Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Victoria95 skrev:

Jeg opererte meg i går :)  Du skulle operere deg der også? 

Åh hvordan er formen? :) Hold oss gjerne oppdatert her inne!

Ja i slutten av Mars,begynner å nærme seg nå! :)

-H
 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble operert av M. Haug denne uken! 

Anonymkode: c397d...57f

Spennende! Hvordan går det med deg etter operasjonen da? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utrolig hoven, nesten så jeg ikke kunne se i to dager. Nå har hovenheten sunket ned i kinnene. Ser ikke bra ut, men blir stadig bedre. Har tatt mye smertestillende. Tok en god del morfin-tabletter de første dagene.

Anonymkode: c397d...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh hvordan er formen? :) Hold oss gjerne oppdatert her inne!

Ja i slutten av Mars,begynner å nærme seg nå! :)

-H
 

Anonymkode: 45666...12d

Har ganske vondt i tennene, altså det verker i tennene, også hadde jeg vondt i hodet første dagen. Ellers syntes jeg det dunket litt i nesen. Er hoven, ser ut som jeg har blitt stukket av masse veps 😂 men har ikke kjempe mye blåmerker og blør faktisk nesten ikke noe! Ser at nesen er løftet allerede, gleder meg til å ta av bandasjen. Den er grusom ubehagelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært utrolig hoven, nesten så jeg ikke kunne se i to dager. Nå har hovenheten sunket ned i kinnene. Ser ikke bra ut, men blir stadig bedre. Har tatt mye smertestillende. Tok en god del morfin-tabletter de første dagene.

Anonymkode: c397d...57f

Huffda! Men bra det begynner å gå seg til da! er det lenge til du får tatt av neseskjoldet? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huffda! Men bra det begynner å gå seg til da! er det lenge til du får tatt av neseskjoldet? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Ca 6 dager til tror jeg 😁 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huffda! Men bra det begynner å gå seg til da! er det lenge til du får tatt av neseskjoldet? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Oi så feil:)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Victoria95 skrev:

Har ganske vondt i tennene, altså det verker i tennene, også hadde jeg vondt i hodet første dagen. Ellers syntes jeg det dunket litt i nesen. Er hoven, ser ut som jeg har blitt stukket av masse veps 😂 men har ikke kjempe mye blåmerker og blør faktisk nesten ikke noe! Ser at nesen er løftet allerede, gleder meg til å ta av bandasjen. Den er grusom ubehagelig! 

Ja har hørt mange som får vondt i tennene etter operasjonen! Er det forresten vanskelig for deg å spise og pusse tennene? med tanken på at det gjør vondt i tennene, i tillegg til at de fleste sliter med å bevege overleppa etter operasjonen. 
Heldig som ikke fikk så mye blåmerker da! Ser for meg at jeg kommer til å bli helt gul og blå i ansiktet, får fort blåmerker haha! 
Er det lenge til du får tatt av neseskjoldet da? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere to som nettopp har operert dere hos Morten Haug blir fornøyde da! Oppdater gjerne her inne! Så skal jeg gjøre det samme etter jeg har operert meg hos han :D 

-H

Anonymkode: 45666...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja har hørt mange som får vondt i tennene etter operasjonen! Er det forresten vanskelig for deg å spise og pusse tennene? med tanken på at det gjør vondt i tennene, i tillegg til at de fleste sliter med å bevege overleppa etter operasjonen. 
Heldig som ikke fikk så mye blåmerker da! Ser for meg at jeg kommer til å bli helt gul og blå i ansiktet, får fort blåmerker haha! 
Er det lenge til du får tatt av neseskjoldet da? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Ikke så veldig vanskelig, men tygger som en sau da 😂

Vanskeligere å pusse tenna. Skal ta det av til Onsdagen/fredagen tenker jeg :) Ja håper jeg blir fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte mandag og har enda ikke pusset tennene. (Æsj, jeg vet!) Har ikke greid å gape så høyt. Men tror jeg skal klare det nå i kveld. Greide heller ikke å suge med sugerør midt i munnen de første dagene, så måtte ha sugerøret inn i munnen på siden. I dag er første dag jeg har greid å spise skikkelig. Har også som noen nevner her hatt vondt i tennene, mye vondt i hodet og "press" i nesen. 

Anonymkode: c397d...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Victoria95 skrev:

Ikke så veldig vanskelig, men tygger som en sau da 😂

Vanskeligere å pusse tenna. Skal ta det av til Onsdagen/fredagen tenker jeg :) Ja håper jeg blir fornøyd. 

Haha! Vil anbefale å kjøpe en babytannbørste, tror det skal være litt lettere å pusse tennene med den :D 
Kjenner jeg misunner deg/dere som har fått det overstått nå! Jeg har bare en måned igjen, men går jo å gruer/gleder meg som bare det! 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte mandag og har enda ikke pusset tennene. (Æsj, jeg vet!) Har ikke greid å gape så høyt. Men tror jeg skal klare det nå i kveld. Greide heller ikke å suge med sugerør midt i munnen de første dagene, så måtte ha sugerøret inn i munnen på siden. I dag er første dag jeg har greid å spise skikkelig. Har også som noen nevner her hatt vondt i tennene, mye vondt i hodet og "press" i nesen. 

Anonymkode: c397d...57f

Som jeg anbefalte til hu over her så ville jeg prøvd å pusse tennene med en babytannbørste, tror det skal være litt lettere! Jeg tenker iallefall å kjøpe det når jeg skal opereres :)
huff, kan tenke meg det er mye ubehag ja! forhåpentligvis blir alt verdt det til slutt da :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ekstremt rennende nese, og litt tett. Noen som vet om jeg kan gjøre noe med det? Ååå er så irriterende! 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål!:)

Skal operere meg om noen uker og er heldig som får operere meg tidlig på morgenen(07.30). Jeg pleier å bli ganske dårlig på morgenen hvis jeg ikke spiser. Regner med at det ikke er farlig?

Etter operasjonen, vil jeg få noe mat der da? Og hvor lenge sånn ca var dere der etter operasjonen før dere dro hjem?

Kan jeg ta fly uken etter at jeg er operert og gipsen er tatt av?

Synes dere at det var vondt å ta ut tampongene?

Anonymkode: 736cc...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen spørsmål!:)

Skal operere meg om noen uker og er heldig som får operere meg tidlig på morgenen(07.30). Jeg pleier å bli ganske dårlig på morgenen hvis jeg ikke spiser. Regner med at det ikke er farlig?

Etter operasjonen, vil jeg få noe mat der da? Og hvor lenge sånn ca var dere der etter operasjonen før dere dro hjem?

Kan jeg ta fly uken etter at jeg er operert og gipsen er tatt av?

Synes dere at det var vondt å ta ut tampongene?

Anonymkode: 736cc...b78

Vet ikke hvor du skal operere, men der jeg opererte (Teres Nobel) får man noen ritz-kjeks når man våkner fra narkose. For meg var det helt uaktuelt å prøve å spise de engang. Mat er ikke det jeg tenkte på de første dagene, for å si det sånn. det er vanskelig nok å bare få i seg drikke gjennom et sugerør. Men det kan jo være annereledes til deg. Men de fleste blir kvalm av narkose, så jeg tviler på at du vil være veldig sulten rett etter operasjon, selv om du vanligvis er det på morgenen. Tror jeg var på oppvåkningen i ca. 1 time før jeg tok taxi hjem. Jeg skal fly en uke etter jeg har operert, det skal gå bra. 

Har ikke tatt ut rørene i nesa enda, men har ikke tamponger, så det vet jeg ikke. Men det er generelt mye ubehag med en neseopeasjon og det gis beskjed om at man skal ta smertestillende før man skal ta ut rørene, så jeg vil tro det er ganske vondt ja.

Anonymkode: c397d...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor du skal operere, men der jeg opererte (Teres Nobel) får man noen ritz-kjeks når man våkner fra narkose. For meg var det helt uaktuelt å prøve å spise de engang. Mat er ikke det jeg tenkte på de første dagene, for å si det sånn. det er vanskelig nok å bare få i seg drikke gjennom et sugerør. Men det kan jo være annereledes til deg. Men de fleste blir kvalm av narkose, så jeg tviler på at du vil være veldig sulten rett etter operasjon, selv om du vanligvis er det på morgenen. Tror jeg var på oppvåkningen i ca. 1 time før jeg tok taxi hjem. Jeg skal fly en uke etter jeg har operert, det skal gå bra. 

Har ikke tatt ut rørene i nesa enda, men har ikke tamponger, så det vet jeg ikke. Men det er generelt mye ubehag med en neseopeasjon og det gis beskjed om at man skal ta smertestillende før man skal ta ut rørene, så jeg vil tro det er ganske vondt ja.

Anonymkode: c397d...57f

Uff, kjenner jeg gruver meg litt altså.. Skal forresten operer hos akademikliniken. Det jeg er aller mest redd for er å reagere på narkosen og dø av den. Har aldri vært i narkose før så. 

Husker når jeg skulle svare på spørsmål før konsultasjonen om jeg er frisk osv. Altså, hva om jeg har en hjertesykdom uten å vite det?:( 

 

 

Anonymkode: 736cc...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesen min var liten når jeg våkna etter neseoperasjonen, også er den større nå, er det bare hovent og vil den falle tilbake igjen til hvordan den var? har ikke tatt av neseskjoldet enda.

Anonymkode: ad8bb...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesen min var liten når jeg våkna etter neseoperasjonen, også er den større nå, er det bare hovent og vil den falle tilbake igjen til hvordan den var? har ikke tatt av neseskjoldet enda.

Anonymkode: ad8bb...7b7

Det er helt normalt. Når du våkner etter operasjonen hr ikke hevelsen kommet helt enda, før den slår til for fullt senere. Den vil nok gå ned ja etter at du har tatt av gipsen, og omtrent 1-2 uker til det verste er borte.

Anonymkode: 5b1fd...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...