeidsmarked med mange arbeidsgivere som er like skeptiske til innvandrere som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjærer aldri alle over én kam, og jeg er ikke skeptisk til innvandrere som individer, men til resultatene av den politikken som føres her i landet. Det er tross alt den som muliggjør de problemene vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Så lenge innvandrere fortjener det de får av staten, prøver å inntegrere seg + også oppfører seg som dem skal iht norsk lov er de velkomne!

2)De som kommer hit kun for å utnytte systemet, snylte på staten og bedriver kriminalitet har da ingenting her å gjøre!

Tro meg - begge typer finns, og type 2 er vi virkelig ikke tjent med!

Vi vil da ikke ha inn slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ali har rett. Les hvordan bygdemennesker reagerer når de ser mørkhudete med penger:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2732825.ece

Den er det en egen tråd om, og nå hadde det seg jo slik at det hadde vært innbrudd på Statoilstasjoner på både Ål og Gol natta i forveien, så det er kanskje ikke så rart at en ivrig sjel trekker forhastede konklusjoner. Det kan godt hende at han ville ringt om det var to hvite, unge menn som satt og blafret med tusenlappene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...