Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Mulig det bare er jeg som ble så forelsket i det makeover'n til den blonde jenta, men virker ikke dette som en bra klinikk? :P Noen om har hørt om den før?

http://www.scanstadkliniken.dk/default_dk.asp

Oi, hun ble drastisk forandret ja:O Jeg er så misunnelig!

Noen som vet om det er for tidlig å operere seg 1 år etter en operasjon? Jeg sitter å titter litt rundt nå, har funnet ut at jeg ikke kan leve med den nesen jeg har nå, men er livredd for at en andregrads operasjon kan gjøre vondt verre.. Har spart opp penger som egentlig er til noe viktig, men om jeg hadde fått et bra resultat er det verdt det. Var det noen andre enn meg som fikk beskjedd av herr B at det ikke var noe mer som kunne gjøres med nesa deres? eller er det noen her som fikk et verre resultat av den andre operasjonen? setter inderlig pris på svar, for tenkte å ringe litt rundt i morgen. Vil helst ikke spør kirurgen om for mye, iom at jeg ikke stoler så alt for mye på dem etter alt som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist å høre om dere som ikke er fornøyde! Jeg vet hvor hemmende det kan være å ha "noseissues"..

Vurderer selv operasjon, men synes ikke jeg finner nok gode tilbakemeldinger (tilb.mld. i det hele tatt) på norske leger. Derfor tenker jeg muligens å reise til Sverige: http://www.lidingokliniken.se/index.html

Etter mange googlesøk i div. svenske forum er det mange som er fornøyde med Igor. Prisen er heller ikke ille, fra 14- 22 000 NOK...

Igor er visst dyktig på å fikse allerede opererte neser også.

Hva sa dere forresten til venner og familie? "Hele verden" trenger ikke vite om mine komplekser.. blir vel til at jeg skylder på pusteproblemer, jeg er en snorker :)

Lykke til dere som ikke fikk ventet resultat, jeg håper virkelig det ordner seg for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Føler det samme som deg Bold&Beautiful. Men etter det jeg har lest på svenske forum, så virker det ikke som om det er så mye bedre enn Norge? Men si ifra om du finner en klinikk som virker superbra!

Jeg skal til konsultasjon på Nobel Clinic 10. august, så får se hva de sier der. Heldigvis er man ikke bundet til å ta operasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*

Er takknemmlig for forslag til plastikk-kirurger. Tusen takk.

Vurdere å ringe og dra på konsultasjon til Lidingø. Likte før-etter-bildene de hadde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
la ut bilde før og nå... vondt i magen *ulykkelig*

har bare klippet ut nesen da. Så man ser ikke hvor jææævlig det ser ut sammen med resten av ansiktet mitt.. før passet i hvertfall nesen til resten av ansiktet:/

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...blogid=534&

Slapp heelt av! Din nese er fin! Den var fin før og den er fin nå! Jeg lover deg, for en som ser den for første gang- fin! Klart du er misfornøyd hvis du var ute etter noe annet, og det er en annen sak, men nesen din ser bra ut! Ikke et kompliment til kirurgen, ikke misforstå, men for at DU skal vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde tenkt å ta en reopersjon hos B men jeg blir bare mer og mer utrygg jeg nå. Jeg skulle løfte nesen min og gjøre den smalere. Den ble smalere men den peker mer ned nå enn den gjorde før. I tillegg er nesebenet skjevt og jeg har fått en mer buet nese. Jeg har før og etter bilde som man ser det helt tydelig at nesen peker mer ned. Vet ikke hvor jeg kan legge de inn anonymt og så slette de ved en senere anledning? Liker ikke at bilder ligger ute på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde tenkt å ta en reopersjon hos B men jeg blir bare mer og mer utrygg jeg nå. Jeg skulle løfte nesen min og gjøre den smalere. Den ble smalere men den peker mer ned nå enn den gjorde før. I tillegg er nesebenet skjevt og jeg har fått en mer buet nese. Jeg har før og etter bilde som man ser det helt tydelig at nesen peker mer ned. Vet ikke hvor jeg kan legge de inn anonymt og så slette de ved en senere anledning? Liker ikke at bilder ligger ute på nettet.

Opk la sine bilder under sin blogg. Alt med at B. fikk nesen smalere, kanskje han får den kortere. Ikke vet jeg, nei....Hva sier han selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte innlegg, alle opererte. Som Bunæs-operert for over et halvt år siden, er det svært mye jeg kjenner meg igjen i når det kommer til legens oppførsel. Svært rask under konsultasjon, akkurat som om han alltid har svært dårlig tid. Samtidig syns jeg at han holdt en hyggelig og overbevisende tone, men denne hyggelige tonen kan ha kommet på grunn av min unge alder, det er mulig han følte for å være litt mer "forsiktig" med meg for å ikke skremme meg bort.

B. lovte meg en rett nese, med en litt søt tupp som skulle peke pittelitt opp, noe lignende Angelina Jolie. Fra før av hadde jeg en bulkete nese, med med en fin "oppsving" (den pekte mer opp enn ned). Resultatet jeg sitter med i dag er noe annerledes. Bulken jeg hadde i nesen er i stor grad forsvunnet, men ryggen er fortsatt ikke rett. Jeg ser at det er et "søkk" eller en liten bulk i den fra siden, særlig når jeg er i prøverom der lyset er sterkt og speilene mange. Denne har vært der fra dag 1, og er, i mine øyne, for stor/dyp til at den fyller ut seg selv, som resten av bulkene i nesen har gjort.

Jeg syns nesen er utrolig mye bedre enn den var, det er det ingen tvil om, og jeg angrer ikke på operasjonen, ettersom jeg følte at all forandring ville være forbedring. Allikevel er ikke dette nesen jeg betalte for og som jeg og legen ble enig om. Og det er her poenget ligger. Den er ikke rett, og den peker faktisk mer ned enn opp nå, dette særlig når jeg smiler (sett fra siden). Jeg syns heller ikke at hele nesen i seg selv virker noe mindre eller mer elegant og søt, som altså var målet jeg og B. ble enig om. Han sa at nesen min var ideell for operasjon, på grunn av hud, ben, brusk og diverse. Ut i fra dette, hadde jeg håper et bedre resultat, og jeg vurderer å søke om pengene tilbake, eller få en ny operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*

Uff, de siste ukene tror jeg det har falt ut noen sting, for på venstre side er den så oppblåst nå at det ser ut som at jeg har lagt en ert under der. Tippen har også vokst seg på. Så på noen bilder som ble tatt et år før operasjonen - den var uten tvil mindre før operasjonen. Selv om jeg alltid har hatt stor potetnese. Er mektig deprimert i disse dager, har ikke vært utenfor huset bortsett fra jobben på flere uker. Merker folk stirrer på nesa mi istedet for i øynene. Er så grusomt dette. Skal på konsultasjon på colluseum i august, får bare be om at en reoperasjon er mulighet. Kan med hånda på hjertet si at jeg heller ville hatt en spiss krokete heksenese så lenge den hadde vært mindre. Aldri møtt noen irl med en så stor nese som jeg har fått.

Noen som har kommet videre med operasjon, konsultasjoner, bedret resultat av seg selv eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke lest tråden enda, men vil bare skrive at jeg synes det er utrolig synd at friske folk vil operere seg.

Det burde ikke vært lovlig å "fikse" noe som ikke er ødelagt.

Vi er alle født med forskjellig utseende, og alle er vakker på sin måte.

Skjønnhetshysteriet har gått for langt, og kyniske aktører utnytter det til det maksimale. Det gjør meg både uvel og forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg har ikke lest tråden enda, men vil bare skrive at jeg synes det er utrolig synd at friske folk vil operere seg.

Det burde ikke vært lovlig å "fikse" noe som ikke er ødelagt.

Vi er alle født med forskjellig utseende, og alle er vakker på sin måte.

Skjønnhetshysteriet har gått for langt, og kyniske aktører utnytter det til det maksimale. Det gjør meg både uvel og forbanna.

Jeg må si meg enig med gjest her. Min nese er ikke pen, men jeg tenker som så at hvis jeg opererer; Hva da når ungene mine arver skavanken min. Skal jeg få dem operert også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tina_*

Og da må jeg få lov til å si at jeg er rimelig lei av mennesker som dere som ikke klarer å se lengre enn sin egen nese.

Altså... Vi har alle forskjellig grunner til at vi kunne tenke oss å fikse på noe. Hva om vi har blitt mobbet, og ikke klarer å leve et normalt og komfortabelt liv med den nesen vi har?

Det burde vært ulovlig sier du/dere?? Hvorfor?

De som vil fikse på seg gjør det, og folk som dere som ikke vil, lar være. Heldigvis har vi valget selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg må si meg enig med gjest her. Min nese er ikke pen, men jeg tenker som så at hvis jeg opererer; Hva da når ungene mine arver skavanken min. Skal jeg få dem operert også?

Ungene dine bør da i høyeste grad få bestemme om de vil fikse på utseendet sitt eller ikke. De har valget, akkurat som meg og deg. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Jeg har ikke lest tråden enda, men vil bare skrive at jeg synes det er utrolig synd at friske folk vil operere seg.

Det burde ikke vært lovlig å "fikse" noe som ikke er ødelagt.

Vi er alle født med forskjellig utseende, og alle er vakker på sin måte.

Skjønnhetshysteriet har gått for langt, og kyniske aktører utnytter det til det maksimale. Det gjør meg både uvel og forbanna.

Jeg har plenty med små skavanker som sikkert andre ville fikset på om det var deres kropp, men jeg akter ikke å gjøre noe med det fordi det ikke er noen vesentlige problemer for meg. Men dette med nesen min er faktisk et reelt problem. Det er ikke noe vakkert OVERHODE med et ansikt som er totalt dominert av en overdimensjonert potet. Det hadde dere skjønt om dere hadde sett slik ut selv. Tenk dere å grue dere hver morgen/dag/kveld - uten unntak til å se ansiktet deres i speilet. Å skille seg kraftig negativt ut fra mengden er ikke noe ihvertfall ikke jeg unner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og da må jeg få lov til å si at jeg er rimelig lei av mennesker som dere som ikke klarer å se lengre enn sin egen nese.

Altså... Vi har alle forskjellig grunner til at vi kunne tenke oss å fikse på noe. Hva om vi har blitt mobbet, og ikke klarer å leve et normalt og komfortabelt liv med den nesen vi har?

Det burde vært ulovlig sier du/dere?? Hvorfor?

De som vil fikse på seg gjør det, og folk som dere som ikke vil, lar være. Heldigvis har vi valget selv.

Hvem som ikke klarer å se lenger enn sin egen nese kan vel diskuteres. :)

(Ikke stygt ment, det var bare en passende metafor du kom med der)

Hvis tilbudet om skjønnhetsoperasjoner hadde vært ikke-eksisterende, ville ikke følelsen og "behovet" for å la seg operere heller vært tilstede. Derfor mener jeg at det ikke burde vært lov å tilby operasjoner til personer som egentlig ikke trenger det. Det er et konstruert behov.

Her er det selvfølgelig flere faktorer som spiller inn, samfunnet er på mange måter gjennomsyret av et idealbilde av hvordan man skal se ut.

Men hvorfor kan man ikke akseptere seg selv som den man er? Man er mer enn bare utseende.

Kan trekke inn et lite eksempel:

Jeg ble kjent med en nydelig gutt, både utseende-og personlighetsmessig.

Etter hvert som vi ble bedre kjent og kom nærmere innpå hverandre, spurte han meg en dag om jeg syntes nesen hans var stor.

Det hadde jeg ikke tenkt et eneste sekund, svarte jeg, og ble egentlig litt forbauset over spørsmålet. Og litt lei meg faktisk.

Det jeg vil frem til med eksempelet er at man ofte selv er sin verste kritiker. Andre ser ikke de samme "feilene" som man selv finner.

Jeg skjønner selvfølgelig at andre har ulik oppfatning av hvordan de vil gripe an noe som de selv ser på som et problem. Jeg mener som tidligere nevnt at det er mest konstruktivt å slå seg til ro med utseende sitt. Alle har sin skjønnhet.

Man kan bli mobbet for de mest utrolige ting, det betyr jo ikke at det er nødvendig å forandre på seg selv fordi noen mener man ser ut på en spesiell måte.

Andre igjen ville ikke vært inne på tanken engang.

Man har nå valget med å endre utseende vha. operasjoner, men er det virkelig en selv som har tatt det valget? Jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har plenty med små skavanker som sikkert andre ville fikset på om det var deres kropp, men jeg akter ikke å gjøre noe med det fordi det ikke er noen vesentlige problemer for meg. Men dette med nesen min er faktisk et reelt problem. Det er ikke noe vakkert OVERHODE med et ansikt som er totalt dominert av en overdimensjonert potet. Det hadde dere skjønt om dere hadde sett slik ut selv. Tenk dere å grue dere hver morgen/dag/kveld - uten unntak til å se ansiktet deres i speilet. Å skille seg kraftig negativt ut fra mengden er ikke noe ihvertfall ikke jeg unner noen.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg synes det er synd at man har en slik oppfatning av utseende sitt. Virker ikke særlig godt å ha det sånn, skjønner jo det, men jeg har enda til gode å se noen som virkelig trenger å forandre utseende sitt.

Jaja, det var mine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente24_*

..jeg pleier vanligvis sky slike diskusjoner, men her må jeg bare si noe. jeg blir så oppgitt av folk som, naturligvis med beste mening, sitter der og sier at "alle er skapt forskjellige og kan ikke alle være fornøyde med slik de er og det er så forferdelig med samfunnet i dag og hvordan folk føler seg presset til å se sånn og sånn ut". har du noen gang gått forbi noen og tenkt i ditt stille sinn at "oi, hun der har vært uheldig" eller lignende, altså lagt merke til at noen rett og slett slår deg som stygge? om du er helt ærlig så har du det. det er en grunn til at begrepet "stygg" og "pen" finnes. og ja, man har subjektive meninger, men jeg tror også det er en viss universell tanke om hva som er pent.

tenk deg da at du er en av de. en av de stygge. vi har faktisk samme måte å se folk på, vi ser selv at vi er stygge, ingen trenger å fortelle oss det. om du hadde kjent den følelsen så tror jeg du hadde tenkt litt annerledes. for noen er det faktisk ikke snakk å fikse på noen "små skavanker" eller å oppnå det perfekte utseende. det er snakk om å kunne leve et normalt liv, å fungere sosialt. når du blir kjent i hele hjembyen din og områdene rundt med kallenavn som beskriver ditt utseende, når du av totalt fremmede blir tiltalt med lite flatterende kallenavn, så begynner du å skjønne hva det går ut på. det er en stor psykisk belastning og jeg er lei av å bli sett ned på fordi jeg velger å gjøre noe med det. at jeg er svak som gir etter for hva andre folk mener. har du tenkt på hvordan det er å se inn i et speil og føle seg fanget i en kropp og bak et ansikt som du skulle ønske ikke var ditt? hvordan det er å være en ti år gammel jente som plutselig har en kopi av sin fars store nese plassert i ansiktet, en nese som er tung å bære for en eldre mann og fullstendig malplassert i et jenteansikt? høre hvordan slektninger i et tankeløst øyeblikk priser seg lykkelig for å ikke ha fått den nesen, se hvordan bilder gjemmes unna og aldri blir hengt opp?

barn med utstående ører blir operert uten at jeg ser noen klage over det. folk med brannskader som ikke er annet enn en estetisk plage får hjelp. man priser seg lykkelig over at det finnes folk som kan hjelpe dem. men så fort noen vil fikse på noe som ikke er forårsaket av en ulykke så stempler man de som forfengelige og svake. er det det at du synes vi jukser? at vi bruker simple knep for å forandre utseendet? newsflash: utseende er i stor grad ikke noe du belønnes med etter innsats og vilje. sånn sett synes jeg skjønnhetskonkurranser er meningsløst. "gratulerer, så flink du har vært til å velge dine foreldre og hvordan ditt ytre er satt sammen"? jeg har ikke valgt mitt eget utseende. jeg mener ikke at skjønnhetshysteriet skal gå så langt at folk skal operere seg i hytt og pine, men jeg blir oppgitt når en personlig avgjørelse jeg tar for å bedre livet mitt blir sett ned på av folk som ikke vet hva det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...