Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

5 ting som får meg opp selv om denne prosessen er tuung til tider:

1) Sol

2) Mannen min

3) Samvær med dyr og barn jeg kjenner

4) Lese bøker

5) Yoga

Deres tur!:) 5 ting...

1. Min kjære

2. At bryllupet vårt snart er for tur

3. Gode venner

4. Hobyene mine (det er mange :) )

5. Sommeren (sol, varme, blomster, bade, ferie)

:) sånn, det var mitt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nå vurderer jeg (mannen er med) eggdonasjon på førstemann og adopsjon på andremann.. Er jeg helt rar? Jeg er ikke så opptatt av mine gener, jeg vil bare ha et barn..

Hva synes dere? Har dere tenkt tanken selv?

Hadde ikke nølt ved å bruke det om jeg måtte. Jeg synes ikke det er noen som helst forskjell på eggdonasjon og sæddonasjon.

Diskriminerende at eggdonasjon ikke er tillatt i Norge når man kan få sæd. Hva er forskjellen liksom? Er vel like mye arvemateriale i begge deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg forhåpentligvis snart i gang med en ny runde! Bestilt Puregon idag! Noen som vet hvor lenge det er vanlig å bruke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg forhåpentligvis snart i gang med en ny runde! Bestilt Puregon idag! Noen som vet hvor lenge det er vanlig å bruke dette?

Gikk du ikke på sprøyter forrige gang? Trodde det var mye det samme antall dager uansett...

Jeg skulle gå 10 dager på Puregon, men måtte gå noen dager ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du ikke på sprøyter forrige gang? Trodde det var mye det samme antall dager uansett...

Jeg skulle gå 10 dager på Puregon, men måtte gå noen dager ekstra.

Joda, gjorde det. Håper for guds skyld ikke jeg må bruke sprøytene like mange dager nå. Gikk nesten 3 uker på sprøytene sist gang.. og enda ble ikke eggene store nok...

Må forresten rose sykehuset "mitt" litt nå. ringte dit på fredag formiddag og lørdag morgen lå sprøya, bruksanvisning og resept på Puregon i postkassa mi! syns det var kjapt levert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :)

Ja, nå er det vår tur. :)

I dag har vi vært på vår første time på Aleris og har fått med resept på både nesespray og sprøyter.

Jeg har spraystart i uke 31 og egguttak uke 35.

Trodde ikke det kom til å bli noe før ut i september eller noe jeg, så er litt "betutta" her jeg sitter. Men på en positiv måte.. hehe

Vi må jo vente på noen blodprøvesvar og se om svømmerne til Mr.Mr. gjør jobben sin før vi er helt i gang da men.. Vi får håpe det ikke er noe der da. :)

Og så har jeg slutta å røyke!! (Kryss i taket!!) Ikke lett etter over 20 år med dårlig uvane, men jeg har klart det til nå.. Tok den siste røyken på torsdag i forrige uke, så det er ikke så lenge enda, men nok til å kjenne at jeg har det mye bedre allerede og at jeg SKAL klare det.

Jeg klarte det ikke når jeg gikk gravid med mine to jenter, men nå er det liksom annerledes alt sammen.. Vanskelig å forklare.. Jentene har jeg fra et tidligere forhold og de var jo ikke så planlagte som dette her da.. :)

Jaja, det var litt fra meg om meg.

Ønsker alle en fortsatt fin dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De av dere som er litt inn i gamet her nå... hva koster de forskjellige medisinene? Det dumper nok ned en resept i postkassen vår i juli en gang.... dessverre husker jeg ikke hva jeg skulle starte på igjen..... men greit å være sånn ca forberedt på pris... fikk ikke dette opplyst på RH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke i hodet, vi brukte ca. 5-7000 på første ivf.

Men på felleskatalogen.no, nederst under hvert preparat så finner du priser på de ulike størrelsene med medisin, veldig greit og nøyaktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva slags medisiner du skal bruke da?

kjøpte 900IE med Puregon på tirsdag, EN sprøyte. Pris. 3600kr :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke i hodet, vi brukte ca. 5-7000 på første ivf.

Men på felleskatalogen.no, nederst under hvert preparat så finner du priser på de ulike størrelsene med medisin, veldig greit og nøyaktig :)

Søren at jeg ikke tenkte på det... da kan jeg sjekke når jeg kommer på jobben :) Må bare lete litt i papirene mine og sjekke hva jeg skulle ha :) Tror det var noe på M......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på menopur i mer enn 11 dager. Til sammen (spray, sprøyter og eggløsningssprøyte) tror jeg kostet ca. 10.000, men det var fordi jeg gikk på max dose menopur (4 flasker tørr stoff).

Ønsker alle jenter her lykke til med IVF, ICSI, osv.

og

GOD SOMMER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. MENOPUR er det. Skulle gå på minste dosen jeg da, så får vi se om det funker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73

Endelig!!

Nå skal jeg få satt inn egg (forhåpentligvis) snart. Tok ut egg i januar, men har ennå ikke fått satt inn noe... :sukk:

Så, om nå kroppen vil funke på et skikkelig vis, så ser det ut til at det blir innsetting om ikke alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!

Nå skal jeg få satt inn egg (forhåpentligvis) snart. Tok ut egg i januar, men har ennå ikke fått satt inn noe... :sukk:

Så, om nå kroppen vil funke på et skikkelig vis, så ser det ut til at det blir innsetting om ikke alt for lenge :)

Åhh Fisk!! Håper virkelig kroppen din fungerer skikkelig nå og at dere får en innsetting :hoppe:

:kose:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper virkelig jeg også.

Selv skal jeg melde mens i juni og juli, før jeg begynner med spray i august. Om info fra Riksen blir holdt, og alt går bra, er vi kanskje foreldre rundt denne tiden neste år.....blir spennende.

Ønkser alle her inne en riktig god sommer.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble usikker på om jeg har nevnt det før, men både jeg og min mann er godt voksne. Jeg nærmer meg 35 han nærmer seg 37 ,Vi møttes for 3 år siden, og forøskte å få barn før han ble syk, men vi rakk bare prøving i ca 3 mnd-og det er ikke akkurat så mye. JEg sluttet på p-pillen ca 1 mnd før det igjen, og fikk raskt normal syklus.

Så dette var litt mer info om oss.

Kos dere i helga.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe ventelisteplass på meg dessverre, så da blir det spraystart i august i stedet.

Men da får jeg flott hormonfri sommer, det blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe ventelisteplass på meg dessverre, så da blir det spraystart i august i stedet.

Men da får jeg flott hormonfri sommer, det blir deilig!

Veldig kjedelig at det ikke ble noe ventelisteplass på deg, å vente mer enn nødvendig er vel noe av det mest kjedlige oppi det hele!

Men jammen er det er deilig å være hormonfri :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! På mandag skal jeg på innsetting! :)

Fikk ut 6 egg igår, og 4 hadde blitt befruktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...