Gjest madam_mim Skrevet 12. januar 2009 #241 Del Skrevet 12. januar 2009 Du er så flink Dette kommer til å gå som smurt - om noen uker er du gift - tenk det da :dåne: Gled deg til den beste dagen i ditt liiiv Hvilken meny har dere bestemt dere for?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 12. januar 2009 #242 Del Skrevet 12. januar 2009 Du er så flink Dette kommer til å gå som smurt - om noen uker er du gift - tenk det da :dåne: Gled deg til den beste dagen i ditt liiiv Hvilken meny har dere bestemt dere for?? Vi har ikke spikra menyen, bare snakket litt om hva vi kan tenke oss og hva vi absolutt ikke vil ha.. Kokken skulle sende oss flere konkrete forslag med priser på mail, så kunne vi bestemme utifra det Han har uansett sagt at prisen vil ligge på mellom 250-300 pr kuvert. *fornøyd* Forrett syns vi var vanskelig.. Vi finner liksom ingenting vi VIL ha. Derfor ble vi enige om en litt fiffig løsning. Forretten består av mange småretter/tapas som blir satt ut på store fater på bordene. Da kan gjestene plukke selv hvilke de vil smake på Til hovedrett skal vi ha ovnsbakte poteter (type med skall, olivenolje og masse havsalt) usikker på hvilke grønnsaker vi skal ha, det kommer an på hvilket kjøtt vi velger. Kokken var litt gira på noe godt kjøtt av lam, mens vi heller mest mot storfe. Han skulle sette opp forslag på begge deler.. Uansett skal vi ha to sauser, en fyldig kremet og en litt lettere Til dessert skal vi ha konfektkake. Min kjære ønsket brownie og is, og kokken kom med forslaget en hiiiimmelsk god konfektkake med sorbet. Han lovte at det var godt med sorbet`en til, selvom vi syntes det hørtes litt rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. januar 2009 #243 Del Skrevet 13. januar 2009 Åååå, så mye du har fått ordnet da! :dåne: Menyen høres bra ut - og det var kjempelurt med tapas til forrett! Jeg er enig med dere om å helle mot storfe, men kokken kan sikkert komme med et godt forslag Håper presten og organisten godkjenner kirkeprogrammet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 13. januar 2009 #244 Del Skrevet 13. januar 2009 Presten har godkjent kirkeprogrammet! Nå krysser vi fingrene for at organisten godkjenner musikken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 13. januar 2009 #245 Del Skrevet 13. januar 2009 Vi har bestemt oss for at morgengaven til oss fra oss blir 10 dagers tur til new york i mndskiftet februar/mars GLEEEEDER meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. januar 2009 #246 Del Skrevet 13. januar 2009 Vi har bestemt oss for at morgengaven til oss fra oss blir 10 dagers tur til new york i mndskiftet februar/mars GLEEEEDER meg! :dåne: Tipper det er verdens beste morgengave da Blir lille med eller blir hun hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 13. januar 2009 #247 Del Skrevet 13. januar 2009 Lille blir hjemme hos mine foreldre.. Det blir leeeenge å være borte fra henne da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. januar 2009 #248 Del Skrevet 13. januar 2009 Lille blir hjemme hos mine foreldre.. Det blir leeeenge å være borte fra henne da Tror det kommer til å gå kjempebra jeg Også har kanskje mamma og pappa godt av litt alenetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 13. januar 2009 #249 Del Skrevet 13. januar 2009 Nå har vi bestilt og betalt turen, og kan VIRKELIG begynne å glede oss! Jeg har alltid drømt om NYC Kjære ønsket egentlig mer sydentur, men jeg som ikke er spesielt glad i sol og varme insisterte på storbyferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. januar 2009 #250 Del Skrevet 13. januar 2009 Er enig med deg i storbyferie Jeg liker begge deler da Lurer på om jeg skal overraske kjære med en Paristur til når han kommer hjem, men så lurer jeg på om det er så lurt :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 13. januar 2009 #251 Del Skrevet 13. januar 2009 Er enig med deg i storbyferie Jeg liker begge deler da Lurer på om jeg skal overraske kjære med en Paristur til når han kommer hjem, men så lurer jeg på om det er så lurt :klø: ååå, hvorfor ikke? Skulle ønske jeg fikk slike overraskelser i hverdagen! Kjære har bursdag på lørdag, og jeg aaaaner virkelig ikke hva jeg skal gi ham. Men nå kom jeg til å tenke på om jeg skulle kjøpt skikkelig gode billetter til noe sporstgreier til turen.. :klø: Billetter til Knicks i madison square garden f.eks? Jeg har nemlig sett på TV at Knicks-tickets er veeeeldig populært Han er meget sportsinteressert altså.. Så jeg regner med vi skal på noe slikt uansett.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 14. januar 2009 #252 Del Skrevet 14. januar 2009 Det hørtes jo ut som en kjempegod idé! Tipper han blir kjeeeeempeglad da! Evnt. helikoptertur over NY - det likte min kjære når han var der Skulle gjerne ha overrasket han, men han skal jo begynne med masteroppgaven sin nå og han jobber ved siden av og har allerede hatt noen uker ferie Men kunne jo ha snakket med sjefen hans da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 14. januar 2009 #253 Del Skrevet 14. januar 2009 Det hørtes jo ut som en kjempegod idé! Tipper han blir kjeeeeempeglad da! Evnt. helikoptertur over NY - det likte min kjære når han var der Skulle gjerne ha overrasket han, men han skal jo begynne med masteroppgaven sin nå og han jobber ved siden av og har allerede hatt noen uker ferie Men kunne jo ha snakket med sjefen hans da Pysepus: Ta det litt frem i tid da vennen, jeg fikk konsertbilletter til mai og det syntes jeg var suuupert!! Godt å ha noe å glede seg til Paris i mai f.eks *Aprin*: Snakk om tidenes morgengave da :dåne: OMG nå ble jeg miisunnelig Det fortjener dere virkelig, en ordentlig kjæresteferie - uten ansvar for andre enn hverandre Jeg skjønner det blir vanskelig å reise fra lille, men tenk så godt å se henne igjen etter turen da Og hun har det neppe vondt hos mormor og morfar Virker som de forguder henne Så lurt å tenke på billetter til Knick`s kamp til bursdagen - det må jo være enhver sportsidiot`s drøm Det er sikkert dødskult!!! Han er en heldig mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 14. januar 2009 #254 Del Skrevet 14. januar 2009 Da blir det enten knicks billetter eller helikopterturbiletter I dag har jeg forresten fått handla undertøy ..og fått hentet ringene våre som er ferdig pusset opp og gravert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 14. januar 2009 #255 Del Skrevet 14. januar 2009 Oppdatert liste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 15. januar 2009 #256 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) I dag er jeg ordentlig SINNA! Dusteorganisten vil ikke forsøke å spille inngangs- og utgangsmelodien vi vil ha, selv om jeg har noter til begge sangene!! Han trodde ikke det ville bli bra, det var ikke orgelmusikk. Dersom vi insisterte på disse sangene, måtte vi finne noen andre til å spille. Han ville IKKE. Dersom vi ønsket mer kirkelig musikk, var vi velkomne til å møte han, så kunne han spille noen forslag. NEI TAKK! Hva gjør vi nå?! Jeg kjenner ikke haugevis med folk som spiller kirkeorgel liksom.. Pysepus tipset om at vi burde prøve den lokale musikklinja.. (han som er ansvarlig for musikkdelen på musikklinja er min x-svigerfar, så jeg vegrer meg litt for å ringe, selv om det er noen år siden ) Men hvis vi ikke får tak i noen som kan spille orgel?! :dåne: Vi har en som vi kan be om å spille det på eletrisk piano med ordentlige høytalere, men vil det bli nok lyd?! (Han som eide utstyret mente det, men jeg tviiiiler) Dette trengte jeg ikke nå! En ting hadde vært om han ikke fikk det til, men når han ikke er interessert i å prøve overhodet, og bare er frekk og sur!! ARG! MØKKAORGANIST Ellers har jeg sydd sløyfa på kjolen i dag, og i morgen skal den leveres til damping Endret 15. januar 2009 av *Aprin* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 15. januar 2009 #257 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg tror nok det vil gå med piano også jeg, koble til høyttalere og forsterker så går det i de fleste kirker - de har jo konserter i den kirken og da er det veldig god lyd!! Da kan dere jo gå og høre når de øver kanskje? Eller det vil si, jeg og Pysepus kan gå og høre, for dere skal jo ikke høre før den store dagen Dette her ordner seg vennen Ikke la den inkompetente idioten av en dustekantor ødelegge de siste dagene før bryllupet for deg Greia er den at hvilken som helst sang - nesten da - kan spilles på kirkeorgel fordi de har så mange piper, så de kan lage allslags lyder Det er nok bare han som ikke kan noe annet enn de derre standard-bryllupsgreiene Vår kantor kunne jo spille hva som helst - han var bare glad for utfordringen!! Og my god, vi var temmelig dristige som din kjære sier, i valg av utgangsmelodi Det ordner seg dette også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 16. januar 2009 #258 Del Skrevet 16. januar 2009 Nå har vi bedt kjæres forlover spør solisten (søsteren hans) om hun kan spille inn og ut også.. (Hun skal jo spille selv når hun synger). Jeg vet at hun kan utgangsmelodien, den har hun spilt og sunget i mange brylluper.. En som kjære jobber med har tilbydd oss å låne det i trenger av utstyr, og om solisten ikke kan spille, spør vi han om kan vil spille også.. Krysser fingrene for at det ordner seg.. så mye enklere om kantor bare hadde vært LITT sammarbeidsvillig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 16. januar 2009 #259 Del Skrevet 16. januar 2009 Dette kommer til å bli vakkert og heeeelt spesielt - etter vielsen er du kjempeglad for at den premieidioten sa nei til å spille orgel Tro meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Aprin* Skrevet 16. januar 2009 #260 Del Skrevet 16. januar 2009 håper du har rett Hva syns dere om denne menyen? Forrett servert på fat som står på bordet Grillet fersk asparges Parmaskinke Parmesanost Langtidsbakt plommetomat Hjemmebakt urtebrød Aioli Hovedrett servert fra fat, potet og saus i skåler på bordet, 2 ganger servering Helstekt okseytrefilet Redusert kalvekraft tilsmakt u-saltet smør, kremostfylt portobellosopp bakt i bacon, honning og timianglasert kanskerøtter,bakte Rattepoteter med Maldonsalt og maiskrem Dessert servert på tallerken Konfektkake med lime-sitronsorbet og ananas salsa Kr 287 pr person :dåne: jeg er suuuulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå