Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_b2_*

Er helt enig i det som ble skrevet i det siste innlegget. Jeg lurer på når jeg skal klare å venne meg til mitt utseende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Silje_*
la ut bilde før og nå... vondt i magen *ulykkelig*

har bare klippet ut nesen da. Så man ser ikke hvor jææævlig det ser ut sammen med resten av ansiktet mitt.. før passet i hvertfall nesen til resten av ansiktet:/

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...blogid=534&

Takk for at du la ut bilde!!

Jeg synes nesen din ble penere etter operasjonen. Den var helt fin før operasjonen også, men antar at du ville redusere lengden på deg og fjerne den lille humpen? Jeg synes ikke nesen din har så mye preg av "hoppbakke" etter opersjonen. Den ble en søt og delikat nese, synes jeg. Nå ser vi jo riktignok ikke hvordan nesen passer med resten av ansiktet, men jeg tror i stor grad at det handler om en vanesak. For de som ser deg for første gang, er det neppe slik at de synes nesen ikke passer til resten av ansiktet. For deg, som har vært vant til en annen type nese hele livet, er det jo en stor overgang. Men jeg tror det handler mest om hva man er vant til, og ikke hva som passer til ansiktet ditt rent objektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i det som ble skrevet i det siste innlegget. Jeg lurer på når jeg skal klare å venne meg til mitt utseende.....

Ja, det lurer jeg på også... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emma_*

Jeg opererte nesen for tre og en halv måned siden. Med en gang gipsen ble tatt av,

var jeg strålende fornøyd med resultatet, men så forsvant hevelsen og området rett over nesetuppen har fått en merkelig fasong. Er det noen som vet om det er normalt at noe av vevet blir hardere? Det eer på den siden de kuttet, så jeg håper at det vil bli borte, og at det kun er midlertidig.

Ellers synes jeg at operasjonen og ukene etter gikk som en drøm. Jeg hadde litt vondt i et par minutter dagen etter, ellers har nesen bare vært litt øm.

Noe som overrasket meg var at jeg ikke fikk noe beroligende, det eneste var lokalbedøvelse i form av fire stikk inne i nesen. Er det vanlig? Jeg ba om det på forhånd, men da jeg skulle minne dem på det før de gikk i gang, fikk jeg beskjed om at det var for sent. Ble litt småpanisk.

På nettsiden til kirurgen opplyses det om at prisen er 33 000, men da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle betale 18 000, siden jeg hadde tatt en brystforstørrelse seks år tidligere. Trengte heller ikke betale for konsultasjon siden jeg hadde gjort det også seks år tidligere. Ganske fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la ut bilde før og nå... vondt i magen *ulykkelig*

har bare klippet ut nesen da. Så man ser ikke hvor jææævlig det ser ut sammen med resten av ansiktet mitt.. før passet i hvertfall nesen til resten av ansiktet:/

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...blogid=534&

Hva var galt med nesen din før? Jeg synes også etterbildet viser en fin nese, selv om den ser perfekt (og kanskje derfor operert?) ut.

Det at nesen forandrer seg er jo noe en bør tenke over før en tar en slik operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke nesa di var så ille jeg. :) Ville mer enn gjerne hatt din. Du har smalt neseben å det syns jeg har veldig mye å si for helheten. Nesa di ser overhodet ikke ut som Tyra sin ihvertfall, hun hadde sånn bred hele veien, noe jeg også har. Men ser vi har fått samme type nesetipp, på samme måte som Kasus beskrev. Visste jo allerede at han opererer alle likt uavhengig av behov og løfter men..

har du fått samme tjukke store nesetipp? :( åh den er forferdelig :/ jg la ut bilde av nesen forfra.. som du ser hele nesen er i hvertfall blitt mye tjukkere forfra... før var den i hvertfall tynn og fin forfra.. (var fornøyd med den forfra), forresten så var det ikke Bunæs som opererte min. Jeg var bare på konsultasjon hos han. men siden han var så rask og siden han ikke lot meg snakke ut bestemte jeg meg for å gå til en annen. men fornøyd er jeg vel ikke uansett.. håper bare det blir bedre...=/

til rosalind og silje:

nesen min var litt stor og lang før (følte meg ukomfortabel noen ganger, har blitt mobba litt for den), pluss den lille kulen oppå men den plagde meg egentlig ikke så veldig. ville ha den samme nesen bare litt kortere, litt penere. også sa legen at de skulle gjøre som jeg sa.. og at folk ikke kom til å se no særlig forskjell. hehe og for å si det sånn. Synes den har endret seg ganske mye.. det ser ut som om legen har tatt for mye av nesebenet og at tuppen er blitt gigantisk og rund... greit nok at mennesker jeg blir kjent med på nytt aksepterer nesen. Men folk jeg kjenner fra før kommer nok ikke til å skjønne at jeg har brukt 30 000 kr på dette :P

skal legge ut nye bilder om nesen blir bedre:)...men til nå har den som sagt ikke forandret seg på 3-4 uker... jaja lykke til alle sammen. håper dere er i en bedre båt enn meg :P i feel ya<3

Endret av opk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_b2_*
har du fått samme tjukke store nesetipp? :( åh den er forferdelig :/ jg la ut bilde av nesen forfra.. som du ser hele nesen er i hvertfall blitt mye tjukkere forfra... før var den i hvertfall tynn og fin forfra.. (var fornøyd med den forfra), forresten så var det ikke Bunæs som opererte min. Jeg var bare på konsultasjon hos han. men siden han var så rask og siden han ikke lot meg snakke ut bestemte jeg meg for å gå til en annen. men fornøyd er jeg vel ikke uansett.. håper bare det blir bedre...=/

til rosalind og silje:

nesen min var litt stor og lang før (følte meg ukomfortabel noen ganger, har blitt mobba litt for den), pluss den lille kulen oppå men den plagde meg egentlig ikke så veldig. ville ha den samme nesen bare litt kortere, litt penere. også sa legen at de skulle gjøre som jeg sa.. og at folk ikke kom til å se no særlig forskjell. hehe og for å si det sånn. Synes den har endret seg ganske mye.. det ser ut som om legen har tatt for mye av nesebenet og at tuppen er blitt gigantisk og rund... greit nok at mennesker jeg blir kjent med på nytt aksepterer nesen. Men folk jeg kjenner fra før kommer nok ikke til å skjønne at jeg har brukt 30 000 kr på dette :P

skal legge ut nye bilder om nesen blir bedre:)...men til nå har den som sagt ikke forandret seg på 3-4 uker... jaja lykke til alle sammen. håper dere er i en bedre båt enn meg :P i feel ya<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*

har du fått samme tjukke store nesetipp? :( åh den er forferdelig :/ jg la ut bilde av nesen forfra.. som du ser hele nesen er i hvertfall blitt mye tjukkere forfra... før var den i hvertfall tynn og fin forfra.. (var fornøyd med den forfra), forresten så var det ikke Bunæs som opererte min. Jeg var bare på konsultasjon hos han. men siden han var så rask og siden han ikke lot meg snakke ut bestemte jeg meg for å gå til en annen. men fornøyd er jeg vel ikke uansett.. håper bare det blir bedre...=/

til rosalind og silje:

nesen min var litt stor og lang før (følte meg ukomfortabel noen ganger, har blitt mobba litt for den), pluss den lille kulen oppå men den plagde meg egentlig ikke så veldig. ville ha den samme nesen bare litt kortere, litt penere. også sa legen at de skulle gjøre som jeg sa.. og at folk ikke kom til å se no særlig forskjell. hehe og for å si det sånn. Synes den har endret seg ganske mye.. det ser ut som om legen har tatt for mye av nesebenet og at tuppen er blitt gigantisk og rund... greit nok at mennesker jeg blir kjent med på nytt aksepterer nesen. Men folk jeg kjenner fra før kommer nok ikke til å skjønne at jeg har brukt 30 000 kr på dette :P

Ja, nå så man hvordan nesen så ut rett forfra. Ikke noe å skmme seg for det. Det virker som at hevelsen ikke har gått ned - det har vel gått bare 1 måned - så forandre seg kan den vel ennå. Har du vært til 1-måneders kontroll og hørt hva legen sier?

Selv var jeg også hoven etter 1 måned. Nå 2 år etter har jeg en nesetupp som virker noe mindre hoven enn din, men ser nå at formen på nesetuppen hos meg er annerledes. Neseborene mine er kommet lenger opp og mer til siden, så det syns jeg ikke er fint pluss det andre jeg har skrevet om tidligere.

Hvem var det som opererte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*

Ja, nå så man hvordan nesen så ut rett forfra. Ikke noe å skmme seg for det. Det virker som at hevelsen ikke har gått ned - det har vel gått bare 1 måned - så forandre seg kan den vel ennå. Har du vært til 1-måneders kontroll og hørt hva legen sier?

Selv var jeg også hoven etter 1 måned. Nå 2 år etter har jeg en nesetupp som virker noe mindre hoven enn din, men ser nå at formen på nesetuppen hos meg er annerledes. Neseborene mine er kommet lenger opp og mer til siden, så det syns jeg ikke er fint pluss det andre jeg har skrevet om tidligere.

Hvem var det som opererte deg?

ps:skriver innlegget pånytt for ble noe tull med lagringen på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*
Jeg opererte nesen for tre og en halv måned siden. Med en gang gipsen ble tatt av,

var jeg strålende fornøyd med resultatet, men så forsvant hevelsen og området rett over nesetuppen har fått en merkelig fasong. Er det noen som vet om det er normalt at noe av vevet blir hardere? Det eer på den siden de kuttet, så jeg håper at det vil bli borte, og at det kun er midlertidig.

Ellers synes jeg at operasjonen og ukene etter gikk som en drøm. Jeg hadde litt vondt i et par minutter dagen etter, ellers har nesen bare vært litt øm.

Noe som overrasket meg var at jeg ikke fikk noe beroligende, det eneste var lokalbedøvelse i form av fire stikk inne i nesen. Er det vanlig? Jeg ba om det på forhånd, men da jeg skulle minne dem på det før de gikk i gang, fikk jeg beskjed om at det var for sent. Ble litt småpanisk.

På nettsiden til kirurgen opplyses det om at prisen er 33 000, men da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle betale 18 000, siden jeg hadde tatt en brystforstørrelse seks år tidligere. Trengte heller ikke betale for konsultasjon siden jeg hadde gjort det også seks år tidligere. Ganske fornøyd med det.

Hos meg er også vevet der stingene ble sydd hardere etter 2 år. Det ble lagt inn brusk i nesen, så den er også noe hard, er vel noe man må leve med. Tror jeg fikk beroligende under operasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emeline20

Hei alle sammen!

Jeg er ny her, og har nettopp lest igjennom hele tråden(tok etpar timer). Hihi.

Skrekk og gru.. Dr. B, er å frykte virker det som! Han eier ikke estetisk sans, slik det virker for meg. Syns ikke det virker som han tar hver enkelt person i betrakning og ser hva den personen det gjelder kler. Fysj. Det er jo det viktigste!

Jeg så på bildene dine "opk". Jeg har faktisk ganske samme nese som du hadde, men ikke helt. Hvis jeg skulle fikset på den (noe jeg har vurdert i flere år) hadde jeg akkurat som du - bare ville tatt vekk den lille kulen på neseryggen, gjerne fått en litt lavere negerygg. Bittelitt. Også ville jeg kanskje at nesetippen ikke skulle gått så langt ned når jeg smiler. Ikke noe mer enn det.

Alt i alt - en ganske liten justering. Jeg har sett meg i speilet og prøvd å se hvordan det kan bli. Og marerittet mitt ville vært å endt opp å få endret hele formen. En slik nese som du har fått nå er ikke stygg i det hele tatt. Den ser egentlig litt søt ut. MEN, hadde jeg fått den hadde jeg vært utrolig misfornøyd. Jeg hadde ikke kledd den I DET HELE TATT. Og at du med sitt utgangspunkt og ut i fra det du på om endte opp med den nesen du nå har fått skulle ikke vært lov?

Som sagt, nesen er ikke stygg, men sånn er det sikkert med deg også ut i fra det du beskriver, at du ikke kler den i det hele tatt og at den har forandret personligheten din. Og det er så leit.. Andre mennesker vil ikke forstå helt på samme måte som du. For det er du som kjenner deg selv best. Og du vet også hva du ba om..

Har blitt veldig usikker på operasjon nå, og tror nok at hvis jeg noen gang kommer til å operere nesen, så spanderer jeg noen tusen ekstra og drar til Sverige eller et annet sted i utlandet for å få utført dette.

Må bare få si tusen takk til alle dere som bidrar i denne tråden og er så ærlige!

Kommer til å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Ja, nå så man hvordan nesen så ut rett forfra. Ikke noe å skmme seg for det. Det virker som at hevelsen ikke har gått ned - det har vel gått bare 1 måned - så forandre seg kan den vel ennå. Har du vært til 1-måneders kontroll og hørt hva legen sier?

Selv var jeg også hoven etter 1 måned. Nå 2 år etter har jeg en nesetupp som virker noe mindre hoven enn din, men ser nå at formen på nesetuppen hos meg er annerledes. Neseborene mine er kommet lenger opp og mer til siden, så det syns jeg ikke er fint pluss det andre jeg har skrevet om tidligere.

Hvem var det som opererte deg?

ps:skriver innlegget pånytt for ble noe tull med lagringen på dette

Jeg lurer på b2, forandret nesen din seg fra det første året til det andre etter operasjonen?

Emeline; flott at vi kanskje kan bidra med å hindre flere uhell. At mine/våres negative erfaringer kan hjelpe andre med å tenke seg om to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har blitt helt usikker jeg nå... Var SÅ sikker på å dra til Dr. Bunæs, siden jeg hadde lest så mange steder at han var den beste nesekirurgen i Norge, at han ble kalt Dr. Nose osv osv, helt til jeg kom over denne diskusjonen :O Er så glad jeg kom over dette så jeg fikk lest negative erfaringer om han, nå har jeg ikke tenkt til å dra dit!

Men spørsmålet er jo nå; hvor går man da? Er blitt så usikker jeg nå... Noen som vet om det er bra å dra til England for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_b2_*

Ja, nesen min forandret seg noe fra det 1. året til det 2, men for meg tok det lang tid før hevelsen gikk ned i begynnelsen da.

Nesen ble noe større og bredere det 2. året, jeg fikk ikke en mindre nesetipp som Bunæs lovte meg.

På 2-årskontroll skal jeg be om at B. tar etterbilder så kan vi se på de sammen med forbildene. Spent på om han vil det.. For på 1-års-kontroll viftet han bare med et speil opp i ansiktet mitt og ville ikke innrømme hvordan nesen min var.

Skal skrive her hvordan det går.

Det virker som det finnes mange leger som nesepasienter er misfornøyde med. Men det er kanskje flere som blir fornøyd? Hører jo om dem også. Så operasjon av nesen kan jo bli en positiv opplevelese. Men jeg vil anbefale å oppsøke en som har spesiallisert seg med riktig utdanning og erfaring på nettopp plastisk kirurgi - ikke nese-hals-øre-lege.

Er det noen her som vet om en flink lege i England som tar operasjoner for 2.gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Ja, nesen min forandret seg noe fra det 1. året til det 2, men for meg tok det lang tid før hevelsen gikk ned i begynnelsen da.

Nesen ble noe større og bredere det 2. året, jeg fikk ikke en mindre nesetipp som Bunæs lovte meg.

På 2-årskontroll skal jeg be om at B. tar etterbilder så kan vi se på de sammen med forbildene. Spent på om han vil det.. For på 1-års-kontroll viftet han bare med et speil opp i ansiktet mitt og ville ikke innrømme hvordan nesen min var.

Skal skrive her hvordan det går.

Det virker som det finnes mange leger som nesepasienter er misfornøyde med. Men det er kanskje flere som blir fornøyd? Hører jo om dem også. Så operasjon av nesen kan jo bli en positiv opplevelese. Men jeg vil anbefale å oppsøke en som har spesiallisert seg med riktig utdanning og erfaring på nettopp plastisk kirurgi - ikke nese-hals-øre-lege.

Er det noen her som vet om en flink lege i England som tar operasjoner for 2.gang?

For meg tok det også lang tid før hevelsen gikk ned, men nå er den så oppblåst og tykk at jeg faktisk ser ut som en fullvoksen afrikansk mann. Bare tanken på at den kan bli ENDA større enn den er nå:/ Bør jeg vel konvertere og komme meg på første fly til jungelen. Du må gi rapport etter 2 års kontrollen! jeg hadde samme opplevelse av 1 - årskontrollen. Har ikke fått tilbud på noe etter det, har du selv bedt om kontroll etter 2 år?

Good luck uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_alpro_*
har du fått samme tjukke store nesetipp? :( åh den er forferdelig :/ jg la ut bilde av nesen forfra.. som du ser hele nesen er i hvertfall blitt mye tjukkere forfra... før var den i hvertfall tynn og fin forfra.. (var fornøyd med den forfra), forresten så var det ikke Bunæs som opererte min. Jeg var bare på konsultasjon hos han. men siden han var så rask og siden han ikke lot meg snakke ut bestemte jeg meg for å gå til en annen. men fornøyd er jeg vel ikke uansett.. håper bare det blir bedre...=/

til rosalind og silje:

nesen min var litt stor og lang før (følte meg ukomfortabel noen ganger, har blitt mobba litt for den), pluss den lille kulen oppå men den plagde meg egentlig ikke så veldig. ville ha den samme nesen bare litt kortere, litt penere. også sa legen at de skulle gjøre som jeg sa.. og at folk ikke kom til å se no særlig forskjell. hehe og for å si det sånn. Synes den har endret seg ganske mye.. det ser ut som om legen har tatt for mye av nesebenet og at tuppen er blitt gigantisk og rund... greit nok at mennesker jeg blir kjent med på nytt aksepterer nesen. Men folk jeg kjenner fra før kommer nok ikke til å skjønne at jeg har brukt 30 000 kr på dette :P

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hvem opererte deg? Vet noen her om Nobel Clinic er verdt å dra til? Jeg vil ha mindre nesevinger, smalne nesen litt/gjøre den mer definert og kanskje legge inn brusk øverst på nesen (hvis det går an?), for den stopper og går liksom inn før pannen kommer =/ Litt vanskelig å forklare...

http://static.howstuffworks.com/gif/adam/i...ure-picture.jpg

OVERHODET ikke samme nese som min, men dere ser der det går litt inn? Sånn har jeg =/

skal legge ut nye bilder om nesen blir bedre:)...men til nå har den som sagt ikke forandret seg på 3-4 uker... jaja lykke til alle sammen. håper dere er i en bedre båt enn meg :P i feel ya<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_alpro_*

okey, wtf? aner ikke hvor det siste der kom fra? Skal hvertfall ikke stå det der med at jeg legger ut nye bilder bla bla bla. Har jo ikke operert enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*

penny lane: Sånn er det med meg også: føler meg ikke mye kvinnelig med min nese. Det var B. som foreslo 2. årskontroll på meg. Må si jeg kvir meg til kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Huff, så trist å lese om alle her som ikke er fornøyde...vet hvor jeg ikke skal ta operasjon.

Noen som har erfaring med Nobel Clinic og neseoperasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...