Gå til innhold

Malamas nye liv


Malama

Anbefalte innlegg

Men i dag har jeg ikke drukket! Jeg har kokt opp vann da, men glemte å lage til...

På morgenen ble det ikke fordi jeg hadde junior i sjal og jeg drikker ikke varmt med ham der, i tilfelle jeg søler. Så gikk vi tur, og så våkna han når vi var på vei hjem, og var våken helt til vi gikk og møtte pappa'n hans, og igjen, jeg drikker ikke varm te med ham på fanget, og han ville altså ikke være noen andre plasser. Men NÅ kunne jeg jo drukket en kopp, så.. ja, jeg får gå og koke vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens "arbeidsliste":

:Nikke: Starte skylling av bleievask

:Nikke: Vaske bleier

Henge opp bleier

Legge sammen gårsdagens klesvask

:Nikke: Starte vaskemaskina på nytt

:Nikke: Spise frokost

:Nikke: Spise lunsj

Spise en gang til om mannen jobber lenge

:Nikke: Drikke ammete x3 (en gang altså)

:Nikke: Hente posten

:Nikke: Gå trilletur

Vaske opp

:Nikke: Handle

Ikke helt i mål, men... noe har jeg da kommet gjennom. Harald har vært uventet mye våken...

Gratulerar med dagen! :)

Takk for det :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan er egentlig "minst mulig".

Jeg er trøtt. Jeg var sliten i går, ettersom guttungen var mye våken, og vi endte opp med en ekstra gåtur ned og møte mannen når han kom fra jobb, for at guttungen skulle sove.

Så våkna han ltt før klokka fire, og jeg ammet, men han trengte ny bleie, hvilket faren tok seg av, men han etterlyste assistanse da gutten likegodt tisset utover pysjen, faren og badet generelt... Klokka var over fem når gutten endelig fant ut han skulle sovne igjen, etter å ha lagt å hylt ved puppen, avbrutt av å suge litt innimellom da, i en periode.... slitsomt! Så sov han til litt før seks, hvorpå mer pupp og ny bleie var påkrevd. Så gikk det atter en gang noe tid før han gikk med på å sove videre, men heldigvis sovna han, og sov til litt over åtte. Men i praksis har jeg sovet lite siden klokka var fire, ikke stort mer enn en times tid vil jeg tro, så jeg føler meg litt sliten, og håper inderlig at gullet SOVER en del i dag, helst såpass at jeg kan få meg en hvil...

Nå sover han i sjalet på magen igjen, har visst blitt en vane det, jeg putter ham dit så han skal la meg få spise frokost, også sovner han der mens jeg starter vaskemaskina og sånn. Men jeg får jo ikke akkurat lagt meg nedpå da. (Kan jo forsøke å ta ham ut og legge ham i vogna, men jeg kløner litt med å få ham ut, så da våkner han sikkert...)

Jaja, dagens liste:

:Nikke: Starte vaskemaskina

Legge sammen gårsdagens klesvask

Henge opp klesvask

:Nikke: Spise frokost

Fylle oppvaskmaskina

Spise lunsj

Spise en gang til om mannen jobber lenge

Drikke ammete x3

Hente posten

Gå trilletur

Vaske opp

Handle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten!

Vi har gått tur, men i dag som i går våkna gullet på kiwi, og sovna ikke igjen. Så jeg kom hjem med en våken gutt. Jeg var SLITEN og ville legge meg nedpå, men det er jo ikke så lett når han er VÅKEN og slett ikke vil ligge noe sted, annet enn mine armer. Jeg putta ham i sjalet og han sovna der da, så jeg fikk spist lunsj, men jeg prøvde å legge ham ned (jeg synes ikke det er AVSLAPPENDE å ha ham i sjalet, for meg...) men da våkna han som antatt, og er altså våken. Jeg må vel enten gå ny tur, eller ha ham i sjalet de neste timene. Jeg er for sliten til å orke ny tur, men frister ikke å gå med sjalet til mannen kommer hjem heller. Han vet ikke når han kommer, skal visst kanskje være en ryddedugnad på gamlekontoret også i dag...

Jaja, mini på plass i sjalet nå, og roet seg umiddelbart.

Så får jeg vel heller bare akseptere at å være trøtt og sliten er en del av det å være småbarnsmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig sover gullet!

Ja, han har småsovet litt før i dag også, en god halvtime på verandaen da jeg skulle gå tur, og sov deler av turen vi tok etter han våkna, og en liten halvtime på verandaen etter turen. Men han har vært myyyyye våken i dag.

Men nå sover han. Har sovet i snart en time i strekk. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Harald 1 måned gammel!

Tenk, en måned gammel.

Og dessuten smilte han til oss på stellebordet.

Ja, han har forsåvidt kommet med noen smil før også, men vi har ikke vært helt sikker på i hvor stor grad det egentlig bare var grimaser.

Men nå lå han naken på stellebordet og sprellet, og pappa'n kosepratet med ham og gutten smilte til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar så masse med det første smilet, det er så fantastisk! Du berre kjenner hjertet gjer eit hopp i brystet, og heile verda blir liksom litt betre! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, begge to.

Og ikke minst, gutten er veldig rolig og "enkel å ha med å gjøre" i dag. Slapper av, sover, og kan til og med ligge våken, alene, uten å hyle. Ikke noe sutring eller hylgrining i kveld, han ligger på magen til pappa'n sin og sover. Ja, og han sover visst litt pappa'n også, for han hørte slett ikke på meg når jeg snakka med ham nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Gratulerer med en måned!

Er innom og leser litt innimellom, og har fått med meg at sønnen din kan være litt urolig. Du har ikke tenkt på å prøve med akupunktur, eller kiropraktor da? Det har hjulpet mange med urolige barn, uansett hva problemet er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve manuell terapaut, hørt gode anbefalinger på det. Ringte i går, men må ringe igjen på mandag sa telefonsvareren, så da skal jeg gjøre det.

For, jeg vet ikke hva som plager ham, men det virker som om det åpenbart er NOE som plager ham. Dog, i dag er han uvanlig rolig og det er jo koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
Tenkte å prøve manuell terapaut, hørt gode anbefalinger på det. Ringte i går, men må ringe igjen på mandag sa telefonsvareren, så da skal jeg gjøre det.

For, jeg vet ikke hva som plager ham, men det virker som om det åpenbart er NOE som plager ham. Dog, i dag er han uvanlig rolig og det er jo koselig da.

Så bra da! Du får passe på å kose deg ekstra de rolige dagene. Håper dere fpr en rolig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, og takk for det :)

Her sitter vi og har det meget fredlig og rolig...

Harald sover på altanen. Jeg gjorde ham klar for en kjapp trilletur for at han skulle sove, men med gutten på plass i vogna måtte jeg bare finne meg sokker og ta på jakke, og vips, så sov gutten. Satte vogna på altanen og tenkte at tur kunne jeg jo gå når han våknet, hvilket han sikkert ville gjøre meget kjapt...

Dengang ei, han sover enda, har vel sovet der i halvannen time eller så. Da har jeg benytta tida til å nettshoppe litt papir til å lage dåpsinvitasjonene. Neste punkt er da å finne et bilde av ham som jeg kan bruke. I jakten på det (som jeg ikke fant) fant jeg et knippe "merkelige utrykk" vi hart knipet i jakten på et bilde av et smil, så jeg sendte noen bilder på mail til besteforeldrene i stedet. Mulig vi rett og slett burde ordne en liten fotosession og TA et fint bilde til å ha på invitasjonene... Men det tar vi når gutten er våken, ja :)

Vi får gå litt videre i planleggingen kanskje, lokale, mat og sånn... Ja, også er vi litt strandet på FADDERE da.. Det mangler ikke på gode kandidater, det er bare det at jeg vil ikke "bruke opp" alle på ham, i tilfelle vi skulle være så heldige å (på sikt når jeg har glemt hvor slitsomt dette er...) få søsken til ham, vi har jo ikke egentlig lyst han skal vokse opp som enebarn (men skal få være enebarn ei stund altså, slett ingen umiddelbare planer om søsken, som sagt, glemme hvor sliten jeg er først!)

Det er to måneder igjen til dåpen, så det haster ikke sånn kjempemasse, men det er jo greit å komme litt videre med planlegginga, steg for steg. Særlig det med lokale hadde vært greit å få avklart... jeg tviler STERKT på at vi får plass hjemme, nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt kan jeg ikke huske sist han sov, altså så lenge... og det uten trilletur eller noe, bare satte vogna ut når han hadde sovna oppi der mens han ventet på at jeg fant frem tøy til meg... Han var trøtt, men våken, da jeg putta ham oppi. Han sov så lenge at vi begynte å lure på om han ikke skulle våkne snart... Så her fikk vi begge spise varm middag, samtidig!

Deilige, skjønne go'gutten min. Han har grått/sutret minimalt i helga, så jeg hååååper at det har snudd mot det bedre nå. Dog, han var roligere sist helg også mener jeg. Eller, var det sist helg min bror var her ja? Nja, da var han roligere, men noe skriking på kvelden lørdagen, vi måtte jo "sende bort" gjestene, og noe sutrete på formiddagen, men gikk fra fang til fang da... Jaja, vi får se, i morgen er det ny uke.

Men kanksje, kanskje er det bare halvannen uke til vi skal reise på tur. Da får Caos se den lille skjønningen min ;) Litt avhengig av mannens jobb da, og at jeg får "lov" til å utsette 6-ukerskontrollen etter fødselen, som jeg har time til 7 uker etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meinar å ha lese at dei ikkje kallar det "6-vekers kontoll" for mødrene lengre, men "etterkontroll" og at det er vanleg å ha den 6-12 veker etter fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, hadde nesten glemt det, har tatt to andre telefoner i dag.

Harald skal til manuell terapaut på onsdag neste uke, så får vi se om noe plager ham. Håper jo ikke det, men greit å sjekke.

Og jeg skal opp på barneklinikken i dag og ta blodprøve på melkebanken for å se om jeg kan gi melk til de små babyene der (ja, pumpe meg og gi til melkebanken altså)

Men nå får jeg ringe legen og utsette den timen da, til etter mannens ferie. Det går vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...