Gå til innhold

Malamas nye liv


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig å lese i dagboken din, Malama!

Håper lillegutten finner ut av døgnrytmen sin snart :)

Jenta vår rotet litt de første to ukene, men nå har det gått seg til veldig fint. Hun er 8 uker nå, og sover faktisk en 8-9-timers økt hver natt. Det er veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov han faktsik overraskende godt!

Var lite interessert i å sovne når det var kvelden (sov greit i vogna frem til vi var så "slemme" å ta ham opp for å få på tørr bleie og pysj da...) Ammet og rapet og håpet han ville roe seg, men det endte med at pappa'n tok ham med seg opp på stua, sa han skulel komme tilbake om en time, og det gjorde han. Da hadde gutten sovet lenge, men siden han ikke var sikker på om han ville forbli sovende satt han oppe en time, for at jeg skulle i alle fall få en times søvn...

Vel, gutten sov. Og sov. Og sov. Tilslutt trodde vi han hadde våkna, så jeg tok ham opp i senga for amming, men neida, han sov en time til han. SÅ spiste han, og sovna glatt igjen, og jeg la ham tilbake i vugga. Så laget han den lyden som pleier bety at bleien flyter over i bakre deler... og begynte å sutre, så jeg trodde han var våken. Min kjære tok ham på badet for bleieskift, og kom tilbake med følgende kommentar: Gutten SOV, og bleien var bare våt, men ikke noe mer... vel, tørr bleie fikk han jo likevel da, og sov deretter videre etter litt mer amming og sånn.

Og nå sitter en liten BRANNSUPPORTER kledd i drakt (med ullbody og strømpebukse under da.., tynn t-skjorte og shorts er jo ikke noe å holde varmen i....) og ser på fotballkamp sammen med pappa'n sin. Eller, gutten ser jo ikke så langt som bort til tvskjermen da, men koser seg i armene til pappa'n sin i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i kveld sliter han med noe. litt utrøstelig, og sovner ikke. Han pleier sove mye på kvelden, men i kveld plages han. Virker varm, så jeg bytta til pysj, men han vil bæres eller ligge på noen (ligger på meg nå), og det blir jo varmt. Og han begynner hikke om han ikke har pledd på beina.

Men roet seg på magen min nå. våken, men skriker ikke.

Jeg føler jeg koker da, men sålenge han er rolig, tåler jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så sovna gutten, og har nesten sovet siden...

Bar ham rett i seng uten siste kveldsstell/amming i går (Han hadde jo fått på pysjen da) når han tilslutt sov. Og derved "rotet" vi med ammingene i natt, men han sovna raskt etter hvert måltid, og vi var ikke ute av senga før rundt 11 i dag vi. Da var han litt våken og ville ikke ligge ned akkurat når vi skulle spise frokost selvsagt :ler:

Men så sovna han, og har sovet siden, i tre timer! Altså over 4 timer siden siste tørre bleie og matinntak. Men gutten bare sover han... pappa'n forsøker forsiktig å vekke ham, men vi må vel snart til mer sterkere krutt (en tur på stellebordet gjør stort sett nytten) for han kan jo ikke sove i all evighet heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, nå sover han igjen, på brystkassa til pappa'n sin, etter å ha fått ny bleie og mat i magen. Og grått litt da.

Det er jo greit med en slik sovebaby, men han sover litt vel lenge av gangen, sånn i forhold til at jeg synes 5 timer med samme bleien, 4,5 time uten mat, er litt i lengste laget... Men han sov jo, selv om vi tok ham opp og småprata med ham (Tok ikke turen på stellebordet før han var våken. Synes det er litt slemt å vekke ham også...)

Spent på neste veiing, om han går opp tilfredsstillende i vekt, eller om vi må til å vekke ham og mate oftere, slik vi gjorde i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med en slik sovebaby er dog MELKESPRENG!

Jepp, med sånne klumper i den siden han ikke spiste av sist. Hvilket kanskje ikke er så rart, gutten har vel ikke spist av den siden på 8 timer eller noe sånn... for jada, etter amming og ren bleie i stede puttet vi gutten i vogna og gikk tur. Og siden har han sovet.

Nå spiser vi middag, kanskje han våkner da? Ellers må jeg vekke ham etter jeg har spist, og få ammet fra denne puppen før den eksploderer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, sjønner godt at det ikke er noe godt for deg. Har du prøvd å pumpe?

mn uansett må han vell ha mat så det er kansje ikke vits heller? :klø: Ikke pleiling jeg da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd pumpa enda nei. For som du sier, han bør jo faktsik få mat også. Sist helg hadde jeg melkespreng fordi jeg hadde mer melk enn han spiste, slik forklarte i alle fall hun på sykehuset det, at når melka kommer kommer det MASSE, og så nedregulerer det seg til babyens behov. Nå derimot, har jeg egentig ganske passe med melk i forhold til babyens behov, normale behov, men han soooooooooover og spiser derfor ikke så ofte som han pleier, og derved samler det seg opp litt. Men han spiste bra mye sist han våknet, så jeg satser på at han gjør det nå også.

Har ikke så lyst til å pumpe, ikke masse i alle fall, for jeg vil amme, ikke gi flaske, og har ikke bruk for melk på flaske på så lenge enda at den vil være utgått på dato, om ting går etter planen da... Men, å håndmelke litt for å lette å trykket er nok ingen dum ide om ikke denne guttungen snart finner det for godt å våkne... for det begynner å bli lettere ubehagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte si at jeg mente håndmelke bare for å få ut men det skal nok regulere seg etterhvert ? :klø: Mn uansett må han ha mat så vekke han må du selv om det ikke er gøy :sukk:

Er så utrolig gøy å lese hvordan ting er, lærer mye til det er min tur. Håper jeg da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han våknet jo tilslutt... og fikk da mat... så melkesprengen ble i alle fall borte.

Har nok mat "til en unge til" på den siden, men han er mett. Søker, det gjør han forsåvidt, suttebehov, men suger ikke særlig, før han er lei, for han er ikke sulten. Men varm, så jeg prøvde legge ham ned i vogna for å hvile litt, siden JEG er så varm at jeg varmer han opp, men han trives visst ikke der heller...

Jaja, det går seg nok til dette også, men noe sier meg at vi roter til kveldsamming/leggetid i kveld også. Har lyst å legge oss litt tidelig, siden mannen skal på jobb i morgen, men da må jo i alle fall guttungen sovne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første dag alene hjemme. Det er en utfordring å spise frokost når gutten er våken, og ikke liker å ligge alene, det er jo kjedelig må vite... Men maten er da inntatt, siste skiva mens jeg ammet, for da bryr han seg mindre om hva jeg gjør på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du fortsetter å ha mye melk kan du jo vurdere å pumpe for å gi til prematuravdelinga på sykehuset. Dersom du har overskudd altså. Har en veninne som gjorde det, og vet at det blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det seriøst på lista over ting jeg skal vurdere, men de har skrevet at man bør vente 6 uker etter fødsel før man gjør det, slik at ammingen har stabilisert seg (og antakelig man har fått litt overskudd igjen) så det er en måned igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du fortsetter å ha mye melk kan du jo vurdere å pumpe for å gi til prematuravdelinga på sykehuset. Dersom du har overskudd altså. Har en veninne som gjorde det, og vet at det blir satt stor pris på :)

Så fin tanke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...