^^Sunny^^ Skrevet 10. april 2009 Forfatter #741 Del Skrevet 10. april 2009 Jaja, da var løpet kjørt. Fikk tante grusom på besøk i dag. S Uff nei så trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 11. april 2009 #742 Del Skrevet 11. april 2009 Ja da melder jeg meg offisielt på prøverørkarusellen igjen her sammen med dere. Har skrevet et innlegg under et annet nick tidlig i tråden, men da var det jo lenge til vi skulle sette i gang så jeg har bare vært innom her og fulgt med dere andre en gang innimellom. Jeg har ikke avtalt med sykehuset enda, men siden det er søskenforsøk og vi har egg på frys så skal det jo ikke være noe ventetid. Så vi har tenkt å ringe Haugesund sykehus på mandag, og håper at det går slag i slag etter det. Jenta vår er bare tretten måneder, og jeg synes fortsatt at det er mye som er ganske slitsomt i hverdagen, men samtidig føler jeg at det er riktig for oss å bare hoppe uti det, det er jo ikke sikkert vi er like heldige og får det til med en gang igjen. Og blir det ny omgang med hormoner og uttak osv så går jo månedene fort, ikke minst fordi vi må begynne å skrape sammen det vi har av ekstra penger for å få råd til å betale over 15.000 denne gangen også. Er det noen av dere som har hatt fryseforsøk i det offentlige som kan si noe om hva det koster? Man skal jo ha noe medisiner her også? Ellers lykke til til dere som går og venter på å teste, heier på dere! Synes det har blitt ganske mange her inne nå, hadde det kanskje vært en ide og lage en slik samleliste som de "vanlige" prøverene har med navn, alder, hvor vi ligger an i løypa osv? Hadde vært fint å få litt bedre oversikt over dere Eller blir det bare rotete å blande det inn i denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 12. april 2009 Forfatter #743 Del Skrevet 12. april 2009 Ja da melder jeg meg offisielt på prøverørkarusellen igjen her sammen med dere. Har skrevet et innlegg under et annet nick tidlig i tråden, men da var det jo lenge til vi skulle sette i gang så jeg har bare vært innom her og fulgt med dere andre en gang innimellom. Jeg har ikke avtalt med sykehuset enda, men siden det er søskenforsøk og vi har egg på frys så skal det jo ikke være noe ventetid. Så vi har tenkt å ringe Haugesund sykehus på mandag, og håper at det går slag i slag etter det. Jenta vår er bare tretten måneder, og jeg synes fortsatt at det er mye som er ganske slitsomt i hverdagen, men samtidig føler jeg at det er riktig for oss å bare hoppe uti det, det er jo ikke sikkert vi er like heldige og får det til med en gang igjen. Og blir det ny omgang med hormoner og uttak osv så går jo månedene fort, ikke minst fordi vi må begynne å skrape sammen det vi har av ekstra penger for å få råd til å betale over 15.000 denne gangen også. Er det noen av dere som har hatt fryseforsøk i det offentlige som kan si noe om hva det koster? Man skal jo ha noe medisiner her også? Ellers lykke til til dere som går og venter på å teste, heier på dere! Synes det har blitt ganske mange her inne nå, hadde det kanskje vært en ide og lage en slik samleliste som de "vanlige" prøverene har med navn, alder, hvor vi ligger an i løypa osv? Hadde vært fint å få litt bedre oversikt over dere Eller blir det bare rotete å blande det inn i denne tråden? Velkommen Blush Jeg holder også til i Hgsd men vi går privat da , nå hvertfall... Jeg synes også det hadde vært greit å fått en oversikt her inne Bare det er lov å ha dialog her inne også Vi kan jo ha noe som.. PP/IVF - antall innsettinger ? SS- Spraystart FF- fryseforsøk ET- embryo transfer (innsetting dato) IKM- ikke kommende mensen - gravid - mensen Jeg prøver jeg så ser vi om noen henger seg på .. Sunny- 30 år- PP/IVF 5 - SS 24.03 - ET 08.05 ? - IKM 21.05? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 12. april 2009 #744 Del Skrevet 12. april 2009 Er det noen av dere som har hatt fryseforsøk i det offentlige som kan si noe om hva det koster? Man skal jo ha noe medisiner her også? Dere betaler egenandel på 280 kr for selve innsettinga. Hvis du skal bruke Progynova, koster denne bare mellom 100-200 kr for en pakke. Progestan og Crinone koster vel 500-600 kr for en pakke. Ved det negative fryseforsøket brukte vi 1350 kr i medisiner, og ved det positive forsøket brukte vi nesten 6000 kr fordi jeg måtte bruke Progynova og Crinone fram til uke 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 12. april 2009 #745 Del Skrevet 12. april 2009 Vanlig å bli kvalm/få menslignende ubehag når en holder på med sprøytene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 12. april 2009 #746 Del Skrevet 12. april 2009 Vanlig å bli kvalm/få menslignende ubehag når en holder på med sprøytene?? Hm.. Jeg hadde ingen plager da jeg gikk på sprøyter. Tok du en graviditetstest før sprøytestart da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 12. april 2009 #747 Del Skrevet 12. april 2009 Hm.. Jeg hadde ingen plager da jeg gikk på sprøyter. Tok du en graviditetstest før sprøytestart da? Tok en test før vi reiste på tur, så fikk jeg jo den synarelablødningen/mensen og så reiste mannen på jobb og så begynte jeg å stikke. Så jeg har liksom ikke hatt store muligheter til å bli gravid har jeg tenkt. Er minimale bivirkninger. Bare sånn "kvalm" som jeg er når jeg venter mensen og har den samme følelsen i magen... Er bare på dag 4 med sprøyter. Skal på sykehuset om noen dager så da kan jeg evt. nevne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 12. april 2009 #748 Del Skrevet 12. april 2009 Er det noen av dere som har hatt fryseforsøk i det offentlige som kan si noe om hva det koster? Man skal jo ha noe medisiner her også? På Riksen betaler man ingen egenandel for fryseforsøk, da de ser det som en del av IVF-forsøket som man allerde har betalt 1500. for. Men om det blir anderledes når det er søskenforsøk vet jeg ikke. Progestan koster 318,50 for en pakke, holder til 5 dager. Progynova koster 105, og holder lenge. 1,5 mnd eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 13. april 2009 #749 Del Skrevet 13. april 2009 Ser at det har vært endel aktivitet her i påsken. S - Det var trist å høre her får du en stoor klem... Blush - Velkommen Strix - Jeg var uvell og noen ganger kvalm etter jeg hadde tatt sprøyten om kvelden, trodde det var vanlig bivirking.. Jeg tok Menopur i stikkeperiodene mine. Er på rugedag 12 jeg og har hatt en forferdlig påske. Hodepine uten like hele påsken og i tillegg testet jeg negativt både på rugedag 10 og idag morges. (klarte ikke av å ikke ta med test til fjellet) Har masser av mensmurringer og vet at løpet er kjørt denne gang og... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare av å være sterk og komme meg igjennom et forsøk til.. Hvordan holder man seg motivert ???? Jeg har i mine forsøk hatt masser bivirkinger av hormonene - Trøtthet, kvalme, HODEPINE i 6 uker fra morgen til kveld, deprisjonslignende følerser - det har ikke svingt så mye, gråter mest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 13. april 2009 Forfatter #750 Del Skrevet 13. april 2009 Hodepine uten like hele påsken og i tillegg testet jeg negativt både på rugedag 10 og idag morges. (klarte ikke av å ikke ta med test til fjellet) Har masser av mensmurringer og vet at løpet er kjørt denne gang og... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare av å være sterk og komme meg igjennom et forsøk til.. Hvordan holder man seg motivert ???? Jeg har i mine forsøk hatt masser bivirkinger av hormonene - Trøtthet, kvalme, HODEPINE i 6 uker fra morgen til kveld, deprisjonslignende følerser - det har ikke svingt så mye, gråter mest... Neiii, så trist prinzess Det var jo ikke sånn det skulle gå !!! Det er ikke lett å holde seg motivert men vi kan ikke gi opp !!!! Jeg kan ikke gjøre annet enn å gi en goooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 13. april 2009 #751 Del Skrevet 13. april 2009 Takk Sunny - nei det var virkeligen ikke sånn det skulle gå .. Tante Grusom kommer nå... Har ikke riktigt insett det enda... Har IKKE lyst å jobbe i morgen Vil bare ligge under dyna å gråte. Uff så negativ jeg er, neste prøveperiode begynner vel ikke før i juli/august... Det er jo 100 år til da... Prinsen er ute og løper og blir borte resten av kvelden, så her er jeg alene.. Har lyst å dra hjem til mamma så hon kan trøste meg litt, ingen er bedre en mamma på trøsting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilia Skrevet 13. april 2009 #752 Del Skrevet 13. april 2009 Takk Sunny - nei det var virkeligen ikke sånn det skulle gå .. Tante Grusom kommer nå... Har ikke riktigt insett det enda... Har IKKE lyst å jobbe i morgen Vil bare ligge under dyna å gråte. Uff så negativ jeg er, neste prøveperiode begynner vel ikke før i juli/august... Det er jo 100 år til da... Trist å høre, hadde egentlig troa på at du skulle lykkes. Merkelig det der, så mye mer optimistisk man er på andres vegne enn på egne... Jeg fikk dog beskjed om at siden det ble satt inn to egg, kunne det komme en mensenlignende blødning, og at det var bare det ene egget som kom ut. Jeg måtte ikke anta noe som helst uten å få det bekreftet ved test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 13. april 2009 #753 Del Skrevet 13. april 2009 Hei. Har så vidt vært innom her før og skrevet noen små ord her og der. Men nå er altså jeg og kjær i gang... så smått... Var til første konsultsjon med sykpleier og lege 26 mars. Mye info og ting gikk fort, men skal da klare å sette meg inn i ting Fikk beskjed om å ringe på mens i april, men den må jeg da starte selv....Provera fikk jeg, noen som vet hva dette koster ca? Har ikke fått vært på apoteket enda vært ferie og alt for mye som har kommet i veien og i tillegg så er det planlegging av Gruer meg litt til å begynne med sprøytene jeg da, men det tror jeg skal gå fint Men hvordan er det... man ringer på mens og så hva.... når er egguthenting da? Neste måned igjen? For det var snakk om at forsøkene alt skulle starte i juni/juli..om kapasitet, eller så ble det å vente helt til august da ferien var over. Jeg både gruer meg og gleder meg.... gruer meg til egguthentingen, det så litt sånn creepy ut for min del, men så mange andre har jo taklet det før meg, så da skal vel jeg klare det og. Jeg og de parene i gruppen min fikk for øvrig Menopur, den mest tungvinte varianten, men og den billigste. Spørs vel helt hva man legger i ordet billig..... Jeg har for øvrig tatt lap 2007 og da ble det også oppdaget endometriose. Men det er vel kanskje vanlig for oss med denne lidelsen.... veggene blir jo harde og tette, vokser sammen siden man ikke har eggløsning og mens som andre normale kvinner. I alle fall noe sånt jeg fikk fortalt. Det ble snakk om at man skulle nok forsøke ICSI på meg og kjære, så nå er det bare vente å se.... starte mens, ringe, hente mer medisiner og vente... vente..... Det var litt om min, eller vår start. Trist og lese over her Prinzess, sender deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 13. april 2009 #754 Del Skrevet 13. april 2009 Trist å høre, hadde egentlig troa på at du skulle lykkes. Merkelig det der, så mye mer optimistisk man er på andres vegne enn på egne... Jeg fikk dog beskjed om at siden det ble satt inn to egg, kunne det komme en mensenlignende blødning, og at det var bare det ene egget som kom ut. Jeg måtte ikke anta noe som helst uten å få det bekreftet ved test. Kjenner igjen det der med optimisme for andre enn sig selv.. Hvor langt i løypa er du da? Devilina - Velkommen til oss og takk for klemmen... Jeg finner så god støtte her inne, dere jenter er super !! Prada - Hvordan har det gått for deg ? Krysser fingrene for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilia Skrevet 13. april 2009 #755 Del Skrevet 13. april 2009 Kjenner igjen det der med optimisme for andre enn sig selv.. Hvor langt i løypa er du da? Ja, man ser da alltid et lyspunkt og en gnutte håp for andre, må vite...alle andre er jo "kjempeheldige" og det er kun vi selv som aldri får til noe... Man ser vel ikke verden med helt nøkterne øyne etter mange år som prøver. Løype...ja la meg nå se...er på rugedag 11, 14dpo. Masse mensmurringer, freakishly følsom luktesans og har egentlig prøvd å fortrenge hele greia. Har bevisst ikke kjøpt tester før påske, for jeg vil egentlig ikke vite. Sluttet å røyke da vi kom på venteliste, og har sverget på at dersom jeg ikke er gravid nå, skal jeg i det minste ha meg en røyk og kjøpe meg noe luksuriøst for alle pengene jeg har på "røykeglasset". Noe skal jeg ha igjen for å ha gått gjennom dette! (Har vi en "synes-synd-på-seg-selv-smiley"?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 13. april 2009 #756 Del Skrevet 13. april 2009 Fikk beskjed om å ringe på mens i april, men den må jeg da starte selv....Provera fikk jeg, noen som vet hva dette koster ca? Har ikke fått vært på apoteket enda vært ferie og alt for mye som har kommet i veien og i tillegg så er det planlegging av Gruer meg litt til å begynne med sprøytene jeg da, men det tror jeg skal gå fint Men hvordan er det... man ringer på mens og så hva.... når er egguthenting da? Neste måned igjen? For det var snakk om at forsøkene alt skulle starte i juni/juli..om kapasitet, eller så ble det å vente helt til august da ferien var over. Jeg både gruer meg og gleder meg.... gruer meg til egguthentingen, det så litt sånn creepy ut for min del, men så mange andre har jo taklet det før meg, så da skal vel jeg klare det og. Jeg og de parene i gruppen min fikk for øvrig Menopur, den mest tungvinte varianten, men og den billigste. Spørs vel helt hva man legger i ordet billig..... Jeg har for øvrig tatt lap 2007 og da ble det også oppdaget endometriose. Men det er vel kanskje vanlig for oss med denne lidelsen.... veggene blir jo harde og tette, vokser sammen siden man ikke har eggløsning og mens som andre normale kvinner. I alle fall noe sånt jeg fikk fortalt. Bryllup.. gratulerer... det er såå gøy (og slitsomt) å planlegge - når er den store dagen ? Om prøveperioden min.... De er litt forsjelliger regimer, jeg tok nedregulerende spray - Synarela 5 uker første forsøk og 3 uker andre forsøk. Jeg sprayede da 2 ganger om dagen 2 spray hver gang - et i hver nesebor. Etter det så tok jeg Menopur 2 ampuller bladet med 1 vannstoff i 11 - 13 dager samtidigt som jeg spraya med synarela men da med halvert dose. Sprøytene er ikke så ille som man tror, jeg blev van raskere enn jeg trodde var mulig.. 2 dager etter siste Menopur sprøyte så tok jeg Otrivelle som er en eggmodnings sprøyte og 2 dager etter så var det uttak. Uttak var for meg ganske smertsomt da jeg har lav smerteterskel, og det var vondt ca en uke etter. 2 dager etter uttak blev det satt inn egg, første førsøk så ville ingen egg dele seg etter befruktining så forsøket blev avbrutt ( det positive er at så lenge man ikke har hatt insetting så har man ikke brukt noen av de offentlige forsøkene). Dette forsøket så delte seg 2 egg ok, og begge blev satt inn. Ett egg var 4 delt og av "middels" kvalitet og det andre var 5 delt med litt bedre kvalitet. Jo og du begynner ikke med medisinerne før 3 uker etter at du ringt inn mensen.. Jeg har operert bort begge eggledene fordi jeg hadde tennisballstore cyster på begge og jeg mangler de flimmerhår som fanger opp egget ved eggløsning. Så her er det dessverre ikke mulig for noet egenhendigt mirakel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 13. april 2009 #757 Del Skrevet 13. april 2009 Løype...ja la meg nå se...er på rugedag 11, 14dpo. Masse mensmurringer, freakishly følsom luktesans og har egentlig prøvd å fortrenge hele greia. Har bevisst ikke kjøpt tester før påske, for jeg vil egentlig ikke vite. Sluttet å røyke da vi kom på venteliste, og har sverget på at dersom jeg ikke er gravid nå, skal jeg i det minste ha meg en røyk og kjøpe meg noe luksuriøst for alle pengene jeg har på "røykeglasset". Noe skal jeg ha igjen for å ha gått gjennom dette! (Har vi en "synes-synd-på-seg-selv-smiley"?) Jeg har vært festrøyker de siste 3 årene men sluttet før forsøk, var 30-om-dagen-røyker i 13 år så jeg har også sagt til meg selv at jeg skal kjøpe røyk og noe fantastiskt godt å drikke, jeg venter til tross for tante besøk og negativ test 2 dager til med giftstoffer og hvis jeg tester negativt da så er det fritt frem... Men jeg heier på deg og håper at du får oppleve lykkerus denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 13. april 2009 #758 Del Skrevet 13. april 2009 Takk for all nyttig info Prinzess.... Jøsses.... er litt av en prosess jeg har i vente skjønner jeg... håper bare kjære holder ut og er tolmodig... har veldige humørsvigninger til vanlig og så ekstra med sprøytene..... godt han driver å fikser og ordner i garasjen... furtebu, Bryllupet er for øvrig 20 juni GLEEEEDER OSS! Så i grunn litt stress med tanke på egguthenting og prøveforsøk mitt opp i alt dette, men.... hvorfor vente.... ting kan jo ta tid har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilia Skrevet 13. april 2009 #759 Del Skrevet 13. april 2009 Men jeg heier på deg og håper at du får oppleve lykkerus denne gang Jo takk for det, men skal se hvor lenge jeg kan bevare testfobien. Bryllupet er for øvrig 20 juni GLEEEEDER OSS! Så i grunn litt stress med tanke på egguthenting og prøveforsøk mitt opp i alt dette, men.... hvorfor vente.... ting kan jo ta tid har jeg skjønt. Gratulerer med forestående bryllup! Ikke noe å vente med, man kan ikke sette livet totalt på vent pga ivf heller. Bryllupet har dere i hvertfall garanti på utfallet av... Vi skal også gifte oss ganske snart...hmmm...å jøje meg, det er faktisk bare 26 dager til. Akk som tiden flyr når man bruker store deler av våren til å bo på hotell i Tromsø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 13. april 2009 #760 Del Skrevet 13. april 2009 26 dager!! oj oj!!! men... hotell? det var da svært til luxus da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå