Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

26 dager!! oj oj!!! men... hotell? det var da svært til luxus da... ;)

Er ikke noe stress å gifte seg når man stikker av for å gjøre det. ;)

Tro meg, er ikke mye luksus over å være nesten tre uker i Tromsø i forbindelse med uttak og innsetting. Er noe herk å bo langt unna behandlingssted, vet ikke helt hvor det ble av siste del av mars, men hva gjør man ikke for å prøve å få barn før det er for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å såpass.... synd at du ikke kjenner noen du kunne ha bodd hos der oppe da. koster jo litt etterhvert og. Hadde de mere ledig kapasitet der eller siden du dro dit? Eller bor du i huttiheita og det sykehuset er faktisk det største og nærmeste?

Lykke til i alle fall. Krysser alt som er for at det skal klaffe da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prøverørsammenheng er hele Nord-Norge huttiheita...er kun Tromsø som gjør det her nord. Det blir fort ganske mye ekstra penger i opphold, ja. Som om ikke dette var dyrt nok i utgangspunktet.

Får mindre og mindre tro på klaff, men vi får se. Det kan jo skje et mirakel... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne hatt behandling i Tromsø, for de langtidsdyrker, som eneste offentlige sykehuset. Men vi bor alt for langt unna dessverre.

Ikke det at langtdisdyrking er det eneste som avgjør om man blir gravid, men etter alt for mange negative forsøk så finner man alltid noe som kan gi litt håp, som langtidsdyrking ;)

Jeg har tatt blodprøve i dag - og den ble ikke ferdig analysert i dag! Enda jeg var der i god tid innen fristen for å få svar i dag. Aldri opplevd før, men det hadde visst vært fult kaos på lab'en. :kjefte:

Men, de ringer meg i morgen når resultatet kommer, sånn at jeg slipper telefonkøen. Har tatt en test hjemme, så er ikke veldig spent, men forsøket er jo ikke avsluttet før svaret har kommet, så jeg skal ikke deppe før i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hva som er optimalt mtp. eggposer og størrelser på disse? Jeg skjønner jo at det varierer og at det er kvaliteten som betyr noe. På HUS sine sider står det at de får ut i gjennomsnitt 8-10 egg.

Jeg har vært inne i dag og fikk oppgitt at det var ca. 11 eggposer i 9-13mm så langt og de sa at det var perfekt. Så da må jeg jo tro på det. Var veldig lettet over at kroppen min reagerer som den skal så langt i prosessen. Ny ul om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strix - høres veldig lovende ut da, et flott antall. Og alle var ganske jevnt store.

På Rikshospitalet sider de også at 8-10 er optimalt. Og eggene er vel 18-20 mm når de tas ut om jeg ikke husker helt feil.

Lykke til - dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjerne hatt behandling i Tromsø, for de langtidsdyrker, som eneste offentlige sykehuset. Men vi bor alt for langt unna dessverre.

Ikke det at langtdisdyrking er det eneste som avgjør om man blir gravid, men etter alt for mange negative forsøk så finner man alltid noe som kan gi litt håp, som langtidsdyrking ;)

Joda, Tromsø har sine klare fordeler også, her tar man mot alle halmstrå man finner for å øke sjansene. :jepp:

Noen her som vet hva som er optimalt mtp. eggposer og størrelser på disse? Jeg skjønner jo at det varierer og at det er kvaliteten som betyr noe. På HUS sine sider står det at de får ut i gjennomsnitt 8-10 egg.

Jeg fikk beskjed om at det optimale var ca 10. Det tenderte ofte til å bli dårligere kvalitet dersom det var mange flere egg. Er jo sikkert mange variabler å ta hensyn til, men sånn ca der var visst bra.

Endret av Kamilia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt satt inn i ting enda, men hva er langtidsdyrkning? :)

Tromsø dyrker eggene i opptil 5 dager før innsetting, slik at de blir til blastocyster før insetting. Dette øker sjansen for å velge det mest levedyktige egget. Blir færre egg til frys, men generelt bedre kvalitet på de eggene som overlever til dette stadiet...tror jeg... (følger ikke alltid så nøye med når folk forklarer) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...siden jeg først er her, og har dere eksperter her... Når regner man med at man kan teste og være rimelig sikker på å få korrekt svar? Har fått rekvisisjon på blodprøve 22.04, som er først rugedag 20! Må vel gå an å teste før den tid?

På den annen side, er det kanskje like greit å ikke gjøre det. Syns å huske fra sist gang at det tok lang tid før det slo ut på test, men nå har det vel skjedd saker og ting på testefronten de siste 15 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt blodprøve i dag - og den ble ikke ferdig analysert i dag! Enda jeg var der i god tid innen fristen for å få svar i dag. Aldri opplevd før, men det hadde visst vært fult kaos på lab'en. :kjefte:

Men, de ringer meg i morgen når resultatet kommer, sånn at jeg slipper telefonkøen. Har tatt en test hjemme, så er ikke veldig spent, men forsøket er jo ikke avsluttet før svaret har kommet, så jeg skal ikke deppe før i morgen!

Masse lykke til i dag Prada !!!!! :hug:

Jeg har vært inne i dag og fikk oppgitt at det var ca. 11 eggposer i 9-13mm så langt og de sa at det var perfekt. Så da må jeg jo tro på det. Var veldig lettet over at kroppen min reagerer som den skal så langt i prosessen. Ny ul om noen dager :)

Så bra Strix :duskedame: Dette blir kjempespennede !!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...siden jeg først er her, og har dere eksperter her... Når regner man med at man kan teste og være rimelig sikker på å få korrekt svar? Har fått rekvisisjon på blodprøve 22.04, som er først rugedag 20! Må vel gå an å teste før den tid?

På den annen side, er det kanskje like greit å ikke gjøre det. Syns å huske fra sist gang at det tok lang tid før det slo ut på test, men nå har det vel skjedd saker og ting på testefronten de siste 15 år?

Ja du kan teste før den tid !! Klinikken jeg går til bruker rugedag 13 som testdato.. Og en annen sak, en har vel fått blødning allerede på rugedag 20 hvis det skulle være negtivt :sjenert:

Med clearblue sine tester så kan man i dag teste fra 4 dager før forventet mens, men det er dog da bare 50 % som slår ut 4 dager før hvis den er positiv, så det er gjerne lurt å vente et par dager til hvertfall..

(noen slår ut sent på tester pga lavere hcg mengde ) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du kan teste før den tid !! Klinikken jeg går til bruker rugedag 13 som testdato.. Og en annen sak, en har vel fått blødning allerede på rugedag 20 hvis det skulle være negtivt :sjenert:

Med clearblue sine tester så kan man i dag teste fra 4 dager før forventet mens, men det er dog da bare 50 % som slår ut 4 dager før hvis den er positiv, så det er gjerne lurt å vente et par dager til hvertfall..

(noen slår ut sent på tester pga lavere hcg mengde ) ..

[/quote

Jo, det høres jo greit ut, men når i all verden er forventet mens da? Har jo gått så lenge på hormoner nå, at man kan jo ikke regne med normal syklus. Er så grønn i gamet at det er nesten pinlig. :sjenert:

Krysser fingrene for at du får et overraskende svar på blodprøven i dag, Prada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte sykepleieren - og det var selvfølgelig negativt. Ikke klaff denne gangen heller :grine:

Skal ringe inn når mensen kommer, men antakelig blir det ikke nytt forsøk før over sommeren - og det er lenge til... Det blir i så fall vår siste IVF offentlig.

Jeg er drittlei hele prøvegreia, alle hormonene og det pyskiske. Vet ikke om jeg orker mer. Samtidig nekter jeg å gi opp, skal få et søsken til, har jo klart det en gang. Frusterende...

Men da er 9. søskenforsøk historie. Ingen optimisme å spore her i dag kjenner jeg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det høres jo greit ut, men når i all verden er forventet mens da? Har jo gått så lenge på hormoner nå, at man kan jo ikke regne med normal syklus. Er så grønn i gamet at det er nesten pinlig. :sjenert:

Når du har satt inn egg så vil det jo komme en blødning etter 14 dager om man ikke har blitt gravid.. Om noen ikke har helt regelmessig syklus så er det som oftest eggløsningen som kommer litt senere, men i tlfelle her, der vi tar eggløsningssprøyte, henter ut og vet nøyaktig nårtid dem setter inn egg- så skal ikke blødningen komme senere enn anntatt..

Da ringte sykepleieren - og det var selvfølgelig negativt. Ikke klaff denne gangen heller :grine:

Skal ringe inn når mensen kommer, men antakelig blir det ikke nytt forsøk før over sommeren - og det er lenge til... Det blir i så fall vår siste IVF offentlig.

Jeg er drittlei hele prøvegreia, alle hormonene og det pyskiske. Vet ikke om jeg orker mer. Samtidig nekter jeg å gi opp, skal få et søsken til, har jo klart det en gang. Frusterende...

Men da er 9. søskenforsøk historie. Ingen optimisme å spore her i dag kjenner jeg. :tristbla:

:troest: off :( Hva kan jeg si Prada :sukk:

Nå ble jeg virkelig lei meg...

Sender masse varme klemmer din vei :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Prada, kjedelig... Vet ikke hva jeg skal si... :sjenert:

Syns vi trenger noen gode nyheter her inne snart.

:sukk:

Prinsen her hjemme synes at vi burde vente til høsten med neste runde jeg lurer på om det ikke er bedre å være hormonell mens det fortsatt er sol og varme i luften. Liksom litt enklere når det er lyst ute og man kan kose seg ute.

Hmmm... vi har litt tid å bestemme oss...

Har akkurat åpnet en flaske med fantastisk Riesling og tenkte kose meg med den nå.

Ha en fin kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye! Flott å ha noen trøstende medsøstre her. :klem:

Mye tanker og følelser som sliter i kroppen i dag. Men jeg nekter å gi meg, en gang skal det går bra!

Håper mensen kommer snart, slik at jeg får avtalt nye datoer. Men det blir nok ikke nytt forsøk før over sommeren. Det er leeeenge til det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...