Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Hei igjen Prada.. :skravle:

Jaha, du har vært med en stund, skjønner jeg. Skulle gjerne vært cool som deg, men desverre er jeg som en liten unge før julaften. Etter å ha teset negativt gang på gang blir jeg så veldig langt nede, at jeg orker ikke prate med noen eller gå ut. Det er dette jeg må få orden på. Min mann vill jo at dette forsøket og evt det neste er det siste vi gjør. Han vill leve normalt, og er faktisk fornøyd med tilværelsen om det bare blir oss. Han føler at lykken har smilt til oss èn gang og nå vill han nyte dagene med meg og femåringen vår. Hvorfor kan ikke jeg også være fornøyd??? :kjefte: Behandlingen tar hardt på forholdet, og livet stopper på en måte opp! Hvordan har det vært for dere? Med tanke på hvor lenge dere har kjempet..

Jeg tenkte å ta testet i morgen, for det burde gi utslag om jeg er gravid nå etter 14.dagers ventetid.. Orker ikke vente lengre :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10mm :babysmokk: :D

gratulerer!!! :strix:

Håper bar jeg kan få innkallelse til min UL snart, ble sendt henvisning i dag siden jeg hadde blødd litt. Satser på gode nyheter :)

God helg jenter!!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Prada.. :skravle:

Jaha, du har vært med en stund, skjønner jeg. Skulle gjerne vært cool som deg, men desverre er jeg som en liten unge før julaften. Etter å ha teset negativt gang på gang blir jeg så veldig langt nede, at jeg orker ikke prate med noen eller gå ut. Det er dette jeg må få orden på. Min mann vill jo at dette forsøket og evt det neste er det siste vi gjør. Han vill leve normalt, og er faktisk fornøyd med tilværelsen om det bare blir oss. Han føler at lykken har smilt til oss èn gang og nå vill han nyte dagene med meg og femåringen vår. Hvorfor kan ikke jeg også være fornøyd??? :kjefte: Behandlingen tar hardt på forholdet, og livet stopper på en måte opp! Hvordan har det vært for dere? Med tanke på hvor lenge dere har kjempet..

Jeg tenkte å ta testet i morgen, for det burde gi utslag om jeg er gravid nå etter 14.dagers ventetid.. Orker ikke vente lengre :lur:

Tror ikke du behøver å vente lenger da, jeg fikk beskjed om at jeg kunne teste meg 12 dager etter innsetting.. LYKKE TIL :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det avgjort, spraystart 5. Januar. :hoppe: På'an igjen :fnise: Håper på bedre resultat denne gangen, og frem til da skal jeg nyyyte en medisinfri jul med min kjære :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig min tur å starte ivf-reisen og bli med i denne gjengen :)

Spraystart ca 15.desember, og 5-6 uker på spray før det blir første egguthenting en av de to siste ukene i januar. Så her blir det ingen medisinfri jul :fnise: Håper jeg ikke reagerer så alt for mye av sprayen bare :sjenert:

Masse lykke til til dere som allerede er godt igang med prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig min tur å starte ivf-reisen og bli med i denne gjengen :)

Spraystart ca 15.desember, og 5-6 uker på spray før det blir første egguthenting en av de to siste ukene i januar. Så her blir det ingen medisinfri jul :fnise: Håper jeg ikke reagerer så alt for mye av sprayen bare :sjenert:

Masse lykke til til dere som allerede er godt igang med prosessen!

Så spennende! :hoppe:

Må legge til at sprayen er myyyye bedre for meg enn det pergo var. Jeg fikk alskens bivirkninger av pergo (sikkert alt som var registrert og litt til :fnise: ), men av sprayen (Synarela) kjenner jeg ikke noe annet enn at jeg er litt hissig og litt svimmel. :sjenert:

Hva er grunnen til at du skal gå så lenge på sprayen? Eller er det normalt kanskje? For jeg skal bare gå på sprayen i to uker (har nettopp begynt på uke 2 :hoppe: ) + spray og sprøyter i en uke. :vetikke:

Uansett, masse lykke til fremover! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe:

Må legge til at sprayen er myyyye bedre for meg enn det pergo var. Jeg fikk alskens bivirkninger av pergo (sikkert alt som var registrert og litt til :fnise: ), men av sprayen (Synarela) kjenner jeg ikke noe annet enn at jeg er litt hissig og litt svimmel. :sjenert:

Hva er grunnen til at du skal gå så lenge på sprayen? Eller er det normalt kanskje? For jeg skal bare gå på sprayen i to uker (har nettopp begynt på uke 2 :hoppe: ) + spray og sprøyter i en uke. :vetikke:

Uansett, masse lykke til fremover! :kose:

Det er forskjell fra sted til sted hva slags rettningslinjer de har på behandlingen. Men er ikke unormalt å gå lenge på en spray. Sprayen går du på for å stoppe alt som heter av hormonproduksjon.. på en måte.. du kommer liksom i overgangsalder fasen... mens sprøytene skal sette i gang ting igjen. Det er fordi at sykehuset skal bestemme når ting skjer og ikke kroppen selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell fra sted til sted hva slags rettningslinjer de har på behandlingen. Men er ikke unormalt å gå lenge på en spray. Sprayen går du på for å stoppe alt som heter av hormonproduksjon.. på en måte.. du kommer liksom i overgangsalder fasen... mens sprøytene skal sette i gang ting igjen. Det er fordi at sykehuset skal bestemme når ting skjer og ikke kroppen selv ;)

Men jeg trodde at jeg skulle få en mensenlignende blødning etter to uker jeg. :klø: At det kom automatisk liksom. Men da har jeg sikkert bare misforstått, og må hjem og lese instruksjonene enda en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ^^Belle^^ og Devilina :)

Det er normalt med 14 dager på spray der jeg også går, men de ville nedregulere meg litt lenger enn vanlig pga at jeg har endometriose, og det ville hjelpe mot den. Legen som tok lapen på meg sa at jeg måtte ta sprayen i 6 måneder pga endo, men heldigvis så mente ikke fertilitetsklinikken det samme. Et halvt år med hormoner hørtes ikke noe gøy ut, samme om jeg bare reagerer litt eller mye på de ;)

Jeg har også lest at man får en mensenlignende blødning etter ca 2 uker (leste det i går kveld i en brosjyre jeg fikk fra fertilitetsklinikken). Men man kommer likevel i en kunstig overgangsalder med sprayen.

Så spennende for deg ^^Belle^^ som er igang med sprayen :hoppe: Når blir det uttak for deg? Ca 2 uker til nå da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde at jeg skulle få en mensenlignende blødning etter to uker jeg. :klø: At det kom automatisk liksom. Men da har jeg sikkert bare misforstått, og må hjem og lese instruksjonene enda en gang. :fnise:

Det stemmer det at mensen kommer av seg selv etterhvert... husker ikke helt hvordan jeg var, holdt på med spray i sommer.. men gikk på den i alle fall nesten 3 uker og så så startet jeg på sprøyter rundt da jeg fikk mensen.. eller :klø: nei husker ikke jeg altså.

Er mulig jeg forklarte litt feil på det første svaret mitt. Uansett, det har funket.. etterhvert :)

Honning: så rart han legen sa du skulle gå på det i 6 mnd... godt du slapp det. Har også endometriose, men det fikk de bort da jeg tok lap'en... men sånt kan jo dessverre komme tilbake også.

De startet forsiktig med meg og hormoner, ville ikke at jeg skulle bli for fort stimulert sånn at ting måtte avbrytes. Jeg gikk på sprøyter fra 30 juli til 17 aug... leeenge synes jeg.

Lykke til begge to, Honning og Belle

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honning: så rart han legen sa du skulle gå på det i 6 mnd... godt du slapp det. Har også endometriose, men det fikk de bort da jeg tok lap'en... men sånt kan jo dessverre komme tilbake også.

De startet forsiktig med meg og hormoner, ville ikke at jeg skulle bli for fort stimulert sånn at ting måtte avbrytes. Jeg gikk på sprøyter fra 30 juli til 17 aug... leeenge synes jeg.

Lykke til begge to, Honning og Belle

Tusen takk for det, Devilina :klemmer:

Det var lenge du gikk på sprøyter :overrasket: Tror det bare blir 8-12 dager eller noe sånt på sprøyter for min del.

Ja det var rart at legen sa det til meg, og jeg fikk beskjed om å ringe til gynekologen min for å få resept på nesesprayen. Men gynekologen sa at hvor lenge jeg skal gå på nesespray var opp til fertilitetsklinikken å bestemme og at jeg ikke fikk noen resept enda, men måtte i samtale med fertilitetsklinikken først. Den legen var ganske ung da, så mulig hun ikke var så veldig erfaren på hvordan det egentlig fungerer videre.

Når jeg får mensen om noen dager nå så skal jeg ringe til fertilitetsklinikken og få tilsendt et skjema som de setter opp for meg om når spraystart blir, når sprøytestart blir, tidspunkt for UL, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ^^Belle^^ og Devilina :)

Det er normalt med 14 dager på spray der jeg også går, men de ville nedregulere meg litt lenger enn vanlig pga at jeg har endometriose, og det ville hjelpe mot den. Legen som tok lapen på meg sa at jeg måtte ta sprayen i 6 måneder pga endo, men heldigvis så mente ikke fertilitetsklinikken det samme. Et halvt år med hormoner hørtes ikke noe gøy ut, samme om jeg bare reagerer litt eller mye på de ;)

Jeg har også lest at man får en mensenlignende blødning etter ca 2 uker (leste det i går kveld i en brosjyre jeg fikk fra fertilitetsklinikken). Men man kommer likevel i en kunstig overgangsalder med sprayen.

Så spennende for deg ^^Belle^^ som er igang med sprayen :hoppe: Når blir det uttak for deg? Ca 2 uker til nå da?

:klemmer:

Aha, okei da. Da forstår jeg bedre. :Nikke: Og så herlig at du slapp å gå på hormoner i 6 måneder da. :dåne: Da hadde jeg blitt gal! :fnise:

Jeg leste skrivet/planen jeg fikk enda en gang i går, og der stod det at innen to uker var gått skulle jeg få en blødning. Altså, jeg MÅ få en blødning før jeg kan begynne på sprøytene, dersom jeg ikke får det skulle komme inn for en blodprøve pga. mulig graviditet (dette er visst ganske så vanlig etter hva jeg forstod).

Jeg skal inn til ultralyd 3.desember og uttak/innsetting 7-10.desember. Så ja, bare to uker til. :overrasket::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aha, okei da. Da forstår jeg bedre. :Nikke: Og så herlig at du slapp å gå på hormoner i 6 måneder da. :dåne: Da hadde jeg blitt gal! :fnise:

Jeg leste skrivet/planen jeg fikk enda en gang i går, og der stod det at innen to uker var gått skulle jeg få en blødning. Altså, jeg MÅ få en blødning før jeg kan begynne på sprøytene, dersom jeg ikke får det skulle komme inn for en blodprøve pga. mulig graviditet (dette er visst ganske så vanlig etter hva jeg forstod).

Jeg skal inn til ultralyd 3.desember og uttak/innsetting 7-10.desember. Så ja, bare to uker til. :overrasket::hoppe:

Gikk på.. primolutt....? eller var det en anne tabl.. for å få mensen jeg... så det var planlagt.. hadde fått blødning om jeg ville eller ikke :) Har jo ikke normal mens så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på.. primolutt....? eller var det en anne tabl.. for å få mensen jeg... så det var planlagt.. hadde fått blødning om jeg ville eller ikke :) Har jo ikke normal mens så...

Okei da.

Jeg går forresten rundt i konstant frykt for at jeg ikke får blødning på grunn av at jeg ikke får i meg nok spray. Vet jo at dette er helt selvmotsigende, men jeg tror dette er tiden for irrasjonelle tanker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

På tirsdag fikk de tatt ut 6 egg..3 av de blei befruktet, men bare ett av dem var bra og hadde delt seg i 6, så nå ruger jeg på ett fint egg.. men lurer på hvordan jeg skal holde ut i 12 dager til før jeg kan ta en test..

Er egget bra når det har delt seg i 6? :forvirret:

Det var 2 egg til som hadde delt seg i 4 men de var så ujevne så de ville ikke sette de tilbake og de var ikke frysbare..

Men delt seg i 6 fra tirsdag til torsdag, er det bra?? Noen som veit..?? Lurer på hvordan disse dagene fremover skal bli..

Håper det går bra med dere andre :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an fra sted til sted har jeg sjønt.. om hva de synes er bra eller ikke.. men 5 og 6 delte egg er bra! :)

Tenker du er spent nå ;) Ja det er bare å være utolmodig for tester gir ikke noe særlig resultat før du skal ta blodprøve.

Lykke til med gullegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...