Gå til innhold

Røya skal gifte sæ :P


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fjernet neglene og det var no forbaska griseri :kjefte: Først pakket hun inn fingertuppene mine i bomull dyppet i ren aceton og pakket folie rundt. Sånn satt jeg en god halvtime. Da hun tok det av, hadde acrylen svulmet opp til en grøtaktig, klissen masse som lignet lutefisk. Prøvde så å rense med bomullen som man gjør med negllakk, men det var skikkelig sticky. Så satt jeg med fingrene i en skål med aceton en god stund, og etter mye skraping og vasking er neglene mine rene. Skikkelig pes var det. :dåne:

Men selve neglene mine er ikke mer skadet enn om jeg hadde brukt vanlig neglelakk. Det er verre med huden rundt, som ble helt hvit av acetonen. Og dette gjør folk rutinemessig!!! Jeg fatter det ikke. Smurte meg inn med ren mandelolje etterpå, så ble hendene mine fine igjen. Huden sugde til seg alt, tok et par minutter så var jeg ikke fettete i det hele tatt :ler:

Ja, da har jeg prøvd det og :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Lutefisknegler!

Har støpt på sånne et par ganger jeg også, da jeg skulle på russeball og slikt. Det var fint det, men passa ikke så bra til den jobben jeg hadde i matbutikk, de brakk og ble ganske sørgelige etterhvert ;) Dessuten var det ikke så lett å få på linsene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lutefisk negler.. Usj :spy:

Hvis man ikke fjerner neglene med en gang, men venter og fyller på og har de en god stund(måneder) vil din vanlige negl vokse ut under acryl neglen ;)

Det er nesten enklere å fjerne neglene ved kun og ha de dyppet i aceton en stund :)

I fare for å høres ut som en besservisser:

:opplyser: Om at jeg hadde arbeidsuke i 9kl på en frisør/voks/negle salong... Er derfor jeg "kan" litt om temaet ;)

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal sies, hun øvde seg. Og da ble ikke resultatet 100% og jeg følte meg ikke helt komfortabel. Når hun blir flinkere, tror jeg hun skal få lov til å legge fine negler på meg til bryllupet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i dag. Gymsal 2, idrettsbygningen, kl 9-13.

Herregud, katta mi begynner å bli gal :dåne:

:hoppe: Kjempemasse lykke til med eksamen!!! :hoppe:

:sjenert: Og hva skjer med katta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :) Jeg tror det gikk kjempebra. Det er bestått/ikke bestått, og jeg føler jeg har kontroll. Jeg kunne godt tenke meg bokstavkarakterer, så jeg er litt grinete pga det, men jeg kunne hatt verre ting å klage over :ler:

Jo, den marekatta har blitt så pysete, at det å være ute når det bare er et par kuldegrader ikke lenger er aktuelt, så det vil si at hun må få ut all energien INNE. På meg, på bikkja, på møblene! Det er en grunn til at jeg ikke har sånne kloreting inne, det er fordi hun bruker trærne, noe jeg er veldig fornøyd med. Men nå er hun jo ikke ute. All lekeenergien har hun jo brukt på nabokatta, de er så søte atte. Men den har jeg ikke sett på en stund... kanskje det er derfor det er så kjedelig å være ute...? :klø: Det fører hvertfall til at hunden må være lekekamerat, og.... tja.... vi er jo fornøyde med at han har lagt vekk unghundsprella sine, men nå ser det ut til at de vekkes til live. Av en katt. Begge er fornøyde, så vi får være glade for det. Det blir bare litt masete.

I natt var hun ute hele tiden, det ble bare sånn. Jeg dro på nattevakt, og det var ingen hjemme da jeg dro, og hun kom ikke da jeg ropte. Jeg hadde ikke tid til å vente på henne, så da jeg kom hjem i dag tidlig, spratt hun frem, strålende fornøyd. Og nå har hun sovet hele tiden frem til nå. Så det er stoooor forskjell.

Jeg får skaffe et klorebrett, og plassere henne på den hver gang hun angriper stolen eller benet mitt. Ja, AAAUUU. :kjefte:

Det er en grunn til at jeg har utekatt :snurt:

Hun er søt også da, og ekstremt kosete :Nikke: Bare hun holder klørne inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint på eksamen :hoppe: SKulle innom og ønske deg lykke til forleden, men nettet hengte seg :roll:

VI har utekatter også, men de er veldig unge og går på do inne fortsatt :sjenert: Og de er fæle til å klore på møblene inne, det ørste de gjør når de kommer inn er å kvesse klørne sine på et møbel :klaske: Men vi har kjøpt 2 ulike kloremøbler og prøver å flytte dem dit hver gang de bruker sofaen istedenfor...

Håper du har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det gikk fint på eksamen :hoppe: SKulle innom og ønske deg lykke til forleden, men nettet hengte seg :roll:

VI har utekatter også, men de er veldig unge og går på do inne fortsatt :sjenert: Og de er fæle til å klore på møblene inne, det ørste de gjør når de kommer inn er å kvesse klørne sine på et møbel :klaske: Men vi har kjøpt 2 ulike kloremøbler og prøver å flytte dem dit hver gang de bruker sofaen istedenfor...

Håper du har hatt en fin helg!

Er ikke det rart det der? Som om det er en form for markering i tillegg :klø:

Helgen har jo vært grei, har jobbet og sovet. Det tjener man jo penger på :Nikke:

Ha en fin mandag :klem:

Så bra du føler det gikk bra på eksamen! :hoppe:

Håper du har kost deg i helgen, selv med yre dyr! :ler:

Ja, jeg har sovet så godt, så det er min kjære som styra med de ;)

Grattis med overstått eksamen!! :hoppe: Har du flere, eller er det ferie nå?

Takk :hug:

Det var min eneste eksamen :hoppe: Har bare hatt ett emne dette semesteret, så det har vært særdeles behagelig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...