Gå til innhold

Røya skal gifte sæ :P


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så vil ikke dagboka di feste seg hos meg :sinna:

Er så sleip vøtt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan jeg sikkert egentlig finne ut av hvis jeg leter litt, men tror det er raskere å bare spørre: Hva skal du ha på deg på bryllupsdagen egentlig? :klø: Har vi fått se bilder? *senil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg sikkert egentlig finne ut av hvis jeg leter litt, men tror det er raskere å bare spørre: Hva skal du ha på deg på bryllupsdagen egentlig? :klø: Har vi fått se bilder? *senil*

Det ligger et bilde innimellom alt annet på FB, ja! Men nå er det jo heller ikke lenge til jeg kan legge ut et skikkelig bilde med meg selv inni, så du slipper å lure så lenge ;)

Bare så det er sagt, så stemmer jeg forresten for Mrs. Shorty ;)

GOD HELG SNUPPA! :klem:

Neste helg er du en gift frue... :lur:

Ja, eller Fru Kort, som jeg ble kalt et annet sted :gjeiper: Men det kan jo misforstås, jeg ønsker ikke å sette intelligensen min i tvil heller :ler:

God helg til deg og! :)

4 dager igjen! :strix: :dåne: :bolledeig:

Og i overimorgen drar dere! :hoppe: Er alt pakket og klart? :)

Klart: Ja! Pakket: Nei! Altså, ting er klart, det må bare pakkes først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Ooo, nå er det plutselig tid for Berlin!! :strix:

Ha en fantastisk tur og et enda mer fantastisk bryllup! :hjerte:

Gleder meg til å høre (og se bilder) når dere er tilbake!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sommerfugler i magen..? :strix:

Jeg tror det :klø: Jeg har stått opp unødvendig og uanstendig tidlig, så jeg har sikkert det :fnise:

Ooo, nå er det plutselig tid for Berlin!! :strix:

Ha en fantastisk tur og et enda mer fantastisk bryllup! :hjerte:

Gleder meg til å høre (og se bilder) når dere er tilbake!!!

:klemmer:

Takk :hjerte::strix: Har med mitt nye kamera som jeg fikk av min kjære i morgengaveforskudd :nigo:

God tur!!! :bolledeig: Håper dere får et fantastisk bryllup!

:hug: :hug: :hug:

Takk!! :hug::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er for sent ute, men jeg sier det allikevel:

GOD TUR og KOOOS DERE!!! :strix:

:klemmer:

Ikke for sent! Vi har nett i leiligheten :sjarmor:

---------------------

Vi landet kl 11, og har gått så uendelig mye fra da og frem til nå. Vi kunne ikke sjekke inn i leiligheten før kl 14, så vi kunne likegodt bruke tida på å levere prøvingspapirer til ambassaden.

Først dro vi fra flyplassen til Alexanderplatz på en tog som jeg egentlig er usikker på om billettene våre var gyldige på... vi kastet nå i hvertfall oss på det toget, og vi fant aldri ut om vi var gyldige eller ikke, det ble heldigvis ikke kontroll. Fremme ved Alexanderplatz ville vi låse inn bagasjen vår, men selvsagt var min bag for stor. Jeg har en veldig massiv trillebag, og den er ganske fullstappet av NØDVENDIGE ting, så det endte med at min kjære drasset rundt på den..... :sjenert: (Var forresten såvidt jeg unngikk overvekt, men det snakker vi ikke om)

Vi gikk til ambassaden, selv om en selvutnevnt turistguide intenst insisterte på at vi skulle ta bussen. Det var et stykke, men været var fint, vi var ved godt mot og jeg hadde ennå ikke lavt blodsukker. Vel fremme snakket jeg med en veldig hyggelig resepsjonist, som etter 3 minutter på engelsk og tysk, utbrøt: "Men du är jo norsk". Hun var svensk.... hehe... :ler: Papirene ble overlevert, og nå gleder jeg meg veldig til vielsen, for damen som er vår kontaktperson tok i mot oss på en utrolig koselig måte, og alt var bare fryd og gammen. Jeg gleder meg! :nigo:

Så var det å finne en S-bahn eller U-bahn. Dette tog- og t-bane-nettet er veldig stort, men veldig enkelt å forholde seg til, man kommer stort sett overalt med disse to fremkomstmidlene. Vi måtte hente bagasje, deretter dro vi til Kopenhagenerstraße, hvor resepsjonen er, for å hente en kode. Nøklene pleier de å legge i en safe foran inngangen i bygården, på den måten kan man dukke opp når som helst på døgnet, bare man ringer først for å få tak i koden til safen. Nå fikk jeg ikke tak i mannen, (rart), men resepsjonen er bare 10 min gange fra der vi bor, så det var ingen omvei.

Sist bodde vi i samme bygård, men med vinduene mot bakgården, som forøvrig var en liten perle av en kosekrok. Nå er vinduene mot veien, så det er litt mer trafikkbråk, men det gjør ingenting. Leiligheten er stor og fin, det er høøøyt under taket, og standarden er absolutt akseptabel. I akkurat denne leiligheten sitter vi! Jeg sitter i den kurvstolen (første bildet) akkurat nå, og skriver til dere ;)

Min kjære har kollapset på senga. Vi har ikke stresset i dag, men vært i aktivitet hele tiden fra kl 6 i dag tidlig, bortsett fra den halvannen timen på flyet. Før vi satte oss ned for alvor, tok vi en tur bortom bakeriet og den økologiske fruktbutikken, og kjøpte diverse varer og ha i kjøleskapet. Det blir nok en tur på puben etterpå, de har også god mat til langt på natt! Gleder meg! :)

Nå skal jeg pakke ut bagen, tenkte jeg. Må jo ha litt orden i sysakene!

Auf wiedersehen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så koselig å høre fra deg fra Berlin! Fikk ikke ønsket dere god tur, men ønsker dere noen flotte dager. :nigo: Ikke minst bryllupsdag! :strix: Det høres jo ut som dere skal klare å kose dere på hønnimuuuunen. :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig bra start på en veldig bra tur!! :strix: Kos dere videre, både på puben i kveld og i dagene som kommer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering allerede! Det var ikke verst! :hoppe:

Høres ut som dere kan få det veldig bra på tur, og veldig godt dere ble godt mottatt så du bare kan glede deg til vielsen!! :strix:

Ha en flott tirsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter :)

Jeg gjør lissom de siste forberedelsene nå i løpet av et par dager, men det er overraskende nok ikke noe stress. I dag var oppdraget å finne frisør, sko og blomsterbutikk og alt er unnagjort uten dramatikk og bridezillapaniske tendenser.

Jeg har til og med funnet mye annet morro. Var innom en litt ekslusiv fjortisbutikk :ler:Pussy Deluxe! Haha, navnet skjemmer ingen ;) Jeg fant hvertfall noe herlig og , og en . Kjøpte et sett med trøye/boxer, fant ikke bilder, men sjitt ævv.

Nå sitter jeg her og vier inn skoene, de er fantastiske å gå med. Sist jeg var i Berlin, kjøpte jeg et par røde i samme merke, og jeg ble sjeleglad da jeg fant en butikk i nabolaget med haugevis av disse skoene på salg. Det er nemlig få pene sko jeg klarer å gå med uten å få vondter her og der. Men disse er fantastiske. , heter de. Nå var det kul umulig å finne bilde av akkurat de jeg kjøpte, men jeg kan røpe at jeg per dags dato eier et par røde og et par hvite. (Må man ikke da kjøpe et par sorte og et par brune og? :klø: Slik at man har til alle anlendinger og stilarter, tenkte jeg på...? )

I morgen skal jeg hente buketten, damen sa det var heeeelt greit å ta vare på den selv til dagen etterpå, det er liiiiiike fin. Jeg må bare være flink å gjøre som hun sier for å ta vare på den best mulig. Det er min kjære som har de grønne fingrene, så jeg bare *kremt* gir de til ham :Nikke:

Endret av Miss Shorty
leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere er på plass i Berlin :hoppe: Ikke dumt å få unnagjort frisør,blomster og sko fiksing på et par små timer ;)

Jeg synes godt du kan kjøpe de skoa i sort og brun også, du får heeeelt sikkert bruk for de :lur:

2 bittesmå dager igjen til dere er mann og kone :strix: Hvordan er nervene?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, jeg kjente litt på nervene i stad ;) Da jeg stod i blomsterbutikken og stotrende prøvde å forklare på tysk hvordan jeg ville ha det :fnise: Tror vi kom frem til enighet. Apropos det, frisørdamen kunne ikke et ord engelsk, så jeg er spent på hvordan jeg kommer til å se ut på håret :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...