Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Det der med å legge seg ned på gulvet, sparke og slå med armer og bein, og hyle alt kroppen orker, DET er kjent i huset her også,- så her er nok trassalderen godt i gang ved halvannet år.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å legge seg ned på gulvet når man ikke får viljen sin tror jeg er svært typisk for to-åringer :fnise: Typisk er i huset i hvert fall!

God tur, tipper dere får det kjempekoselig :)

Hehe, det er nok veldig typisk, ja. ;)

Takk! Hadde en kjempetur!

Håpar dåke får ein fin tur, med masse kos og avslapping! :klem:

Takk, takk. Vi storkoste oss. :biggrin:

Håper dere har en koselig tur :klem:

(Vi har også hatt noen runder med en som ligger på gulvet og hyler ja ;) )

Takker! :)

Det der med å legge seg ned på gulvet, sparke og slå med armer og bein, og hyle alt kroppen orker, DET er kjent i huset her også,- så her er nok trassalderen godt i gang ved halvannet år.... :gjeiper:

Trassalder er gøy! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk! Nå er jeg drittlei av å prøve klær og føle meg feit og ukledelig i alt ... Liker ikke moten som er nå heller, det er jo ingenting som kler meg! Prøver jeg noe jeg synes er fint er det enten for trangt, får meg til å se feit ut eller ser rett og slett stygt ut på meg ... :sukk: Det er også masse av klærne mine i skapet jeg synes ser for lite ut også, så jeg må vel bare innse at jeg er for tykk. :( Jeg må bli flinkere til å spise regelmessig, ikke hoppe over måltider. I første omgang er planen å spise jevnt, og ikke spise mye sjokolade, drikke Cola o.l og å bevege meg mer: gå når jeg har mulighet og ikke bruke bilen med mindre været er ekstremt dårlig eller jeg har dårlig tid. Får konsentrere meg om å tenke mer over hva jeg spiser i forhold til at jeg spiser for mye brød senere, om jeg får fikset det andre. Jeg har lyst til å trene også, og fikk tips om at jeg må gjøre noe jeg liker og da kom jeg frem til at jeg vil danse! Det eneste problemet er at jeg ikke finner et dansestudio her hvor det er noe jeg kunne tenkt meg å prøve og hvor jeg ikke er eneste voksne blant masse fjortiser ... :sjenert:

I dag har svigermor, mamma, svigerinna og jeg vært i Oslo på jentetur! :biggrin: Var kjempekoselig, og har fått handlet litt. ;) Ble en veske til MacBooken når jeg skal reise, en fin beige jakke til høsten, en "pute" til badekaret slik at jeg kan slappe av når jeg tar et herlig, langt bad, og kanelmandler til mannen. :biggrin: Ellers så ble det selvsagt noen kafébesøk og en god middag, og en tur på Grünerløkka og Operataket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg bare si at av det jeg har sett av bilder av deg, så ser du absolutt IKKE verken stor eller feit ut....!!! Men uansett er det viktig å trives i sin egen kropp, og jeg kjenner absolutt igjen følelsen... :sjenert: Flere ganger har jeg stått i prøverom og vært helt på gråten, og etterpå vært totalknust med dårlig selvtillit. Er en grunn til at jeg ikke er så fryktelig gira på å shoppe klær..... :sjenert: Men har etter hvert skjønt at virkelig gode ekspeditører i klesbutikker er verdt å få hjelp av, så hjelper de deg å finne den rette typen klær som passer til akkurat din kroppsfassong! :jepp: Og da blir alt så mye bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg bare si at av det jeg har sett av bilder av deg, så ser du absolutt IKKE verken stor eller feit ut....!!! Men uansett er det viktig å trives i sin egen kropp, og jeg kjenner absolutt igjen følelsen... :sjenert: Flere ganger har jeg stått i prøverom og vært helt på gråten, og etterpå vært totalknust med dårlig selvtillit. Er en grunn til at jeg ikke er så fryktelig gira på å shoppe klær..... :sjenert: Men har etter hvert skjønt at virkelig gode ekspeditører i klesbutikker er verdt å få hjelp av, så hjelper de deg å finne den rette typen klær som passer til akkurat din kroppsfassong! :jepp: Og da blir alt så mye bedre! :)

Tusen takk, setter pris på det ... :klemmer:

"Fint" at jeg ikke er alene om det, om du skjønner hva jeg mener ... Utrolig kjipt å ikke føle seg vel i egen kropp ... :sjenert: Jeg har liksom aldri turt å spørre ekspeditørene om skikkelig hjelp, jeg føler at de ikke har tid/kunnskaper til det på en måte. Kanskje fordi jeg alltid spør frisører om tips til hårfrisyre jeg vil kle og de sier bare at jeg må velge selv. :roll: En liten digresjon, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kommet meg litt ut denne uka, deilig. :) Vært hos ei venninne og drukket vin en kveld, og kvelden etter var vi på kino og ute på byen. Var veldig bra film, selv om jeg ble en smule forvirra. ;) Endte opp på et utested etterpå, hvor vi møtte på to fyrer og senere noen venner av de. Det fine var at disse fyrene hadde samboere og én hadde barn, så da var det lettereå snakke med de, siden jeg da ikke følte at jeg lurte noen til å tro at jeg var ledig mens jeg egentlig er gift. Jeg synes det er litt vanskelig det der, for jeg kan liksom ikke bare rope ut at jeg er gift om noen snakker med meg. :tunge1: Nå skal det sies at jeg aldri blir lagt an på uansett, men det er en annen sak ... Hadde iallfall en hyggelig kveld, selv om jeg sikkert er kjip som gikk hjem tidlig (halv to). Jeg har rett og slett ikke behov for å være ute lengre, og trenger søvnen min ... :sjenert:

Lørdag var vi i byen, hele familien. Koselig å få gjort noe hyggelig sammen iblant. :) Mannen fikk shoppet seg nye klær, noe han trengte. S er så grei å ha med til byen, det er veldig fint.

I dag har vi vært på en familiepark med masse dyr man kunne se på og klappe, traktor man kunne kjøre med, hoppeslott, tog man kunne sitte på med osv. S storkoste seg! :biggrin: Det var spesielt stas å få klappe geiter, kaniner, griser, kalver og å få se på fuglene- han er veldig interessert i fugler. Traktoren turte han ikke å ta en tur med. Han satt oppi der og skulle være med, men plutselig feiget han ut virket det som, ble trassig og hylte. :vetikke: Tror han syntes det var for høy lyd, men kan jo være noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke den beste dagen i dag, turen til familieparken startet med krangling. Sikkert en krangel over en så uviktig detalj som overhodet mulig, for jeg husker ikke hva vi begynte krangelen om engang ... :sjenert: Vi begynte å krangle da vi kom hjem også. Vi krangler for mye for tida, og jeg føler at han ikke prioriterer meg de få timene han har til overs når han er ferdig å jobbe. Forhåpentligvis blir ikke jobbingen slik som dette om han får fast jobb, men jeg tror det ikke før jeg får se det, er stygt redd det er en jobb som kommer til å ta alt for mye av tida hans ... Å komme seg videre i livet med å utvide familien og at vi begge skal ha faste jobber føles så usannsynlig nå, pga krangling og uenigheter ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig at det skal vera sånn. :troest: Håpar du og mannen får snakka ut, og klarar å ordna opp og bli vennar igjen! Går jo ikkje an å ha det slik i lengda, med krangling så ofte.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si nøyaktig hvordan ting er, men jeg innbiller meg at mye vil hjelpe på for dere bare det ordner seg med jobb for dere begge. MEN, en ting er sikkert... Det er ikke alltid det er så lett å få seg fast jobb! Jeg kjenner maaaange som har gått i årevis i vikariater og engasjementer og har kanskje ikke fått fast jobb før i 40-årene. Men likevel har de fått barn og stiftet familie underveis. Muligens ikke den optimale A4-tilværelsen, men de har da fått det til for det. ;) Men det er klart, jeg skjønner godt at du hvert fall gjerne ønsker kontrakt for 10-12 måneder framover i tid før du satser på å bli gravid igjen. Penger er ikke alt her i verden, men jammen er man avhengig av noe hver måned så man får det til å gå rundt!

Uansett, jeg håper virkelig dere kommer dere over kranglingen og får gli på forholdet igjen snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Håper dere får snakket ut.

Har fått snakket ut litt nå, og kommet til en noenlunde enighet om prioritering av tid. Håper bare vi holder oss til det, og det ikke blir masse krangling igjen.

:klemmer:

Huff, så kjedelig at det skal vera sånn. :troest: Håpar du og mannen får snakka ut, og klarar å ordna opp og bli vennar igjen! Går jo ikkje an å ha det slik i lengda, med krangling så ofte.

:klem:

Vi er venner igjen nå, og satser på at vi greier å holde det slik ...

Ikke lett å si nøyaktig hvordan ting er, men jeg innbiller meg at mye vil hjelpe på for dere bare det ordner seg med jobb for dere begge. MEN, en ting er sikkert... Det er ikke alltid det er så lett å få seg fast jobb! Jeg kjenner maaaange som har gått i årevis i vikariater og engasjementer og har kanskje ikke fått fast jobb før i 40-årene. Men likevel har de fått barn og stiftet familie underveis. Muligens ikke den optimale A4-tilværelsen, men de har da fått det til for det. ;) Men det er klart, jeg skjønner godt at du hvert fall gjerne ønsker kontrakt for 10-12 måneder framover i tid før du satser på å bli gravid igjen. Penger er ikke alt her i verden, men jammen er man avhengig av noe hver måned så man får det til å gå rundt!

Uansett, jeg håper virkelig dere kommer dere over kranglingen og får gli på forholdet igjen snart! :)

Ja, jeg også tror at det hjelper med faste jobber. Det er bare en veldig anspent tid akkurat nå, mannen jobber mye og forhåpentligvis får han fast jobb. Hvis han ikke får fast jobb der snart tror jeg det må være noe muffens, for han gjør virkelig en ordentlig innsats, han er flink og står på som bare det! Men det finner vi ut av i løpet av august ... Jeg og jobbing, derimot ... Men mannen tjener godt i jobben om han får fast, så da er vi ikke så avhengige av at jeg skal jobbe 100%, så jeg kan jobbe litt mindre og vi har god råd likevel. Håper virkerlig vi kan utvide familien snart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig, regnvåt, rolig mandag. Har nettopp levert S i barnehagen. Han kranglet, som vanlig. Blir sur med engang han kommer inn der og ser de ansatte. Han trives vistnok veldig godt i barnehagen, men leveringene er et h*lvete ... Tidligere har jeg tatt den enkleste utveien og "sneket" meg ut, etter å sagt hadet flere ganger uten å gått, har dratt det ut litt ... Det er nok ikke derfor han blir så sur, men jeg har gjort det pga jeg får dårlig samvittighet for han ... :sjenert: I dag snek jeg meg ikke ut, men var der litt og snakket med han og forklarte, og snakket med de ansatte i barnehagen, og så sa jeg hadet og gikk, selv om det gjorde vondt i mammahjertet når han ble lei seg ... Det gikk heldigvis over da han fant en leke han likte. :) Han blir iallfall veldig glad når han blir hentet, så det er jo koselig. Merker at han er mer klengete på mannen og meg for tida, han blir ofte kranglete med engang han ser de ansatte i barnehagen, hvis mormor snakker til han osv ... Merkelig. :vetikke:

Har ingen store planer i dag, skal en tur ut og kjøpe noen småting. Har ikke hatt kjøkkenvekt på veldig lenge, og siden jeg ikke baker så alt for ofte er det jo ikke noe problem, men er greit å ha. En håndstøvsuger til kjøkkenet er også greit å ha, med en 2 åring i hus blir det veldig fort smuler på kjøkkenet! Ellers har jeg planer om å male en gammel, stygg kommode som står på soverommet. Det er bare det at jeg ikke greier å bestemme meg for farge. Vi har lyseblått, mørkeblått og hvitt. Lyseblått og blått tror jeg ikke står til gardinene, og hvitt er litt ... kjedelig? Egentlig vil jeg ikke bruke masse penger på ny maling heller, så det beste er jo å bruke noe vi har ... Eller vi kan kjøpe en ny kommode, om vi finner en billig en? :vetikke:

Jeg har ikke vært så aller verst usunn i helga. Det ble selvsagt litt Cola på lørdag, men ikke noe særlig annet godteri. På søndag var vi jo i en familiepark, så da ble det is og Cola ... Gikk på vekta i forrige uke engang, den viste mer enn jeg likte ... Nå kan det være pga mensen, men jeg tror ikke det er mye som skyldes det, vi får se neste gang jeg veier ...

Mandag er den store stressdagen på jobben til mannen, så da blir det overtid og masse stress siden avisen skal komme ut i morgen. Kjedelig for S og meg å ikke se mannen hele dagen, men siden det bare er én dag i uken så går det bra. Tenkte lage pannekaker i dag, enkelt og greit, og S elsker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen hatt fri, og vi har vært i byen. Ble ikke noe annet enn et par sko til meg, og masse elektrisk til leiligheten til mamma. Det elektriske hos mamma skulle jo være fikset da vi flyttet inn, men vi merket at ting var i dårlig stand og da vi fikk elektriker til å se på det var det feil og mangler for 20 000,- Han som bodde her før har tydeligvis ikke fått det ordentlig fikset heller, for det var mange rare løsninger ... :overrasket: Men nå har vi iallfall fått kjøpt inn det vi trenger, så skal svigerfar fikse det han kan fikse, så skal elektriker ta resten. :) Uansett, det jeg skulle si var at vi koste oss i byen, var på kafé og gikk i butikker. :sol:

Vi fikk en ubehagelig overraskelse da vi skulle flytte bokhylla fra verkstedet i kjelleren i dag. Bak der var det nemlig masse, masse maur. :overrasket: :dåne: Mannen har nå støvsugd opp en hel haug, men det er maur der enda. :forvirret: Får få tak i maurmiddel i morgen. Skjønner bare ikke hvordan de kom seg dit, men har en anelse om at de ble med på flyttelasset fra den forrige leiligheten vår ... :( Nå ser det faktisk ut til at vi må få tak i et skadedyrfirma, det kryr av maur enda ... :sjokkert:

Vi har fått katt! :hoppe: En nydelig, liten gutt som er beige/orangestripete med én litt grå pote. :hjerte: Han blir nok hetende Hr.Miss. ;) S er nemlig så opptatt av Miss (Postman Pats katt) og alle katter heter i følge han Miss. ;) Gleder meg til å se reaksjonen hans i morgen tidlig!

S var så søt i dag da vi hentet han på barnehagen. Han kom løpende mot oss, og hadde med en konvolutt "Til mamma fra S". Der lå en tegning "S har tegnet hjerte til mamma". :rødme: Han hadde tegnet og sagt "S tegne hjerte mamma" til de på barnehagen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at S tegnet hjerte til deg :rødme:

Tror det med vanskelige leveringer går over etter hvert. Virker som de må gjennom en del faser nå for tida, disse småguttene.

Vekt ja... Glad vi ikke har vekt hjemme lenger, jeg :fnise: Merker jeg tenker mye mindre på det da, men jeg merker jo på klærne om jeg forandrer meg mye. Før hadde jeg vekt som viste andel vann, muskler, fett osv. - ikke lystig informasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at S tegnet hjerte til deg :rødme:

Tror det med vanskelige leveringer går over etter hvert. Virker som de må gjennom en del faser nå for tida, disse småguttene.

Vekt ja... Glad vi ikke har vekt hjemme lenger, jeg :fnise: Merker jeg tenker mye mindre på det da, men jeg merker jo på klærne om jeg forandrer meg mye. Før hadde jeg vekt som viste andel vann, muskler, fett osv. - ikke lystig informasjon :ler:

Ja-a, ble rimelig rørt da ... :rødme:

Den trøblete leveringen har vart lenge nå, i nesten to måneder ... I dag gikk det ganske greit da en av de ansatte avledet han med lego- han løp så fort han kunne og brydde seg ikke om at jeg gikk. :fnise:

Jeg stoler ikke helt på at jeg kjenner det på klærne, jeg må ha det "skriftlig" for å være sikker, om du skjønner ... Og noen dager føler jeg meg oppblåst og andre dager igjen ikke. Skjønner ikke hvordan vekta kan vite hva som er vann, muskler, fett osv, men det høres litt slitsomt ut. ;) Selv om det sikkert er interessant. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pøsregner det ute, S er lagt og Hr.Miss (katten) ligger på fanget til mannen og koser seg. Jeg sitter i sofaen med dyna mi og ser på tv, sitter her og ser ut på regnet- herlig! :) I dag har jeg vært husli og vasket kjøleskapet og tørket støv i hele huset. Deilig å få gjort litt når jeg er hjemme om dagene, men håper jeg får jobbet endel igjen fra neste uke, blir spennende å se.

Vi hadde skadedyrbekjemper på besøk i dag pga alle maurene i kjelleren. Sannsynligvis er det ikke pga råte de har kommet, men pga det er isopor eller isoporlignende materialer i gulvet på badet. :vetikke: Dette stod det ikke noe om i prospektet på huset, så da ser det ut til at vi har en god sak, siden mannen ringte og snakket med selgeren som innrømte at de hadde problemer med maur da de bodde her. Siden han visste om problemet men ikke opplyste om det ved salget så går det på forsikring, men ikke eierskifteforsikringen for der må det være en viss prosent av kjøpesummen for å ha betydning. Nå gjenstår det bare å se om han går med på å betale, eller om vi må gjennom en rettssak ...

S har vært veldig blid og fornøyd for det meste i dag, i motsetning til i går ... Han har bestemte meninger, og skal gjøre ting på sin måte, blir gjerne sur om han får hjelp og vil klare selv. Pertentlig er han også, han flyttet på kolben på kaffekanna slik at håndtaket pekte utover, og neglebørsten på badet måtte stå pent på vasken. ;) Det har han arvet av pappaen sin, ja! :ler: Det var veldig populært med katt! Men han bærer mye på den, heldigvis er det en tålmodig katt. Dessverre har han sparket etter han litt, og klappet litt for voldsomt. Vanskelig å forklare en toåring at det gjør vondt for katten. Dere som har dyr, hvordan gjør dere det?

Det er så koselig å ha katt, og han er veldig tillitsfull, kosete og leken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kjekt med vekt, bare man ikke blir for opphengt i det. Det ble jeg, så det var like greit at den sluttet å virke.

Sånne vekter som viser andel kroppsfett, muskler osv. sender noen elektriske impulser eller noe gjennom kroppen. Man må være barfot for å måle.

Håper virkelig det ordner seg mellom dere og husselgeren. Kjedelig om dere skal bli plaget med en konflikt.

S har ordenssans, så bra :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med katt!

Nå har jo D vokst opp med dyr, så det er kanskje enklere for ham siden reglene "alltid" har vært der. Men vi har forklart at det bare er lov til å stryke pus/hunden, og så vist på armen/kinnet til D hvordan, før vi også har kost på dyret sammen med ham og rost ham når han gjør "riktig". Sagt at dyret får vondt (au) og blir lei seg hvis man slår eller er hardhendt, og at da blir de redde for ham og kanskje ikke vil leke med ham mer.

I tillegg har vi alltid hatt et fristed for dyret. Hvis hunden ligger i kurven sin, så sier vi at den sover og da er det ikke lov til å forstyrre den - da vil den ikke ha kos akkurat da. Samme med pus når vi er hos mamma, den har sine fristeder.

Det har i alle fall funket fint her, ikke hatt noe problemer mellom dyra og ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med mye krangling. Det har sikkert med frustrajon over jobbsituasjon å gjøre, får håpe det ordner seg etterhvert...

Gratulerer med katt. Koselig med husdyr :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt med vekt, bare man ikke blir for opphengt i det. Det ble jeg, så det var like greit at den sluttet å virke.

Sånne vekter som viser andel kroppsfett, muskler osv. sender noen elektriske impulser eller noe gjennom kroppen. Man må være barfot for å måle.

Håper virkelig det ordner seg mellom dere og husselgeren. Kjedelig om dere skal bli plaget med en konflikt.

S har ordenssans, så bra :tommelopp:

Ja, det er veldig lett å bli for opphengt i hva vekta viser ... Slik sett er det nok helt klart like greit at jeg ikke har en som viser alt mulig rart, jeg ville nok hengt meg helt opp i det og overanalysert verre. ;)

Mannen har sendt mail til tidligere eier, men ikke fått noe svar. Kan tenke meg han er rimelig sur for å få den mailen om at han skal betale oss 15 000,- pluss moms! :sjenert: Men burde jo være bedre for han å ordne opp nå, med engang, enn å gå gjennom en rettssak som koster både tid og masse penger? :vetikke:

S har definitvt ordenssans, ja! I tillegg er han pertentlig, liker ikke bli skitten/klissete på hendene. :fnise:

Gratulerer med katt!

Nå har jo D vokst opp med dyr, så det er kanskje enklere for ham siden reglene "alltid" har vært der. Men vi har forklart at det bare er lov til å stryke pus/hunden, og så vist på armen/kinnet til D hvordan, før vi også har kost på dyret sammen med ham og rost ham når han gjør "riktig". Sagt at dyret får vondt (au) og blir lei seg hvis man slår eller er hardhendt, og at da blir de redde for ham og kanskje ikke vil leke med ham mer.

I tillegg har vi alltid hatt et fristed for dyret. Hvis hunden ligger i kurven sin, så sier vi at den sover og da er det ikke lov til å forstyrre den - da vil den ikke ha kos akkurat da. Samme med pus når vi er hos mamma, den har sine fristeder.

Det har i alle fall funket fint her, ikke hatt noe problemer mellom dyra og ham :)

Takk, takk! Det er så koselig med dyr! :hjerte:

Vi gjør det på samme måte som dere, prøver å forklare at katten får vondt om han er for voldsom, og roser når han klapper og er forsiktig, men det hjelper ikke alltid ... Katten vår har ikke et favorittsted å ligge som i en kurv eller lignende, så det er vanskelig å innføre et fristed ... Men kan kanskje forklare at når han ligger og sover skal han ikke forstyrres? Han er veldig glad i å bære på katten, kommer med han til meg, katten stikker og så løper han og henter han igjen. :roll: Takk og pris for at katta er tålmodig! ;)

Kjedelig med mye krangling. Det har sikkert med frustrajon over jobbsituasjon å gjøre, får håpe det ordner seg etterhvert...

Gratulerer med katt. Koselig med husdyr :klem:

Ja, det er nok derfor vi irriterer vettet av hverandre litt for mange ganger ... :sjenert:

Takk,takk. :biggrin: Veldig koselig med dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...