Gå til innhold

Røya skal gifte sæ :P


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Ja, det skal hun! :skratte:

Edit: Datoen ;)

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mye snakk de siste årene om giftermål, ble det endelig bestemt en dato. Vi har vært sammen i fem år, og har vel egentlig hele tiden vært klare på at det er oss to. :)

De siste tre årene har jeg bodd i Bergen, tatt en bachelorgrad i teatervitenskap, og når høsten kommer, er jeg tilbake på østlandet hos min kjære. Så er det å spare penger da. Vi har allerede holdt av lokale. På Losby Gods. Det er mye penger, men vi vil virkelig få det til. Det er så vakkert der. Bare sjekk lokalene!! Flere som kunne tenke seg dit?

Kjolen er til og med kjøpt. Min kjære kjøpte den til meg i fjor, på www.trashydiva.com. (Skal linke direkte til kjolen når jeg kommer hjem på min egen maskin. Bergen Kommune sine maskiner nekter å gå inn dit pga no sikkerhetsgreier... er på nattevakt) Den må sys om. Jeg er pæreformet, dvs at alt blir for stort på overkroppen, selv om det passer perfekt over hoftene.

Jeg tenker 40-tallsstil. Kjolen er litt 40-tallsdiva, og det digger jeg. En liten hatt hadde vært fint i steden for slør. En sånn hatt som ser ut som en del av en frisyre, og ikke noe som er oppå hodet. Skjønner hva jeg mener?

Det er det jeg har foreløpig. Kjole, lokaler og mann. Hehe... Ikke dumt ;) (Rekkefølgen var helt ubevisst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander meg! jeg blander meg! :danser: :danser: :danser:

Gratulerer så mye med kommende bryllup :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei til Chimamanda, dinedama, Glow, madam_mim og Miso!! :)

Koselig at dere stikker innom dagboken min :hoppe:

Ja, den kjolen jeg lovte ja... nå har det seg sånn at røya ikke klarte å stå opp innen rimelig tid i dag, hun måtte dusje, lage middag og fyke på nattevakt igjen. Så den kjolen skal jeg finne frem snart. ;)

Sånn apropos det; er det noen som har peiling på noen dyktige skreddere i Oslo/Akershus-området? Jeg må som sagt sy om kjolen så den passer en bredrompet pærekropp. Har alltid hatt problemer med å finne kjoler, det som passer på underkroppen, er for stort på overkroppen. Hvis det er en særdeles god skredder litt lengre unna, kan jeg sikkert strekke meg langt. Det må bli perfekt.

Fikk forresten mail fra hovmesteren på Losby Gods i dag, det var en kontrakt!! :gjeiper: Det var voldsomt så virkelig alt ble da... hehe... ;)

Puh... to timer... så hjem og sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit om ei veldig hyggelig syerske i Bergen, men det er litt seint for din del no ;) Kor flink ho er finn eg ut av om eit par dagar :-D

Losby gods ser heilt nydelig ut!! Men det koster vel deretter eller? :sjenert:

Kuvertprisen inkluderer så mye! Det kunne kanskje bli billigere med et lokale som vi pyntet selv og gjorde alt, med egen mat og drikke og alt det der... Eller kanskje ikke? Skal regne over mer før vi bestemmer oss helt, men jeg tror summen av alt kan bli ganske mye penger det og.... det er egentlig antall gjester som er vårt "problem"... vi vil ha så mange... vanskelig å bestemme hvem som "fortjener" å være med på middagen, eller bare kaffen..... grrr.... Familien kommer foran sånn normalt sett, men det er så mange venner som betyr minst like mye for meg... jaja, dette skal ikke være lett. :sjenert:

Gratulerer!

Losby gods er jo fantastisk da! ligner litt på lokalet vi hadde bryllupet vårt på :)

Hvor, og hva slags lokale hadde dere da? :) Koselig at du stakk innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjolen er her

Bare at min er kremfarget. Liker den enkle 40-tallstilen som sagt. Forestiller meg noen røde detaljer, som min fantasiskredder i Oslo/Akershus-området skal fikse, dessuten vil jeg ha røde sko :hoppe: Og de har jeg ;)

Kjolen er i silke, underskjørtet er litt blankere, slik at det skal være glatt nok til å ikke skli opp, og det utenpå er helt matt. Også så deilig å ha på!!

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, her var den jo!!

I kremhvit, altså MIN!!!! :hoppe:

Nydelig! :hoppe:

Og takk for link, blir nok litt shopping derfra etterhvert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Stilig kjole Miss!! Det blir sikkert veldig flott, røde detaljer høres ut som deg ja :-D Me skal begge ha kort kjole då!

Gjester ja... Me har ei foreløpig liste på 98 mennesker og det er fleire venner eg kunne tenke meg å ha med, men må liksom dra grensa ein plass :roll:

Kjolen din har jeg ikke sett... men det er fordi jeg ikke har rukket å se gjennom hele dagboken din enda. For det ligger der ikke sant? Bilder av kjolen? Vil du hinte til hvilken side den ligger på? :hoppe:

Nydelig! :hoppe:

Og takk for link, blir nok litt shopping derfra etterhvert.. ;)

Ja, ikke sant??? De sender raskt og vet du. MYE flott undertøy, som er meget aktuelt for bryllupnatten for min del hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant??? De sender raskt og vet du. MYE flott undertøy, som er meget aktuelt for bryllupnatten for min del hvertfall ;)

Det var nettopp det jeg tenkte paa :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, no fant eg noke i litt større størrelser, men du som kanskje er inne på det, kva størrelse må ein ha om ein har 80D eller 75E ?? :-D

Hmm.... et sånt skjema som "oversatte" størrelser har jeg funnet et sted... som jeg ikke husker. Skal finne det frem, kanskje i løpet av natten. Må stikke på jobb om to minutter. Jeg må jo uansett finne det ut, jeg har 75D. Det er ikke like lett å få tak i undertøy med liten overkropp og store pupper. Har aldri skjønt H&M-logikken, om at alt står proposjonalt til hverandre på en meget bestemt måte.... hmpf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn! Funderer på frisyrer og hattestil. Problemet med hatt er jo at det ikke alltid er like praktisk å ha på, og hva med frisyren når man skal ta den av??

Kan jo ta en liten pilleeskevariant, som er "integrert" i frisyren, så det skal jeg tenke litt på. Men hvor flott er det ikke med en bredbremmet førkrigsstil? Som man kan tippe over nesen når man er litt blyg.. :gjeiper:

En link til inspirasjon: http://www.fashion-era.com/hats-hair/hats_...y_1940_1945.htm

Flotte frisyrer til kjolen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så mye som kan skje i løpet av en natt... jeg fant en vintage brudehatt i Art Deco stil, som jeg tenkte ville passe fint til kjolen slik jeg vil ha den. Og passer den ikke, så koster det ikke så mye allikevel. (Jeg er så glad i svak dollarkurs, men hvem er ikke det i disse tider ;) ) I utganspunktet solgte ikke denne selgeren til internasjonale kunder, men som regel går det greit hvis man sender en mail og spør pent. Her er den altså. Litt spesiell, men den kan bli fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...