barnesangen Skrevet 30. august 2009 #1101 Del Skrevet 30. august 2009 God kveld. Jeg har begynt på gonal-f, og kjenner ikke at jeg stikker de inn i huden. Så på ovitrelle-sprøyta her om dagen, og den så myyyyyyyyyyyye større ut. (Jeg er pinglete når det gjelder sprøyter) skjønner at den kanskje merkes mer siden den er større, men klarer noen å sammenlikne med noe kjent? Blodprøve, vaksine etc? skal nok ikke ta den på en stund, men kjenner jeg gruer meg litt allerede... Ellers har je glite bivirkinger av gonal etter 3 injeksjoner. Kjenner det stikker i eggstokkene, og det betyr jo at det er akitvitet der nede. KJenner mest på ene siden, selv om jeg har stikki på forskjellige sider og mest på den andre. Ellers er jeg i fin form;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 31. august 2009 #1102 Del Skrevet 31. august 2009 Da har jeg tatt blodprøve for å se... selv om jeg vet resultatet... har hatt negative hjemmetest så... da er nok prodprøven ganske så negativ og... men... holder motet oppe og sier til meg selv... det er bare på'n igjen :) Til dere som er på RH.... hvilket nr skal man ringe for å høre om blodprøve svar.... har så mange nr opplyst nå at det har gått i surr.. send gjerne på PM om noen gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 31. august 2009 #1103 Del Skrevet 31. august 2009 Hm. Nå ble jeg litt forvirra av svaret mitt selv her også. For det du sier er jo helt rett. Men de sa i allefall til meg hos Aleris at jeg ikke fikk begynne på sprayen forrige måned fordi jeg da måtte gå på den så lenge at det ville være fare for overstimulering av meg. Sitat direkt fra sykepleier var "men jeg tror vi utsetter spraystart jeg, for vi vil jo ikke overstimulere deg heller". I info heftet fra Aleris står det at det alltid skjer en overstimulering av eggstokkene ved tilføring av hormoner. Og at "I sjeldne tilfeller (under 1%) kan det som følge av hormonbehandlingen oppstå et såkalt «overstimulerings-syndrom», som i alvorlige tilfeller kan kreve innleggelsepå sykehus." Ja, det som står i infoheftet ditt stemmer jo med det vi mener, kanskje sykepleieren mente noe sånt som at derom du stod på nesesprayen lenge så ble du SÅ nedregulert at sjansen for overstimulering med sprøytene ble større :klø: Aner ikke jeg altså hei jeg er ei jente på 19 år, som fikk påvist endomeriose og pcos i januar, vi skal nå igang med prøverør, så da melder jeg meg inn her, om dere har plass til fler, skjønner det er en langprosess, men lurer på hvor lenge dette har tatt for dere, på 1 forsøk? mhv LilleTina:) Holder dere til på privatklinikk?? Jeg har ikke hørt om noen andre som har fått begynne med prøverør når de er så unge nemlig? Til dere som har brukt og bruker den gelen/kremen... Cistrone eller hva den nå heter igjen.... Har noen fått noen plager av den? Jeg føler det rett og slett har blitt en propp i sjeden etter bruk av den... at ikke rester kommer ut.... Ja det høres ikke pent ut, men jeg må da spørre.... Fryktelig irritert og sår har jeg blitt og Hehe, det er mye som ikke er lekkert i denne sammenhengen. Jeg syns den kremen er noe herk, alt kommer ut igjen litt etter litt gjennom hele dagen og jeg syns at det i dagens moderne samfunn burde funnes en pille man svelget som gjorde samme nytten så en slapp å gå rundt og føle seg, tja... ekkel hele tiden Jeg fikk den klassiske bivirkningen som tørr skjede som ikke ga seg før en uke etter mens i alle fall, ellers merket jeg heldigvis ingenting. Så det at du er sår og irritert er jo omtrent i samme gata... skikkelig kjipt! Jeg har sluppet unna blødninger, kvalme, forstoppelse og lignende. Bivirkningene står jo beskrevet i pakningsvedlegget og det er en del man kan komme ut for dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 31. august 2009 #1104 Del Skrevet 31. august 2009 Da har jeg tatt blodprøve for å se... selv om jeg vet resultatet... har hatt negative hjemmetest så... da er nok prodprøven ganske så negativ og... men... holder motet oppe og sier til meg selv... det er bare på'n igjen :) Til dere som er på RH.... hvilket nr skal man ringe for å høre om blodprøve svar.... har så mange nr opplyst nå at det har gått i surr.. send gjerne på PM om noen gidder Du ringer det vanlige nummeret til IVF-sykepleierne. De sjekker resulatet, og setter opp ultralydtime eller avtaler nytt behandlingsopplegg, alt etter resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 31. august 2009 #1105 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Noen av dere som går på Progynova og har opplevd at dere utvilker egg likevel? Var nemlig på UL i dag og fikk, nok en gang, beskjed om at det ikke blir innsetting da folikkelen er for stor.. Legen min mente dette var veldig sjelden, så det er litt kjipt å oppleve dette igjen. Spesielt når man har prøvd i noen år nå, og uttak av egg var i januar og jeg har bare fått satt inn en gang til nå. Edit: Progestan er ikke det samme som Progynova.. Endret 31. august 2009 av Fisk73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 31. august 2009 #1106 Del Skrevet 31. august 2009 Du ringer det vanlige nummeret til IVF-sykepleierne. De sjekker resulatet, og setter opp ultralydtime eller avtaler nytt behandlingsopplegg, alt etter resultatet. Takk for svar Var det jeg trodde, men måtte spørre for det Håper bare de tar tlf da Strix... takk for svar ja noe skikkelig herk.... skikkelig guffe... nei de bør se til å finne på noe annet enn den kremen synes jeg.... svineri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. august 2009 #1107 Del Skrevet 31. august 2009 noen som har gått på provera ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 31. august 2009 #1108 Del Skrevet 31. august 2009 Til dere som har brukt og bruker den gelen/kremen... Cistrone eller hva den nå heter igjen.... Har noen fått noen plager av den? Jeg føler det rett og slett har blitt en propp i sjeden etter bruk av den... at ikke rester kommer ut.... Ja det høres ikke pent ut, men jeg må da spørre.... Fryktelig irritert og sår har jeg blitt og Jeg "fødte" en kremklump-rest midtveis i kuren... DET var hvertfall ikke digg! Eller var jeg kvalm og fikk enda større pupper. Jeg gikk rundt på hytta og følte meg som Dolly Parton! haha!! Nå som jeg ikke har satt den på 2 dager så føles alt ut som at det har kommet ut og jeg føler meg normal. -Enig med Strix at det burde være en pille man kunne svelge som gjorde samme nytten... Men kanskje det er en måte å få oss til å holde fingrene av fatet til mannen på Takk for svar Var det jeg trodde, men måtte spørre for det Håper bare de tar tlf da Strix... takk for svar ja noe skikkelig herk.... skikkelig guffe... nei de bør se til å finne på noe annet enn den kremen synes jeg.... svineri. Jeg måtte vente i 12 minutter idag så bare smør deg med tålmodighet... Jeg ringte kl 12.01 også... :klø: Tlf tid er fra 12-15. Håper håper HÅPER ting går i orden for deg Devilina!! Hvis ikke så kan vi kanskje være mirakeljegere sammen igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. september 2009 #1109 Del Skrevet 1. september 2009 Noen av dere som går på Progynova og har opplevd at dere utvilker egg likevel? Var nemlig på UL i dag og fikk, nok en gang, beskjed om at det ikke blir innsetting da folikkelen er for stor.. Legen min mente dette var veldig sjelden, så det er litt kjipt å oppleve dette igjen. Spesielt når man har prøvd i noen år nå, og uttak av egg var i januar og jeg har bare fått satt inn en gang til nå. Edit: Progestan er ikke det samme som Progynova.. Jeg har bare gått på Progynova en gang og hadde ikke det problemet heldigvis. Men jeg har knapt hørt/fått med meg om andre med lignende problem på Ønskebarn heller, men du kan jo søke litt der og se. Typisk at en skal være en av disse sjeldne tilfellene Skjønner godt at du er oppgitt, og vel så det!! Er det ingenting de kan gjøre for at folliklene skal vokse, øke dosen el.l?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. september 2009 #1110 Del Skrevet 1. september 2009 Takk for svar Strix. Søkte, men må visstnok betale over 300,- for å lese i forumet på ønskebarn, og det tror jeg ikke jeg orker... Jeg på 6 mg første gang og utviklet en follikel på 13 mm, gikk nå på 8 mg og utviklet en follikel på 14 mm... Som om ikke ventetiden i seg selv er nok, så kommer dette på toppen av det Legen mente det var sjeldent at noe slikt skjer, så jeg ville bare høre om det var noen her som hadde opplevd det samme. Blæh! Er lei av ventingen nå. EN innsetting er alt jeg har fått til nå etter uttaket 5.januar... Lei, lei, lei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 1. september 2009 #1111 Del Skrevet 1. september 2009 Takk for svar Strix. Søkte, men må visstnok betale over 300,- for å lese i forumet på ønskebarn, og det tror jeg ikke jeg orker... Hm. Det gjelder vel bare den ene delen som er for medlemmer? Har vært medlem på ønskebarn en stund nå og søker både støtt og stadig men har da ikke betalt noe. Men du må muligens registrere deg før du får søkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 1. september 2009 #1112 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg måtte vente i 12 minutter idag så bare smør deg med tålmodighet... Jeg ringte kl 12.01 også... :klø: Tlf tid er fra 12-15. Håper håper HÅPER ting går i orden for deg Devilina!! Hvis ikke så kan vi kanskje være mirakeljegere sammen igjen? Tror nok vi blir mirakeljegerne ja passer bra Skal ringe i morgen, er nok for tidlig idag. Vet ikke når de sender av gårde blodprøver fra SØF (fredrikstad) til RH og hvor lang tid de bruker på analysere... så blir vel ringings i morgen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. september 2009 #1113 Del Skrevet 1. september 2009 Hm. Det gjelder vel bare den ene delen som er for medlemmer? Har vært medlem på ønskebarn en stund nå og søker både støtt og stadig men har da ikke betalt noe. Men du må muligens registrere deg før du får søkt. Ok, takk. Jeg bare så kjapt på nettsiden i går jeg, og der leste jeg at man måtte være medlem og det kostet 300,- (eller noe slikt) i året men at man kunne være støttemedlem for 175,- men da uten tilgang til forum? Men mulig jeg var litt for kjapp i lesingen Skal sjekke en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. september 2009 #1114 Del Skrevet 1. september 2009 Takk for svar Strix. Søkte, men må visstnok betale over 300,- for å lese i forumet på ønskebarn, og det tror jeg ikke jeg orker... Jeg på 6 mg første gang og utviklet en follikel på 13 mm, gikk nå på 8 mg og utviklet en follikel på 14 mm... Som om ikke ventetiden i seg selv er nok, så kommer dette på toppen av det Legen mente det var sjeldent at noe slikt skjer, så jeg ville bare høre om det var noen her som hadde opplevd det samme. Blæh! Er lei av ventingen nå. EN innsetting er alt jeg har fått til nå etter uttaket 5.januar... Lei, lei, lei.... Det er skikkelig, skikkelig urettferdig!! Det er liksom ikke bare en ting som skal være problemet Jeg hadde blitt ubeskrivelig frustrert om jeg var deg På ønskebarn har du gratis tilgang til det vanlige forumet, er bare om en skal inn i dagbøker og sånt en må være betalingsmedlem Håper du kan finne noen gode svar der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 1. september 2009 #1115 Del Skrevet 1. september 2009 Sjekket, og jeg var nok litt kjapp i lesingen... *registret meg på ønskebarn* Vel, ikke fritt for å si at jeg er lettere frustrert ja, men neste gang blir det i normal syklus. Det betyr litt dårlige mulighet for å lykkes, men da blir det nok hvertfall en innsetting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 2. september 2009 #1116 Del Skrevet 2. september 2009 Ringte RH nettopp... jeg er vist gravid... :klø: eller har vært.... vet ikke.... for det første var det krysset av feil hcg prøve på meg på arket, de tok en med tumormarkør..... men ut ifra den var det positivt... men hvorfor i granskauen har jeg testet negativt hele veien da? Skal ta en test til senere i dag og så inn til RH for ny og riktig prøve til fredag.... så man virkelig kan avkrefte eller bekrefte.... Er glad uansett om det er negativt eller positivt.. for da kan jeg liksom bli gravid... og det med hjelp... tingen er bare om det blir værende eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 2. september 2009 #1117 Del Skrevet 2. september 2009 til gjest lenger oppe her: ja, jeg har brukt provera. (Bruker det akkurat nå også, forsåvidt) devilina: Oii!! så spennende! håper det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. september 2009 #1118 Del Skrevet 3. september 2009 Tok forresten test da jeg kom hjem i går... POSITIV!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 3. september 2009 #1119 Del Skrevet 3. september 2009 Wow, gratulerer Devilina!! Var dette første forsøk eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 3. september 2009 #1120 Del Skrevet 3. september 2009 Gratulerer så mye Devilina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå