Bubblerock Skrevet 6. juli 2023 #4281 Del Skrevet 6. juli 2023 gemini2002 skrev (22 timer siden): Kan sende deg privat 😊 går det an å sende meldinger her Tror du bare klikker på brukeren du vil sende til, så kan du legge ved bilde 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. juli 2023 #4282 Del Skrevet 6. juli 2023 Bubblerock skrev (1 time siden): Det går visst an, men litt usikker på hvordan. Kanskje noen vil legge ved en fremgangsmåte? Klikk på konvolutten øverst på siden. Velg mottager. Legg ved bilde på samme måte som i innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4283 Del Skrevet 8. juli 2023 Hei er det normal å få noe feber noen dager etter operasjonen? Anonymkode: 3cb9b...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubblerock Skrevet 12. juli 2023 #4284 Del Skrevet 12. juli 2023 Er det noen som har tatt en ren kosmetisk operasjon til tross for polypper i nesen? Hvordan gikk det isåfall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neseplast Skrevet 13. juli 2023 #4285 Del Skrevet 13. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 15.59): Hei folkens, har nylig operert hos Kenneth Chiu. Kommer til å holde dere oppdatert med resultat osv👍 Mine tanker om konsultasjonen: - Chiu virket som han ikke var økonomisk motivert, og at om jeg opererer var likegyldig for ham - Jeg synes det virket som at han forsto hva jeg var ute etter - Det er lett å snakke med ham - Han var ærlig og sa han ikke kunne love noe, MEN sa han nærmest kunne garantere meg en forbedring - Han virket veldig selvsikker, som også kunne oppfattes cocky noen ganger - Han virket som han likte veldig godt at jeg personlig hadde et veldig realistisk syn på resultatet - Jeg begynte å tvile etter hvert, og da tok han meg inn igjen for en ny konsultasjon (gratis) for å snakke. Etter den konsultasjonen ble jeg mer sikker på at det er noe jeg vil gjennomføre På operasjonsdagen: - Teamet var helt nydelig, veldig flinke og rutinerte. Hyggelige alle sammen - Da jeg våknet var det en sykepleier (?) og Stine fra skranken som kom. Ikke Chiu. Jeg skulle ønske det var Chiu som kom og gjerne kunne snakket med meg om hvordan det gikk osv, da det var dette som ble sagt ble gjort på den ene videoen deres på nettsiden med Nora som forteller om sin erfaring Hva jeg synes hittil: - Healing prosessen er helt jævlig. Har de største blåmerkene på øynene og var skikkelig hoven på dag 2/3 - Nå er jeg på dag 4 PO, det verste er egentlig å kjede seg og bare vente i spenning på å se resultatet - Når jeg ser på meg i speilet nå (med gipsen) er jeg litt bekymret for at nesa mi står litt for høyt opp, altså typ grisenese, som jeg sa veldig klart og tydelig at jeg ville unngå. Men jeg hadde en veldig lang nese fra før, og i profil synes jeg det ser greit ut nå. Selvfølgelig blir det annerledes å se uten gipsen, og jeg er i tillegg klar over at man sikkert generelt blir litt satt ut siden man bare rett og slett ser annerledes ut enn det man er vant til - Har av en eller annen grunn blitt skikkelig vond i magen, trodde først det kom av de sterke smertestillende, men nå har jeg sluttet å ta de, og har ennå vondt i magen noen dager - Følte de første dagene at jeg hadde feber og var syk. Har utrolig mye snørr og slim, som naturligvis ikke går ut av nesa og i stedet ned i halsen, som er veldig ekkelt og irriterende - Man får veldig vondt i ryggen av å ikke kunne sove liggende Anonymkode: 4bcb3...44a .. Endret 16. august 2023 av neseplast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neseplast Skrevet 13. juli 2023 #4286 Del Skrevet 13. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 0.27): Du har jo en helt nydelig nese! Ser ut som Charlise Theron i profil 😍 Du må ikke gjøre noe mer nå. Anonymkode: be2f1...a57 .. Endret 16. august 2023 av neseplast 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4287 Del Skrevet 14. juli 2023 Hej Jeg har noen spørsmål som kanskje andre som har operert nesen klarer å svare på... Er det noen som har operert nesen som har forslag på hva man kan gjøre med uren hud/porer etter man har tatt av bandasjen? Skjønner at det er helt vanlig å få uren hud når huden ikke blir vasket eller får puste på en uke under den "gipsen", men nå klør jeg i fingrene etter å få renset nesen skikkelig, men jeg vet at jeg ikke kan gni på den... Noen som har gode råd/tips? Lurer også på når dere begynte å sminke dere igjen på nesen? Kan jeg bruke sminke på arret for å forsøke å få det mindre synlig? Det er 4 dager siden jeg tok av "gipsen", jeg klarer fortsatt ikke helt å smile normalt pga hevelse, andre som har opplevd det samme? Anonymkode: d5ed3...84a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4288 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 22.58): Jeg har operert hos Tvedt i 22, minimalt med ubehag og er veldig fornøyd. Hadde bred neserygg. Anonymkode: 66eca...351 Det er mitt problem også! Kan man få smalere neserygg men bevare profil og form på nesen ellers? Hvordan filer de neseryggen smalere, er det såkalte closed surgery hvor man ikke får noen arr eller gjør de også noe med å flytte neseborene eller lignende? Anonymkode: a57e8...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4289 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hej Jeg har noen spørsmål som kanskje andre som har operert nesen klarer å svare på... Er det noen som har operert nesen som har forslag på hva man kan gjøre med uren hud/porer etter man har tatt av bandasjen? Skjønner at det er helt vanlig å få uren hud når huden ikke blir vasket eller får puste på en uke under den "gipsen", men nå klør jeg i fingrene etter å få renset nesen skikkelig, men jeg vet at jeg ikke kan gni på den... Noen som har gode råd/tips? Lurer også på når dere begynte å sminke dere igjen på nesen? Kan jeg bruke sminke på arret for å forsøke å få det mindre synlig? Det er 4 dager siden jeg tok av "gipsen", jeg klarer fortsatt ikke helt å smile normalt pga hevelse, andre som har opplevd det samme? Anonymkode: d5ed3...84a Gode spørsmål. Jeg har ikke operert men vil tro det er vanlig å ikke kunne smile helt pga hevelse den første tiden. Skjønner frustrasjonen over hudpleie! Hva med å lett smøre på et salicylic acid serum? Anonymkode: a57e8...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neseplast Skrevet 14. juli 2023 #4290 Del Skrevet 14. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 14.21): Hej Jeg har noen spørsmål som kanskje andre som har operert nesen klarer å svare på... Er det noen som har operert nesen som har forslag på hva man kan gjøre med uren hud/porer etter man har tatt av bandasjen? Skjønner at det er helt vanlig å få uren hud når huden ikke blir vasket eller får puste på en uke under den "gipsen", men nå klør jeg i fingrene etter å få renset nesen skikkelig, men jeg vet at jeg ikke kan gni på den... Noen som har gode råd/tips? Lurer også på når dere begynte å sminke dere igjen på nesen? Kan jeg bruke sminke på arret for å forsøke å få det mindre synlig? Det er 4 dager siden jeg tok av "gipsen", jeg klarer fortsatt ikke helt å smile normalt pga hevelse, andre som har opplevd det samme? Anonymkode: d5ed3...84a .. - Endret 16. august 2023 av neseplast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4291 Del Skrevet 14. juli 2023 Er det noen som anbefaler eller har hørt om noen dyktige i Bergen? Anonymkode: 8147a...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym436732 Skrevet 14. juli 2023 #4292 Del Skrevet 14. juli 2023 (endret) c Endret 8. januar 2024 av anonym436732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gemini2002 Skrevet 18. juli 2023 #4293 Del Skrevet 18. juli 2023 Ny oppdatering, er snaaart 1 mnd siden operasjon og jeg vet ikke helt hva jeg tenker. Det er soleklart en forbedring siden før operasjonen, men hevelsen gjør det veldig vanskelig å vite hvordan resultatet blir. Jeg hadde en finere «svai» (egentlig helt rett) da jeg var mer hoven, enn nå som hevelsen har begynt å gå litt ned, som er det motsatte av det han sa skulle skje. Han sa det skulle bli mer svai når hevelsen går ned. Selvfølgelig er jeg ennå hoven, og man er hoven rundt 6 mnd - 1 år, om ikke mer, etter operasjon. Men det er veldig lett å bli helt opphengt i nesa nå, og merker selv jeg begynner å overtenke litt. Men nå vet jeg ganske sikkert at han uansett er ganske konservativ på endringene han gjør, jeg skulle ønske han lagde litt mer svai på meg og fjernet enda mer av humpen, fordi det er ennå et lite hint av det liggende igjen. Det er en forbedring JA, men mtp prisen synes jeg han kunne gjort enda mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neseplast Skrevet 18. juli 2023 #4294 Del Skrevet 18. juli 2023 (endret) gemini2002 skrev (På 18.7.2023 den 12.07): Ny oppdatering, er snaaart 1 mnd siden operasjon og jeg vet ikke helt hva jeg tenker. Det er soleklart en forbedring siden før operasjonen, men hevelsen gjør det veldig vanskelig å vite hvordan resultatet blir. Jeg hadde en finere «svai» (egentlig helt rett) da jeg var mer hoven, enn nå som hevelsen har begynt å gå litt ned, som er det motsatte av det han sa skulle skje. Han sa det skulle bli mer svai når hevelsen går ned. Selvfølgelig er jeg ennå hoven, og man er hoven rundt 6 mnd - 1 år, om ikke mer, etter operasjon. Men det er veldig lett å bli helt opphengt i nesa nå, og merker selv jeg begynner å overtenke litt. Men nå vet jeg ganske sikkert at han uansett er ganske konservativ på endringene han gjør, jeg skulle ønske han lagde litt mer svai på meg og fjernet enda mer av humpen, fordi det er ennå et lite hint av det liggende igjen. Det er en forbedring JA, men mtp prisen synes jeg han kunne gjort enda .. Endret 16. august 2023 av neseplast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neseplast Skrevet 18. juli 2023 #4295 Del Skrevet 18. juli 2023 (endret) gemini2002 skrev (På 4.7.2023 den 17.47): Dere som har operert nesa før: ble dere tette i nesa etter operasjon, og evt hvor lenge? Hvordan får dere «fikset» tettheten? Jeg skyller med saltvann 2-3 ganger om dagen for å holde det fuktig i nesa, men jeg tror jeg er såpass hoven inni at det tetter seg uansett. Har måtte puste gjennom munnen helt siden jeg tok av gipsen, snart en uke siden. Skal på kontroll i morgen så får høre hva han sier .. Endret 16. august 2023 av neseplast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4296 Del Skrevet 18. juli 2023 gemini2002 skrev (7 timer siden): Ny oppdatering, er snaaart 1 mnd siden operasjon og jeg vet ikke helt hva jeg tenker. Det er soleklart en forbedring siden før operasjonen, men hevelsen gjør det veldig vanskelig å vite hvordan resultatet blir. Jeg hadde en finere «svai» (egentlig helt rett) da jeg var mer hoven, enn nå som hevelsen har begynt å gå litt ned, som er det motsatte av det han sa skulle skje. Han sa det skulle bli mer svai når hevelsen går ned. Selvfølgelig er jeg ennå hoven, og man er hoven rundt 6 mnd - 1 år, om ikke mer, etter operasjon. Men det er veldig lett å bli helt opphengt i nesa nå, og merker selv jeg begynner å overtenke litt. Men nå vet jeg ganske sikkert at han uansett er ganske konservativ på endringene han gjør, jeg skulle ønske han lagde litt mer svai på meg og fjernet enda mer av humpen, fordi det er ennå et lite hint av det liggende igjen. Det er en forbedring JA, men mtp prisen synes jeg han kunne gjort enda mer Hvordan går det med tippen?😊 Anonymkode: 8570b...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gemini2002 Skrevet 20. juli 2023 #4297 Del Skrevet 20. juli 2023 On 7/18/2023 at 6:30 PM, Anonym_40 said: Har du fortsatt problem med tetthet, så fikk jeg fikset det, så bare kontakt meg for råd Hei! Er fortsatt tett og kan selv se at jeg er veldig hoven inni nesa. Skyller ennå med saltvann morgen og kveld, og må plukke ut snørr og buser med Q-tips, men prøver å ikke gjøre det for mye heller for merker nesa blir rød og irritert av det. Noen råd?🙏🏼🙏🏼🙏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gemini2002 Skrevet 20. juli 2023 #4298 Del Skrevet 20. juli 2023 On 7/18/2023 at 6:27 PM, Anonym_40 said: Spennende å høre om. Jeg ble også operert for tre uker siden. Kompleks åpen 2. gangs operasjon med rekonstruksjon, pga. nesa var skjev etter ulykke der, hele ni ting er endret ... Mye hevelse fortsatt, og mye trykkfølelse. Hvis du har endret neserygg og tipp lukkret, vil du nok ha raskere tilheling. Jeg merker selv at hevelsen endrer seg, kommer og går og er ujevnt fordelt. Det er normalt. Hevelse beveger seg nedover, så tuppen blir sist "ferdig", altså 3 mnd. til opp mot ett år. Hadde du lukket operasjon? Har du bilder? Hadde åpen operasjon, har begynt å teipe nå, og det skal visst hjelpe på hevelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gemini2002 Skrevet 20. juli 2023 #4299 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) On 7/18/2023 at 7:31 PM, AnonymBruker said: Hvordan går det med tippen?😊 Anonymkode: 8570b...3b8 Den er ennå hoven, og neseborene er ikke like, som egentlig ikke plager meg, det ser helt ok ut men jeg hadde symmetriske nesebor før operasjonen. Så lurer på hvorfor dette har skjedd og om det skyldes hevelse. Vet ikke om det er sånn permanent eller ikke, som sagt plager det meg ikke - men det kunne jo fort gjort det, og da hadde det vært veldig kjipt ettersom de ikke var sånn før operasjonen. Annet enn det synes jeg arbeidet hans med tippen har vært veldig bra, diskret, men gjør en stor forskjell. Har blitt så vant til det nå, men når jeg ser på bilder av meg selv før så er det en fin endring! Endret 20. juli 2023 av gemini2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4300 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg har fulgt litt med på den europeiske FB siden for neseplastikk. Veldig mange,rundt 80 % ender opp neser som er mindre fine enn førnesene. Kan noen forklare meg hvorfor omtrent alle får oppstopperneser? Og gjerne neser som er for korte for ansiktet, slik at de ser ut som barneneser eller griseneser. Det var lenge jeg trodde oppstopperne var før-bilder. Det er enkelte neser som er så store, skjeve eller klumpete at jeg skjønner at de ønsker en endring. Bare så trist å se hvor liten andel det er. Anonymkode: 58281...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå