Gå til innhold

Pingting på tur


Pingting

Anbefalte innlegg

Er det sånn at alle kjenner noen her inne, eller? Det gjør ikke jeg... :sjenert:

Ikke som jeg vet om, ihvertfall.

Jeg er nå på tur, da. Studerer i utlandet, i en by hvor jeg ikke kjenner noen. Flyttet hit for noen dager siden, og til mandag begynner studiene. Tenkte det var greit med en dagbok, både fordi det er fine minner å ha, og kanskje det går an å bli kjent med noen nye mennesker her...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt om meg, da:

25 år og har bodd i Oslo i 5 år nå.

Studerer arkeologi, og har begynt på mastergraden ved Universitetet i Oslo.

Flyttet til en liten by i England for å ta en annen mastergrad (huff, det høres så strebersk ut med to mastergrader?) innen arkeologifeltet.

Har en fin-fin kjæreste i Oslo

Har gått lei av å kverulere med folk jeg absolutt ikke er enig i på nettet, blir bare sur og irritert av det, orker ikke, og ser ikke poenget lenger... så jeg vil heller prøve å gjøre noe som er mer positivt :)

Ganske ny på KG, ikke vært ordentlig aktiv i mer enn en uke eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, et svar allerede! Hurra! :hoppe:

Har planer om å bli ivrig skribent, men vi får se hvor travel jeg blir med de der studiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, KG er FARLIG, altså! Jeg skulle jo være flink og tegne jeg (mastergraden jeg skal ta er innen arkeologisk illustrasjon) (der har jeg ihvertfall røpa meg om det er noen som kjenner meg her inne) - nå har det plutselig gått to timer? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo fortelle litt om hva jeg holder på med :)

Mastergraden jeg skal begyne på er i arkeologisk illustrasjon. Det går ut på å tegne gjenstander, lage rekonstruksjoner (av hus, landsbyer, skip osv) og lignende.

Jeg har jo aldri tegna noe mye da, så jeg har null selvtillit på det! Men jeg har tatt et lite kurs i emnet, og fikk høre at jeg var flink. Tør ikke helt tro på det,så nå er jeg kjempenervøs. Overbeviser meg selv med jevne mellomrom at jeg ikke er god nok.

Da jeg kom inn på studiet fikk jeg tilsendt en introduksjonsoppgave. De sendte med en liten pin (bilde av den på http://www.pewterreplicas.com/detail.asp?i...currencies=GBP) som jeg skulle tegne i skala 2:1 (altså dobbelt så stort), først i blyant så med tusj. Denne typen piner ble brukt av pilgrimer i middelalderen, så oppgave to var å undersøke hvordan pilgrimene kledde seg, hvilken plass de hadde i samfunnet og sånt, og så tegne en pilgrim som har på seg pinen.

Jeg har ikke tegnet pilgrimen ennå, men det trengte vi visst ikke gjøre før etter skolestart. *skrekk* Liker ikke å tegne mennesker!

Men det er jo spennende da, glad jeg skal gjøre det her :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Spennende å flytte da :Nikke: har du kommet i orden ennå eller?

Takk! :)

Ja, gøy å flytte, bortsett fra at det ikke var plass til kjæresten i kofferten (mulig han hadde protestert litt på den og...). :fnise:

Jeg hadde så mye bagasje at jeg måtte overtale mamma til å bli med over, slik at jeg kunne få kvoten hennes og. Likevel måtte jeg betale over 700,- i overvekt! Men nå har jeg ihvertfall med meg nok sko for ett år, hihi.

Joda, har kommet litt i orden. Det rommet jeg skal bo på er ikke ledig ennå, så nå bor jeg midlertidig i et annet hus. Men utleier virker utrolig koselig. Og det er veldig god standard på husene hans, og det er jo godt å vite.

Hmmmh, må få ordna meg sånn signatur. Prøve å finne et morsomt sitat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

...skal bare innom KG først, og gå å handle. Litt uvant det og, tror 75% av butikkene her er åpne på søndag. Jeg savner faktisk norske søndager, da stopper verden litt og man kan slappe av med god samvittighet.

Nei! Seriøs jobbepingting, nå!

Må bare vaske opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake. Etter å ha handlet, vasket opp, og sett på TV (Airline, huff - skjønner ikke hvorfor jeg er så svak for dokusåper).

Nå skal jeg være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg vært litt flink ihvertfall. Men det er mer igjen.

Liten KG-pause nå, og så fortsetter jeg.

Utrolig hvor kjekt det er med internett. Nå oppdaget jeg at det er et emne jeg manglet informasjon om, og det var bare å google det. Og i går hadde jeg videosamtale med kjæresten :rødme: Kanskje det går fremover med verden likevel? (om ikke CERN kommer og tar oss alle, da)

I dag var første dagen jeg våknet opp og tenkte at det var godt å være her, og kjempefint å være for meg selv litt. Man får en liten oppkvikker av selvtilliten av å klare seg på egenhånd og (bortsett fra at jeg jo hadde med meg mamman min hit, haha!). Har vært samboer i mange år nå, og da det ble slutt gikk jeg inn i et nytt forhold ganske fort. Nå er det greit å bare være meg en liten stund.

I stad kjøre iiiiiisbilen inn veien her jeg bor, og stoppet rett undet vinduet mitt! Tortur! Etter en sommer full av usunn mat prøver jeg hardt å være litt mer disiplinert på matinntaket og mosjonsnivået, så jeg klarte å styre unna. Såvidt.

Har bestemt meg for å ikke en gang se hvor bussene går i denne byen, da blir jeg nødt til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så spennende å lese om studiene dine! Og så tøff du er som har flyttet langt avgårde helt alene.. Vet ikke om jeg hadde turt det :sjenert:

Lykke til med skolestart i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så spennende å lese om studiene dine! Og så tøff du er som har flyttet langt avgårde helt alene.. Vet ikke om jeg hadde turt det :sjenert:

Lykke til med skolestart i morgen!

Hei, og takk! Vel, jeg har i det minste flyttet til et land jeg ha litt kjennskap til (gjennom en eks og har bodd på en helt annen kant av det i ett semester for none år siden). Men jo, det er litt skummelt :haar: Heldigvis begynner jeg å finne meg til rette nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen blir det en spennende dag. Da er det skolestart, og jeg får også treffe de jeg skal studere med. Vi er ikke så mange, kun 5 stk som begynner i høst. Jeg har hatt kontakt med tre av jentene på Facebook (aaaah, teknologi!) og de virker som veldig søte og trivelige jenter alle sammen. Blir spennende å møte dem. Hun ene skal jeg dele hus med når jeg flytter til det permanente rommet mitt. Hun virker veldig ålreit, men jeg bør vel være forsiktig med å bedømme folk utfra Facebook-profil :ler:

Ellers er alt klappet og klart! Tegninger er ferdige, jeg har lest det jeg bør (visste dere at det i middelalderen var vanlig at rikingene betalte for for å dra på pilgrimsreise for seg? Folk, altså!) og til og med klærne jeg skal ha på er lagt fram *ordensmenneske*

Nå sitter jeg i senga med laptopen. Bare en liten runde på KG nå, så er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ville bare ønske deg velkommen her! :) Har ikke kommet så godt i gang innpå her jeg heller. Må si du er litt av en tøffing som reiser så langt for å studere!! Jeg hadde aldri turt noe sånt! :sjenert: Får hjemlengsel når jeg er på ferie i 14 dager, jeg :fnise::fnise:

Håper du får en super dag i dag!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Hei på deg, og velkommen hit! :velkommen:

Jeg må si at jeg synes du er tøff! ikke bare studerer du (master!!) i et veldig komplisert fag, men du har reist avgårde til det store utland helt på egenhånd også. Det er ikke bare bare det altså!

Håper du får en fin første skoledag, det er alltid litt spennende med ny klasse og nye mennesker, selv om dere bare er 5 stk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er første skoledag overstått, og jeg er glaaaaad! :danse:

Læreren min er en klin gal skotte (hurra!)som også virker veldig flink på hva han gjør. Han virket heller ikke direkte misfornøyd med å få en klasse som bestod av fem jenter :ler:

De andre virker utrolig koselige, særlig hun jeg etterhvert skal dele hus med. Kjempelettelse! Dessuten er det greit å bo med noen jeg kjenner, så slipper jeg å være nervøs for å gå alene på kvelden (er visstnok ikke helt bra her på kveldstid). Jeg tror dette skal bli et så spennende år!

Hver torsdag skal vi ha akttegning. Blir mye nakenhet på meg, skjønner jeg :fnise: Det skal nok bli krevende og, læreren hadde en lang prat med oss i dag om hva som forventes. Litt skremmende for å være ærlig, men det er vel bare å prøve å snu det til å bli en motivasjon... Lettere sagt enn gjort, sikkert. Men det er ihvertfall ikke særlig produktivt å sitte i et hjørne og være bekymra (en ting det hadde vært typisk meg å gjøre. Skjerpings!)

Også så koselig å komme tilbake til flere hilsener i dagboka! Tusen takk alle sammen :klemmer:

*tusle avgårde for å spionere i deres dagbøker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ville bare ønske deg velkommen her! :) Har ikke kommet så godt i gang innpå her jeg heller. Må si du er litt av en tøffing som reiser så langt for å studere!! Jeg hadde aldri turt noe sånt! :sjenert: Får hjemlengsel når jeg er på ferie i 14 dager, jeg :fnise::fnise:

Håper du får en super dag i dag!!! :klemmer:

Tusen takk!

Det er ikke bare bare å være borte nei, men det er jo morsomt og! Det er noe med å demonstrere for seg selv at man kan klare seg heeelt på egen hånd. Hjemlengselen kommer garantert snikende etterhvert, men jeg har i det minste tvunget kjæresten til å ta med en brunost når han kommer på besøk :ler:

Var innom kakesiden din, det skulle jeg IKKE ha gjort! Godtesjuk! Nå! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...