Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

Bra det ikke bare er meg Marihan. ;D Jeg elsker også å spare og må liksom vite at jeg har penger på sparekonto. Nå har vi nettop betalt ned 50 000 på lånet så det minket litt da kan du si, men det var jo deilig det også. :) Jeg betaler rundt 7600 i kvartalet med første forfall i februar. Så jeg prøver å sette av det beløpet delt på tre hver måned. Nå trenger jeg strengt talt ikke å gjøre det enda, men tenkte at det var greit å begynne litt før slik at jeg hadde litt ekstra penger til jul osv. Men må si studielånet er kjipe penger!

Nå har jeg vasket bilmattene og nå holder jeg på i vaskerommet. Har støvsugd og ryddet litt. Føler at kjelleren er totalt kaos, men mye er oppusings"dritt" som jeg ikke har peiling på hva er en gang! Mye er lånt fra foreldrene til samboer osv. Så dette må bare samboer ta sammen med meg en dag. Samt at det er masse som skal kjøres på fyllinga. Men nå er i alle fall vaskerommet snart pent. Skal skrubbe utslagsvasken med stålull nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg endelig klar til å nyte fredagskvelden! Sitter og venter på at samboer skal komme hjem fra kamp nå. :) Nå blir det fredagskos med iskald cola og bok/tv/samboer. :)

Nå har jeg tatt en halvtime på kontoret og har i alle fall fått litt mer oversikt. :) Men jeg aner ikke hvordan jeg vil ha papirene til meg og samboer. Det er så mange! Altfor mange!

----------

Marihan: Glemte å svare i stad men aktivitetssenteret blir for hotellgjester og kanskje mest i hovedsak folk som kommer utenfor bare på grunn av aktivitetene som for eksempel bestiller barnebursdager, større arrangement osv.. Vi har også et svært badeland det er mye aktivitet på både av hotellgjester og andre utenfor som bare kommer for å bade. Så det blir nok samme konsept på aktivitetssenteret. Jeg lurte på om jeg skulle spørre om jeg kunne engasjere meg litt i bursdager og sånn der... :sjenert:

----------

Den 29 oktober skal jeg foresten på liftkurs og få sertifikat på det. Det tar seg nok ut! :fnise: Vi får nemlig en svær møtesal hvor det er veldig høyt under taket. I tillegg så må jeg lære meg lydteknikk og enkel lysteknikk via sånt miksebrett. Det kan jo bli interessant. :fnise: Jeg og hun andre jenta jeg jobber sammen med spøkte med at når vi skal finne ny jobb har vi i alle fall mange rare ting å skrive på cv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kosebuksa på oig jeg er hjemme fra jobb. Vurderer å ta meg en middagslur egentlig, er så ufattelig trøtt! Dagen på jobb i dag har vært kaotisk. Alt har gått, men det å være alene med så mange forskjellige grupper er ikke alltid like lett. Føle liksom at samme hvor mye jeg har flydd rundt så blir ikke alt perfekt liksom. Men alt i alt så er jeg fornøyd med dagen. :) I dag har jeg i tillegg til alt det andre lært meg litt resepsjonsarbeid. Dvs at jeg har lært å sjekke ut grupper som skal ha alt på en faktura. Det var ikke så vanskelig, og jeg fikk prøvd meg litt. Greit å lære ltit etter litt når jeg "har tid". Snart skal jeg få ordentlig opplæring, og tror det kan bli ganske interessant selvom jeg syntes det ser litt vanskelig ut... :sjenert:

I kveld er jeg egentlig bedt med ut på pizza, men jeg blir hjemme. Jeg har mer enn nok med å komme meg på jobb 7-halv åtte i morgen tidlig. Og i kveld vil jeg rett og slett bare slappe av selvom det er litt kjipt.

Tenkte å skrive en kjapp plan for hva som skjer i dagene fremover:

Søndag: Jobbe 07:30 til rundt 17/18 (lang dag) Ridetur på C etterpå.

Mandag: Jobbe 14:30-22:30 (hvis jeg blir alene så blir det nok senere også).

Tirsdag: Shopping med mamma!

Onsdag: Jobbe 14:30-22:30

Torsdag: Fri, ingen planer foreløpig. Kanskje svømme?

Fredag: Oslo - vitnemålsseremoni med middag etterpå + fest (men jeg begynner på jobb åtte dagen etterpå og må ta 22 eller 24 toget hjem.

Lørdag: Jobbe. Stor konferanse. 08:00 til sen ettermiddag.

Søndag: Jobbe. Stor konferanse. 08:00 til sen ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lærer deg mye forskjellig på jobb :)

Og du har litt av en uke foran deg, masse jobbing.. Men det er jo det det blir penger av :jepp:

Håper du koser deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihan: Det føles litt mye ut, men det er jo ikke 100 % en gang. :( Om noen uker blir det full jobbing og da kan jeg begynne å "klage", hehe. Litt rart å tenke på.

Jeg føler at jeg fremdeles har behov for å lære mye. Jeg likte jo så godt å studere og jeg koser meg på en måte med å lære mest mulig i jobben. Når jeg lærer på jobb da føler jeg liksom at jeg "studerer" litt der på en måte. På den måten er jeg glad jeg jobber på hotell, for det er så mange avdelinger der og så mye forskjellig som skjer så det er alltid noe nytt man kan lære hvis man spørr (sånn er det vel sikkert i de fleste bedrifter). Jeg har i alle fall funnet ut at hvis jeg spørr om å få lære ting så blir jeg lagt merke til av ledere og da ønsker de å lære meg opp mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du gjør et kjempegodt inntrykk på sjefene når du vil lære så mye :) Broren min begynte i ny jobb i juli, og han har vært veldig "pågående" når det gjelder opplæring og kurs, og nå har han allerede blitt forfremmet! Så det lønner seg absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var gøy å høre Marihan! Da får jeg bare prøve å stå på videre. Flink bror du har foresten. ;D

Nå er jeg sliten! Jobbet først fra 08-17:30 og så dro jeg hjem og skiftet og dro rett i stallen. Kom hjem nå. Så nå er jeg passe mørbanket. Var hos den nye hesten jeg har begynt og ri nå og red han for 3 gang. Han er så svær! Jeg red først litt på banen og så tok jeg meg en tur. Er jo ikke kjent i turterrenget der så prøvde meg litt ut og det er helt HERLIGE sandveier det bare er å galoppere a at det gårde der! Hesten er bare 5 år og ganske skvetten og spent av seg. I tillegg så er han den største hesten jeg noen gang har ridd, så det er mye å passe på! Ble litt hopp og sprett men utenom det gikk det kjempebra, og galoppen var bare helt HERLIG! Nå er jeg virkelig glad! Gleder meg allerede til neste gang. :)

Nå skal jeg skifte og bare slappe av. I morgen jobber jeg heldigvis sent men vet at det kommer til å bli MASSE å gjøre. Det store lokale ishockeylaget skal ha kick off med supportere, sponsorer osv. Så det kommer vel 350 stykken. Jeg fikk jobben med å dem siden jeg også hadde dem på samme arrangement i fjor. Det er helt greit det altså, er bare litt sliten akkurat nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt! Er så trøtt at jeg likegodt legger meg nå. I morgen er det vaskingo g rydding som står på programmet før jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Jeg var så trøtt i går at jeg sovnet rundt elleve. Også stod jeg ikke opp før elleve i dag! Nå er jeg i alle fall våken. :P

Nå blir det en økt med rydding og slikt før jobb. Kanskje frokost også, men må bare rydde litt først. Det ser jo ikke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme og legge igjen en hilsen i boken din også :vinke: Det høres ut som om du har et utrolig koselig liv, og en spennende jobb som du stortrives i! Gøy å høre om folk som får til det de vil i livet.

Lykke til videre! Skal bli spennende å følge med litt. Håper du får til å ta det kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kara! Koselig med besøk! ;)

Nå er jeg sliten! Hadde det ikke vært for at jeg fikk hjelp i kveld så hadde jeg jobbet til minst klokken 3 i natt! Har vært masse masse å gjøre på jobb i dag og nå er jeg litt smålei (bare akkurat nå da). Har vært et stort arrangement i dag som har tatt hele dagen å gjøre klart til/rydde opp etter. Tenk å bruke så mye tid på noe som varte i 1,5 time. :P Fikk spist en herlig middag på jobb som bestod av pepperlaks, poteter og gode grønnsaker. Det var vel dagens opptur. ;D Sunn middag uten å lage den selv!

I morgen har jeg heldigvis fri og da skal jeg og mamma og shopping. Det blir kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag! Jeg og mamma har vært på shopping, og det er alltid så koselig! Dessuten er det deilig med fri. ;)

Fikk shoppet litt forskjellig:

- Sko fra DNA Link

- Tøfler fra DNA (disse var så søte og kjempegode! Link

- Gardiner fra kid på salg som jeg skal ha ved verandadøra.

- Kjøpte også en gardin"dusk" med masse blanke perler på.

I tillegg så var vi en tur på plantasjen og der fikk jeg shoppet en del til hagen. Kjøpte litt lyng og pyntekål som skal ut i pottene, to busker som jeg ikke husker navnet på nå den ene får gule blomster og den andre hvite. Kjøpte også 1 kg blomsterløker også en pakke servietter. ;)

Var også en tur på europris og der ble det noen kurver til organisering i kjøkkenskap bare.

Nå etter middag skal jeg ut i hagen og begynne å fikse. Nå skal det bli fint!! Fikk også noen påskelilje-løker av mamma som skal ut. Skal også få syrinavlegger og diverse stauder litt senere. Så til våren så blir hagen fin. ;D

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært effektiv! Først så shinet jeg kjøkkenet og stua og redde opp senga. Etterpå brettet jeg sammen tørt tøy og la på plass og vannet alle plantene.

Etter det bar det ut i hagen. <3 Først så klippet jeg gress og tok over kantene med kantklipperen. Dette tok litt tid siden gresset var vått. Hater vått gress, det setter seg liksom over alt! Etter det plantet jeg "spirea" busken. Husker ikke navnet men det er en spirea som er nesten helt lik brudespirea. De blir kjempefine med blomster på! (nå er det bare en liten babybusk så blir nok ingen blomster med det første da). Så satt jeg ned noen påskelilje-løker rundt gullbusken jeg plantet i går. Skal sette flere løker, men det tenkte jeg å gjøre i morgen. Og til slutt så gikk jeg løs på hjørnebedet mitt og fikk endelig ble gjort det ferdig og fikk lagt kantstein. Nå gjenstår det bare å plante litt der og legge på mer jord og kakaoflis på toppen. Er så deilig med kakaoflis for da kommer det nesten ikke noe ugress opp. Det tenkte jeg å gjøre i morgen. :)

Nå skal jeg lage en salat til å ha med på jobb med isbergsalat, pasta, piknikskinke, babymais, tomater fra hagen, paprika, gulrøtter og rødløk. Men aller først så trenger jeg en god dusj. Er møkkete og faktisk litt svett. ;D

I dag går jeg til jobb. Skal bli godt å få beveget seg litt selvom jeg strengt talt er ganske sliten etter alt hagearbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Marihan: Takk for det! ;D

Cinzano: For en herlig blogg! Nå skal jeg kose meg. Den er nok perfekt for slike som oss ja. ;D

I dag jobbet jeg fra 14:30-23:30. Det blir alltid lenger enn planlagt på kveldene syntes jeg. Men det er egentlig helt greit. Dagen i dag har gått unna egentlig. Slet litt mellom fire og fem, men utenom det har alt gått etter planen selvom det har vært noe og gjøre hele tiden. Det er jo egentlig deilig det da, for da går tiden fort. :)

Samboer hentet meg på jobb og da vi kom hjem overasket han meg med kyllingsalat og grønnsaker og dip! Snakk om å være søt. <3

Nå skal jeg kose meg med listebloggen før jeg legger meg og får en god natts søvn. I morgen har jeg fri og da har jeg planer om å vaske huset og jobbe mer i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! Jeg må inrømme at jeg sov til halv ti i dag, men jeg blir så innmari trøtt av de kveldsvaktene... :sjenert: Men må prøve å skjerpe meg!

I dag skal jeg vaske bad og støvsuge og vaske gulv. Det frister absolutt ikke, men det trengs. Nå står tevannet og koker og jeg skal spise salatrester til frokost.

Jeg skal komme meg ut i hagen og kose meg mer med planlegging og setting av løker senere. Dessuten må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg på skolen i morgen! Kleskoden er pyntet. Kan noen fortelle hva jeg skal gå med da? : p Jeg orker liksom ikke å pynte meg sånn veldig siden jeg har 1,5 times resievei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til slutt i gang. :) Nå har jeg vasket bad, satt på en vaskemaskin og støvsugd alle gulv i leiligheten. Herlig! Har ikke hatt noe motivasjon, men nå skal jeg belønne meg ved å ta en tur ut i hagen og fortsettet der jeg slapp i går.

Senere skal jeg ta meg en god varm dusj etterfulgt av bodybutter, fotpleie, neglpleie og ordne meg til samboer kommer hjem fra jobb.

Dagens hageplaner:

- Legge på jord i det nye bedet og sette noen tulipanløker der.

- Sette tulipanløker litt "rundomkring" i bedene.

- Ta inn ringblomstfrø fra blomstene slik at jeg kan så dem til neste år igjen.

- Grave opp noen løker som var her fra før da vi flyttet inn. Skal gi noen til mamma. De vokser opp tidlig på sommeren og blir SVÆÆRE og får ikke blomster før i august. Så jeg syntes de bare gjør det veldig rotete. Tar kanskje vare på noen da.

Hvis jeg får ånden over meg så tror jeg kanskje jeg skal legge mer kantstein. Men det er så kjedelig... Jeg eier ikke tålmodighet til det. Men noen må jo gjøre det allikevel. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...