Gå til innhold

Røya skal gifte sæ :P


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gratulerer! (Litt treg ja :rodme:) Håper dere hadde en fantastisk dag.

Tusen takk! Du er ikke treg, bare koselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bilder blir lastet opp på Fjæsboka i dette øyeblikk! :nigo:

Referat fra den store, lange dagen som egentlig gikk fort likevel!

Jeg våknet tidlig og hoppet i dusjen, hadde forhåpentligvis en avtale med en frisør kl 10. Det er vel ikke alle bruder som ikke har 100% visshet om frisørtimen sin den store dagen, men i mitt tilfelle så var det sånn. Frisøren pratet ikke et kvekk engelsk, og jeg kan tysk best i fylla :gjeiper: Det endte godt. Kl 10.20 ble håret vasket og rullet opp, og satt og svettet under megaføneren i over en time. Holdte på å tisse på meg. P kom innom og tok noen bilder, noe frisøren ga uttrykk for at var litt greit, men ikke fullt så greit etterpå likevel. Vi sa minst mulig, og jobben ble gjort, og jeg ble fin. :ler: Disse tyskeren kan være litt snodige.

Etterpå gikk vi hjem, det striregnet og jeg hadde heldigvis et sjal å bre over hodet. P hadde kjøpt paraplyer, så det gikk fint. Da var det det store puppeteipestyret som ventet hjemme, noe jeg hadde øvd på kvelden før, og konkluderte med at "jaja - puppeteip eller ikke, vi blir gift!" Det gikk ikke så bra med andre ord. Men på selve dagen gikk det nogenlunde greit, jeg fikk litt spisse, rare pupper, men før i tiden var det moderne. Og jeg gikk jo tross alt i en 40-talls-kjole.

P bestilte taxi, måtte vente i evigheter på at en dame som kunne engelsk skulle komme tilbake fra lunch. Blir en fin mobilregning, forresten. Vi gleder oss til den ;) Så kjørte vi avgårde, men teipede pupper, hvite, nyinnkjøpte sko som ikke tålte regn, og uten blomstene. Haha, jeg hadde ikke en gang en følelse av at det var noe jeg hadde glemt. Dette kommer P til å mobbe meg for resten av livet, det er nemlig jeg som alltid har slikt under kontroll. Jeg passer tross alt inn i den tyske nasjonalideen; Ordning muß sein!! Men sånn er det når man er på vei til å bli fru. Da tenker man bare på passet sitt, det fikk vi streng beskjed om å ikke glemme!

Vel fremme ved ambassaden ble vi hjertelig mottatt, og vi gikk over i det norske huset, som var designet av Snøhetta. Vigsleren var forøvrig usikker på om det var det Snøhetta selv var fornøyd med. Men nok om det. Vi kom inn i et koselig lite rom, som minte litt om et møterom, noe det sikkert var. Der stod det et bord, med en vigsler bak og stearinlys på. En ung gutt skulle være vitne sammen med damen jeg har hatt mailkontakt med hele tiden. Det gikk fort herfra. plutselig sa vi ja, og så satt vi og skrev under på tre eksemplarer av et dokument. Så kom vi på at vi hadde ringer, og da fikk vi satt på dem og. Hehe. LItt omrokkering, men vi er ikke så nøye på det. Jeg var fornøyd da vi fikk champagne. :hoppe:

Så begynte min mann og vigsleren å snakke om krigen, og da måtte vi ut og se på en flyvinge som stammet fra flyet som Nordahl Grieg ble skutt ned i. Det hadde de fått av en grisebonde som hadde brukt det til tak på fjøset sitt. Jammen ikke verst, tenkte jeg. Min mann var overfascinert. :Nikke:

Det var den halvtimen. Vi var gift. Da vi kom ut var det strålende sol. Vi ble anbefalt å dra på Ka-De-We! Et superfancy varehus, med alt du kan tenke deg. Det var her jeg kjøpte Prada-solbrillene mine. Jeg hadde jo glemt solbrillene hjemme, og ikke ante jeg at det kom til å bli sol. Da betaler man mer enn gjerne 210 Euro for å slippe å få myserynker. Ja, for jeg kom til å bli 30 neste dag, og dessuten hadde jeg nettopp blitt kone. Det er mye å tenke på. 6. etasje i dette fantastiske varehuset som jeg ville ta med meg hjem, var et eneste stort matgilde. Her spiste jeg andebryst til lunch. Planen var å fotografere, og da kan man ikke være sulten og rastløs.

Da vi kom ut, blåste det helt forferdelig. Det er grunnen til at det ikke er flere "ordentlige" brudebilder! Sveisen stod rett opp. Jammen godt det er god hårspray i Berlin. Vi dro på kafe. Min mann fikk kompliment... om meg... men jeg fikk følelsen av at det var et kompliment til ham likevel :ler:

Endelig nærmet klokken seg 18, vi hadde bord kl 18.30. Vi dro til Intercontinental Berlin, som jeg ennå mener å huske er gullbelagt, men jeg kan ta feil. Det var hvertfall det mest fancy hotellet jeg har sett. Oppe i 14. etasje der, var Hugos restaurant. Her er linken, say no more. Jeg valgte Fish Menu, min mann valgte Menu. Noe så herlig. Vi ble konstant vartet opp, og fulgt til toalettet. Ja, faktisk. Det ble også 2 desserter. Det ble nemlig noen ekstra retter underveis, utenom de som stod på menyen. Det var såkalte oppmerksomheter fra kjøkkenet som vi fikk mens de lagde den maten vi egentlig ventet på. Et herlig konsept. Jeg er jo så fornøyd hver gang jeg får mat. Så jeg var fornøyd 7 ganger, men min mann ble fornøyd 6 ganger. Kult, ikke sant? :hoppe:

Vi ble så mette. Det ble taxi hjem, og :sengekos: ble morgenen etter. :ler: Herlig dag! Jeg vil gjøre det igjen. På en måte. Ja, dere skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å ha en historie å knytte til de fine bildene fra fjeboka! :jepp:

Skjønner hva du mener med at du vil gjøre det igjen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en flott dag! :jepp: Kan tenke meg dere koste dere på restauranten og shoppingsenteret! Har vært på Ka-De-We jeg også, for ca 10 år siden, men husker det fortsatt ;)

Deilig å være nygift kan jeg tenke meg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nemlig noen ekstra retter underveis, utenom de som stod på menyen. Det var såkalte oppmerksomheter fra kjøkkenet som vi fikk mens de lagde den maten vi egentlig ventet på. Et herlig konsept.

Enig. :jepp: Slik var det med vår bryllupsmiddag også.

Herlig å lese om den nydelige dagen deres, og du var jo fantastisk flott. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for fine kommentarer, jenter, både her og på Fjæsbokji! Jeg stenger boka nå, og hvis dere vil hilse på, har jeg kun treningsdagbok fremover. Stikk gjerne innom, kan prate om andre ting enn trening også ;)

Takk for den vanvittig koselige planleggingstiden, har vært veldig morsomt å følge dere, og enda morsommere å møte flere av dere! Håper vi ses igjen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...