Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

(Jeg som du svarte her)

Akk ja. Ikke sant, vi har betalt over 30 000 kr for en "vare/tjeneste" vi ikke er fornøyd med, og klager vi så bare kjører han på med argumenter som du egentlig ikke klarer å motsi der og da.. Akkurat som de beryktede støvsugerselgerne.. :)

Da jeg dro dit noen uker etter operasjonen og uttrykte misnøye med det andre inngrepet jeg fikk gjort, så var svaret hans "Jeg skjønner hva du mener men mange syns jo det er fint". Det synes ikke jeg, klarte jeg ihvertfall å svare tilbake, men han ba meg vente et halvt år for at hovenheten skulle gå ned.. Nå er det gått såpass og ikke snakk om at noe kommer til å endre seg til det bedre nå.. Så skal tilbake dit for å klage, men må manne meg opp først :)

Men så er da også spørsmålet hvordan gå frem.. Det beste vil være å kreve hele eller deler av summen tilbake. For din del også! Rådet fra andre kirurger er å ikke la seg operere for korrigering hos samme kirurg som utørte 1. operasjonen. Dermed bør man ikke la seg overtale til gratis korrigerende operasjon, men det spørs jo selvfølgelig også hvor omfattende en korrigering vil være. Rent juridisk har vi jo betalt for en vare/ tjeneste vi ikke har fått, i det det ikke er samsvar mellom forventet og forespeilet resultat. Fremgangsmåte vil være å skrive mail til klinikken (/direkte til ham) hvor man forklarer hele situasjonen. Fra man møtte til konsultasjon, hva som ble kommunisert, hva som ble beskrevet av forventning, hva han forespeilet som forventet resultat osv.. Og hva som ble betalt inn for operasjonen. Deretter hva som skjedde etter operasjonen. Når var man i kontakt med ham/ klinikken igjen, hva ble da kommunisert/ avtalt for videre oppfølging. (Dato og gjerne klokkeslett er viktig å ha med). Ble det uttrykt misnøye, hvordan ble dette mottatt av klinikken/ham. Tilslutt der man er i dag, fortsatt misnøye, ingen tegn til forbedring av forventet resultat osv. På bakgrunn av dette kreves refundert beløp (hele eller deler av det). Dernest avslutte med referanse til den nye loven som tredte i kraft nå 1.1.09 (gjelder dessverre ikke oss som opererte i 2008 men loven gir ihvertfall en åpning for gehør), samt at det vurderes ytterligere skritt /juridiske skritt for krav om tilbakebetaling av beløpet.

Det har jeg tenkt å gjøre! Men etter jeg har vært der til kontroll for å høre hva han har å si først...

Hva tenker du om det? Er det noe du ville gjøre for om mulig få pengene tilbake?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har lite lyst å gjøre noe opprør mot denne fyren, han er meg en stor gåte! Men jeg har vel mer lyst på korrigering hos han, har ikke penger, og å begynne på noe pengeinnkrevning, tror jeg han lett kan sette en stopper for det. Artig du fikk beskjed om å vente et halvt år, jeg var nemlig på sjekk etter et halvt år å da mente han at det var alt for tidlig enda å se noe resultat. Virker som om han tar tiden til hjelp for så å håpe vi glemmer det hele. Blir litt forbauset for hører så mye skryt om han, trodde jeg var den eneste bortsett fra "M" som har skrevet tidligere i tråden som hadde operert meg der uten resultat, men tydligvis ikke.. Ettersom du har såpass stort pågangsmot syns jeg du bør gå for det du beskrev her, om han merker at du ikke vil la deg lure av "ro seg unna" forklaringene hans.

Det som jeg da bekymrer meg litt over er at jeg skal flytte i august, syns du jeg burde kontakte han ganske snart om jeg skal satse på en korrigering før den tid? Tenker det kan ta flere måneder fra timebestilling til operasjon!

Ah, kjedelig å tenke på at man har valgt det dyreste stedet og fått minst resultat, nesten komisk hele greia:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg skal ærlig innrømme at jeg har lite lyst å gjøre noe opprør mot denne fyren, han er meg en stor gåte! Men jeg har vel mer lyst på korrigering hos han, har ikke penger, og å begynne på noe pengeinnkrevning, tror jeg han lett kan sette en stopper for det. Artig du fikk beskjed om å vente et halvt år, jeg var nemlig på sjekk etter et halvt år å da mente han at det var alt for tidlig enda å se noe resultat. Virker som om han tar tiden til hjelp for så å håpe vi glemmer det hele. Blir litt forbauset for hører så mye skryt om han, trodde jeg var den eneste bortsett fra "M" som har skrevet tidligere i tråden som hadde operert meg der uten resultat, men tydligvis ikke.. Ettersom du har såpass stort pågangsmot syns jeg du bør gå for det du beskrev her, om han merker at du ikke vil la deg lure av "ro seg unna" forklaringene hans.

Det som jeg da bekymrer meg litt over er at jeg skal flytte i august, syns du jeg burde kontakte han ganske snart om jeg skal satse på en korrigering før den tid? Tenker det kan ta flere måneder fra timebestilling til operasjon!

Ah, kjedelig å tenke på at man har valgt det dyreste stedet og fått minst resultat, nesten komisk hele greia:p

Pussig men jeg lette gjennom tråden her uten å finne mitt tidligere innlegg om B.

Jeg beskrev der min opplevelse av hele "prosessen" hos B og at jeg aldri ville anbefale den klinikken. En annen svarte på innlegget mitt og var helt enig i min fremstilling. Men nå finner jeg ikke disse innleggene? Har de blitt slettet? Eller roter jeg fælt nå at der er en annen lignende tråd her inne.. :klø:

Håper virkelig ikke at innleggene er slettet, for jeg mener at et så viktig tema som dette faktisk er, da skal man ha lov til å uttale seg om sine opplevelser og gi råd eller fraråde andre fra å gå i samme fotspor..

Jaja. Helt enig med deg at det vil nok bli en vanskelig oppgave å kreve refusjon, fra ham uten å involvere advokat. Men jeg skrev dette som et tips for jeg har ganske solid erfaring med nettopp slike saker, og vet hva som kreves av dokumentasjon og forarbeide for å fremsette krav. Det er ikke vanskelig, men tidkrevende. Vi hører under forbrukerloven, kjøpt en vare/tjeneste som ikke står i samsvar med forventet og forespeilet resultat, så egentlig er den saken ganske klar, selv om der er en del definisjonsspørsmål ute og går.. Men så var det dokumentasjonen, og hvilke krav skal man stille. Ny operasjon eller penger tilbake. Han vil jo tjene på å gi ny operasjon selv om man får den gratis. Skal man da la seg operere av en man ikke har tillit til? Det frarådes av andre kirurger, men samtid er man fanget.. Frustrerende.

Når det gjelder det med tiden og at du føler at han strekker ut tiden, så stemmer nok det sånn både og. Det er et juridisk triks. Klageadgang og krav gis kun ved at du fremsetter en klage innen rimelig tid, dvs, i utgangspunktet skal du klage med en gang "mangelen" er kjent, eller burde vært kjent med. Derfor er det viktig å dokumentere din kommunikasjon med klinikken. Om du sender en mail til klinikken hvor du sier at du er misfornøyd med resultatet men at du har fått beskjed om at det det vil ta et år før resultatet vil vises til fulle, så har du dokumentert at "mangelen" var tidlig kjent for din del, og at du har gjort "yter" oppmerksom på det på et tidlig tidspunkt. Du har dermed et sterkt kort for å kunne få en korrigerende operasjon, for han vet jussen i dette. Han kan dermed ikke "hale ut tiden" ifht regelverket, for du har dokumentert ditt ståsted.

Men det andre er jo at hvor lang tid tar det egentlig før resultatet er "satt". Har sett at mange mener det tar et år, men det har jeg vanskelig for å tro i mitt tilfelle ihvertfall.. Sannsynligvis i ditt tilfelle også slik jeg har forstått det. Nesen kan bare ikke blir noe mindre eller bli slik jeg ønsket i løpet av det neste halve året, uansett hva de mener om "ett år"..

Siden du skal flytte i august så syns jeg at du burde kontakte ham så snart som mulig ja. Det er ikke flere måneders ventetid på operasjon der, jeg fikk min operasjon etter bare 2 uker da jeg var der i høst.. Men det er klart, du vil nok ikke bli prioritert så sannsynligvis vil han komme opp med en tid laangt frem i tid. For all del ikke røp at du skal flytte..

Allier deg heller med de i resepsjonen først, spør dem rett ut når de har ledig time for operasjon. Få gjerne flere datoer/ tidspunkter fra dem *før* du snakker med herr B. Da kan du si hvilke datoer som passer for deg, for da vet du jo når de har ledig på forhånd.

Bare som tips altså.

Men for en bedriten situasjon å være i. Føler meg nok ikke mer høy i hatten enn du å skulle ta opp dette med ham..

Lurer på om ingen her inne har vært i en slik situasjon hvor de har fått gjennomslag for klagen/ kravet og hvordan de måtte gå frem??

Lykke til ihvertfall, Penny Lane, håper alt ordner seg til det beste for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig men jeg lette gjennom tråden her uten å finne mitt tidligere innlegg om B.

Jeg beskrev der min opplevelse av hele "prosessen" hos B og at jeg aldri ville anbefale den klinikken. En annen svarte på innlegget mitt og var helt enig i min fremstilling. Men nå finner jeg ikke disse innleggene? Har de blitt slettet? Eller roter jeg fælt nå at der er en annen lignende tråd her inne.. :klø:

Håper virkelig ikke at innleggene er slettet, for jeg mener at et så viktig tema som dette faktisk er, da skal man ha lov til å uttale seg om sine opplevelser og gi råd eller fraråde andre fra å gå i samme fotspor..

Jaja. Helt enig med deg at det vil nok bli en vanskelig oppgave å kreve refusjon, fra ham uten å involvere advokat. Men jeg skrev dette som et tips for jeg har ganske solid erfaring med nettopp slike saker, og vet hva som kreves av dokumentasjon og forarbeide for å fremsette krav. Det er ikke vanskelig, men tidkrevende. Vi hører under forbrukerloven, kjøpt en vare/tjeneste som ikke står i samsvar med forventet og forespeilet resultat, så egentlig er den saken ganske klar, selv om der er en del definisjonsspørsmål ute og går.. Men så var det dokumentasjonen, og hvilke krav skal man stille. Ny operasjon eller penger tilbake. Han vil jo tjene på å gi ny operasjon selv om man får den gratis. Skal man da la seg operere av en man ikke har tillit til? Det frarådes av andre kirurger, men samtid er man fanget.. Frustrerende.

Når det gjelder det med tiden og at du føler at han strekker ut tiden, så stemmer nok det sånn både og. Det er et juridisk triks. Klageadgang og krav gis kun ved at du fremsetter en klage innen rimelig tid, dvs, i utgangspunktet skal du klage med en gang "mangelen" er kjent, eller burde vært kjent med. Derfor er det viktig å dokumentere din kommunikasjon med klinikken. Om du sender en mail til klinikken hvor du sier at du er misfornøyd med resultatet men at du har fått beskjed om at det det vil ta et år før resultatet vil vises til fulle, så har du dokumentert at "mangelen" var tidlig kjent for din del, og at du har gjort "yter" oppmerksom på det på et tidlig tidspunkt. Du har dermed et sterkt kort for å kunne få en korrigerende operasjon, for han vet jussen i dette. Han kan dermed ikke "hale ut tiden" ifht regelverket, for du har dokumentert ditt ståsted.

Men det andre er jo at hvor lang tid tar det egentlig før resultatet er "satt". Har sett at mange mener det tar et år, men det har jeg vanskelig for å tro i mitt tilfelle ihvertfall.. Sannsynligvis i ditt tilfelle også slik jeg har forstått det. Nesen kan bare ikke blir noe mindre eller bli slik jeg ønsket i løpet av det neste halve året, uansett hva de mener om "ett år"..

Siden du skal flytte i august så syns jeg at du burde kontakte ham så snart som mulig ja. Det er ikke flere måneders ventetid på operasjon der, jeg fikk min operasjon etter bare 2 uker da jeg var der i høst.. Men det er klart, du vil nok ikke bli prioritert så sannsynligvis vil han komme opp med en tid laangt frem i tid. For all del ikke røp at du skal flytte..

Allier deg heller med de i resepsjonen først, spør dem rett ut når de har ledig time for operasjon. Få gjerne flere datoer/ tidspunkter fra dem *før* du snakker med herr B. Da kan du si hvilke datoer som passer for deg, for da vet du jo når de har ledig på forhånd.

Bare som tips altså.

Men for en bedriten situasjon å være i. Føler meg nok ikke mer høy i hatten enn du å skulle ta opp dette med ham..

Lurer på om ingen her inne har vært i en slik situasjon hvor de har fått gjennomslag for klagen/ kravet og hvordan de måtte gå frem??

Lykke til ihvertfall, Penny Lane, håper alt ordner seg til det beste for deg!

Takk for flott svar og informasjon:) jeg ringte inn for noen dager siden, fått time om ikke så lenge. Forklarte situasjonen (nevnte ikke flytting) å fikk fin og hyggelig tilbakemelding så var ikke noe ille dèt ihvertfall. Var nå riktignok ikke han jeg snakket med. Rart med det, nå har jeg plutselig en fin perioden med nesa mi igjen, syns ikke den er noe stor alikevel. Men så ser jeg på bilder fra før operasjonen med identisk nese å tenker at jeg ikke må falle for det, for de tankene kan snu tvert om igjen som før. Så ja, blir spennende å se hva som skjer nå!

Skriv gjerne her om hvordan ting arter seg når det gjelder valg av avgjørelse og utfallet av den. Ønsker deg ihvertfall masse lykke til, bit tenna sammen å gå for det du føler er rikitg. Hva han føler, tenker eller sier om/til oss bør vi ikke bry oss om, er ikke et livslangt vennskap med han vi er ute etter, kun det vi har krav på etter den slanten med penger; et flott snyteskaft :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Kan dere som er kjempefornøyd med behandling, operasjon og resultat være så snille å anbefale de stedene dere har gjort dette, gjerne kirurg også. Jeg har hatt komplekser for nesen min hele livet (er 32 år) og har så utrolig lyst til å gjøre noe med det, men er livredd for at det skal gå galt. Jeg mener, den sitter jo midt i fjeste :P;)

Men vil virkelig gjøre dette, så hadde vært kjempefint om man kunne fått noen anbefalinger også her!

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hmmm...har lest igjennom denne tråden nå, og tenker hvordan denne kirurgen kan forsette slik som h*n gjør når det faktisk er så mange misfornøyde kunder/pasienter?

Jeg liker ikke måten h*n bortforklarer ting på og sier at "andre synes det er pent", det synes jeg er usæriøst og uproffesjonelt. Kan nesten virke som manipulerende...

Kirurgen tar ikke jobben sin alvorlig når han holder på sånn.

Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg nok involvert advokat og gått på kirurgen for å få refundert noe av operasjonssummen. Klart man har jo ikke tillitt til å la kirurgen operere en gang til...kirurgen har ikke gjort en god nok jobb første gang, så da er det nok tvilsomt at det blir bedre i neste omgang. En god kirurg ville ha gjort en god nok jobb fra starten av, og om h*n hadde vært uheldig, så hadde h*n opptredd profesjonellt og imøtekommende overfor pasienten og kommet til enighet om hvordan det skulle håndteres (ny operasjon/refusjon av deler av kjøpesum).

Et annet spørsmål man kan stille seg er om kirurgen faktisk har den kompentasen som kreves ved en slik operasjon. Hvis man er ØNH-lege, og ikke speialist i plastkirurgi, så mangler man utdannelse i forhold til estetisk vurdering osv. Greit nok at man alltid kan mene hva som er fint og ikke, men det hjelper ikke stort hvis man ikke kan begrunne det faglig.

Hva er den nye loven som ble nevnt tidligere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...har lest igjennom denne tråden nå, og tenker hvordan denne kirurgen kan forsette slik som h*n gjør når det faktisk er så mange misfornøyde kunder/pasienter?

Jeg liker ikke måten h*n bortforklarer ting på og sier at "andre synes det er pent", det synes jeg er usæriøst og uproffesjonelt. Kan nesten virke som manipulerende...

Kirurgen tar ikke jobben sin alvorlig når han holder på sånn.

Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg nok involvert advokat og gått på kirurgen for å få refundert noe av operasjonssummen. Klart man har jo ikke tillitt til å la kirurgen operere en gang til...kirurgen har ikke gjort en god nok jobb første gang, så da er det nok tvilsomt at det blir bedre i neste omgang. En god kirurg ville ha gjort en god nok jobb fra starten av, og om h*n hadde vært uheldig, så hadde h*n opptredd profesjonellt og imøtekommende overfor pasienten og kommet til enighet om hvordan det skulle håndteres (ny operasjon/refusjon av deler av kjøpesum).

Et annet spørsmål man kan stille seg er om kirurgen faktisk har den kompentasen som kreves ved en slik operasjon. Hvis man er ØNH-lege, og ikke speialist i plastkirurgi, så mangler man utdannelse i forhold til estetisk vurdering osv. Greit nok at man alltid kan mene hva som er fint og ikke, men det hjelper ikke stort hvis man ikke kan begrunne det faglig.

Hva er den nye loven som ble nevnt tidligere her?

Det har jeg også lurt på, hvordan han fortsetter å trekke kunder, samt som han har så godt rykte. Men så er det jo så delte meninger også, noen som blir skikkelig happy etter å ha vært der. Disse jeg hørte på da jeg tok turen dit første gang. Saken er jo ikke at han gjør en dårlig jobb, men han gjør nesten ikke noe jobb i det hele tatt. Det eneste som kan falle meg logisk inn til hans hat/elsk rykte er for de som har hatt lyst på små og store endringer. Har man lyst på en liten justering er han nok grei..

Så har jeg sett "kjendiser" som har vært der, de har faktisk fått en større overhaling med større og mer synlige resultater, så man skulle tro det var latskap eller dårlig tid det bunner i. Ettersom han har denne evnen til å ombestemme sikkert de fleste som vil ha en ny operasjon.

Du spør om han har kompetanse, det har han i følge hjemmesiden deres:

Klinikk Bunæs:

20 års erfaring med kosmetisk og plastisk kirurgi

Klinikk Bunæs er et senter for kosmetisk og plastisk kirurgi, som

anses å være ledende og blant det mest erfarne i Norge.

Og

Klinikk Bunæs er et av de eldste sentre for plastisk og kosmetisk kirurgi i Norge. Klinikken har alltid hatt bred kontakt med faglige miljøer innen kosmetisk kirurgi rundt om i verden og har alltid praktisert de nyeste, veldokumenterte prosedyrer.

Nåvel, veldokumentert og veldokumentert, dem om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Leyla_*

Jo, tiden er snart inne for operasjonen :sukk: , skal operere nesen nå til fredag om 2 dager!

Som beskrevet i denne tråden tidligere, legen skal bare senke neseryggen, den er høy hos meg, ellers skal jeg beholde samme neseform, og den er jeg fornøyd med! Har sett blant annet på Før OG Etter bilder hos legen på det inngepet som han har tatt på pasienter, det var bare fantastiske resultater på dem!

Skal betale KUN 20 000,- for denne operasjonen, har forhørt meg en del, fant en klinikk som er rimelig men all viktigst dyktig lege. Har hatt øreoperasjon hos han før 2 uker siden, og er kjempe fornøyd med resultatet, hadde ulik form og størrelse på ørene, men nå er dem helt like. Har rett og slett tillitt til han, stoler på jobben hans. Jeg ser på han, rolig, en god lytter, diskuterer, steresser deg aldri, gir deg god tid og tar spørsmålene dine på alvor! men håper virkelig av denne operasjonen går også flott over!

Det eneste jeg gruer meg til er at hvis jeg skulle tolalt miste gammel utsendet mitt, at jeg blir veldig annerledes, har nettopp derfor bestemt å ikke røre på formen, men heller bare senking av neseryggen! Noen som har bare hatt med neserygg senking tidligere? Hva er det jeg bør være forbredt på?

Hvordan er det med smerter når du begynner å våkne etter nakrosen går ut?

Tips? forbredninger takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det har jeg også lurt på, hvordan han fortsetter å trekke kunder, samt som han har så godt rykte. Men så er det jo så delte meninger også, noen som blir skikkelig happy etter å ha vært der.

(Meg igjen, Gjest 13.03 kl 14:32) :)

- Ikke så rart kanskje, når man i forumer som her inne f.eks. opplever å bli sensurert når man gir sin ærlige mening.. Så når man søker rundt etter ærlig info så finner man den stort sett ikke.. Men alle (eller de få) positive meldingene blir liggende, og gir selvfølgelig et forvrengt bilde. Det kan man selvfølglig diskutere ang negative tilbakemeldinger også, men ærlighet, uansett neg eller pos bør få lov å stå når det gjelder kjøp av tjenester, som dette faktisk er.

Når det gjelder den nye loven, så er det Pasientskadeloven som ble endret 1.1.2009, og omfatter nå helsetjenester i privat sektor. Det vil si at ved kosmetiske operasjoner der det skjer en skade, kan du nå rette erstatningskrav til Norsk Pasientskadeesrstatning (npe.no). Gjelder for opererte etter 01.01.09. Det vil altså være lettere å få erstatning nå enn tidligere etter kosmetiske mislykkede inngrep.

Men: dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon! Tips:

FÅ KOPI AV FØR-BILDENE DE TAR AV DEG FØR OPERASJONEN! Eller ta dem selv hjemme først. Gjerne også en helsemessig vurdering hos din fastlege FØR du tar operasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gjest her igjen..

Glemte si ang pas.skade. at definisjonen av "helsehjelp" ikke er helt klar enda, om all kosmetisk kirurgi faller under def, eller om der vil være noen begrensninger. Utgangspunktet var at all kosmetisk kirurgi hører under definisjonen idet det kun kan utøves av autorisert helsepersonell. Skal visst være klart 1. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil råde dere til å oppsøke amerikanske leger som Dr.Hilinski, Dr.Nassif, Patorek, Rival i Canada. Koster det dobbelte, men så er også disse gutta i et mye høyere divisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

Fikk ingen svar på spørsmålene mine :tristbla: , 2 timer til jeg skal operere nesa, stressa og nervøs litt. men jeg krysser fingrene at det går bra "amen"

Be for meg folkens :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Fikk ingen svar på spørsmålene mine :tristbla: , 2 timer til jeg skal operere nesa, stressa og nervøs litt. men jeg krysser fingrene at det går bra "amen"

Be for meg folkens :jepp:

Lykke til :) Håper alt gikk bra!

Fortell gjerne hvordan det gikk og etterhert hvordan resultatet ble, ble det som forventet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

Igår opererte jeg meg i nesa, og selve operasjonen i seg selv var en enkel sak :). Fikk både narkose og lokalbedøvelse. våknet etter ca 5 timer, og ble kjørt hjem. kastet opp en gang, men legen sa at det var vanlig for j hadde fått en del blod ned i magen under operasjonen, så det var nettopp det blodet som kom opp!

Men en ting til dere som oxo har vært gjennm dette her: jeg er kikkelig hoven under øyene, ligner ikke på meg selv i det hele tatt pga hevelsen, har rett og slett fått kinesiske øyener, klarer så vidt å se med høyre øye mit, men venstre er litt bedre. jeg trodde at det var bae nesa det gjaldt når de snakket om hevelsen faktisk!!! hva med dere, har dere oxo fått sånne smale øyener?

Jeg sa til sykepleieren at jeg har fått poteter rundt øyene, så sa hu ja men det er småe poteter dem er ikke store, da måtte jeg le når hu kalte tilbake for småe poteter :fnise: . hadde dere oxo sånne poteter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Igår opererte jeg meg i nesa, og selve operasjonen i seg selv var en enkel sak :). Fikk både narkose og lokalbedøvelse. våknet etter ca 5 timer, og ble kjørt hjem. kastet opp en gang, men legen sa at det var vanlig for j hadde fått en del blod ned i magen under operasjonen, så det var nettopp det blodet som kom opp!

Men en ting til dere som oxo har vært gjennm dette her: jeg er kikkelig hoven under øyene, ligner ikke på meg selv i det hele tatt pga hevelsen, har rett og slett fått kinesiske øyener, klarer så vidt å se med høyre øye mit, men venstre er litt bedre. jeg trodde at det var bae nesa det gjaldt når de snakket om hevelsen faktisk!!! hva med dere, har dere oxo fått sånne smale øyener?

Jeg sa til sykepleieren at jeg har fått poteter rundt øyene, så sa hu ja men det er småe poteter dem er ikke store, da måtte jeg le når hu kalte tilbake for småe poteter :fnise: . hadde dere oxo sånne poteter eller?

hehe. ta det med ro, tror alle får sånn. jeg trodde jeg skulle unngå det, for var ikke antydning til det operasjonsdagen (opererte på formiddagen), men da jeg våkna dagen etter så var det poteter ja. hehe. du har no skumgreier i nesa nå, sant? hevelsene mine under øya hadde gått bort ganske mye i størrelse en dag etter dette var ute, men fargen kan du regne med sitter i bortimot 2 uker. har aldri vært så knall gul i huden noen gang, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

Godt å høre at flere har dyrket poteter enn bare meg :fnise: . Ærlig talt, nå føler jeg meg litt letta! I grunnen ble jeg overraska, ikke for å skryte av meg selv, men jeg er kjent for å ha store og fine øyener, spess når j sminker dem, og nå sitter jeg med kinesiske øyner, hele formen er forandra på dem! Men hvor mange dager tar det før jeg får øyene mine tilbake? mer ell mindre enn en uke?

Ja jeg har sånne greier i nesa, det er full stapt med litt teip under nesehulene som holder de inne, jeg blødde faktisk en del igår på kvelden, det rant nedover, satt og tørka det med papir. Ellers har jeg ikke merket noe smerter i det hele tatt. Men DET VERSTE er å ikke kunne puste gjennom nesa, trodde skulle kveles igår + ligge høyt med hode og bare på ryggen. Men la meg til sidene mens hode pekte mot taket hehe.

Jeg merker at blir sliten nå, hadde øre operasjon før 2 uker siden, var diskre med samme tingene nå. men men, Man må jo lyde for skjønnhet :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_leyla_*

du har no skumgreier i nesa nå, sant? hevelsene mine under øya hadde gått bort ganske mye i størrelse en dag etter dette var ute,

Jeg har forresten fått beskjed om å ta de av allerede idag på ettermiddagen, så da håper jeg på noe forandring der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
du har no skumgreier i nesa nå, sant? hevelsene mine under øya hadde gått bort ganske mye i størrelse en dag etter dette var ute,

Jeg har forresten fått beskjed om å ta de av allerede idag på ettermiddagen, så da håper jeg på noe forandring der :)

Da kan du glede deg til i ettermiddag :) alt blir så mye bedre når de er ute. godt å kunne puste gjennom nesa igjen, ble helt gal jeg, selv om jeg bare hadde det inne 1,5 døgn (maktet rett og slett ikke ha to sånne netter). du kan nok regne med at kinaøynene er borte i løpet av en dag eller to :) noe hevelse vil det være, men ikke sånn at det presser opp rundt øynene og gjør de smale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

2 dager siden jeg ble operert i nesa, har tatt av nese tampongene igår ved 16 tiden, hevelsen er bitte litt grann bedre rundt øyene, ellers sitter fremdeles med like mye hevelse som første dagen, dritt kjedelig, jeg har blitt lei allerede nå :rødme:. Jeg sitter en del foran speile og vurderer nesa allerede, nesa ser jevn ut forfra så vidt jeg kan se, men når jeg løfter opp hodet litt og se på nesen fra haka og oppover så tror jeg den er Bitte litt skjev, den peker litt mot høyre side "tror jeg da" Håper jeg tar feil. Men om det stemmer og, så har ingen merka det. men venter med å bedømme det!

Et spørsmål: jeg klarer å puste gjennom høyre neehul, men ikke venstre, kjenner at der er masse tørka slim og blod der, kan jeg rense det eller snyte meg f eks? klart det blir samlet noe resavfall der når du ikke renser eller noe. hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
2 dager siden jeg ble operert i nesa, har tatt av nese tampongene igår ved 16 tiden, hevelsen er bitte litt grann bedre rundt øyene, ellers sitter fremdeles med like mye hevelse som første dagen, dritt kjedelig, jeg har blitt lei allerede nå :rødme:. Jeg sitter en del foran speile og vurderer nesa allerede, nesa ser jevn ut forfra så vidt jeg kan se, men når jeg løfter opp hodet litt og se på nesen fra haka og oppover så tror jeg den er Bitte litt skjev, den peker litt mot høyre side "tror jeg da" Håper jeg tar feil. Men om det stemmer og, så har ingen merka det. men venter med å bedømme det!

Et spørsmål: jeg klarer å puste gjennom høyre neehul, men ikke venstre, kjenner at der er masse tørka slim og blod der, kan jeg rense det eller snyte meg f eks? klart det blir samlet noe resavfall der når du ikke renser eller noe. hva kan jeg gjøre med det?

Skyll jevnlig med saltvannsspray! tror jeg brukte en spray om dagen, minst. er viktig at du holder det fuktig så det ikke blir skorpe. jeg snøt meg forsiktig etter et par dager, men bør helst unngåes første uka tror jeg. du skal hvertfall ikke klemme på nesa di! blås i såfall forsiktig uten å røre. nesa mi var ganske skjev sett unnenifra. det har blitt bedre nå, var bare litt ujevn hevelse. er 3 mnd siden operasjon og er fortsatt litt hoven så du må være tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Leyla_*

Såpass, 3 mnd siden! Ikke si det da, jeg skal gigte meg til 27,juni, håper det ser bra ut til der og da :fnise: ! Men hva gjode du med nesa di? Hvor mye arbeid hadde legen med den? Fornøyd med resultatet? hvor opererte du evnt?

Hvor får jeg kjøpt saltsprayvann? jeg har ikke den hjemme, og får heller ikke tak i den idag! Hva kan jeg gjøre med den idag? Det føles at jeg skal kveles, den har nesten blitt full :(. Hva om jeg putter inn noe våt bomul el lignende for å se om det hjelper å få noe ut! eller var det et dumt forslag :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...