Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Jeg har også vært hos herr B. Begynner vel å nærme seg halvannet år. Han sa også at jeg skulle vente et halvt år for å se det endelige resultatet. Egentlig kan jeg ikke se store resultatene på nesa mi.

(...)

Syns jeg hadde fått en skikkelig klumpe nese og nesevingene var like struttende. Dr B sa at nesa kom til å bli så fin når hevelsen gikk ned. merket også at neseryggen på en måte var smalere på ene siden. Så nesa mi ser faktisk mer skjev ut nå i dag.

(...)

Da jeg sa tydelig at det viktigste for meg var en rett nese! Så nesa mi har faktisk blitt værre. den er ikke noe mindre som jeg kan se på før og etterbilder av meg selv, neseborene ser enda større ut, og nesetippen har blitt stor og klumpette og neseryggen er smalere på den ene siden. Så nå hater jeg virkelig å bli tatt bilder av siden det av en eller annen grunn syns ekstra godt på bilder. Er så frustret og lei meg men klarer ikke helt å manne meg opp til å dra til han igjen å klage. han overser jo bare alt jeg sier og kommer med unnskyldninger.... :(

Jeg føler med deg. Vet akkurat hvor vondt det er å føle at nesen er blitt ødelagt. Personlig føler jeg at jeg hverken kan ta bilder forfra eller fra siden lenger..

Lurer på om legene opererer i blinde...!!

Endret nesen din seg i løpet av de 6 månedene seg noe da? Nesen min har sett HELT lik ut i 3 uker. Og det er ikke kødd. jeg tok bilder av nesen da gipsen kom av og sammenligner jeg den med dagens bilder er de seriøst helt like... Folk begynner også å lure på hvor lenge jeg skal gå med plasteret på nesa :P (inni meg tenker jeg: mest sannsynlig for alltid..)

Forresten - til de som vil bli med å være i media. Det går jo ann å være anonym på tv da! De kan jo lage både ansikt og stemme ugjenkjennelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg nå- ett år etter operasjonen enda kan ty til teip om synet i speilet blir for ille :sjenert: blir liksom straks pen så fort den teipen kommer på.

du er fortsatt ikke noe fornøyd med nesen? har den ikke blitt noe mindre/bedre? kan den hovne opp et og et halvt år etter operasjonen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er fortsatt ikke noe fornøyd med nesen? har den ikke blitt noe mindre/bedre? kan den hovne opp et og et halvt år etter operasjonen??

Nei, så langt derifra. Var muligens litt mindre for noen mdr siden men den er nå helt lik som før operasjonen, om ikke helt lik ihvertfall like stor. Tuppen er større fordi den er blitt rundere (ba merkelig nok om spissere). Kan ikke skjønne at alle har hatt forskjellige ønsker men at han alikevel opererer helt likt på alle og enhver, slik at alle ender opp med samme store klumpe nesa? Får meg til å tenke på han skrekklegen i Frankrike som rakk å maltraktere flere personer før han ble tatt. Han sa selv til pasientene at han var en annerkjent kirurg.

Tør ikke saksøke jeg:s han sa jo uansett til meg at det ikke er fysisk mulig å få gjort noe mer, det blir nok brukt imot meg uansett?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kasus

Hei igjen...

Jeg har nettopp fått svar fra et advokatfirma jeg sendte brev med forespørsel om råd til. Ville bare meddele dette til de av dere som kanskje føler dere motløse og redde for å saksøke (eller stå frem i media) For som denne juristen ga meg tilbakemelding om, ser det ut til at jeg har en overkommelig sak. Skulle gjerne gjengitt hele brevet han sendte, men litt redd for at det på en eller annen måte skal stride mot firmaets ønsker... Dere vet, disse juristene og deres lovformler (hehe:P) Nøyer meg derfor med å gjengi med mine egne ord: Jeg har ifølge ham mulighet til å kreve erstatning. Jeg bør kreve erstatning, dersom jeg er blitt urettmessig behandlet, og de vil bistå meg i saken om jeg ønsker det! =)

Nå vet jeg at det ennå er tidlig å gå videre med klagene mine. Men jeg skal holde kontakten med firmaet, få tips og eventuelt få hjelp til å skrive brev med krav om erstatning (de hjelper meg å sette det opp)

Jeg kan tenke meg at skeptikerne der ute muligens vil mumle noe om at slike ting vanskelig lar seg løse... Jeg tenker også på hva som er blitt sagt tidligere her i tråden om at muntlige avtaler er vanskelige å bevise. Ord mot ord og så videre. Og selvsagt er det et godt poeng. Men muntlige avtaler gjelder uansett. Og får jeg ikke bevist noe, har jeg i det minste vist vedkommende (i dette tilfellet Dr B) at ikke alle godtar å bli behandlet på hvilken som helst måte... Han syns sikkert ikke det er gøy å få formelle klager på seg. Det svekker ham i det minste litt, rent troverdighetsmessig.

Så... Jeg kjører på!

Ellers har jeg i likhet med noen andre her inne lyst til å dra på Akademia Kliniken i Stockholm. Men... Uff... Penger. :/

*teipe på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hei igjen...

Jeg har nettopp fått svar fra et advokatfirma jeg sendte brev med forespørsel om råd til. Ville bare meddele dette til de av dere som kanskje føler dere motløse og redde for å saksøke (eller stå frem i media) For som denne juristen ga meg tilbakemelding om, ser det ut til at jeg har en overkommelig sak.

men koster det ikke sykt mye å ansette advokat? hadde gjerne gjort det jeg også. Men jeg har jo ingen penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kasus
men koster det ikke sykt mye å ansette advokat? hadde gjerne gjort det jeg også. Men jeg har jo ingen penger..

Fri rettshjelp for de som tjener under en viss sum. Tror det er rundt 250 000 brutto. Siden jeg er student, kvalifiserer jeg. Grensen er litt høyere for de som har samboer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_b2_*
Hei igjen...

Jeg har nettopp fått svar fra et advokatfirma jeg sendte brev med forespørsel om råd til. Ville bare meddele dette til de av dere som kanskje føler dere motløse og redde for å saksøke (eller stå frem i media) For som denne juristen ga meg tilbakemelding om, ser det ut til at jeg har en overkommelig sak. Skulle gjerne gjengitt hele brevet han sendte, men litt redd for at det på en eller annen måte skal stride mot firmaets ønsker... Dere vet, disse juristene og deres lovformler (hehe:P) Nøyer meg derfor med å gjengi med mine egne ord: Jeg har ifølge ham mulighet til å kreve erstatning. Jeg bør kreve erstatning, dersom jeg er blitt urettmessig behandlet, og de vil bistå meg i saken om jeg ønsker det! =)

Nå vet jeg at det ennå er tidlig å gå videre med klagene mine. Men jeg skal holde kontakten med firmaet, få tips og eventuelt få hjelp til å skrive brev med krav om erstatning (de hjelper meg å sette det opp)

Jeg kan tenke meg at skeptikerne der ute muligens vil mumle noe om at slike ting vanskelig lar seg løse... Jeg tenker også på hva som er blitt sagt tidligere her i tråden om at muntlige avtaler er vanskelige å bevise. Ord mot ord og så videre. Og selvsagt er det et godt poeng. Men muntlige avtaler gjelder uansett. Og får jeg ikke bevist noe, har jeg i det minste vist vedkommende (i dette tilfellet Dr B) at ikke alle godtar å bli behandlet på hvilken som helst måte... Han syns sikkert ikke det er gøy å få formelle klager på seg. Det svekker ham i det minste litt, rent troverdighetsmessig.

Så... Jeg kjører på!

Ellers har jeg i likhet med noen andre her inne lyst til å dra på Akademia Kliniken i Stockholm. Men... Uff... Penger. :/

*teipe på*

Du som har kontaktet advokat: Bra at noe blir gjordt. Jeg skulle gjerne ha gjordt noe. Men min situasjon er at jeg har dårlig med "før-bilder" og jeg tror ikke jeg har tatt vare på kvitteringen fra operasonen engang. Dessverre.....Jeg tror det blir en sterkere sak mot B. hvis eks. 3-4 andre opererte også deltar i denne saksøkingen. Da blir det plutselig 4-5 stk påstander mot en. Dette er min teori, vet ikke hva du syns den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kasus
Du som har kontaktet advokat: Bra at noe blir gjordt. Jeg skulle gjerne ha gjordt noe. Men min situasjon er at jeg har dårlig med "før-bilder" og jeg tror ikke jeg har tatt vare på kvitteringen fra operasonen engang. Dessverre.....Jeg tror det blir en sterkere sak mot B. hvis eks. 3-4 andre opererte også deltar i denne saksøkingen. Da blir det plutselig 4-5 stk påstander mot en. Dette er min teori, vet ikke hva du syns den.

Hei, B2.

Jeg er absolutt enig med deg. Det hadde hjulpet min (og alles) sak veldig om flere ble med. Men jeg skal ikke tvinge noen til å henge seg på løpet. Jeg forstår utrolig godt de som ikke tør. Mange sier jo at de har opplevd personligheten B som en temmelig sterk sådan, en man ikke opponerer mot. I tillegg forstår jeg utrolig godt at mange føler de ikke har sterke nok beviser, bilder, og så videre. Et søksmål er en påkjenning i seg selv. Man har tapt så mye allerede... Hva om man ikke når frem denne gangen heller? Da vil mye tid og energi være brukt til ingen nytte. Jeg tør egentlig ikke selv, om jeg går etter følelsene mine. Men gjør det likevel.

I likhet med deg, har jeg ikke sterke før-bilder. Har beholdt kvitteringen, heldigvis (den har noen skriblerier og en tegning på seg da...uff, har visst brukt den til å kludre på :P, men jeg HAR den) Tingen er at jeg vil prøve å basere søksmålet på det faktum at han foretok forandringer fem minutter før selve operasjonen, altså noe vi ikke hadde blitt enig om på konsultasjon. Og konsultasjonen dannet jo grunnlaget for kontrakten jeg skrev under på. Så jeg skal bruke bildene jeg har (håper de holder) og gjengi alt han noensinne har sagt til meg, ord for ord.

Om ingen tør/kan/vil gå gjennom samme prosess med meg, er det helt og holdent forståelig. Håper fortsatt på det motsatte. Om ikke annet, så kanskje jeg kan få bruke enkeltes uttalelser... Jeg skal forhøre meg med juristene i fremtiden. Kommer uansett garantert til å legge ut flere innlegg her på dette forumet utover høsten... For da vet jeg mer. Er innom forumet til stadighet. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silje_*

Er det noen av dere som er misfornøyde med operasjonen denne B-legen (bokstavelig talt) utførte, som tør å legge ut bilder av før/etter opersjonen? Fortrinnsvis bilder etter operasjonen, så vi som fortsatt vurderer B-legen kan få se om resultatene deres virkelig er så ille som dere selv hevder? Det går jo an å bare ta bilde av nesepartiet, og ikke resten av ansiktet, og legge ut bildene på anonyme nettsider.

Jeg skjønner at det sikkert ikke er noe hyggelig å legge ut slike bilder hvis dere selv er misfornøyd. Men grunne til at jeg ber dere om å likevel gjøre det er fordi det er endel folk som vurderer denne legen fordi de får høre at han visstnok er landets beste på kosmetiske neseoperasjoner. Når det gjelder Akademikliniken i Stockholm finnes det plenty av folk som er misfornøyde med neseoperasjoner de har fått utført derfra. Jeg antar at hvorvidt en neseoperasjon er vellykket eller ikke, kommer mest an på pasientens vurdering. Og folk med komplekser for utseendet sitt, ser ikke alltid seg selv utenifra. Altså kan de ha en tendens til å tro at de ser verre ut enn hva de faktisk gjør, både før og etter kosmetiske operasjoner. Det ville ha vært lettere å danne seg et objektivt bilde om denne B-legen er en kyndig person til å utføre kosmetisk nesekirurgi eller ikke, hvis vi fikk se resultatene av hans operasjoner, de angivelige mislykkede resultatene. Dere snakker om at han sannsynligvis har en viss framgangsmetode når han opererer, og at nesene ender opp med å ha en viss type "feil" etter operasjonen. Hadde vært veldig oppklarende å få sett noen bilder. Hvis ikke er jeg redd for at flere oppsøker denne legen, fordi de tror at dere overdriver, og heller velger høre på ryktene om at han er Norges beste på kosmetisk nesekirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig med deg. Det hadde hjulpet min (og alles) sak veldig om flere ble med.

jeg kan bli med som vitne på hvordan bunæs er, siden jeg har vært hos konsultasjon. Men jeg har jo ikke operert meg hos han så jeg vet ikke om det hjelper så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som er misfornøyde med operasjonen denne B-legen (bokstavelig talt) utførte, som tør å legge ut bilder av før/etter opersjonen? Fortrinnsvis bilder etter operasjonen, så vi som fortsatt vurderer B-legen kan få se om resultatene deres virkelig er så ille som dere selv hevder? Det går jo an å bare ta bilde av nesepartiet, og ikke resten av ansiktet, og legge ut bildene på anonyme nettsider.

vet u om noe nettsted hvor man kan legge ut bilder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shit! sånn er min også! tippen er som en potet om mårran, men blir bedre etter en time eller to for så å bli verre utover dagen. kan både sees og kjennes tydelig. har ikke merka at alkohol har noen virkning, dog :P

Det virker som det er litt mindre plass inni nesen for å puste hos meg - 2 år etter operasjonene hos b- tror det er på grunn av denne syinga og innleggelse av brusk. Dermed vider nesen seg automatisk ut når man sover(- tror ihvertfall kanskje det er slik det henger sammen -) Ellers er min nese likedan som hos dere andre som klager her på de sise sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*
Det virker som det er litt mindre plass inni nesen for å puste hos meg - 2 år etter operasjonene hos b- tror det er på grunn av denne syinga og innleggelse av brusk. Dermed vider nesen seg automatisk ut når man sover(- tror ihvertfall kanskje det er slik det henger sammen -) Ellers er min nese likedan som hos dere andre som klager her på de sise sidene

Ok, har lurt så på dette. Kjenner jeg også puster dårligere forresten. Til tross for null reduksjon på utsiden. Man kjenner det tydelig samtidig som det er en vesentlig stor forskjell i størrelsen den første timen etter oppvåkningen. Så blir den "normal". Men hvorfor blåser den seg så ut igjen etter bare et par timer?

Men jeg lurer på jenter, ettersom benet i nesen ikke kan blåses opp, så ligger problemet i mengden "fett" på nesa. Om jeg strammer til så ser nesa fin og smal ut. Samme som når jeg presser inn med fingrene på sidene på tippen og litt over, for så å slippe så den eser ut igjen. :tristbla: Er det noen andre som har samme type? syns det er veldig merkelig at det ikke (i følge herr B)kan gjøres noe med, mtp for. eks afrikanere som (flesteparten) har en etnisk bred og tykk nese, men de får de jo tynne og flotte fordet om. Syns jeg ser ut som en hvit Tyra banks på før-bildet.

http://www.makemeheal.com/news/images/alic...ys-nose-job.jpg

http://www.makemeheal.com/news/images/tyra...ks-nose-job.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud :P jeg ser også sånn ut forfra!! (og sånn så det ikke ut før operasjonen)

i går fikk jeg kommentaren at nesa mi ser oppblåst ut forfra :P

ps. skal prøve å fikse d med bildene! (burde være fiksa nå)

Endret av opk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann...

Først vil jeg bare si til deg opk, at jeg syns du er kjempemodig som turte legge ut før- og etterbilder her på forumet. Kameraet mitt er ødelagt, men jeg vet ikke om jeg hadde hatt mot nok til å gjøre det samme. Tusen takk, iallefall.

Utifra bildene, ser jeg absolutt hva du mener. Ikke at det er lett å bedømme helhet utifra kun å se nesa før og etter, uten resten av ansiktet, men personlig liker jeg den som den så ut før (håper ikke du blir enda mer lei deg nå...) Grunnen til at jeg liker førbildet er at den ser mer naturlig ut. Det er ikke noe galt eller rart med den i det hele tatt. Den er bare ikke en sånn vestlig bitteliten "knappenese". Etterbildene viser tydelig at legen har forandret formen på den. Om du ikke ville det, har vedkommende gjort samme feilen med deg som med meg. Jeg ser likheter med din nye nese og min nye nese i måten linjene er litt hoppbakkete i profil... Vanskelig å beskrive. Men jeg har sånne linjer...Hater dem selv. De ser ikke naturlige ut. Ser operert ut.

Teite leger. Hvorfor de må forandre på noe som ser helt fint ut fra før, fatter jeg bare ikke... Blir bare trist.

Endret av kasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Penny Lane_*
herregud :P jeg ser også sånn ut forfra!! (og sånn så det ikke ut før operasjonen)

i går fikk jeg kommentaren at nesa mi ser oppblåst ut forfra :P

ps. skal prøve å fikse d med bildene! (burde være fiksa nå)

Syns ikke nesa di var så ille jeg. :) Ville mer enn gjerne hatt din. Du har smalt neseben å det syns jeg har veldig mye å si for helheten. Nesa di ser overhodet ikke ut som Tyra sin ihvertfall, hun hadde sånn bred hele veien, noe jeg også har. Men ser vi har fått samme type nesetipp, på samme måte som Kasus beskrev. Visste jo allerede at han opererer alle likt uavhengig av behov og løfter men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_b2_*
herregud :P jeg ser også sånn ut forfra!! (og sånn så det ikke ut før operasjonen)

i går fikk jeg kommentaren at nesa mi ser oppblåst ut forfra :P

ps. skal prøve å fikse d med bildene! (burde være fiksa nå)

Ja, her er samme formen på nesetippen som hos meg. Min ser minst like oppblåst ut forfra. Men du har bare vært operert 1 måned, så det er håp for bedring. I motsetnig til meg - hvor det har gått 2 år.

Litt vanskelig å se hvordan nesen er rett forfra eller er det ene bildet tatt rett forfra?

Ellers du som lurer på hvorfor nesen ser mer hoven ut noen ganger enn andre ganger. Har ikke noe mer teori om det.Har du hørt med B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opk: så på bildene du la ut og må si det var en stor forandring! litt vanskelig å sammenligne siden etter-bildet ikke var like mye fra siden som før-bildet, men. jeg synes etterbildet var ganske fint jeg, hadde ikke klaget på den nesen dersom jeg hadde vært født med den. du har derimot fått den operert slik og du hadde noe annet i tankene, og da skjønner jeg at du er fortvila. for man tenker jo at når legen klarer å forandre nesen såpass - hvorfor lyttet de ikke etter ønskene og arbeidet utifra dem, det må jo ha vært mulig å gi deg det du ville ha om de hadde lyttet,samarbeidet og brukt mer tid!

det er hverfall det jeg tenker om min egen situasjon. for leger kan snakke så mye de vil om 105 graders vinkel og blabla og hvordan de mener de har formet nesen slik de mener det passer best, men det har så lite å si! det er jo ikke de som skal leve videre med den. i mitt tilfelle ønsket jeg en nese mest mulig lik den jeg hadde før jeg fikk bruskkulen og den vokste sånn i størrelse. og den var kanskje ikke den ideelle eller mest riktige på den og den måten, men den var hvertfall ikke fremmed. og jeg vet ganske sikkert at om b hadde brukt 5 min og sett på bildet jeg hadde tegnet på så hadde jeg hatt det bedre nå.

leger på dette området trenger virkelig å våkne opp: de er nok eksperter på hva som kan gjøres og hva som er mulig, men de må være bedre lyttere og skjønne at det er slik VI som pasienter mener den bør se ut som teller siden det er OSS som skal leve videre med resultatene. Så er det opp til dem å vurdere om det er mulig så klart, og dersom de mener det vil by på vanskeligheter skal de SI IFRA og forklare hvorfor og hvilket resultat som imidlertid er mulig. de bør også være flinkere til å forklare risikoer, for det uteble omtrent helt i den konsultasjonen jeg var på. i tillegg må de bli minnet på hvordan det som er en vanlig arbeidsdag for dem er en av de viktigste dagene for så mange. jeg ble forsikret av damene i resepsjonen at det var det heeelt klart at de var klar over og at de skulle ta seg så godt av meg, så hvorfor følte jeg meg som en brikke på et samlebånd? at de var forsinka den dagen var det jeg som fikk lide for og det synes jeg er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...