Gå til innhold

Malamas nye liv


Malama

Anbefalte innlegg

Da er det bleieskift og tur til barneklinkikken da neste...

Det så straks mer "ille" ut enn det er, det er jo JEG som skal ta blodprøve på barneklinikken, og ikke fordi noe er galt, Harald har det bare bra han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i alle fall tatt blodprøve og fått med beger hjem, får svar om ei uke, om jeg "besto" kan jeg komme md melk i de begrene, og få flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg har instillt meg på dette, så er det jo kjipt om jeg har det viruset sånn jeg ikke kan (Heptatitt og HIV tviler jeg sterkt på at jeg slår ut på, men den siste kan jeg ikke garantere, siden visstnok 50-60% av oss har det, uten å merke noe av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
Eg meinar å ha lese at dei ikkje kallar det "6-vekers kontoll" for mødrene lengre, men "etterkontroll" og at det er vanleg å ha den 6-12 veker etter fødselen. :)

Vi pleier å anbefalle kontroll etter ca 6-8 uker. Men det gjør strengt tatt ikk enoe om det går 10 uker heller altdå.. ;)

Ja, når jeg har instillt meg på dette, så er det jo kjipt om jeg har det viruset sånn jeg ikke kan (Heptatitt og HIV tviler jeg sterkt på at jeg slår ut på, men den siste kan jeg ikke garantere, siden visstnok 50-60% av oss har det, uten å merke noe av det)

Så godt at du gjør dette Malama! Det er så mange små som har så stort behov for ordentlig melk, og da er det fantastisk at noen gidder å ta på seg den jobben! Vet at vi har stor manko her på sykehuset.

Håper dere får en rolig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min etterkontroll blir nå 8 uker og 2 dager etter fødsel, det går vel greit det.

Å pumpe ut litt melk og gi til sykehuset er jo ingen storkrevende oppgave akkurat. Litt styr å komme seg dit, siden det tar meg en halvtime å kjøre, men jeg trenger jo ikke dra dit hver uke heller da. (Bare at nå får jeg blodprøvesvaret etter en uke, og i så fall kan jeg levere melka jeg pumper denne uka til testing om jeg godkjennes, og så får jeg flere beger til videre pumping, så om jeg godkjennes blir det nok en tur neste uke også) Pumpingen er egentlig beroligende synes jeg. Da MÅ jeg jo bare sitte ned og slappe av da :Nikke:

Og med "hjemreise" planlagt neste fredag, vise junior frem til mange slektninger, det blir jo kjempekoselig. Litt "stress", med lang kjørevei og mange å besøke, men likevel, deilig. Og, det er noe med det, når man har fått en liten baby, da savner jeg mamma'n min, så det skal bli godt å komme hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har siste feriedagen 14. men helt hvilken dag vi returnerer er ikke bestemt, søndagen eller mandagen antakelig, for å ha litt tid her før han må på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig start på dagen!

Klokka er litt over halv ti. Jeg er alene hjemme med Harald, men jeg har dusja (mens han lå våken i senga uten å skrike!) og stelt meg. Har gitt Harald morgenstellet, og ammet ham. Mens han sov i vogna har jeg spist frokost. (Litt matlei, men du så annerledes kokt skinke blir om man slenger den på stekepanna i et lite minutt med litt grillkrydder på...)

I dag føler jeg meg opplagt! For jeg har sovet gankse greit i natt også. Harald rotet veldig natt til i går, fra klokka tre, men i natt har han stort sett sovet utenom ammingen da. Litt roting i morges, sånn før seks, men det ga seg da han fikk sove på magen til mannen frem til han måtte stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malama!!

Endelig har jeg tid til og overskudd til å sitte på nett igjen!

Når jeg våknet idag og innså at jeg ikke begynner på jobb før klokken er 12, bestemte jeg meg for at etter jeg hadde dusjet skulle jeg rett inn på KG å lese meg opp på denne dagboken din! ;) Så her er jeg!

Du må tro vi alle her oppe gleder oss til dere kommer! :D Blir koselig å endelig få møtt den lille prinsen deres ;) Gleeeder meg!! :D

EDIT: For en koselig start på dagen da!! Hørtes herlig ut!

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder oss vi også.

Nå er vaskemaskina godt igang, for en gangs skyld ikke bleier, og jeg har tømt oppvaskmaskina og driver og putter inn i den igjen (med mitt forbruk av tekopper og vannglass blir den full oppe lenge før den er full nede, derved står det kopper og glass overalt i påvente av at den skal vaskes og tømmes, en ugunstig løsning, så jeg tenker jeg stapper noen panner inni nede og kjører den igjen, så kommer vi ajour med alle glassene og sånn. Jeg prøver å bruke omigjen glassene litt da, men jeg har vist to vannglass og et saftglass (tomme) på bordet her ser jeg, pluss det jeg drsakk jus av til frokosten, jeg tok ikke av bordet nettopp fordi oppvaskmaskina måtte tømmes først. Så jeg får stappe alt dette inn i maskina, fylle opp og kjøre den igang tenker jeg.

Også tror jeg at vi skal gå på LANG trilletur i dag, jeg føler for en skikkelig trilletur i det kjempefine, om enn noe kjølige, høstværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg bestemt, mamma blir med oss tilbake og koser med Harald ei ukes tid... (Ja, delvis da avlastning for meg, men hun får jo mye kos også... og jeg får noen å snakke med annet enn Harald...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi hatt en snarvistt av onkel... Harald sin onkel altså. Den store onkelen. (min bror) Han var i Bergen på jobb fra i går til i dag, så han stoppa innom oss på vei tl flyplassen. Ja, ikke mer enn 20 minutter eller noe sånn, ikke det en gang tror jeg.. men han fikk da hilse på den vesle onkelungen sin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har Harald vært på 6 ukers kontroll, og er blitt 4650 gram. Stor gutt, og ifølge legen frisk og fin. :)

Han har dessuten grått litt mindre de siste dagene, så jeg har besluttet å teste ut å drikke litt melk igjen, jeg drakk melk til lunsj i går og til frokost i dag, og gutten er ikke mer sutrete enn før, og har ikke hatt disse timene med utrøstelig gråt. Så, alt i alt, livet er ikke så ille.

Og på fredag drar vi "hjem". Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp

I dag skal vi til manuell terapaut. Jeg synes han er mye roligere nå enn da jeg bestilte timen, men vi går nå likevel. Og dersom Harald er i form etterpå, skal vi stikke oppom jobben min en tur og hilse på dem igjen, siden vi nå likevel er i byen. (Dessuten ligger det en pakke og venter på Harald der har jeg fått beskjed om, og det e jo dumt om det går for lenge før vi åpner den, han vokser jo, og jeg antar det er klær inni der....)

Siden timen hos terapauten er 10.40, og i sentrum, må vi jo avsted ganske tidelig (sammenlignet med at vi normalt sett er klare for trilletur noe etter 11....) så vi har stått opp tiedlig, og sunget godmorgensangen mye før enn vanlig...

Andre har masse rutiner på leggingen, der har vi litt mer flytende rutiner enda, men han får jo et kveldsstell og pysj og nattaprat og sånn da. Men å synge nattasang er vi ikke så flinke til å huske, ettersom Harald legger seg når jeg legger meg, ammes i senga, og deretter ligger der og sovner ved siden av meg... Men jeg synger godmorgensang jeg. (God morgen alle sammen...) mens vi går på badet, slår på lyset (på natta har vi dempet belysning der) og tar morgenstellet. Å lære forskjellen på natt og dag handler ikke bare om å skjønne at kveldsstellet betyr at det blir natt, men også at morgenstellet betyr at det blir dag. For en liten gutt som sover mer på morgenen (i sjalet på magen min) enn på kvelden (sover om natta, men ikke så mye på kvelden) synes jeg det er greit å markere at det er dag.

Og nå er jeg godt igang med frokosten min. Etterpå blir det en kjapp kjøkkentjeneste, amming, tørr bleie, påkledning, og ut på tur. Vi sikter på toget 9.50, da drar vi nok herfra rundt 9.30, da bør bleieskiftet påbegynnes 9. Han skal jo få på seg klær og ut i bilen også, og typisk om jeg er sent ute, så tisser han sikkert utover både meg og seg selv når jeg tar av bleien...

Det er et helt lite prosjekt dette med på komme seg ut nå for tiden. Før i tiden så dro jeg jo til byen vesentlig tidligere. Å ikke skulle være der før 10.40 ville jeg ansett som en mulighet til å sove leeeeeenge. I dag sto jeg opp sammen med mannen for at vi skulle komme i mål. Livet med barn er noe helt annerledes enn livet uten barn ja!

Men finnes det noe koseligere enn å ligge på senga og ta livet litt med ro (vi trenger tross alt ikke å stresse i over 3 timer for å komme oss ut da, SÅ treig er vi ikke...) og småprate med en 6 uker gammel liten storsjarmør som smiler, gliser og lager små prøvende babylyder? (mamma'n liker bedre når han sier "(a)gu" en når han sier "æuu" for det siste høres jo ut som om han har vondt da.... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...