Gå til innhold

Okseløp?


Melonas

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ingunn_*
Nei, det er ikke sant i det hele tatt! Lidelse kan unngås selvom man skal dø!

Det er groteskt det som skjer av tyrefektning og okseløp! De lider ekstremt mye og unødvendig en sakte, redselsfull og pinfull død!

Sa Ingunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frida Thomasine

Tyrefekting er BLODSPORT og helt uforsvarlig!

Har du virkelig lyst til å se tyrefekting der det jubles over at en okse blir stukket og seigpinet til døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg ikke synd på dem som blir løpt ned av oksen. Det er frivillig å være med, og så lenge folk støtter slikt får de leve med at noen blir skadet.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Jeg synes det er avskyelig, og har heller ikke særlig sympati for dem som blir skadet.

Signerer disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er dyreplageri!! Helt groteskt og horribelt at noen har så liten respekt for dyr! :gråte: :frustrert:

Det skulle vært ulovlig å drive på sånn!! At folk orker å være tilskuere er for meg en gåte!

De som blir skadet kan skylde seg selv!

Endret av mystery_forest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Begynner å bli lei dyrevenner som åpenbart bryr seg mer om okser mens de gomler i seg alt mulig rødt kjøtt, enn mennesker. FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man er passe pervers dersom tyrefekting er noe man blir fascinert av.

Det er ren tortur og ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei dyrevenner som åpenbart bryr seg mer om okser mens de gomler i seg alt mulig rødt kjøtt, enn mennesker. FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

Du har et poeng i at det er en viss form for dobbeltmoral ute og går her. Men jeg er dypt uenig i din holdning om at det er "bare dyr". Det er et paradoks at vi mener vi er siviliserte og står over dyr bl.a. fordi vi har moral, etikk osv, mens vår holdning mot dyr ofte er preget av et svært primitivt syn om at vi er sterkere enn dem og at de bare er mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

"Bare dyr"!! Hva er du for noe hvis ikke du også er et dyr, en primat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*
Begynner å bli lei dyrevenner som åpenbart bryr seg mer om okser mens de gomler i seg alt mulig rødt kjøtt, enn mennesker. FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

Ikke alle gomler i seg kjøtt først og fremst!

Jeg spiser kjøtt men liker meeeeeget dårlig at dyr blir tatt av dage på en pinfull måte!

Hva mener du med at det BARE er dyr?

Dyr er levende vesen og føler smerte og de har følelser de også, om dem skal bli tatt av dage så skal dette gjøres på en human måte - ikke pines til døde!

Det er dyreplageri og intet annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Begynner å bli lei dyrevenner som åpenbart bryr seg mer om okser mens de gomler i seg alt mulig rødt kjøtt, enn mennesker. FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

Du er et menneskedyr og mat for villdyr!Ville du likt å blitt pint sakte til døde av et rovdyr eller drept på en human måte før du ble mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Begynner å bli lei dyrevenner som åpenbart bryr seg mer om okser mens de gomler i seg alt mulig rødt kjøtt, enn mennesker. FUCK OFF. Det er bare dyr. Vi er over dem, de er status quo kun mat for oss.

Dyr er liv det også! Selvom det kun er mat i dine øyne så er det levende vesner med følelser!Skam deg :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy

Jeg tar stor avstand fra både okseløp og tyrefekting!

Liker det overhode ikke-groteskt og meget UNØDVENDIG!

Er det underholdende altså å se flotte og redde dyr løpe etter mennesker, eller se dyr bli pint til døde? For meg er dette bare trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det råder mye uvintenhet når det gjelder tyrefekting her inne.

Oksene som brukes til denne idretten lever et fantastisk liv frem til sitt møte i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two wrongs doesn't make one right, Mann 42. Tyrefekting og okseløp blir ikke bedre av å henvise til andre dyr som lider på en litt annen måte. Det viser kun i hvor stor utstrekning dyr lider pga av oss.

Ja, jeg tror at jeg sa det, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Det råder mye uvintenhet når det gjelder tyrefekting her inne.

Oksene som brukes til denne idretten lever et fantastisk liv frem til sitt møte i ringen.

Mulig det du, men oksen har også krav på en verdig død! Hvorfor har ikke oksen det? Hva har den gjort for noe galt så den skal bli pint til døde i ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det du, men oksen har også krav på en verdig død! Hvorfor har ikke oksen det? Hva har den gjort for noe galt så den skal bli pint til døde i ringen?

Og hva er en verdig oksedød ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ingunn_*
Og hva er en verdig oksedød ?

Å leke med livet til et dyr er ingen verdig oksedød!

Å slakte dem på en human måte er greit!

Å la dem dø på en åker av alderdom er også verdigere enn pining med spyd på en arena!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...