Gå til innhold

Kanskje Ali har rett?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

white trash democracy?? Hatefulle ytringer mot oss hvite?

Hallo at denne afrikaneren ikke fikk ambulanse gir han rett til å være littegranne misfornøyd med behandlingen.

mina, føler du deg truffet eller blir du lei deg når en neger sier white trash democrazy? Jeg hadde ikke blitt lei meg, jeg vet at norge er bedre å bo i alle land i afrika og det inkluderer sør-afrika hvor vi også er sjefene og bor i hus med dusjkabinett, mens de "sorte" bor i ghettoer og sover under blikkskur.

Jeg ble ikke lei meg dengang mugabe sendte de hvite farmerne vekk fra zimbabwe, fordi jeg visste at landet ville ligge brakk samme måned de hvite forsvant.

Men dere, dere som faktisk føler dere forulempet av en stakkars hasjrøykende innvandrer som hadde blitt slått ned og ikke fikk ambulanse, men i stedet lattergjøring, - nei det skjønner jeg ikke.

Forstår heller de snille hvite i sør-afrika, - for eksempel Mark Scott-Crossleys som har blitt tatt fordi han drepte en av sine sorte ansatte ved å mate ham til løver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

white trash democracy?? Hatefulle ytringer mot oss hvite?

Hallo at denne afrikaneren ikke fikk ambulanse gir han rett til å være littegranne misfornøyd med behandlingen.

mina, føler du deg truffet eller blir du lei deg når en neger sier white trash democrazy? Jeg hadde ikke blitt lei meg, jeg vet at norge er bedre å bo i alle land i afrika og det inkluderer sør-afrika hvor vi også er sjefene og bor i hus med dusjkabinett, mens de "sorte" bor i ghettoer og sover under blikkskur.

Jeg ble ikke lei meg dengang mugabe sendte de hvite farmerne vekk fra zimbabwe, fordi jeg visste at landet ville ligge brakk samme måned de hvite forsvant.

Men dere, dere som faktisk føler dere forulempet av en stakkars hasjrøykende innvandrer som hadde blitt slått ned og ikke fikk ambulanse, men i stedet lattergjøring, - nei det skjønner jeg ikke.

Forstår heller de snille hvite i sør-afrika, - for eksempel Mark Scott-Crossleys som har blitt tatt fordi han drepte en av sine sorte ansatte ved å mate ham til løver.

Har du lest dette du eller?

LES det Ali F.skriver:

http://www.nytid.no/meninger/artikler/2008...ik_jeg_ser_det/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mina_*
white trash democracy?? Hatefulle ytringer mot oss hvite?

Hallo at denne afrikaneren ikke fikk ambulanse gir han rett til å være littegranne misfornøyd med behandlingen.

mina, føler du deg truffet eller blir du lei deg når en neger sier white trash democrazy? Jeg hadde ikke blitt lei meg, jeg vet at norge er bedre å bo i alle land i afrika og det inkluderer sør-afrika hvor vi også er sjefene og bor i hus med dusjkabinett, mens de "sorte" bor i ghettoer og sover under blikkskur.

Jeg ble ikke lei meg dengang mugabe sendte de hvite farmerne vekk fra zimbabwe, fordi jeg visste at landet ville ligge brakk samme måned de hvite forsvant.

Men dere, dere som faktisk føler dere forulempet av en stakkars hasjrøykende innvandrer som hadde blitt slått ned og ikke fikk ambulanse, men i stedet lattergjøring, - nei det skjønner jeg ikke.

Forstår heller de snille hvite i sør-afrika, - for eksempel Mark Scott-Crossleys som har blitt tatt fordi han drepte en av sine sorte ansatte ved å mate ham til løver.

Hallo selv, at denne afrikaneren ikke fikk ambulanse gir han rett til å være littegranne misfornøyd med behandlingen er jeg ENIG med deg i.

Jeg snakker om Ali sine holdninger til Norge og nordmenn generelt etter den kronikken han skrev.Han fremstår som en rasist mot oss hvite i den kronikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes Ali hadde en del gode poenger. Han klarer å se rasimen han ble utsatt for i større sammenheng.

Og har han ikke rett? Hvis en fra marokko skal reise til norge så krever det at han har 200 000 kroner på bankkontoen sin og returbillett. Det kreves ikke hvis en nordmann reiser til marokko.

Slik har ali rett at det foregår en diskriminering, men ali er altfor avansert i sine synspunkter til å tro at den jevne nordmann egentlig forstår ham.

Svært mange innvandrere forstår Ali, lurer på hvorfor?

Har dere sett køene utenfor UDI, tror dere at det ville vært en lignende kø for nordmenn noen steder? Biltilsynet, passkø, ligningkontoret? Nei- køene utenfor UDI er landets lengste, - man trenger vil ikke tydeligere bevis for disse ulike forkjellige oppfattninger vi har av norske hvite statsborger og utlendinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett køene utenfor UDI, tror dere at det ville vært en lignende kø for nordmenn noen steder?

Ja det tror jeg eller vet jeg. Blåkors, fattighuset, helsekøer, pleiehjemkøer, trygdekøer mm.Om ikke uti gata bestandig men i lange køer i et hav av papirer og søknader som kan ta måneder å behandle, eller gjerne der folk venter i årevis på rettferdig.

Vil samtidig nevne. Det er faktisk flere mennesker her til lands enn Farah, som har blitt etterlatt av ambulanse. Folk har i tillegg blitt sendt hjem fra legevakten og dødd! Men har DET ført til en slik oppstandelse? Det burde det kanskje gjøre - for etnisk norske er faktisk av like stor verdi som enhver som kommer fra andre land. Men nei - den slags nevnes med en notis - en konstatering at det var en feilvurdering - og verden går videre. Fokuset på rasisme i denne saken har forskjøvet den egentlige problematikken, som kanskje har mer med presset arbeidsdag, for lite folk, m.m.

Med 1000 oppdrag bak seg, er sannsynligheten svært stor for at de ambulansesjåførene har tatt med seg svært mange innvandrere tidligere - hvilket faktisk ingen tenker på av kritikerne. Ble de rasister sånn plutselig den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondie65:

Når du ser problemene med innvandring, ser du da noen rasjonelle begrunnelser for å opprettholde den? Når det gjelder FNs flyktningkvoter er det bedre å hjelpe dem i deres nærområder framfor å bringe dem som skal hjelpes helt til Norge. Så heller ikke det er noe argument for å ha innvandring. Ellers er jeg poenget ditt med EØS-avtalen, og jeg er delvis enig med deg.

Tydelig at fremtiden er opphevelse av visumgrenser, fjerning av passplikt og økt frihet for enkeltmenneskets rett til å bosette seg hvorhen han vil på planeten.

Dette er jo selvsagt innvandringstilhengernes våte drøm. Men å innføre en slik praksis i dag er ren galskap for vår del. Uten at jeg forventer at du skal ta notis av rasjonelle betraktninger i så måte.

Og har han ikke rett? Hvis en fra marokko skal reise til norge så krever det at han har 200 000 kroner på bankkontoen sin og returbillett. Det kreves ikke hvis en nordmann reiser til marokko.

Er det nordmenns feil at den marokkanske staten ikke krever det av nordmenn? Krever den norske stat slike garantier av japanere når de skal reise til Norge? Ikke så vidt jeg vet. Og hvorfor gjør den ikke det, når vi i følge deg og Ali er så rasistiske?

Svært mange innvandrere forstår Ali, lurer på hvorfor?

Jeg lurer ikke i det hele tatt på hvorfor svært mange innvandrere forstår Alis angrep på det norske folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere "innvandrerskeptikerne er". Dere som er mot eu, og synes eøs slipper alt for mange polakker til oslo.

Jeg er ikke sikker på om dere husker hvordan europa så ut før 1993. Men det gjør jeg, husker innmari godt alle de kule passkontrollene mellom grensa danmark tyskland, hvor fint det var å kjøre bil nedover europa med franske franc, spanske pesetas, tyske mark, passet mitt her, og passet mitt der. Tollbestemmelser og kontroller. Ved hver eneste grenseovergang bortsett fra frankrike spania landgrensen, måtte vi om igjen og omgjen forklare ulike tollere at vi er på biltur.

Idag er dette historie. Takket være euro, så er det en felles myntenhet, og takket være schengen slipper vi å drasse med oss pass. Så deilig det er å være like fri i europa og bevege oss like fritt som de gjør i de forente amerikanske stater...

Forøvrig hva skal man egentlig med pass bønna, du som er en tenker og en reflektator utenom de vanlige, er passet et bevis for at man er født, eller et bevis for hvilket stat man hører hjemme i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Blondie65:

Når du ser problemene med innvandring, ser du da noen rasjonelle begrunnelser for å opprettholde den? Når det gjelder FNs flyktningkvoter er det bedre å hjelpe dem i deres nærområder framfor å bringe dem som skal hjelpes helt til Norge. Så heller ikke det er noe argument for å ha innvandring.

Ja jeg er helt enig i at det er bedre å hjelpe folk i nærområdet når det er mulig. Men dessverre det er jo det som er problemet - det er enkelte ganger helt umulig. Ta chilenerne f.eks. den gangen de masseflyktet fra landet - de måtte vekk ut og bort - og de flyktet til alle tenkelige land den gangen. De hadde ingen mulighet til å bli hjulpet i Chile, fordi det var den visse død å forbli der.

Det samme gjelder mange av dagens flyktninger - de kan ikke hjelpes i hjemlandet fordi det for noen av dem er den visse død.

Økonomiske flyktninger mener jeg vi kun skal ta i mot dersom de kommer hit for å jobbe. Altså: de bør ha jobben ganske klar før de kommer hit. Likevel skal de lære seg språk og innfinne seg med norske lover og kultur. Asiater klarer dette utmerket hvorfor klarer ikke en del afrikanere og andre muslimer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Nå vet jeg ikke hvor gamle dere "innvandrerskeptikerne er". Dere som er mot eu, og synes eøs slipper alt for mange polakker til oslo.

Jeg er 43 Waco - trodde det gikk klart frem av nikket mitt. Jeg har også vært på en mengde bilturer nedover i Europa og har vel liggende både Deutche Mark, Ungarske Forinter og diverse etterlatenskaper fra tiden før den monitariske unionen.

Jeg synes selvsagt at det er greit å slippe å veksle og slippe passkontroll. Jeg synes også det er greit at det er et fritt arbeidsmarked og at det er "fri flyt" over grensene. Men jeg synes ikke det er greit at folk kan bosette seg her uten å måtte lære seg språket, at det skapes "polske" kolonier - akkurat på samme måte som jeg synes at det er en skam at nordmenn i Spania skaper seg "blåhårs norsk koloni".

Noe av det jeg synes er positivt med Europa sammenlignet med USA er den varierende kulturen, at alle land er forskjellige, at det er noe å oppleve ved å dra til de forskjellige landene. Hvor blir det av språk og kultur og opplevelser hvis vi har greske, polske, norske, spanske, osv. kolonier i de forskjellige landene?

EU finnes, og med mindre dette eksperimentet blir lagt ned pga manglende suksess, så må vi være en del av det. Vi har valgt å stå utenfor, jeg er slett ikke sikker på at det var det smarteste, da det jo er lurt å være med i førersetet på et slikt monster. Men det må være lov å se lenger enn til sin egen bekvemmelighet og se på konsekvensene av åpne grenser. Det må være lov å stille spørsmål ved om det skal sitte noen sentralt i Europa og bestemme hva vi skal og hva vi ikke skal gjøre i vårt eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie, det er jo helt klart at bønna ønsker at vi nordmenn skal ha rett til å reise hvorhen vi vil fra gardemoen flyplass, men samtidig ønsker han selvsagt ikke at bangladeshere eller palestinere som har flyktet fra israelsk aggresjon i gaza velkomne hit?

Rart er det egentlig. En fyr fra kandahar er ikke velkommen i norge, men vi skal samtidig ønske at norske isaf styrker er velkomne i mazar-e-sharif selv om amnesty anklager dem for å levere "fangete" til tortur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere "innvandrerskeptikerne er". Dere som er mot eu, og synes eøs slipper alt for mange polakker til oslo.

Jeg er ikke sikker på om dere husker hvordan europa så ut før 1993. Men det gjør jeg, husker innmari godt alle de kule passkontrollene mellom grensa danmark tyskland, hvor fint det var å kjøre bil nedover europa med franske franc, spanske pesetas, tyske mark, passet mitt her, og passet mitt der. Tollbestemmelser og kontroller. Ved hver eneste grenseovergang bortsett fra frankrike spania landgrensen, måtte vi om igjen og omgjen forklare ulike tollere at vi er på biltur.

Idag er dette historie. Takket være euro, så er det en felles myntenhet, og takket være schengen slipper vi å drasse med oss pass. Så deilig det er å være like fri i europa og bevege oss like fritt som de gjør i de forente amerikanske stater...

Forøvrig hva skal man egentlig med pass bønna, du som er en tenker og en reflektator utenom de vanlige, er passet et bevis for at man er født, eller et bevis for hvilket stat man hører hjemme i?

Bitte, darf Ich Ihnen korriegieren, herr Waco?

Siden den norske stat har bestemt at det eneste gyldige identitetsbevis for en norsk borger, er passet hans, så må du faktisk drasse med deg passet uansett hvor du skal i Europa. Det kunne vært anderledes, selvsagt, men det er som det er.

Hasta la Vista, og Vaya con Cios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjeste Blondie65
Blondie, jeg er imot at norge er med i EU.

Men jeg er for EU.

Jeg er i mot EU, men mener at siden det finnes så må Norge være med for å ha innflytelse. Med fare for å spore av ytterligere: Jeg forstår ideen med EU, og jeg forstår grunnlaget. Jeg forstår at Europa trenger en motvekt mot det mektige USA og samle seg med felles interesser i en union.

Jeg vet ikke om jeg er for Europas Forente Stater - altså et Europa likt USA. Jeg vet bare ikke om det er veien å gå for land som i 1000vis av år har vært adskilt. Og EU har enda tilgode å bevise at det virkelig er et gode - bortsett fra sånne overfladiske ting som passkort og veksling.

Visste du f.eks. at i alle land med lave priser der euroen har blitt innført har alle priser gått rett i været? Dvs. at fra et rent egoistisk synspunkt betyr det at jeg må betale mer når jeg betaler i euro enn den gangen jeg betalte i drakmer i Hellas, eller psetos i Spania. Dermed blir min ferie dyrere, hurra - der var jammen vekslingsgebyret fløyet - å nei vent, jeg må jo fremdeles veksle til euro. Hm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visste du blondie at i de fattigste landene har økonomien mangedoblet seg etter euroinnførselen?

Selvsagt har prisene blitt dyrere, tidligere kunne man få tak i god hasj i marbella for tusen pesetas, ca 60 kroner på nittitallet, til 20 euro, altså tredobbelte, nesten 180 kroner med dagens kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann42, førekort er gyldig legitimasjon det.

Ikke i utlandet, nei.

Det vi har fått med Schengen, er visumfri.

Men vi må fortsatt ha pass, for å kunne dokumentere at vi tilhører en nasjon som ikke trenger visum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kommet opp mange nye ting.

Jeg er for EU, men mener Norge har godt av å stå utenfor litt til. Etterhvert må Norge inn også, men enn så lenge tror jeg vi er best tjent med å være på utsiden.

Det stemmer at man ikke lenger trenger pass for å kunne reise i Europa. Men man trenger "internationalt godkjent legitimasjon". Det eneste som Norge gir ut idag er passet, og dermed må det faktisk medbringes på tur, selv om man ikke trenger å vise den frem hele tiden lenger. Sverige har innført national identifikasjonskort som de kan bruke. I Norge har man pratet om det, men det enda ikke innført.

Jeg synes det er helt greit at land vil ha kontroll med hvem som kommer og går. Det bør være opp til hvert land hvem de vil slippe inn og hvor lenge vedkommene får lov til å bli. Schengen er en praktisk ting for oss, men jeg er litt usikker på om det egentlig er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...