Gå til innhold

Malamas nye liv


Malama

Anbefalte innlegg

Ja, litt betenkt var han nok, syntes pappa'n var slitsom som drev og løp frem og tilbake mellom sofa og kamera for å prøve stadig nye bilder... Men her hadde i alle fall alle tre åpne øyne, det var jo en fordel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bortsett fra at nå i kveld er han sånn at han bare vil væres igjen. Og hylte likevel når jeg bar ham, men nå bærer mannen, og hsr puttet inn smokk, så nå er det relativt stille. Men det krever altså at han bæres frem og tilbake på gulvet da...

All respekt til de som har kollikk-barn, sier nå bare jeg, jeg er sliten allerede jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bortsett fra at nå i kveld er han sånn at han bare vil væres igjen. Og hylte likevel når jeg bar ham, men nå bærer mannen, og hsr puttet inn smokk, så nå er det relativt stille. Men det krever altså at han bæres frem og tilbake på gulvet da...

All respekt til de som har kollikk-barn, sier nå bare jeg, jeg er sliten allerede jeg...

Den der bæringa kjenner jeg igjen ja! Her vil junior også helst bæres frem og tilbake, og det er ikke noe populært om mamma eller pappa setter seg ned i sofaen nei! Her skal det bæres=)

Kjenner jeg er evig takknemlig for at E ikke har kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg klar for senga jeg, han har ikke sovet så mye i kveld lillegutt... Om han vil roe seg på soverommet er jo slett ikke garantet, men han gjorde det i går... og jeg er rett og slett trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig søkt barnehageplass til min 15 dager gamle sønn i dag...

Vi satte opp august 2009 som ønsket oppstartsdato da.. så får vi håpe vi ikke får plass på et supperingsopptak underveis i året eller noe sånn, for det ville jo være utenkelg å levere ham i barnehage i januar, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forøvrig søkt barnehageplass til min 15 dager gamle sønn i dag...

Må dere søke så tidlig? :hakeslepp: Må være rart å søke når han er 15 dager ja :fnise: Håpe han får plass da :) Søker dere i nærheten av der dere bor eller i nærheten av jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, altså, det er søkerdato som er avgjørende for hvilken plass man får på venteliste. Søknadsfristen til august 2009 er 1. mars 2009, men det er altså søkerdatoen som blir ventelistedatoen, så ifølge de med erfaring er det altså bare å søke så snart man får personnummer, og det fikk vi altså i dag. Så derved søkte jeg barnehageplass i dag. Sært, med tanke på at han er så liten, men...

Vi søkte plasser i nærheten av hvor vi bor, å søke i nærheten av hvor vi jobber, midt i sentrum, er vel rett og slett enda vanskeligere enn å få få plass her vi bor, tror jeg...

(Men, vi kan endre søknaden underveis om vi ombestemmer oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det, det ER jo bygd flere barnehager i det siste, og strengt tatt skal vi jo etter den nye loven ha en lovfestet rett til plass.

(Dog, en lovfestet rett som er oppfylt dersom vi får en plass på Laksevåg i juni 2010, ettersom loven sier rett til plass i kommunen i barnehageåret 09/10)

Jeg er vel sikkert bare tidlig ute, etter å ha hørt på sjefen som slet veldig med å få plass til sin eldste, og angret på at de hadde "kastet bort" et par uker me å tenke på hvilke banrhager de skulle søke på... så han har innprentet meg med "søk den dagen du får personnummeret".

Nå bor ikke jeg akkurat i den bydelen med best barnehagedekning heller da, i alle fall ikke for inneværende år. Jeg vet at det er under bygging en ny barnehage eller to her, men det er også under bygging masse nye leiligheter og sånn, det har det vært mye av de siste årene her i området. Derfor søkte vi i går. Så er det gjort.

Så kan vi kanskje angre oss, om vi ender opp med å få plass i janaur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå knives det hardt om plassene på Laksevåg, så du slipper nok å sende ungen hit når den tid kommer. :fnise:

Men, det er nok like greit å være tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er vel likegreit det :ler:

Vil aller helst ha plass i barnehagen rett nede i svingen her jeg da. Har hørt bra om den fra de som har barn der, også så praktisk plassert rett ved der vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når den tid kommer.

Enn så lenge synes jeg tanken på at denne lille minikrabaten skal leveres i en barnehage er helt utenkelig rett og slett.

Men det er tett før jeg innfører brødskiver til middag, for jeg er rett og slett tom for ideer til hva det kan være som gir den vesle luft i magen... i dag spiste vi pølser og spagetti! Ingen tomatsaus eller noe krydder annet enn det som er i de meget tamme middagspølsene... men fornøyd var han uansett ikke.

Vel, han har ikke skreket like mye i kveld som før i uka da i det minste. Og godt er det, for det river i morshjertet når han skriker. (også verker det i puppene når utdrivningsrefleksen setter inn, og det begynner å renne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageplass :hakeslepp: Det har ikke ejg begynt å tenke på en gang. Tenkte at vi skulle med i hovedopptaket som er i mars, så da regnet jeg ikke med det var travelt. Kanskje jeg får kikke litt...

Uff, dette hørtes veldig kjent ut og veldig slitsomt ut...

Vi fikk et tips mot luft i magen fra en mauell terapaut med 4 barn her... Har ikke fått forsøkt det enda, men kanskje det kan hjelpe dere. Det han hadde gjort var å ta litt olje på et barnetermometer og stikke det så vidt inn bak. Det gjorde visst underverker sa han.

Problemet når de skrek sånn var at de ofte knøyt hele kroppen og dermed kommer jo ikke lufta ut...

Som sagt har jeg ikke prøvd det. Men det virker jo egentlig litt logisk.

Har du prøvd å kutte ned på melkeprodukter? Det er vel melk i pølser :sjenert: Det hjalp i hvert fall oss en stund når lillegutt var på det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den tid kommer.

Enn så lenge synes jeg tanken på at denne lille minikrabaten skal leveres i en barnehage er helt utenkelig rett og slett.

Men det er tett før jeg innfører brødskiver til middag, for jeg er rett og slett tom for ideer til hva det kan være som gir den vesle luft i magen... i dag spiste vi pølser og spagetti! Ingen tomatsaus eller noe krydder annet enn det som er i de meget tamme middagspølsene... men fornøyd var han uansett ikke.

Vel, han har ikke skreket like mye i kveld som før i uka da i det minste. Og godt er det, for det river i morshjertet når han skriker. (også verker det i puppene når utdrivningsrefleksen setter inn, og det begynner å renne...)

Vi lagde fennikkelte og gav jenta vår før måltidene, det fikk fart på magen! De anbefaler ikke miniform lenger, men fennkikkel er en bra erstatter. Første gang vi gav henne det, så tok det noen minutter så hadde hun skikkelig prompefest :fnise:

Barnehageplass :hakeslepp: Det har ikke ejg begynt å tenke på en gang. Tenkte at vi skulle med i hovedopptaket som er i mars, så da regnet jeg ikke med det var travelt. Kanskje jeg får kikke litt...

Uff, dette hørtes veldig kjent ut og veldig slitsomt ut...

Vi fikk et tips mot luft i magen fra en mauell terapaut med 4 barn her... Har ikke fått forsøkt det enda, men kanskje det kan hjelpe dere. Det han hadde gjort var å ta litt olje på et barnetermometer og stikke det så vidt inn bak. Det gjorde visst underverker sa han.

Problemet når de skrek sånn var at de ofte knøyt hele kroppen og dermed kommer jo ikke lufta ut...

Som sagt har jeg ikke prøvd det. Men det virker jo egentlig litt logisk.

Har du prøvd å kutte ned på melkeprodukter? Det er vel melk i pølser :sjenert: Det hjalp i hvert fall oss en stund når lillegutt var på det verste...

Vi gjorde også det flere ganger når det var leeeenge siden hun hadde hatt avføring. Når man stikker termometeret en halv cm inn så stimulrer man trykketrangen og barnet trykker automatisk! Ene gangen var jeg sikker på at det kom en halv meter meg bæsj :fnise:

Håper dere finner ut av hva som gjør det livat i heimen deres :kose:

ps. blir nesten babysyk av å lese her jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det straks tisd for koseleg frukost, så her ikkje tid til langt innlegg til deg, denne gongen heller. Får setje av litt tid litt seinare, trur eg. :)

Men ville no innom for å gje deg ein :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, leser litt i boka di og kjenner meg igjen fra min gutt var nyfødt. De magevondtene i starten hadde vi også og jeg endte omtrent på vann og brød en periode, he he. Det går heldigvis over om noen uker/mnd. Jeg også ga litt fennikkelte fra liten plastsprøyte og det virket som det hjalp litt. Mulig det lunka vannet satt i gang systemet og han fikk ut det som var vondt i magen. Til og med å kun gi litt lunkent vann uten te, hjalp.

Fint du har fått søkt bhg. hvis du bor i Oslo er det viktig å få tidlig nummer i køen, men nå er det blitt bedre en det var, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen da, ikke Oslo, men de har slitt med barnehagedekninga her også, og tidelig søkerdatoer visstnok en god ide, var det før i alle fall. De hevder jo at de skal klare å oppfylle denne loven om lovfestet rett til plass... men samtidig leste jeg i vår at de kom til å mangle rundt 300 plasser, når de kom til jul (enda flere i august 09, men altså få plass til en del av dem frem mot jul). Og dagen etter leste jeg i avisa at i fjor var det først flere barn i Bergen enn på mange, mange år... og "i første kvartal i år er det født flere barn enn på tilsvarende tid i fjor". Pluss en ventet fødeboom i juli/august (9 måneder etter seriegullet) Så jeg er ikke egentig superoptimist, derfor søkte vi tidelig.

Men håper at det er unødvendig da, og at det ordner seg for alle, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...