Soul Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #181 Del Skrevet 7. mars 2009 I dag har jeg hentet babypakken fra Rimi. Var jo en del i den faktisk. Også var jeg på posten og hentet pakke fra mannens søster, en stor smartpakke full av babytøy. Hun har en gutt på 11 mnd. så det var masse fint i str. 56-68. Sa jo noe om at hvis det var noe jeg trengte så var det evt. tøy i 62/68. Nå trenger jeg ikke det lenger heller. Han kommer ikke til å mangle klær i hvert fall, gutten vår. Blir vel heller et spørsmål om man får brukt alt... Men da får vi bruke det vi liker best først. Ellers har vi endelig kommet i gang med badet. Gleder meg til å få det ferdig! Hadde jo vært kjekt hvis det blir før babyen er her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 7. mars 2009 #182 Del Skrevet 7. mars 2009 Lenge sidan eg har vore her inne no! Du skal jo snart føda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #183 Del Skrevet 8. mars 2009 Lenge sidan eg har vore her inne no! Du skal jo snart føda. Ja! :dåne: Det føles fortsatt helt teoretisk for meg men... Koselig med dagbokbesøk forresten. Nå skal vi avgårde og feire pappas bursdag, eller kvinnene, som han selv sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 8. mars 2009 #184 Del Skrevet 8. mars 2009 Babypakken fra Rimi var den beste, syns jeg. Den var det jo faktisk litt fornuftige ting i. Vi får vel en ny også om en to måneders tid! Skal dere gjøre alt selv på badet? Vi har lyst å pusse opp badene også, de er veldig små og innredet med alt for store og upraktiske møbler. Det ene er dessverre nyoppusset fra før vi kjøpte, så har jo ikke samvittighet til å gyve løs på det. Dessverre er det gjort halvveis av en handy-man som ikke var så handy som har tror selv. Blant annet er det ikke varmekabler, så det er kaldt med fliser! En gang blir det nok, men da vil vi ha folk til å gjøre det = dyrt. Over til noe helt annet. KK har heller ikke lystgass, litt kjedelig syns jeg, hadde jo hørt så mye bra om det. Jeg har heller ikke troen på akupunktur, så da jeg fikk tilbudet, takket jeg nei. Badekar kunne jeg heller ikke ha, pga teknisk overvåking. Da er det jo ikke så mye igjen akkurat. Jeg ble oppfordret til epidural av jordmoren siden riene kom altfor tett, og jeg syns det var himmelsk! I de tre-fire minuttene den rakk å virke før jeg forsvant inn i narkose-drømmeland riktignok. Men det var virkelig fra helvete til himmelen, og jeg kunne nok klart å fortsette etter epiduralen var satt, om den hadde virket like bra hele tatt. Så ja takk til epidural syns jeg. Jeg syns ikke den var vond å få satt heller, det var iallfall det jeg brydde meg minst om der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 11. mars 2009 #185 Del Skrevet 11. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #186 Del Skrevet 11. mars 2009 Hihi her skjer det dessverre ikke stort. Hadde mye vonde kynnere i natt, MEN jeg kjenner godt at det bare er kynnere. Ser for meg at dette kan ta en stund... Men det har nok litt å gjøre med at de virker en smule absurd at jeg snart skal ha en liten baby her. Ellers så rundet jeg 39 uker på mandag! Og i dag er det nøyaktig 1 uke til termin! Enig i at Rimipakken var den beste, Scheherazade. Leser at mange har problemer med at Rimi er tomme, men det var ikke noe problem her hos oss. Planen med badet er at mannen og en kamerat (som er elektriker og en del mer praktisk anlagt enn Soulmannen og meg) skal fikse det. Vi betaler ham selvsagt litt for det. Skulle det bli vanskeligheter må vi jo heller vurdere å få inn håndverkere. Men håper at de kan greie det. Og det kan de nok, det bare tar litt tid. De har heldigvis kommet i gang nå, det er jo gjerne det verste. Så bra at epidural virket så godt for deg, Scheherazade. Jeg skulle gjerne også ha prøvd lystgass forresten. Men jeg blir så lett kvalm og uvel, så kanskje det ikke ville funket. Syns jeg leser flere positive erfaringer med epidural enn negative i grunn. De bruker dessuten sufentablanding på sykehuset her, dvs. den epiduralen som gjør at man likevel er mobil og det høres jo bra ut (ikke at jeg vet om jeg orker å røre meg da). :gjeiper: Men jeg får prøve å ta det som det kommer. Noe som er lettere sagt enn gjort, har lett for å sitte og tenke på det som ligger foran meg for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #187 Del Skrevet 13. mars 2009 I dag var det kontroll på sykehuset igjen. Først var jeg hos jordmor alt var fint. Ligger ganske lavt i BT, 95/60, men det er rundt der det pleier nå som jeg er gravid. Hender jeg er litt svimmel når jeg reiser meg eller gjør noe fysisk og det er jo ikke så rart. Men ellers er det jo bare bra med lavt BT. SF-målet var vokst fra 32 cm til 32,5 cm. Så jeg er ikke diger akkurat, men jordmor var fornøyd. Ellers så viste det seg at legesekretæren hadde glemt å sette meg opp til legetime. Det samme skjedde sist gang også. Men de fikk skviset meg inn, så nå ble det UL hos enda en ny lege. Var jo bare for å kontrollere fostervannsmengde/trivsel, men jeg syns det var ok at det ble gjort når legen hadde skrevet at det skulle gjøres. Hun mente det var greit med fostervann heldigvis. I nedre normalområde, men det hadde ikke blitt noe mindre. Også skulle de jo ikke sjekke BPD/MAD i dag, men hun tok noen mål for moro skyld likevel. Hun skrev de ikke opp, men sa han kanskje hadde vokst litt. Jeg syns det stod det samme på skjermen som sist jeg da, men det spiller jo ingen rolle. Han har det bra og det er hovedsaken. Så fikk jeg time de to neste ukene, men håper jeg ikke trenger den siste altså. Det blir jo en slags overtidskontroll i så fall det da. Tror ikke de helt visste hvorfor de satte meg opp videre heller for alt ser jo bra ut. Men som legen sa: Når de først hadde begynt å følge meg opp så... Jeg tror egentlig at han må ha blitt større i det siste jeg da, for nå føler jeg meg helt "fyllt opp" av baby! Føler at det er et konstant press mot mine indre organer....og det er det vel også. Så nå kan han egentlig bare komme! Men kanskje ikke i dag for jeg er så forkjølet. Vil helst ikke være helt groggy allerede før fødselen. Dessuten hadde det vært greit å få badet på plass. Akkurat nå holder gutta på med membran og så blir det fliselegging etterpå. Derfor har vi ikke servant eller toalett for øyeblikket. Heldigvis har vi en god kamerat som leieboer her. Men han bor i 3.etg og det er ikke veldig praktisk for en tissetrengt høygravid dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 13. mars 2009 #188 Del Skrevet 13. mars 2009 Kan vi ikke bare si om tre dager da, så blir det til termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 13. mars 2009 Kan vi ikke bare si om tre dager da, så blir det til termin? Jeg er med! Noen må bare få informert lillegutt. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. mars 2009 #190 Del Skrevet 14. mars 2009 Her inne må eg følgja nøye med for tida, sånn at eg ikkje går glipp av ein fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #191 Del Skrevet 14. mars 2009 Her inne må eg følgja nøye med for tida, sånn at eg ikkje går glipp av ein fødsel! Er her fremdeles! Må si jeg lurer fælt på når denne fødselen skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 14. mars 2009 #192 Del Skrevet 14. mars 2009 Nå kommer lillegutt snart, for vi har sagt at han må komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #193 Del Skrevet 15. mars 2009 Nå kommer lillegutt snart, for vi har sagt at han må komme ut Ja håper det! Soulmannen forteller det til magen hver dag han også! Men svoger mener han ikke har noen almanakk der inne... Vel, innen en 14 dagers tid burde han ha skjønt det syns jeg. Ellers er badet nesten ferdig! Ble totalt forandret og vi er veldig fornøyde! Nydelig å bli kvitt det sennepsgule/brune vinylbelegget med inngrodde flekker... Nå har vi servant og toalett igjen, enda en grunn til at babyen kan komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #194 Del Skrevet 16. mars 2009 40 uker! Tenk nå har jeg vært gravid lenge... Venter veldig på babyen nå. Men det blir sikkert vemodig å ikke være gravid også, kjenne sparkene og slikt. Jeg har i grunn likt å være gravid og syns jeg stort sett har hatt et fint svangerskap. Blir nok noen år til neste gang, i hvert fall hvis mannen får bestemme. Han ønsker nemlig ikke to tette. Men først må vi se hvordan det er å bli foreldre, nå er det dette barnet som gjelder. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 16. mars 2009 #195 Del Skrevet 16. mars 2009 Kom tilfeldigvis til å trykke på dagboken din,men ble sittende og lese litt, så da er det vel på sin plass å gratulere med graviditeten Snart er du i mål! Skjønner godt at du er klar for babyen nå, selv var jeg nærmere desperat fra uke 37 engang... men når babyen endelig kommer er det verdt all ventingen. Blir noen spennende dager fremover i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #196 Del Skrevet 16. mars 2009 Kom tilfeldigvis til å trykke på dagboken din,men ble sittende og lese litt, så da er det vel på sin plass å gratulere med graviditeten Snart er du i mål! Skjønner godt at du er klar for babyen nå, selv var jeg nærmere desperat fra uke 37 engang... men når babyen endelig kommer er det verdt all ventingen. Blir noen spennende dager fremover i alle fall Takk så koselig da mrsJ! Hyggelig med nytt besøk i dagboka. Ja nå kan det rett og slett ikke være så uendelig lenge igjen! Men fordi jeg ikke vet nårføles det som om det like gjerne kan være om 3 mnd. som 2 dager. Spennende er det i hvert fall helt klart! Grugleder meg til det som ligger foran meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. mars 2009 #197 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Oi, der har du jammen passert veke 40! No skjer det når som helst!!! Endret 16. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 17. mars 2009 #198 Del Skrevet 17. mars 2009 Utålmodig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #199 Del Skrevet 17. mars 2009 Oi, der har du jammen passert veke 40! No skjer det når som helst!!! Ja tror ikke det helt har gått opp for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #200 Del Skrevet 17. mars 2009 Utålmodig... Da er vi flere, hehe. For ikke å snakke om alle tlf. og sms'ene som kommer for tiden. Mannen tok en alvorsprat med magen i morges og sa at nå var det på tide, han forsøkte også å forklare ham veien ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå