Gå til innhold

Hvor er du kjære?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni
I den virkelige verden finnes det faktisk mennesker som faktisk har noe imot at kjæresten bruker flere tusen kroner og en uke eller to av ferien sin på å dra på kompistur (med single kompiser som kanskje har litt andre interesser enn de i forhold) når det er tid og penger man kunne tilbringt med kjæresten sin istedenfor.

Ser det økonomiske perspektivet ja - og er enig i det. Hvis alternativet hadde vært å dra på ferie med kompiser i stedet for meg, hadde jeg nok blitt litt muggen, hvis vi ikke hadde penger til å dra på to turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pupsilure

Jeg skjønner deg godt jeg, TS! Hadde sikkert også blitt redd hvis min kjære ikke hadde gitt lyd fra seg når han pleier. Har ingenting med "meldeplikt" å gjøre, men hva man er vant til. Og jeg tror han liker å sende deg meldinger hver tredje time, for ellers hadde han ikke gjort det. Slik er min også.

Han har sikkert kjempedårlig samvittighet for at han ikke har fått kontaktet deg. Det er sikkert et eller annet som har kommet i veien. Kanskje kameraten har mistet sin telefon, eller de har vært på en utflukt uten internett eller ........ Ja, det er mye som kan ha skjedd, men mest sannsynlig tenker han på deg, og det har ikke skjedd noe fælt.

Skjønner veldig godt at du er urolig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ideelt sett skulle man gjerne sagt "gjør det du vil, vi skal være våre egne personligheter, vil du reise bort, røyke eller whatever, værsågod" til kjæresten sin, men det er ikke slik det fungerer når det er to liv som skal vikles sammen. Man må ta hensyn til hva den andre personen har av ønsker.

Vi har det sånn at vi har utviklet én felles personlighet, gjør alt sammen, han nekter meg å spise kjøtt, jeg tvinger ham til å drikke Hansa, begge røyker mot vår vilje innendørs og drar alltid på campingferie sammen selv om han egentlig kunne tenkt seg rafting og jeg ridetur. Vi har det kjeeeempefint :ler: Det er ikke alltid man kan akseptere enkelte sider hos den andre, men man kan ikke forlange at noen skal forandre seg heller - enten finner man seg noen med mer kompatibel livsstil og personlighet, eller så klarer man å akseptere noen uvaner hos den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid man kan akseptere enkelte sider hos den andre, men man kan ikke forlange at noen skal forandre seg heller - enten finner man seg noen med mer kompatibel livsstil og personlighet, eller så klarer man å akseptere noen uvaner hos den andre...

Selvfølgelig. Dersom man ikke orker snorking, slutter man å deite en fyr som snorker. Jeg er helt enig der. Klarer man ikke røyk skal man kanskje ikke bli sammen med en storrøyker. Personlige ting og uvaner må man være klar over, å prøve å forandre noen er ikke bra. Men jeg tror mange ser seg blinde siden de er så forelska, "det gjør ikke så mye". Dette går jo på personlige ting, og det var kanskje litt feil av meg å trekke inn sånne ting.

Det jeg mente f.eks. med røyking, er at om man har røyket før, så sluttet, og så er i en stressende periode og begynner igjen, er det ikke bare "fritt fram" siden "røyker" aldri var en del av avtalen da man ble sammen. Da kan faktisk den ikkerøykende parten "nekte" den andre å begynne å røyke igjen, er du ikke enig?

Å dra på kompisferie er kanskje ikke så mye en personlig egenskap, og det er kanskje ting som er vanskelig å "se" og å snakke om fra starten av. Man har kanskje spurt ut hverandre og følt seg fram på mange ting, men å spørre "ville du dratt på ferie uten meg?" er kanskje ikke en ting som man finner på å spørre om? Og man tror kanskje heller ikke at det vil være så nøye - når man har vært singel en stund, verdsetter man sin egen frihet, og man er også redd for å miste den. MEN så blir man glad i den andre personen, blir nervøs når den skal bort fordi man ikke vil miste personen osv. Man kan ikke noe for at man blir glad i noen.

Det er jo det som er en av fordelene med å ha kjæreste - at noen der hjemme bryr seg om deg, at man har noen å rapportere til hjemme. Det betyr kanskje ikke så mye når man er ung, men blir viktigere etter hvert. Det blir kanskje lettere å sende kjæresten av gårde på ferie om man blir ening om å holde kontakten, om det bare er på sms, hver dag. Samt at man sier fra om man slår av telefonen.

Det er ikke snakk om å eie noen og å bli "joined by the hip", men å ivareta den andres ønsker og å jobbe litt for fellesskapet. Og blir man "lei" av å ringe hjem hver dag, sier man det pent - jeg slår av telefonen i et par dager nå, men jeg tar ansvar, og sier fra når jeg har slått den på igjen.

Og - angående detta med ferie, jeg har lest at man skal være forsiktig med å inngå kompromiss hele tiden, fordi da får ingen det som man vil. Bestem ferie annenhver gang, bestem film annenhver gang osv. Så du har et poeng der ;)

Berømmes for å LA han dra på guttetur? Ærlig talt...

Vel, det drar vel ikke akkurat i negativ retning, eller hva?

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på dårlig forbindelse. Han har gjerne sendt masse meldinger som han tror har kommet frem, hvis han pleier å sende veldig ofte. Ut på kvelden kan det gjerne bli så gøy at man glemmer tiden, og dermed ikke sender meldinger. Og vips så er man hjemme på hotellet og sover søtt.

Vet du hvilket hotell han ligger på, så ring dem og spør etter han. De vet gjerne også om det har skjedd noe.

Ellers så håper jeg du har hørt fra han nå, at du bare ikke har fått tid til å svare i tråden :)

Ellers(2) må jeg legge til at når samboeren min er på tur, kan det gå mer enn en dag før jeg hører fra han. Gjerne en nattamelding og at turen gikk greitt. Det er jo så mye å gjøre, så jeg kan ikke forvente at han skal sitte på rommet og chatte og smse og ringe hele tiden med meg :) Han er ikke noe mindre glad i meg fordiom. Trøst deg med at han sikkert har det kjempekjekt og dermed ikke har så mye tid til å smse. Spesielt ikke når hans egen mobil ikke virker. Men håper uansett du har hørt fra han nå.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Takk for alle som tenker på meg:)

Har enda ikke hørt fra han, og er helt fra meg. Han bor ikke på hotell da han er på bobiltur.

Jeg har ikke sovet stort i natt, og ofte stått i vinduskarmen og tittet over til hans bydel, siden jeg har utsikt over hele byen fra mitt rom.(vi bor ikke sammen) Men der er han jo ikke..

Stadig titter jeg innom nettaviser og tekst tv, litt på jakt etter en atrikkel jeg aldri vil se.

Er sliten. Og er så bekymret og savner han grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert bare på sted uten dekning, dette ordner seg skal du se. Hvis ikke får du intensivere arbeidet med å få tak i nummeret til noen av kompisene hans. Alt er i orden skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:riste:

Det får du gjøre. Som flere her har nevnt så kan det være noe med mobilnettverket.

Kjære deg lillesky, når TS ikke har hørt noe fra sin kjære siden kl 15.30 og når vi skrev i går var kl ca 23.30 så er det faktisk åtte timer siden hun hørte noe fra han!!

Og til deg TS; jeg føler med deg! Og jeg veit desverre hvordan magen din har det nå. Si ifra med en gang du hører noe da! Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det går bra. :) Har vært i samme situasjon, og når jeg hører grunnen, tenker jeg "hvorfor kom jeg ikke på det??". Vi jenter har lett for å bekymre oss unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg lillesky, når TS ikke har hørt noe fra sin kjære siden kl 15.30 og når vi skrev i går var kl ca 23.30 så er det faktisk åtte timer siden hun hørte noe fra han!!
Og 8 timer er faktisk ikke lenge.

Jeg synes synd på fyren som har meldeplikt, skjønner godt at han har brutt denne.

Når jeg er på reise uten min samboer kan det gå et par dager før vi snakker sammen. Men vi har vært sammen i 11 år, så da blir det kanskje litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 8 timer er faktisk ikke lenge.

Jeg synes synd på fyren som har meldeplikt, skjønner godt at han har brutt denne.

Når jeg er på reise uten min samboer kan det gå et par dager før vi snakker sammen. Men vi har vært sammen i 11 år, så da blir det kanskje litt annerledes.

For det første...Hvor har hun sagt at han har meldeplikt? Dette er noe de begge er vant til, dvs. en rutine. Da det gikk mange timer før han hørte fra henne, så ble han kjempebekymret for henne. Hvorfor i all verden skulle ikke hun få lov til å være det samme? Hun kjenner han og hans vaner bedre enn deg, derfor ble hun bekymret, fordi at plutselig var det ikke slik som det pleier å være. Dette har hun også god grunn til, med tanke på at det nå nærmer seg 1,5 døgn siden hun hørte noe.

Noe mer du vil tilføye? Er hun fortsatt kontrollerende og masete?

Føler med deg TS! Har opplevd noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og 8 timer er faktisk ikke lenge.

Jeg synes synd på fyren som har meldeplikt, skjønner godt at han har brutt denne.

Når jeg er på reise uten min samboer kan det gå et par dager før vi snakker sammen. Men vi har vært sammen i 11 år, så da blir det kanskje litt annerledes.

Jeg skjønner at TS er redd jeg. De er vant til å ha kontakt flere ganger i løpet av en dag, og nå er det 1 og 1/2 døgn siden hun hørte fra han sist. Mest sannsynlig har de kjørt til et sted uten dekning med denne bobilen, derfor er det ingen som kan ta kontakt med henne. Likevel, jeg forstår følelsene hennes veldig godt. Hun føler seg alene med følelsene sine og redd for hva som kan ha skjedd med sin kjære, og det er ingen hun kan dele dette med fordi hun ikke kjenner vennene hans.

Jeg er sikker på at dersom de hadde hatt en avtale om at de bare skulle ringes ca hver 3. dag hadde hun ikke vært bekymret i det hele tatt, men når det plutselig blir helt stille, ja da skjønner jeg at hun er bekymret og redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilføyer så mye jeg bare vil.

Og jeg har ikke sagt at jeg reagerer på 1,5 døgn. Jeg reagerte på 8 timer.

Jeg og flere i tråden kaller det å måtte ha kontakt minst hver 3 time er meldeplikt, selv om hun sier selv at de ikke har det.

Jeg mener ikke at hun får lov til å være redd.

Men hun ber om råd for å være mindre nervøs, og jeg synes mange av dere gjør henne mer nervøs ved å si at det er uvanlig å ikke høre fra kjæresten på 2-3 timer.

Mobilen hans er død, og det er helt sikkert en natrlig forklaring på at han ikke har ringt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar at du snart høyrer frå kjæresten din! :klemmer: Skjønnar godt at du er bekymra, sjølv om det mest sannsynleg er ei naturleg forklaring på at du ikkje har høyrt frå han enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tilføyer så mye jeg bare vil.

Og jeg har ikke sagt at jeg reagerer på 1,5 døgn. Jeg reagerte på 8 timer.

Jeg og flere i tråden kaller det å måtte ha kontakt minst hver 3 time er meldeplikt, selv om hun sier selv at de ikke har det.

Jeg mener ikke at hun får lov til å være redd.

Men hun ber om råd for å være mindre nervøs, og jeg synes mange av dere gjør henne mer nervøs ved å si at det er uvanlig å ikke høre fra kjæresten på 2-3 timer.

Mobilen hans er død, og det er helt sikkert en natrlig forklaring på at han ikke har ringt enda.

Jeg hører stort sett ikke fra samboeren når jeg reiser bort uten at jeg selv tar kontakt. Men jeg har også vært i situasjoner hvor det har vært naturlig å gi livstegn fra seg hyppig, eller at det bare har blitt slik. Så når det er vanlig for de å ha kontakt med noen få timers mellomrom hadde nok jeg også blitt nervøs når noe så tydelig avvek fra normalen.

TS: De er flere personer. At noe har skjedd om har gjort alle totalt ute avstand til å ta kontakt med omverdnen, og at de ikke har blitt funnet er totalt usannsynlig. Så med mindre det har vært en større naturkatastrofe i området (og da hadde "norske turister savnet i ........" ljomet i nyhetene jevnt og trutt) er det mest sannsynlig en eller annen idiotisk grunn til at du ikke har hørt fra han. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...