Gå til innhold

Livet i Avonlea

Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Krynkel
Ikke bra at du skal ha slik hodepine, er det noe som hører graviditeten til eller plages du med det bestandig?

Motsatt av meg i så fall, jeg var fullstendig kvitt hodepine/migrene i svangerskpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Hei igjen.. Jeg kjemper meg tilbake til litt KG-tid :)

Har hatt en del problemer med vondt i hodet tidligere også, men har merket vel mye til det i det siste synes jeg. Har vel noe med at jeg er sliiiiten å gjøre..

I går strikket jeg ferdig bursdagsgave til lille niese. Jeg er skikkelig amatør på strikking, men syntes resultatet ble godt nok for en 1 års dags gave likevel.. Så lenge den er trygg å "spise på" er vel alt i orden ;)

Mannen hadde drømt om den lille i natt. Tror han gleder seg veldig til å møte ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Motsatt av meg i så fall, jeg var fullstendig kvitt hodepine/migrene i svangerskpet.

Nå er ikke jeg så gravid-erfaren hittil, men foreløpig i svangerskapet har jeg hatt MYE mindre hodepine enn jeg normalt vil ha. Til vanlig går det knapt en uke uten at jeg får skikkelig, dundrende hodepine, men nå kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har hatt vondt i hodet de siste tre månedene. :)

Du får forsøke å få nok søvn og nok vann; det pleier å hjelpe mot så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Hei igjen.. Jeg kjemper meg tilbake til litt KG-tid :)

Har hatt en del problemer med vondt i hodet tidligere også, men har merket vel mye til det i det siste synes jeg. Har vel noe med at jeg er sliiiiten å gjøre..

I går strikket jeg ferdig bursdagsgave til lille niese. Jeg er skikkelig amatør på strikking, men syntes resultatet ble godt nok for en 1 års dags gave likevel.. Så lenge den er trygg å "spise på" er vel alt i orden ;)

Mannen hadde drømt om den lille i natt. Tror han gleder seg veldig til å møte ham :)

Har du strikket en "spiselig" ting? :spise: Jeg vil gjerne strikke spiselig ting jeg også, til ettåring, har du ideer å dele?

Forstår dere gleder dere. 6-7 uker igjen, det er en deilig tid... Og kanskje du blir litt lei på slutten. Men husk, det er ikke lov å klage over at fødselen ikke har startet før dagen etter termin. :fnise:

Lurer på om jeg må bli gravid igjen, det er så mange herlige stunder. (Dessverre også en del ikke fullt så herlige stunder, f.eks. at kroppen føles litt for okkupert, pluss at kroppen føles og ser litt maltraktert ut, selv med klær, etterpå. :hoho:

*tar 50 situps*

Nå er ikke jeg så gravid-erfaren hittil, men foreløpig i svangerskapet har jeg hatt MYE mindre hodepine enn jeg normalt vil ha. Til vanlig går det knapt en uke uten at jeg får skikkelig, dundrende hodepine, men nå kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har hatt vondt i hodet de siste tre månedene. :)

Du får forsøke å få nok søvn og nok vann; det pleier å hjelpe mot så mangt.

Hvor langt er du på vei? :hoppe: Aha, 3 mnd, ser jeg nå. :fnise: Ja, mensrelatert hodepine/migrene OG ekstra hodepine som bonus mellom menstruering... Så godt som forduftet i mitt svangerskap.

Søvn og vann, gode råd!

Har du rastløse ben, AnneShirley? Det hadde jeg mot slutten, med en gang jeg satte meg ned/la meg. I begynnelsen av sv.skapet sov jeg som en stein, mot slutten 3-4 timer om natta. Det positive: Fikk tilvenning i tilfelle våkenatter med baby. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Så bra at du har hatt mindre hodepine Deception.

Det er bare ca den siste måneden jeg har vært spesielt mye plaget jeg også. Og det skyldes nok kombinasjonene av å være veldig sliten og ha en gjenstridig forkjølelse som gjør at jeg hoster og hoster og hoster.

Nok søvn får jeg håpe jeg får.. Sover MYE for tida.. Men vann er det kanskje litt værre med. Blæra føles sprengfull hele tida (også i det jeg reiser meg opp fra toalettet?!?), så da blir jeg litt mindre ivrig på vannflaska merker jeg.

Hvor spiselig tingen jeg har strikket er, er jeg litt spent på.. (dvs jenta synes nok det, men hva synes mor og mormor?) Jeg har strikket et kosedyr -etter oppskrift fra ravely.com Det er mange fine å velge i der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Har du rastløse ben, AnneShirley? Det hadde jeg mot slutten, med en gang jeg satte meg ned/la meg. I begynnelsen av sv.skapet sov jeg som en stein, mot slutten 3-4 timer om natta. Det positive: Fikk tilvenning i tilfelle våkenatter med baby. :hoho:

Absolutt ikke. De er tunge tømmerstokker ;) Og jeg sover MYE -riktignok avbrutt av varierende antall doturer, men til sammen blird et mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Må forresten informere om at tickeren min er feil. Vet ikke helt hva som skjedde da jeg laget den, men tror det skyldes at de går ut i fra 40 uker blank. Jeg er i alle fall to dager lengere enn tickeren viser. Dvs 34 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg i aktivitet her igjen! Er du sykemeldt for tiden, siden du sliter sånn med hodet? Jeg har dessverre ingen mirakelkur å komme med, men som folk allerede har nevnt, så er hvile og vann bra. For min del har ikke hodepinen blitt verre nå mot slutten, heldigvis, i alle fall så lenge jeg tar ting med ro.

Og gratulerer med 34 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du har vondt i hodet. Det er slitsomt, det.

Men det er jo bra at formen ellers er god. Det er jo ikke så lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Og gratulerer med 34 uker!

Takk! Og hyggelig å se deg igjen også :)

Jeg er 40% sykemeldt nå de siste 4 ukene før permisjonen. Hodepine, rygg/bekken-plager og generelt utslitt. Så jeg gleder meg til å koble helt vekk fra jobb om bare tre uker :)

Bra du ikke har blitt værre mot slutten.. :) Og jeg prøver å ta tipset om vann.. Skal ned å sjenke meg litt nå!

Edit: tastefeil

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du begynner å bli klar for permisjon. Det gjør absolutt jeg også. Hadde alltid trodd at jeg ville kjede vettet av meg, men nå tror jeg nok at jeg skal klare meg helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

At jeg skal kjede meg er heller ikke jeg bekymret for. De dagene jeg ikke er på jobb nå forsvinner helt av seg selv i bare søvn og å ta igjen småting jeg ikke har ork til å gjøre de dagene jeg har jobbet.

Fremdeles har jeg verken ordnet barnetrommet, pakket sykehusbag eller "stallet opp" vognen.

Og første dag i permisjon skal jeg definitivt til frisøren. Så slipper jeg å tenke på det de første par månedene med baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt at du får rom for å ta det litt med ro også. Du trenger litt overskudd når nurket kommer til verden, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle hatt større sykemelding, du høres ikke helt "frisk" ut. Ingen skam å måtte gi seg hen på slutten, man er tross alt en liten blåhval i menneskeforkledning. Du må passe på å ikke bli helt utslitt, for du trenger jo kreftene etter fødselen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
man er tross alt en liten blåhval i menneskeforkledning.

Snakk for deg selv ;)

Nei, da.. Jeg takker for all oppmuntring. Ble 75% sykemeldt i dag (så da får jeg noen få halve dager å "oppsummere" på) og skal til sykehuset for kontroll pga kombinasjonen av blodtrykk og hodepine.

I dag har jeg vært på jobb i 4 timer og deretter bare slappet av. Overraskende vårlig ute også, så jeg føler ikke våren er langt unnå. Og det stemmer jo, den lille kommer jo ikke før det er vår.. og han forventes jo rett rundt hjørnet egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du kan trenge den sykemeldingen. Og samtidig greit å ha noen dager til å avslutte.

Håper det går bra med kontroll på sykehuset, og at alt er så fint som det kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...