Midna Skrevet 22. september 2008 Forfatter #161 Del Skrevet 22. september 2008 Nå tenker jeg veldig på å studere økonomi og administrasjon ved en høyskole som ligger 20 minutter unna. Enten to eller tre år. Jeg føler at jeg får mye mer tyngde i bacheloren min, og siden jeg har fått interesse for økonomi så føler jeg at dette er det riktige. Tror jeg kan få fritak for et fag som har prikk likt pensum som det jeg hadde på bacheloren min. Og da kan jeg jo jobbe en del ved siden av også håper jeg... Har jo god tid til å tenke på dette, men nå har jeg i alle fall lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 22. september 2008 #162 Del Skrevet 22. september 2008 Ja, hvorfor ikke? Ei som jeg studerer sammen med har tatt bl.a markedsføring og matte fra før av, ikke helt samme faget, men samme pensum, og hun ble fritatt for disse fagene. Hvis du ønsker en mer administrativ stilling, så kan det være ganske greit å ha litt økonomi i bunnen. Og bare 20 min unna er jo en drøm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. september 2008 Forfatter #163 Del Skrevet 22. september 2008 Så godt det er å se deg skrive det, Marihan! Jeg har virkelig lyst, og planen høres bare bedre og bedre ut. Det blir nok litt lengre enn 20 minutter for jeg må gå opp til bussen, men allikevel så er det mye bedre enn å bruke nesten to timer for å komme seg på skolen! Har også samboers støtte, så dette blir spennende! Tenkte å låne noen bøker av en veninne som studerer revisjon så kan jeg jo begynne å titte litt allerede nå. Tror kanskje jeg kan få fritak for markedsføring også. Håper virkelig det, siden det er et veldig kjedelig fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. september 2008 Forfatter #164 Del Skrevet 22. september 2008 Denne ukens planer: Tirsdag: Jobb fra 07-15. Allmannmøte fra 15 og etter det så er det avdelingsmøte. Onsdag: Fri. Klippe gress? Torsdag: Fri Fredag: Jobbe fra 14:30-22:30 Lørdag: Jobbe fra 07-15 Søndag: Jobbe fra 07-? Mandag: Jobbe fra ca 10. Liftsertifisering! Til fredagen er latskapslivet over og da er det bare jobbing og jobbing... Er utrolig spent på hvordan det blir! Speielt med tanke på at det har vært en litt laber stemning på den lille avdelingen jeg jobber på i det siste. Men jeg håper det blir bedre nå som ting forhåpentligvis får litt mer struktur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 23. september 2008 #165 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg syntes du har utrolig lange dager til tider..på jobben altså. Du må passe på så du ikke jobber for mye, eller hvertfall så du får skrevet overtid.. Det er slitsomt veit du og det er ikke moro å bli utbrent i løpet av de første månedene Jeg syntes også du skal begynne å studere Tenk så mye mer du kan variere i arbeid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 23. september 2008 #166 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, jeg synes også du har veldig lange vakter.. Hvordan klarer du å være "på topp" så lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 23. september 2008 Forfatter #167 Del Skrevet 23. september 2008 Ja har hatt helt utrolig mange lange dager i over ett år. Men da har jeg ikke jobbet fullt da. Men når jeg begynner fullt så blir det normale vakter heldigvis. Blir sikkert noen lengre dager innimellom, men det blir det jo i alle jobber. Så tar det ikke så tung. I hotellbransjen så vet man foresten ikke hva overtid er en gang. Drittbransje! ;D Det er ikke forhandlet frem i tariffen i følge sjefen faktisk. Selvom jeg er litt usikker på den delen... Dagen i dag har vært lang! Men den har gått fort da, og jeg er ikke sliten. Først så jobbet jeg fra 07-16:30 fordi det var to personalmøter. Og så jobbet jeg noen timer på bomstasjonen med å stå midt i veien i gul vest og dirigere trafikken fordi det var vedlikehold i det ene feltet der. Greie penger å få da, også var det veldig pent vær. Så det ble vist brått tolv timer jobbing i dag. Men noe var jo personalmøte da, og det var jo ikke stress! Vi hadde avdelingsmøte i dag, og da fikk jeg sagt i fra om noen ting jeg har irritert meg litt over i det siste, og det var deilig å få gjort! Jeg tror vi kommer til å bli et bra team fra 1. oktober, og jeg gleder meg til alt jeg skal lære! Kommer til å lære utrolig mye om lys, lyd og bilde! Nå er jeg om mulig enda mer klar for å studere økonomi. Jeg er veldig klar for å gi alt innen jobb i ett år, og så skal jeg gjøre alt jeg kan for å få studert. Tror det skal gå greit med penger og slikt. Jeg vil satse på å jobbe en del (men ikke for mye) og søke stipend. Og jeg slipper jo å betale ned på studielånet mens jeg studerer, heldigvis. Nå skal jeg oppdatere meg litt i dagbøkene her inne, og så skal jeg sove. I morgen er det fri og da skal plenen få sin siste klipp før vinteren (forhåpentligvis), og så får jeg vel finne på noe mer fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 23. september 2008 Forfatter #168 Del Skrevet 23. september 2008 Marihan: Det er heldigvis ikke så intensivt hele tiden (er vel å lyve litt). Men det blir på en måte helt annerledes enn å stå i en butikk så lenge liksom. Jeg har veldig varierte arbeidsoppgaven og er veldig selvstendig og "fri" med stort areale og bevege meg på, og det hjelper på en måte litt. Men jeg skal love deg at jeg har vært fortvilet mange ganger! Må si at jeg er glad for at vi har blitt flere folk, slik at vi får kortere vakter og blir flere på jobb på likt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 23. september 2008 #169 Del Skrevet 23. september 2008 Unnskyld at jeg ler, men jeg ser liksom for meg deg stå midt i trafikken med gul vest og dirigere, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 23. september 2008 Forfatter #170 Del Skrevet 23. september 2008 Haha, jeg følte meg ganske dum også! Men det var da en opplevelse det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 23. september 2008 #171 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, der og da hadde du jo ganske mye makt Kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #172 Del Skrevet 24. september 2008 Vet ikke helt om jeg hadde så mye makt men. Det var jo tross alt snakk om å lede dem fra en fil til en annen. Egentlig var det de som kjørte bil som hadde makten, de kunne jo bare kjørt meg ned. Deilig med fri og fint vær! Har ikke gjort noe enda da. Tenkte å såise salat til frokost, og klippe gress og rydde kjøkken og vaske klær osv... Liste kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #173 Del Skrevet 24. september 2008 Nå har jeg lest mange tråder om økonomi og administrasjon, og jeg har lyst til å negynne NÅ! ;D Siden jeg har hotellutdanning hadde det jo vært gøy å jobbe med økonomi innenfor hotellbransjen også. Men trenger for all del ikke det heller. Men bør jeg ta bacheloren o økonomi og administrasjon, eller lønner det seg å ta siste året med revisjon? Så på studieplanen at jeg kunne gjøre det... Men hva lønner seg egentlig? Jeg har litt for mange år på meg til å bestemme det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #174 Del Skrevet 24. september 2008 Nå sitter jeg og koser meg med te og plommer fra hagen til mormor. Har også sovet litt middag. Energinivået er så lavt om dagen. Jeg merker det ikke når jeg er på jobb og slikt heldigvis. Tenkte å begynne å ta litt jern igjen. Legen min har sagt at jeg gjerne kan ta noen måneder med jern på denne tiden av året, siden jeg har slitt litt opp og ned med det. I dag har jeg ryddet og vasket en maskin klær og så har jeg klippet gresset og lagt all jorden i sekker. Jobbet ute i singlett fordi det var så varmt! Nå skal jeg bare sitte her litt også skal jeg henge opp tøyet og støvsgue kjapt over gang og kjøkken. Etter det skal jeg ut å leke veiarbeider igjen. --- Nå har jeg funnet frem boken "bedriftens økonomi" av Kjell Gunner Hoff, som jeg hadde i bedriftsøkonomi på studiet. Tenkte at jeg kunne bruke dette året på å friske opp litt og lese noen bøker som jeg skal låne av min veninne som studerer det jeg har tenkt til å studere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 24. september 2008 #175 Del Skrevet 24. september 2008 Vi hadde også den boken i bedriftsøkonomi Kos deg i kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #176 Del Skrevet 24. september 2008 Så bra da! Da satser jeg på at vi også skal ha den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 24. september 2008 #177 Del Skrevet 24. september 2008 Når kan du begynne å studere? Må du vente helt til neste høst? Når man først har bestemt seg for å gjøre noe er det frustrerende å måtte vente. Bra du har fått tak i bøker og kan lese litt på egenhånd imens. Jeg tar nettkurs via NKS. Da kan jeg få studert akkurat når jeg vil, selv om det går veldig sakte, da. Driver også og lurer på om jeg skal ta økonomi eller revisjon, men som du sa så er det mange av de samme kursene, så jeg terenger ikke å besteme meg enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 24. september 2008 Forfatter #178 Del Skrevet 24. september 2008 Ikke før neste høst, desverre. Er frustrerendes ja! Men på en annen måte så tror jeg at jeg trenger dette året med arbeidserfaring også. Tror jeg kommer til å vokse mye på det. Så gøy at du også har begynt å studere det! Hvor lang tid tar utdanningen via NKS? Kunne på en måte tenkt meg det selv, men har allerede gått tre år på privatskole, så nå ønsker jeg meg noe statlig og gratis. Du er jo heldig som allerede jobber med regnskap. (?) Så det går kanskje litt lettere for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. september 2008 Forfatter #179 Del Skrevet 25. september 2008 I morgen er det premiére på mitt nye liv! Jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg jeg. Saken er i alle fall den at jeg får mye mer å gjøre, og mye mindre tid til å sitte hjemme. Og full lønn im åneden er heller ikke å forakte. Så hva skal jeg gjøre min siste kveld som "fri"? Vaske bad! Men gjør jeg det ikke nå må jeg gjøre det etter jobb i helgen, og det frister jo ikke. Ellers så har jeg støvsugd andre etasje i dag, vasket klær, lagt på plass klær, lagd middag, ryddet litt kjøkken osv... Nå skal jeg rydde kjøkkenet etter middagen og vaske bad og slikt. Så er i alle fall huset klar for helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. september 2008 Forfatter #180 Del Skrevet 25. september 2008 Det har ikke blitt så mange lister fra min side i det siste, desverre. Grunnen har vært at jeg rett og slett ikke har hatt så fryktelig mye å gjøre, og derfor har det liksom ikke vært behov for så mye planlegging. Ting har liksom blitt gjort nesten av seg selv. Er jo positivt også det da... En annen grunn er at jeg har vært litt "lei". Det å ikke studere, samt ikke jobbe så mye er ganske kjedelig. Man har liksom ikke noe å engasjere seg for. Men fra i morgen jobber jeg 100 % og da har jeg behov for MASSE planlegging! Jeg har jo aldri prøvd dette med å jobbe fullt før, så jeg aner virkelig ikke hvordan det blir. Men jeg tror jeg kommer til å trives med det. Men aller mest så gleder jeg meg til å begynne på økonomistudier til neste år, slik at jeg kan få meg enda mer spennende jobber. :hjerte: Plan for morgendagen: - Stå opp 0900 - Spise god frokost, drikke te og ta vitaminer - Gå over kjøkkenet - Gå over stua og tørke støv - Tørke støv på soverommet - Lese en halvtime økonomi - Skrive handleliste og planlegge middager - Gå til jobb - Jobbe fra 14:30-22:30 Plan for lørdag: - Ta vitaminer og spise ordentlig frokost - Jobbe fra 07-15 - Lage god "lørdagsmiddag" og kose meg sammen med samboer. - Gå over kjøkken - Legge frem klær og slik til søndags morgen. - Vanne planer - Lage en omelett på kvelden som jeg kan ha søndags morgen. Plan for søndag: - Ta vitaminer spiser muligens frokosten på jobb. - Jobbe fra 07-15 (Muligens litt lenger) - Gå tur på kvelden - Kjøkkenet og stua skal være strøkent når jeg legger meg - Legge klart klær til mandagen. Dette er sånn ca planene for helgen. Spennende, ikke sant? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå