Gå til innhold

Soul sin

Soul

Anbefalte innlegg

Kan være greit å få en veibeskrivelse, sånn at han ikke "går" feil vei :ler:

Krysser alt for at det skjer snart :klem:

Jeg husker selv at det var litt kjipt å ikke kjenne sparkene i magen lengre, men det gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være greit å få en veibeskrivelse, sånn at han ikke "går" feil vei :ler:

Krysser alt for at det skjer snart :klem:

Jeg husker selv at det var litt kjipt å ikke kjenne sparkene i magen lengre, men det gikk fort over.

Ja ikke sant, noen ganger føles det jo som om han prøver å komme ut via navlen eller noe sånt. :lol:

I dag har jeg forresten termin! :danse:

Og denne babygutten ligner ikke på sin far når det gjelder å passe tiden, han er derimot meget punktlig kan det se ut til. :biggrin: Hadde nemlig noen ekstra vonde kynnere i morges og følte jeg måtte tisse. Da jeg stod opp av senga rant det noe rosa, tyntflytende nedover beina mine. Ikke masse, men nok til at jeg tok et lite håndkle mellom beina mens jeg gikk til badet. Føden vill vi skulle komme og sjekke om det kunne være at jeg lekker fostervann. Og det mener det det er. Kommer ikke så mye og jeg har ikke rier, kun vonde kynnere/menssmerter. Så vi fikk dra hjem igjen og skal se om det kommer i gang av seg selv i løpet av kvelden. Hvis ikke blir jeg satt i gang i morgen kl.08.! :hoppe: :dåne: :tommelsmil::redd:

Så nå er det uansett ikke mange dagene til vi har babyne i armene våre! :rødme:

Litt sommerfugler nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Trenger alle lykkeønskninger nå ja. :hug:

Fortsatt ikke noe mer enn vonde kynnere/menssmerter... Men har sovet litt. Nå skal jeg fikse litt i huset, kanskje støvsuging gjør susen. :gjeiper: Hadde jo vært best å komme i gang av seg selv. Hvis ikke så håper jeg at jeg er litt moden sånn at igangsetting går greit. :sjenert:

Uansett er det spennende ja! Altfor spennende for meg nesten. ;)

Jeg spøkte forresten i natt om at dette skulle skje. Vi hadde nemlig en slitsom natt med en syk pus. Tilbragte hele kvelden hos dyrlegen fordi han ikke har fått i seg drikke/bare brekker seg på flere dager og var helt apatisk. Han var veldig dehydrert og hadde høye leverdier, stakkars. Muligens en forgiftning. Så dyrlegen la inn venflon og vi dro så hjem med en neddopet pus med intravenøst på slep. Ikke enkelt å løpe etter en sjanglete, syk pus hengende fast i slanger og væskebehandling! Fikk i grunn litt vondt av det stresset så da sa jeg til mannen at hvis ikke dette gjør susen, da... ;) Også ville jeg ikke føde før pus var frisk.

Men pusen kviknet til av væskebehandlingen og er sitt gode, gamle jeg. :hjerte:

Så jeg har mange grunner til å være glad i dag.:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med fødselen - enten den startar ordentleg av seg sjølv i løpet av natta, eller du blir sett i gang i morgon tidleg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at pusen din kom seg så fort da :) Hadde syk katt for noen år siden vi også, er så vondt å se de små stakkarene syke og neddopet.

Angående igangsetting- ble satt i gang nesten uten å være moden i det hele tatt, og det gikk helt fint det :) Fødselen blir helt sikkert en flott opplevelse uansett og om kort tid har dere babyen deres her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og beroligende svar, begge to. :klem:

Nå har jeg løpt rundt som en gal husmor og shinet hele huset! Det ga litt vondter men ingen rier. Så nå skal jeg slappe av og håpe i morgen er dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om det var rier eller ikke... vondt var det og det hadde effekt!

Vi har fått gutten vår!:biggrin:

Lille P kom nemlig som et skudd kl. 09.13. i morges, en time etter at vi ankom sykehuset!! Så noen i gangsetting ble det ikke. ;)

Hadde 5 cm åpning da jeg kom inn. Etter 50 sinnsykt intense minutter var det full åpning og etter 10 min. med pressing var han ute! :dåne:

Han er liten, men perfekt. :hjerter: Veide 2670 g, er 46 cm og en hodeomkrets på 33 cm. Så nå koser vi oss med den nydelige gutten vår. :rødme:

Skriver mer senere! Men dette var kortversjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Gratulerer så utrulig mykje med den lille gutten! :strix:

Ja, dette gjekk jammen fort unna! Og så bra at du slapp igangsetting. Høyrest ut om du hadde ein veldig fin fødsel. Og så er eg kjempeimponert over at du er innom her og oppdaterer oss allerede. ;)

Kos deg masse med gutten din! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :klem:

Mannen måtte selvsagt ordne seg internett på sykehuset. ;) Vi er heldige og har fått familierom, det er så deilig å være sammen alle 3.

Har ikke helt kommet over hvor fort det gikk! Men alt gikk jo bra, jeg bristet halebeinet pga det gikk så fort men ellers er formen fin. :) Lille P er veldig rolig og snill og vi er helt forelsket. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!

Dette gikk jo kjempefort, hadde vel knapt trodd han var kommet til nå, og så er han allerede ett døgn gammel! Kjempeflott å høre at fødselen gikk så greit. Han var jo ikke såå liten heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babygutt: Gratulerer så mye med den lille gutten deres :babygutt::blomst:

Han hadde det tydeligvis travelt, når han først bestemte seg for å komme. Ville sikkert ligne på pappaen sin, med å være presis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :hug:

Ja det gikk så fort at jeg ikke helt forstod hva som skjedde...det var liksom bare å henge med. Og plutselig var det en baby der. :overrasket:

Selvom jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne fatte hvordan jeg skulle klare det og ikke rakk å få noe smertestillende tror jeg at jeg var heldig. Jordmor sa at jeg "var som skapt til å føde". Føltes ikke helt slik der og da men...! Fikk også beskjed om at hvis jeg får flere barn så må jeg dra til sykehuset litt tidligere. ;)

Lille P er veldig snill og rolig og vi koser oss sånn! :biggrin: Litt styr med 3-timersstell, måling av temp og blodsukker siden han ikke var så stor. De gir også tillegg fast etter at han har ligget ved puppen. Men håper vi snart kan dra hjem fra sykehuset. Han virker i hvert fall frisk og rask. :)

Også så bedårende! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg hadde også en kjapp fødsel, så da nummer to var p vei kjørte hun og mannen i rasende fart til sykehuset som lå ca 20 min kjøring fra hjemmet. Da de kom frem sier mannen at hun må forte seg inne førbabyen kommer, og svaret han fikk var at det er litt for seint siden han ligger i buksen allerede :ler: (hun hadde en stor joggebukse på seg). Og reaksjonen hans var noe hun angrer på at de ikke fikk på film, for snakk om en mann som løp rundt som en tulling, hylte og skreik før han klarte å få tak i noen som kunne hjelpe mor og barn inn på sykehuset ler:

Det gikk heldigvis bra med mor og barn.

Nå må du kose deg masse med den lille, og det blir helt sikkert godt å komme hjem for dere begge to. Men når du først må være på sykehuset, så prøv og slapp av og kos deg masse der. Hjem kommer du snart, og da må du ta alt selv, så nyt det nå når du har andre tilstedet som kan hjelpe deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere hjemme igjen?

Det er kjempestyr med tre-timersstell, for da får de jo ikke beholde sin naturlige søvnrytme. Tvangsmating av sovende baby er ikke enkelt, forhåpentligvis går han raskt opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde også en kjapp fødsel, så da nummer to var p vei kjørte hun og mannen i rasende fart til sykehuset som lå ca 20 min kjøring fra hjemmet. Da de kom frem sier mannen at hun må forte seg inne førbabyen kommer, og svaret han fikk var at det er litt for seint siden han ligger i buksen allerede :ler: (hun hadde en stor joggebukse på seg). Og reaksjonen hans var noe hun angrer på at de ikke fikk på film, for snakk om en mann som løp rundt som en tulling, hylte og skreik før han klarte å få tak i noen som kunne hjelpe mor og barn inn på sykehuset ler:

Det gikk heldigvis bra med mor og barn.

Nå må du kose deg masse med den lille, og det blir helt sikkert godt å komme hjem for dere begge to. Men når du først må være på sykehuset, så prøv og slapp av og kos deg masse der. Hjem kommer du snart, og da må du ta alt selv, så nyt det nå når du har andre tilstedet som kan hjelpe deg :klem:

Oi oi det skikkelig action! :overrasket: Mannen sa det etterpå at han hadde fått helt hetta hvis babyen hadde kommet i bilen. Tror jeg hadde fått litt panikk selv hvis jeg var venninnen din. ;)

Det var bra jeg hadde time til igangsetting kl. 8, ellers er det ikke sikkert jeg hadde reist i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere hjemme igjen?

Det er kjempestyr med tre-timersstell, for da får de jo ikke beholde sin naturlige søvnrytme. Tvangsmating av sovende baby er ikke enkelt, forhåpentligvis går han raskt opp i vekt!

Ja nå er vi hjemme, deilig det. Kom hjem på dagen søndag. :) Har bare blitt litt mindre pc-tid på meg enn før.

Syns det var slitsomt med 3-timersstell ja. Måtte time når jeg kunne amme så det ikke ødela for blodsukkermålingen deres, ringe på etterpå så de kunne gi tillegg (og da bare forsvant de med babyen, eller sånn føltes det). Og det å ha på vekkerklokke, ødela søvnrytmen søm du sier. Men det er jo samtidig godt at de fulgte ham opp. Han gikk faktisk bare ned litt over 100 g på sykehuset og det var visst bra. Skal til veiing på sykehuset på torsdag og da håper jeg de er fornøyde.

Ellers koser vi oss, samtidig som det er litt skummelt å ha fått ansvaret for et bittelite menneske. :) Litt barseltårer blir det også... Men for det meste syns jeg at vi er uforståelig heldige som har fått et sånt lite mirakel. :biggrin:

Nå er det en som venter på mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...