Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 1/11/2017 den 12.52, fannyfab skrev:

Sant nok!

Har en ganske lang og tynn nese som jeg ønsker å forkorte slik at jeg kan få en søtere nese med litt svai i. Har hørt at nesa ser bredere ut hvis den blir kortere, noe jeg også ønsker. Vet ikke hvor mye jobb det er å gjøre en nese kortere.. Har ikke sett noen her som har operert lang nese kortere.

Sykt.....Alt som er å si.

Skaff dere psykolog! Viktigere- slutt og se dere selv i speilet 24/7! Utrolig overfladisk og selvsentrert. Seriøst, dra til India og se hvordan folk lever der. 

Det er IKKE bare å plukke ut nese å slenge pengene på bordet. Tar lang tid for nese å hele og mest sannsynlig minimal endring. Nei! Åpn opp hjertet for noe mer nyttig.

Hilsen ei som operert flere ganger pga vold. 

Anonymkode: 80c99...343

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv operert ved klinikken til Morten Haug. Jeg ble lovet reparasjon hvis jeg ikke var fornøyd, men det har jeg ikke fått. Vil ikke gi så mange detaljer fordi jeg er redd for å bli gjenkjent, men la meg bare si at jeg er ødelagt for livet.

Har likevel ikke rett på ny operasjon mener de.. Useriøst!

Har operert ved annen klinikk tidligere og fikk reoperasjon for en mye mindre feil. Hadde ikke turt å velge Morten bare pga arbeidsgiveren hans. Men hørt han er flink, så du kan jo bare satse på at du ikke trenger ny operasjon. 

Anonymkode: fe67e...10c

Kan du kontakte meg på innboks? Forklare hva slags nese du hadde og hva du skulle gjøre? :) hadde vært til takke! Er så nervøs 😕

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bein er mer forutsigbart enn brusk. Det avhenger litt av hva man skal gjøre også. 

Anonymkode: a5017...4c6

FOrminsking av hele nesen

Anonymkode: 2f1a8...f78

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe i denne tråden tidligere. Men har vært gjennom tråden og lest deres kommentarer. 

Jeg skriver egentlig her nå fordi jeg akkurat har hatt en neseoperasjon i Litauen på klinikken Nordestetics.  Er superfornøyd hittil. (Har jo ikke sett nesa enda) men har hittil vært veldig fornøyd med alt fra kirurg til anestesilege og sykepleierne. Så gjenstår det bare å se hvordan dagene fremover vil bli og selvfølgelig sluttresultatet.  Oppdaterer etterhvert 😊

Anonymkode: e792a...0d2

Hva har du gjort med nesen din og hva slags forventinger har du? Bildeforslag av noen som har noe lignende du ønsket deg (om du viste bilder av en nese du ville ha da) :):) 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt.....Alt som er å si.

Skaff dere psykolog! Viktigere- slutt og se dere selv i speilet 24/7! Utrolig overfladisk og selvsentrert. Seriøst, dra til India og se hvordan folk lever der. 

Det er IKKE bare å plukke ut nese å slenge pengene på bordet. Tar lang tid for nese å hele og mest sannsynlig minimal endring. Nei! Åpn opp hjertet for noe mer nyttig.

Hilsen ei som operert flere ganger pga vold. 

Anonymkode: 80c99...343

Hva var poenget ditt? 

Hva har du operert? 

:) 

Anonymkode: ad8bb...7b7

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du gjort med nesen din og hva slags forventinger har du? Bildeforslag av noen som har noe lignende du ønsket deg (om du viste bilder av en nese du ville ha da) :):) 

Jeg hadde en veldig "benet" nese. Hump på neseryggen, og bred på sidene øverst. Forkortet nesetippen noe, og løftet tippen bare bitte litte grann. Også selvfølgelig smalnet nesen der de  var bred. Så den største forskjellen blir vel når man ser meg i profil da den humper forsvinner. Han kirurgen mente også at det er finest på kvinner at neseryggen buer bitte litt og at det ikke er heeelt rett. Tror hvertfall det vil passe fint på meg da jeg har veldig firkanta hårfeste, rektangulær ansiktsform, lite og smalt ansikt. Så da føler jeg at den nesen jeg kommer til å få, vil myke opp ansiktet mitt. Nesen jeg hadde var virkelig for stor for mitt ansikt. Tror nok dette blir bra. Tenker bare at det neppe blir verre. Med unntak hvis den bli skjev eller Michael Jackson nese. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til bilde så viste han på dataskjermen hvordan neseryggen vil bli også var vi veldig enige angående nesetippen og at det skulle smakes på sidene men ikke for mye. Jeg viste ikke noen bilder. Da jeg har Googlet litt men alle de nesen jeg synes er fine er liksom de nesen som.passer på ansikter som er litt bredere og mykere (rundere) det blir veldig urealistisk for meg å tenke på å få noe sånnt. Så valgte å droppe bilde og heller gå utifra av akkurat det jeg har som utgangspunkt og i tillegg ta noen råd fra selveste kirurgen da han vet hva som vil passe for mitt ansikt.  Jeg tenker da sånn at, jeg er frisør og ser hva en person kan kle av hårfrisyre. Da tenker jeg også at kirurgen har peiling i sitt fagfelt. Da det blir litt vanskelig for meg og virkelig vite hvilken nese jeg vil trives med. Kanskje litt teit sammenligning men du skjønner kanskje greia.  Jeg tenker at det viktigste av alt er når du føler deg trygg på kirurgen og du føler at han skjønner hva du vil så tenker jeg at det vil gå bra. 

Skrevet
7 timer siden, Victoria95 skrev:

Kan du kontakte meg på innboks? Forklare hva slags nese du hadde og hva du skulle gjøre? :) hadde vært til takke! Er så nervøs 😕

Det var ikke nesen jeg opererte. Men klinikk-kjeden fremstår som fullstendig useriøs etter at operasjonen er gjennomført og de har fått pengene sine. Da vil de ikke vite av deg, selv om resultatet har ødelagt deg for livet uten mulighet for å få rettet opp feilen... Virker som en klinikk-kjede uten moral, som ler hele veien til banken.

Anonymkode: fe67e...10c

• Liker 1
Skrevet
På 10.2.2017 den 15.29, Sannis88 skrev:

Da var jeg hjemme igjen! Var vondt i de jeg våknet men fikk morfin med god effekt! 

Ett kanskje dumt spørsmål, men noen med erfaring ang snusebruk? 

Hei! Hvordan står det til med deg nå? :)

Anonymkode: 45666...12d

Skrevet
På 11.2.2017 den 7.40, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en veldig "benet" nese. Hump på neseryggen, og bred på sidene øverst. Forkortet nesetippen noe, og løftet tippen bare bitte litte grann. Også selvfølgelig smalnet nesen der de  var bred. Så den største forskjellen blir vel når man ser meg i profil da den humper forsvinner. Han kirurgen mente også at det er finest på kvinner at neseryggen buer bitte litt og at det ikke er heeelt rett. Tror hvertfall det vil passe fint på meg da jeg har veldig firkanta hårfeste, rektangulær ansiktsform, lite og smalt ansikt. Så da føler jeg at den nesen jeg kommer til å få, vil myke opp ansiktet mitt. Nesen jeg hadde var virkelig for stor for mitt ansikt. Tror nok dette blir bra. Tenker bare at det neppe blir verre. Med unntak hvis den bli skjev eller Michael Jackson nese. 

Var det komplisert å gjøre nesetippen smalere? 

Altså vet at det er komplisert å endre neseformen på tippen, men like vanskelig som å fjerne brusk eller blir det som å fjerne brusk andre steder i fjeset? 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det komplisert å gjøre nesetippen smalere? 

Altså vet at det er komplisert å endre neseformen på tippen, men like vanskelig som å fjerne brusk eller blir det som å fjerne brusk andre steder i fjeset? 

Det aner jeg ikke. Min kirurg uttalte seg ikke noe om at det er vanskelig.  Han fortalte meg hva jeg kunne få. Og når jeg ser på nesetippen nå så må jeg si jeg synes den ser veldig fin ut. Det eneste jeg er litt redd for er om den kanskje går litt for mye opp. Da jeg bare skulle løfte den bittelitegrann. Er det noen her som vet om nesa på en måte senker seg etter hevelsen. Også om det er normal å ikke "kjenne" og kunne bevege øverste leppa. Kjennes som om overleppa har stivne helt. Det får meg til å virke så fake når jeg ikke får beveget ansiktet som normalt.

Men nå har det bare gått 3 dager siden operasjonen da. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det aner jeg ikke. Min kirurg uttalte seg ikke noe om at det er vanskelig.  Han fortalte meg hva jeg kunne få. Og når jeg ser på nesetippen nå så må jeg si jeg synes den ser veldig fin ut. Det eneste jeg er litt redd for er om den kanskje går litt for mye opp. Da jeg bare skulle løfte den bittelitegrann. Er det noen her som vet om nesa på en måte senker seg etter hevelsen. Også om det er normal å ikke "kjenne" og kunne bevege øverste leppa. Kjennes som om overleppa har stivne helt. Det får meg til å virke så fake når jeg ikke får beveget ansiktet som normalt.

Men nå har det bare gått 3 dager siden operasjonen da. 

Opererte for en måned siden selv. Det er helt normalt at overleppa er stiv. Det er gjort med vilje for at nesa skal få være mest mulig i ro med så lite bevegelse som mulig. Overleppa/smilet mitt begynner å bli ganske normalt nå, og den verste stivheten var vel over etter 2-3 uker :) Tippen er ofte mer opp de første ukene etter operasjonen, før den vil senke seg ned etter hvert. Det er også helt normalt.

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Skrevet

Mange her som har fått beskjed om at man kan ikke forvente stor forandring/stor resultat? Og at man må tenke seg godt gjennom osv av kirugien? er det normalt de sier det?

Har dere i ettertid fått bedre resultat enn det dere egentlig skulle få? 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opererte for en måned siden selv. Det er helt normalt at overleppa er stiv. Det er gjort med vilje for at nesa skal få være mest mulig i ro med så lite bevegelse som mulig. Overleppa/smilet mitt begynner å bli ganske normalt nå, og den verste stivheten var vel over etter 2-3 uker :) Tippen er ofte mer opp de første ukene etter operasjonen, før den vil senke seg ned etter hvert. Det er også helt normalt.

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Åååh det var godt å høre. Du skjønner, jeg har veldig tynne lepper. Og overleppen min er bare en "strek" så nå som jeg er stiv i overleppa og tuppen går litt opp, ser jeg bare rar ut. Får virkelig håpe at det vil synke en del 😊

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange her som har fått beskjed om at man kan ikke forvente stor forandring/stor resultat? Og at man må tenke seg godt gjennom osv av kirugien? er det normalt de sier det?

Har dere i ettertid fått bedre resultat enn det dere egentlig skulle få? 

Skrevet

Er det noen her som har opplevd at nesa værker etter operasjonen? Også der hvor stingene er satt. 

Hvor mange dager tok det til dere kunne puste gjennom nesa ?

jeg har operert nesa mi for noen dager siden  også opplever jeg at nesa værker og der hvor stingene er satt. Nå er jeg ekstra hysterisk fordi jeg er redd for å få infeksjon da jeg har tørket meg litt med papir så vidt inni nesa. Og nesa er fortsat tett. Puster gjennom munnen. 

Skrevet

Er det noen her som har opplevd at nesa værker etter operasjonen? Også der hvor stingene er satt. 

Hvor mange dager tok det til dere kunne puste gjennom nesa ?

jeg har operert nesa mi for noen dager siden  også opplever jeg at nesa værker og der hvor stingene er satt. Nå er jeg ekstra hysterisk fordi jeg er redd for å få infeksjon da jeg har tørket meg litt med papir så vidt inni nesa. Og nesa er fortsat tett. Puster gjennom munnen. 

Du går på antibiotika? Infeksjon tror jeg det er sjeldent du får h is du har fått anbiotika? Bare ikke pell på noeni nesen før stingene og alt er vekk.

Skrevet

Ikke pell på noe mer*

Hvorfor tok du papir i nesen? Tror det skal gå bra om du så vidt var borti men ikke gjør det igjen :) 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke pell på noe mer*

Hvorfor tok du papir i nesen? Tror det skal gå bra om du så vidt var borti men ikke gjør det igjen :) 

Fordi jeg renset  nesen med sjøvann som jeg fikk fra klinikken også begynte det å komme en del blod ut. Så jeg ringte til klinikken og spurte en sykepleier som jobber der om jeg kan tørke nesa litt med papir eller om jeg ikke kan gjøre det. Så sier hun at jeg kan putte kleenex i nesa for å stoppe blodet. Så jeg putter forsiktig litt papir for å småsøsken litt bare 1-2 mm inn i åpningen.

Så  etter at jeg hadde småtørka sånn i 2-3 dager så ble jeg plutselig usikker i går og begynte å tenke at det kanskje ikke er så smart. 

Så jeg ringer igjen til klinikken og da sier en annen sykepleier at nei jeg må ikke putte noe sol helst i nesa. Så da blir jeg helt hysterisk og sier til hun dama at jeg vil møte legen min.

Så jeg var innom hos kirurgen min i dag og forklarte han at jeg hadde brukt papir i nesa i disse dagene og at hun dama sa at jeg kunne bruke det. Han så rart på hun andre som var der. Og så til meg at jeg ikke må bruke noe inni nesa. 

Nå kjenner jeg at jeg er veldig stressa for å få infeksjon og egentlig veldig irritert på å ha fått feil informasjon. Dette er ikke bare noe å tulle med.  

I tillegg så er nesa fortsatt veldig tett og jeg får ikke til å puste gjennom nesa. Hvor mange dager er det normal å være tett i nesa? 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går på antibiotika? Infeksjon tror jeg det er sjeldent du får h is du har fått anbiotika? Bare ikke pell på noeni nesen før stingene og alt er vekk.

Ja jeg går på antibiotika. Men jeg har pelt på nesen med papir i 3 dager. Altså jeg har vær forsiktig og brukt ny bit med papir hver gang. Men alikevel så skal man tydeligvis ikke putte noe inni der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...