Gå til innhold

Livredd for Frp!


Gjest Lunis

Anbefalte innlegg

Gjest Lunis

Jeg så en video av en kar fra Rød Valgallianse's ungdomsparti hvor det var en fyr som fikk spørsmålet "Hvorfor er RV bra for de rike?" for nte gang. Da kjørte han på med en laaang, kjedelig tale som ikke virket særlig inspirerende.

Så lot kameramannen som om han skrudde av kamera, men egentlig lot han det fortsette å gå. "Off the record" begynte så denne mannen å klage over hvor dumme folk er som stille han det idiotiske spm igjen og igjen når de veit at Rv's politikk IKKE er lønnsom for de rike i det hele tatt, men derimot motsatt. Også kom en lang regle om hvordan RV's politikk hadde virkelig voldtatt de rikes økonomi og "ja du har vel skrudd av kamera? For hvis ikke hadde jeg fått fyken imorgen den dag". Det var ganske morsomt.

Tror FrP er løgn fra ende til annen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene, jeg gruer meg også. Det økonomiske er jeg ikke så bekymret for, det skal vi alltid klare å rydde opp i. Det jeg er mest redd for er langtidsvirkningene innenfor klima, natur og forhold til muslimer og innvandrere fra andre kulturer. Jeg er redd FrP på de områdene kan ødelegge svært mye som vil ta veldig lang tid å rydde opp i med store konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg ikke bestemt meg for om jeg allikevel skal velge venstre, eller kanskje det liberale folkepartiet.

DLF er jo mange ganger værre enn Frp, bort med hele velferdsstaten og fjerning av demokratiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være litt mer spesifikk i forhold til de reformene som du frykter? Gjerne bruk henvisninger.

Dette virker i utgangspunktet å være kun et hateinnlegg basert på en dårlig dag, eller noe lignende. Direkte useriøst, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller det å støtte Frp som er useriøst. På disse foraene ser man jo at de som digger Frp egentlig ikke har noen seriøse argumenter for det. Bare masse følelsesmessig piss og urealistisk tullball. Veldig ofte så tror Frpere at AP har forårsaker problemer og utfordringer som absolutt alle andre rike land også sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLF er jo mange ganger værre enn Frp, bort med hele velferdsstaten og fjerning av demokratiet.

DLF har aldri snakket om å fjerne demokratiet. Derimot har de tatt til orde for å gradvis trappe ned den offentlige velferdsstaten.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLF har aldri snakket om å fjerne demokratiet. Derimot har de tatt til orde for å gradvis trappe ned den offentlige velferdsstaten.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Hvorfor skal den offentlige velferdsstaten fjernes da? Hvorfor er det fornuftig?

De er for å fjerne demokratiet. Hvis du ser på andre forum, så kan du se at DLF medlemmer helt åpent taler for å fjerne demokratiet. Årsaken er at DLF mener at all tvang inkludert skatt er rettighetskrenkende. Når man har demokrati, er sjansen stor for at folket velger partier som ønsker en rettighetskrenkende politikk. Ifølge DLF er jo alle skatter og reguleringer rettighetskrenkende, noe som i praksis betyr at all politikk utenom DLF politikk er ulovlig å gjennomføre, og da har man ikke lenger noe demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uføretrygdet
Ja, uføretrygdede kan nok ta imot Frp med åpne armer. :ironi:

Men det er dette som er realiteten min.

Mye mindre å klare meg med nå enn under borgelig styre.

Forklar det dere som er for et sosialistisk styre..?

I min verden er det slik: rødt styre gir med den ene handa og tar dobbelt igjen med andre handa.

Kommer Frp i regjeringsposisjon så blir det uansett sammen med andre borgelige partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_søs_*
Jeg så en video av en kar fra Rød Valgallianse's ungdomsparti hvor det var en fyr som fikk spørsmålet "Hvorfor er RV bra for de rike?" for nte gang. Da kjørte han på med en laaang, kjedelig tale som ikke virket særlig inspirerende.

Så lot kameramannen som om han skrudde av kamera, men egentlig lot han det fortsette å gå. "Off the record" begynte så denne mannen å klage over hvor dumme folk er som stille han det idiotiske spm igjen og igjen når de veit at Rv's politikk IKKE er lønnsom for de rike i det hele tatt, men derimot motsatt. Også kom en lang regle om hvordan RV's politikk hadde virkelig voldtatt de rikes økonomi og "ja du har vel skrudd av kamera? For hvis ikke hadde jeg fått fyken imorgen den dag". Det var ganske morsomt.

Tror FrP er løgn fra ende til annen jeg.

men da vet du sikkert at ALLE partier lyver, i mer eller mindre grad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men det er dette som er realiteten min.

Mye mindre å klare meg med nå enn under borgelig styre.

Forklar det dere som er for et sosialistisk styre..?

I min verden er det slik: rødt styre gir med den ene handa og tar dobbelt igjen med andre handa.

Kommer Frp i regjeringsposisjon så blir det uansett sammen med andre borgelige partier.

Du er nok ikke den eneste som har gjort den observasjonen. Jeg kan ikke forklare det på annen måte enn at de røde ønsker at mye skal være statlig kontrollert, det er ikke slik at de i utgangspunktet ønsker å gi penger til uføretrygdede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeeWee=WeeBitTooMuchPee
DLF er jo mange ganger værre enn Frp, bort med hele velferdsstaten og fjerning av demokratiet.

Javel, da kommer jeg til å la være å stemme dlf. Du har overbevist meg med dine argumenter. Det var nok bare det at jeg hadde misforstått hva rettferdighet EGENTLIG var, bra at du har fått opp øynene mine.

Du kommer til å frelse verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal den offentlige velferdsstaten fjernes da? Hvorfor er det fornuftig?

De er for å fjerne demokratiet. Hvis du ser på andre forum, så kan du se at DLF medlemmer helt åpent taler for å fjerne demokratiet. Årsaken er at DLF mener at all tvang inkludert skatt er rettighetskrenkende. Når man har demokrati, er sjansen stor for at folket velger partier som ønsker en rettighetskrenkende politikk. Ifølge DLF er jo alle skatter og reguleringer rettighetskrenkende, noe som i praksis betyr at all politikk utenom DLF politikk er ulovlig å gjennomføre, og da har man ikke lenger noe demokrati.

Du har misforstått så til de grader.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er dette som er realiteten min.

Mye mindre å klare meg med nå enn under borgelig styre.

Forklar det dere som er for et sosialistisk styre..?

I min verden er det slik: rødt styre gir med den ene handa og tar dobbelt igjen med andre handa.

Kommer Frp i regjeringsposisjon så blir det uansett sammen med andre borgelige partier.

Jeg stemmer rødt, enten SV eller RV (SV når det er stortingsvalg fordi de har en reell sjanse til å komme i regjering, selvom de dessverre gjorde en litt dårlig figur denne gangen). Det jeg får igjen for å holde med den røde siden, er følgende:

- Jeg får astmamedisiner for 2000 kroner hver tredje måned, og må bare betale 510 kroner (opp til 1740 kroner som jeg nå har nådd- nå har jeg frikort og får medisinene gratis).

- Jeg får 40 % av studielånet mitt som stipend

- Jeg får også refundert 90 % av et annet legemiddel jeg har behov for når jeg selv har betalt noe over 2000 kr i egenandel, og da dette koster meg over tusen kroner for 40 dagers forbruk er det en god deal.

- Jeg får jobb. Jeg er arkeolog.

Når det gjelder FrP i regjering, sa min far, SV'eren: La dem bare sitte - de kommer til å få mistillitsforslag med en gang de prøver seg på noe. Slik får i alle fall velgerne se at de ikke kommer til å redde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Slange
Hvorfor skal den offentlige velferdsstaten fjernes da? Hvorfor er det fornuftig?

Fordi privat sektor da vil ta en større del av verdiskapningen. Privat sektor skaper verdier bedre enn offentlig sektor.

Fordi det offentlige er utrivelig å ha med å gjøre.

Fordi jeg ikke liker å bruke halvparten av tiden min til å jobbe for andre.

Fordi det er omfordeling og snylting, som kommer særinteresser til gode.

osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Earl Sugemerke
Jeg stemmer rødt, enten SV eller RV (SV når det er stortingsvalg fordi de har en reell sjanse til å komme i regjering, selvom de dessverre gjorde en litt dårlig figur denne gangen). Det jeg får igjen for å holde med den røde siden, er følgende:

- Jeg får astmamedisiner for 2000 kroner hver tredje måned, og må bare betale 510 kroner (opp til 1740 kroner som jeg nå har nådd- nå har jeg frikort og får medisinene gratis).

- Jeg får 40 % av studielånet mitt som stipend

- Jeg får også refundert 90 % av et annet legemiddel jeg har behov for når jeg selv har betalt noe over 2000 kr i egenandel, og da dette koster meg over tusen kroner for 40 dagers forbruk er det en god deal.

- Jeg får jobb. Jeg er arkeolog.

Når det gjelder FrP i regjering, sa min far, SV'eren: La dem bare sitte - de kommer til å få mistillitsforslag med en gang de prøver seg på noe. Slik får i alle fall velgerne se at de ikke kommer til å redde verden.

Jeg blir glad av å lese slike innlegg. Du stemmer SV, men du har i hvert fall asthma. Karma. What more is there to say?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da kommer jeg til å la være å stemme dlf. Du har overbevist meg med dine argumenter. Det var nok bare det at jeg hadde misforstått hva rettferdighet EGENTLIG var, bra at du har fått opp øynene mine.

Du kommer til å frelse verden.

Dette var et rimelig dårlig forsøk på ironi, men argumentene mangler jo fortsatt. DLF sitt syn på rettferdighet bygger jo direkte på naturgitte rettigheter. Så lenge man ikke har klart å vise at naturgitte rettigheter faktisk eksisterer, så er ikke DLF sitt syn på rettferdighet annet enn en tom påstand. Noe den strengt tatt også er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et rimelig dårlig forsøk på ironi, men argumentene mangler jo fortsatt. DLF sitt syn på rettferdighet bygger jo direkte på naturgitte rettigheter. Så lenge man ikke har klart å vise at naturgitte rettigheter faktisk eksisterer, så er ikke DLF sitt syn på rettferdighet annet enn en tom påstand. Noe den strengt tatt også er.

I følge DLF har alle mennesker rett til følgende: Liv, frihet og eiendom.

Videre mener DLF at en har rett til å foreta de handlinger en selv anser som nødvendig for å opprettholde de nevnte rettigheter. Det eneste en må ta hensyn til er at andres reelle rettigheter ikke blir krenket.

Derimot har en ingen rett til å bli forsørget av andre. (Det omfatter selvsagt ikke barn, de har rett til å bli forsørget av sine foreldre, eller andre foresatte).

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uføretrygdet
Jeg stemmer rødt, enten SV eller RV (SV når det er stortingsvalg fordi de har en reell sjanse til å komme i regjering, selvom de dessverre gjorde en litt dårlig figur denne gangen). Det jeg får igjen for å holde med den røde siden, er følgende:

- Jeg får astmamedisiner for 2000 kroner hver tredje måned, og må bare betale 510 kroner (opp til 1740 kroner som jeg nå har nådd- nå har jeg frikort og får medisinene gratis).

- Jeg får 40 % av studielånet mitt som stipend

- Jeg får også refundert 90 % av et annet legemiddel jeg har behov for når jeg selv har betalt noe over 2000 kr i egenandel, og da dette koster meg over tusen kroner for 40 dagers forbruk er det en god deal.

- Jeg får jobb. Jeg er arkeolog.

Når det gjelder FrP i regjering, sa min far, SV'eren: La dem bare sitte - de kommer til å få mistillitsforslag med en gang de prøver seg på noe. Slik får i alle fall velgerne se at de ikke kommer til å redde verden.

Da er du sikkert ung og bor hjemme hos mor og far.

Mener du dette ikke ville vært realitet med et borgelig styre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...