Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal operere førstkommende tirsdag. Og jeg er så nervøs, sover knapt om nettene. Dette er noe jeg vet at jeg vil, men det er skummelt likevel. Det jeg synes er det skumleste er tanken på at jeg skal se veldig annerledes ut eller at man med en gang ser at jeg har operert nesen. Dere som har operert- var det godt synlig at dere hadde operert etter 4-5 uker? Og synes dere selv at dere så veldig annerledes ut? Mest av alt er jeg redd for hva kollegaene mine vil tenke, om de ser det med én gang de ser meg. Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2019 den 22.52, Andrea87 skrev:

Har du vært på konsultasjon hos Haug?

Ja, han var den første jeg var på konsultasjon hos, for mange år siden. Han bare sa at han ikke kunne operere nesen min (tror der var mer at han ikke ville). 

Nå vurderer jeg om jeg skal satse på Akademikliniken. Til tross for at det er noen her som ikke er fornøyde. Må jo være noen som er fornøyde også (som vi kanskje ikke hører fra)

Anonymkode: ddb19...263

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Andrea87 skrev:

Jeg skal operere førstkommende tirsdag. Og jeg er så nervøs, sover knapt om nettene. Dette er noe jeg vet at jeg vil, men det er skummelt likevel. Det jeg synes er det skumleste er tanken på at jeg skal se veldig annerledes ut eller at man med en gang ser at jeg har operert nesen. Dere som har operert- var det godt synlig at dere hadde operert etter 4-5 uker? Og synes dere selv at dere så veldig annerledes ut? Mest av alt er jeg redd for hva kollegaene mine vil tenke, om de ser det med én gang de ser meg. Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare..

Kjenner mange som har operert, de har en plaster rundt nese de første ukene. Så innen ett år får man den permanente looken. Du blir ikke så veldig annerledes med mindre du vil ha MJ nese. Hvis kirurgen er flink blir du annerledes på en bra måte. Tenk deg om flere ganger og velg riktig kirurg. 

Anonymkode: 8de0d...0ed

Gjest loveli
Skrevet
På 26.6.2019 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Er helt sikker på at det er flere som skal operere nesa som leser i denne tråden. For all del, operer dere i utlandet! Iran, Tyrkia, Libanon.. Dette er land med god og lang erfaring. Neseplastikk er fortsatt ganske nytt for lenger i Norge og de operer på en helt annen måte. Fokus er noe helt annet! De tør ikke røre nesene deres og er relativt «usikre» ennå.. Jeg kjenner 7 stykker som har operert i Norge og for å si det sånn, jeg skjønner hvorfor dem ikke ser forskjell. Er minimalt med forskjell og legene har ikke engang fokusert på å gjøre nesa finere fra alle vinkler. 

Anonymkode: 936e2...ecc

For veldig mange er det nettopp små endringer som er ønskelig resultat.

Å ende opp som Sophie Elise, eller gud forby Isabel Raad, må være mitt største mareritt. Man ser så tydelig at nesen er operert og den passer på ingen måte inn i ansiktet. Hvis man kan operere seg og fortsatt se ut som seg selv må det være det beste.

Men det kan godt være at de utenlandske kirurgene ikke er så aggressive dersom man ikke ønsker at de skal være det?

Har bare på følelsen av at i utlandet så skal man flashe pengene sine og det å se tydelig operert ut er et statussymbol. Her oppe på berget har de fleste råd til slikt og det er derfor en litt annen holdning til det. Naturlig er best. Å være naturlig pen er det de fleste vil, da det ikke kan kjøpes for penger (vel vel;)). Å være operasjons-"pen" er virkelig ikke status, heller tvert imot...

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Andrea87 skrev:

Jeg så resultat med en gang jeg tok av neseskjoldet. Jeg følte meg faktisk mer som meg enn før operasjonen. Jeg følte selv at det ikke var så store forandringer foran, men når jeg ser på noen av de få bildene som finnes av meg før, ser jeg imidlertid forskjell.  Tror ikke det var så synlig for andre da. Forskjellen er mest synlig i profil. 

Jeg begynte å grue meg dagen før operasjonen, så jeg skjønner hvordan du har det. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så resultat med en gang jeg tok av neseskjoldet. Jeg følte meg faktisk mer som meg enn før operasjonen. Jeg følte selv at det ikke var så store forandringer foran, men når jeg ser på noen av de få bildene som finnes av meg før, ser jeg imidlertid forskjell.  Tror ikke det var så synlig for andre da. Forskjellen er mest synlig i profil. 

Jeg begynte å grue meg dagen før operasjonen, så jeg skjønner hvordan du har det. 

Hva gjorde du med nesen din da? Og hvem opererte du hos? Jeg skal bygge opp nesen med brusk på hver side av tippen, samt forkorte tippen. Så det er ganske mye som skal gjøres, så det er mye av grunnen til at jeg er så nervøs. Redd det skal bli verre enn nå (selv om det godt skal gjøres🙈), også er jeg så redd for at ALLE skal se at jeg har operert nesen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har valgt å operere nesa, hvor ille var nesen deres egentlig? 

Anonymkode: 73802...d3c

Skrevet (endret)

D

Endret av Andrea87
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg skulle ønske at folk godtok seg selv slik de var, det er så synd at det å være pen tar så stor del av folks liv. Ha heller fokus på å være et godt menneske, det er mye viktigere  :)  Hilsen hun som har arvet "slekts-nesa", stor, lang og med heksekul. Den har aldri ødelagt noe for meg. Jeg har både venner, mann (har hatt mange kjærester) og god jobb  ;)  

Anonymkode: f2b37...6d9

Endret av ninab82
ryddet for skjult innlegg.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har valgt å operere nesa, hvor ille var nesen deres egentlig? 

Anonymkode: 73802...d3c

Jeg har ikke operert enda, men skal. Nesen min har en tydelig hump og er ellers nokså klumpete, men ikke sånn at folk noen gang har kommentert det overfor meg. 

Anonymkode: d62dc...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd at nesetippen beveger seg mer og mer oppover etterhvert som tiden har gått etter operasjonen(et par år siden operasjon)? Begynner å se ganske rart ut og er redd det vil fortsette. 

Anonymkode: 041fe...329

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har opplevd at nesetippen beveger seg mer og mer oppover etterhvert som tiden har gått etter operasjonen(et par år siden operasjon)? Begynner å se ganske rart ut og er redd det vil fortsette. 

Ifølge min kirurg, Morten Haug, er det mer vanlig at nesetippen "dipper" ned litt etter hvert. Personlig har jeg ikke opplevd så mye forskjell, annet enn at den kan ha "dippet" litt. Har du snakket med din kirurg om dette? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge min kirurg, Morten Haug, er det mer vanlig at nesetippen "dipper" ned litt etter hvert. Personlig har jeg ikke opplevd så mye forskjell, annet enn at den kan ha "dippet" litt. Har du snakket med din kirurg om dette? 

Har hørt at det er mer normalt at den dipper ned ja, men her er det motsatt. Det har skjedd gradvis og ser godt på bilder at den står mer opp nå. Nevnte det for kirurgen for snart et år siden men følte ikke jeg fikk noe svar, virket ikke som han forstod hva jeg mente. Hvis det fortsetter slik må jeg nesten operere igjen..

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når opererte du og hva gjorde du med nesen? Takker for svar!!

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Andrea87 skrev:

Når opererte du og hva gjorde du med nesen? Takker for svar!!

Hvordan går det med deg? Når var det du skulle operere deg igjen?

Anonymkode: 3981d...02b

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, tilsvar og avsporing. 

Ninab82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal operere nesen i august i Oslo  , hva vil dere som er operert råde meg til i tiden etter osv ? Tar imot alle råd jeg kan . 

Anonymkode: a09bf...2b3

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 20.55, Andrea87 skrev:

Jeg skal operere førstkommende tirsdag. Og jeg er så nervøs, sover knapt om nettene. Dette er noe jeg vet at jeg vil, men det er skummelt likevel. 

Går det bra med deg? Har du operert deg nå?

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal operere nesen i august i Oslo  , hva vil dere som er operert råde meg til i tiden etter osv ? Tar imot alle råd jeg kan . 

Anonymkode: a09bf...2b3

Jeg vil råde deg til å ta det med ro, ikke stress og gjerne operer deg i ferien, slik at du ikke må på jobb/skole kort tid etter operasjonen. Anbefaler å sove sittende de første nettene slik at du ikke hovner opp så veldig. Det er også greit å gjøre en "stor"handel før operasjonen slik at du slipper å gå ut den første tiden. Ellers får du en brosjyre med deg fra klinikken og der står det gode råd, disse finner du også på nettsidene til de ulike klinikkene :) Ellers er det fint å bruke denne tråden, hvor du kan stille andre som har vært gjennom det samme, om råd. 

Skrevet

Opererte meg hos Tvedt for litt over 6 uker siden! Fikset neseryggen, gjorde nesen litt kortere, flyttet neseborene nærmere hverandre og gjorde nesetippen smalere :) Bare si fra hvis noen lurer på noe ang Tvedt, Akademikliniken eller neseoperasjonen generelt! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...