Bokalven Skrevet 31. januar 2009 #401 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg er så stolt av deg! Litt midunnelig på kompisen min som er hos dere nå... Jeg har ikke sett småtten siden i sommer! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #402 Del Skrevet 1. februar 2009 Igår var jeg på barseltreff, og det var veldig koselig Plutten satt fornøyd og lekte på gulvet lenge. De andre babyene var ikke skummle (men heller ikke spennende), og han klarte å stjele en leke fra en av de andre babyene. Da kanskje han er klar for barnehage alikevell! De andre babyene åler seg rundt på gulvelt, men han er den eneste som har begynt å gå :rødme: Når vi kom hjem oppdaget jeg at han hadde fått to tenner til. Det forklarer jo all sikklingen. Selv med smekke blir han søkk våt på en time. På kvelden var det lutefisklag. Jeg var med som pynt (jeg spiser ikke lutefisk og var eneste jenten). Det var utrolig koselig, og jeg tror ikke det ødela kvelden at det var med en jente (dette er en tradisjon disse guttene pleier å ha). I morges fikk jeg endelig begynt å gå igjennom klærne til lillegutt og sortert ut de som er blitt for små. Det var koselig å se igjenn alle de små klærne, og jeg gleder meg til å få en som kan fylle dem igjen Nå sover begge "mennene" mine, og jeg skulle egentlig være flink å lese videre. Skulle bare innom KG litt først... Bokalven: Jeg ser at du kommer nedover om to måneder og 8 dager, så vi får passe på at du får møtt plutten da! Da har jeg jo en flott unnskyldning til å møte deg selv :gjeiper: Er det i påsken du kommer? Purple: Kurset jeg har begynt på nå heter Finansregnskap. Det hele skal om noen år forhåpentligvis bli en bachelor i økonomi. Dette kurset er jo mer eller mindre jobben min, så så langt har det vært latterlig enkelt (har lest de tre første kapittlene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 1. februar 2009 #403 Del Skrevet 1. februar 2009 Har han begynt å gå allerede? Wow! Da er han hvertall klar for barnehagen! Og jeg trodde lillebror var tidlig ute når han gikk ved ni måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. februar 2009 #404 Del Skrevet 1. februar 2009 Bokalven: Jeg ser at du kommer nedover om to måneder og 8 dager, så vi får passe på at du får møtt plutten da! Da har jeg jo en flott unnskyldning til å møte deg selv :gjeiper: Er det i påsken du kommer? Ja, jeg ankommer byen seint skjærtrsdag kveld og reiser mandag morgen. Så det blir ikke så lang tid jeg er nedover. Jeg er egentlig rimelig fullbooket allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #405 Del Skrevet 1. februar 2009 Nå har besøket vårt dratt. Veninnen min kom på besøk med familien sin, som inkluderer en 4-åring og en 1-åring. Det var en veldig koselig kveld, men når de dro var det leker overalt, og en helt utrolig mengde smuler under bordet. Men med hjelp av mannen er det allerede rent og ryddig her. Det lille som er igjen skal han ta imorgen. Jeg har en fantastisk mann En time før de skulle komme gikk pluttselig brannalarmen. Det viste seg at det var leiboeren vår som lagde mat. Alarmen ulte så utrolig at jeg ikke ville ha lillegutt inne. Nede i gangen møtte vi på naboen, og de hadde barnebarnet sitt på besøk. Jeg og lillegutt ble med inn og lekte, mens mannen prøvde å få skrudd av alarmen, og måtte tilslutt klippe over ledningen. Så nå må han ringe alarmselskapet og få alt reparert og satt opp imorgen. Dette resulterte også i at jeg ikke fikk satt lasagnan inn i ovnen før gjestene skulle ha kommet, men det gikk greit, for de var nesten en time forsinket. Greit med småbarnsforeldre som alltid er forsinket noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #406 Del Skrevet 3. februar 2009 Har følt meg skikkelig sliten de siste par dagene. Kommer hjem fra jobb og er klar til å gå og legge meg. Har jo sammlet litt energi til å leke med plutten, men det er stort sett det. Mannen har vært så flink og laget middag til meg også. Nå skal jeg straks gå og legge meg, skal bare pakke en badebagg til imorgen først. Får se når jeg rekker en dagbokrunde. Skak på sykebesøk både imorgen og torsdag. Grafica: Han går ikke alene, han trenger to hender å holde i. men det er helt klart målbevist gåing. Han ser på en ting, og så går vi bort til den. han har også lært seg til at han må sette seg ned hvis han vil undersøk noe, og ikke bare slippe hendene mine pluttselig. Jeg har ingen å egentlig følge med på, så jeg aner ikke om han er tidelig eller sent ute med ting. Sammenligner jo litt med barna i barselgruppen, og ingen av de går enda, men de kan andre ting som plutten min ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 3. februar 2009 #407 Del Skrevet 3. februar 2009 Eldste lillebror som ble født til termin gikk når han var ni, jeg var nøyaktig ett år og født to uker tidlig, mens mine to minste brødre som begge er født fem uker for tidlig var godt over et år, nærmere halvannet, når de begynte å gå ordentlig på egenhånd. Jeg vil tro han er ganske normal i utviklingen Høres sånn ut. Du må ta bilder av ham og vise meg på neste treff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #408 Del Skrevet 7. februar 2009 På torsdag kveld døde først vaskemaskinen og så laptoppen min Vaskemaskinen klarte jeg å fikse, men laptoppen nekter å skru seg på. Så nå får jeg ikke sittet noe særlig på KG. Og ikke får jeg lest mail ,eller spilt spill, eller bare rotet bort tiden min Litt positivt er det jo. Igår kveld leste jeg et nytt kapittel i pensumboken og løste oppgavene, og etterpå begynte jeg på kjolen til Ansjoni. Mannen var nesten litt misunnelig. Begge to tilbringer utrolig mye tid forran PCen, og klarer ikke å rive oss bort. "skal bare" "litt til" "straks ferdig" osv. Nå som jeg var nødt fikk jeg endelig gort noe fornuftig. men er fortsatt lei meg da. Når plutten har våknet skal vi ut på skitur. Må bare hjem til foreldrene mine og hente pulken først. Mannen har pakket stor niste og alt, men jeg tror jeg skal si at det bare blir en litten prøvetur idag. Jeg vet at han bare prøver å være veldig romantisk, for igår var det tre år siden han fridde på skitur. Men jeg er ikke så veldig glad i å stå på bortoverski jeg... Håpet er at hvis jeg blir med ham på langren, så blir han med meg på slalom. Jeg skal se om jeg fåt til noen bilder, Grafica. men alle bildene vår ligger jo på laptoppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 7. februar 2009 #409 Del Skrevet 7. februar 2009 Ikke stress med bildene Leit med laptopen da Kjenner meg veldig igjen i det at dataen tar veeeeeeldig mye tid! Jeg tenkte liksom til nyttår at i år skulle jeg prøve å begynne å tegne igjen, menneh... Har ikke tatt i en eneste blyant så langt, for å si det sånn! Er ikke noe glad i bortoverski jeg heller, det er så kjeeeeedelig! Heldigvis har jeg greid å vri meg unna alle hytteturer siden jeg ble sammen med Sondre, men mamma har nedlagt veto for påska i år, da SKAL vi være med, enten vi vil eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #410 Del Skrevet 7. februar 2009 Som alltid ble skituren ganske koselig når vi først kom ut i løypen. Det er mest det at vi alltid bruker så lang tid på å komme oss ut av døren at jeg er sliten og svett lenge før vi kommer frem. Det hjalp jo heller ikke at vi måtte måke oss vei ut av garasjen. Dumme ISS som ikke klarer å måke til avtalt tid Jeg får stadig vekk høre at vi kler på plutten alt for lite (ikke det at han noen gang klager), så da tenkte jeg at det var best å passe på ekstra nå som vi skulle ut på tur i vinterkulden. Det ble ullundertøy under de vanlige klærne, og ullgenser og ullsokker utenpå. Så inn i vinterdressen, og på med skjerf og to luer. I pulken la jeg to saueskinn. Stakar var så overopphetet at han klagde hele veien frem. Det ble ikke bra før vi stoppet opp og tok av ham to av lagene. Etter det sovnet han, og våknet når det begynte å bli for mye snø i ansiktet. Så idag har vi lært hvordan å sette sammen pulken, å høre på oss selv og ikke andre om hvor mye vi skal kle på plutten, og at det er dumt å dra på skitur i snøvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 7. februar 2009 #411 Del Skrevet 7. februar 2009 Det siste kunne jeg fortalt deg, jeg har fortsatt fryktelige minner fra en skoleskitur, hvor alle var hvite foran og vanlige bak Fint at dere hadde en koselig tur da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #412 Del Skrevet 8. februar 2009 Nå er middagen fortært og jeg har sneket meg på mannens laptop igjen. Det ser ikke ut til at vi klarer å få fikset min. Så nå må jeg ut og kjøpe ny, men det har jeg ikke råd til. Gikk igjennom all informasjonen jeg nå mister. Tok backup i høst, så det er ikke så ille som det kunne ha vært. Men litt er det jo. Blandt annet alle bankutskriftene og regnskapet som skulle fortelle meg når jeg hadde råd til å kjøpe meg ny laptop Jeg har fått gjort en del idag, når jeg nå ikke kan sitte på internet hele dagen lenger. Jeg har: * Lest igjennom en stor bunke blader og aviser * Ryddet ut av to esker fra kjelleren * Lekt masse med plutten * Laget middag * Laget ferdig kjolemønsteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 8. februar 2009 #413 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei. Så koselig det hørtes ut med skitur! Det er det lenge siden jeg har gjort, men kjenner det kribler litt nå når det er så mye snø. SÅ utrolig kjedelig at laptopen din tok kvelden. Man har jo brått hele livet sitt på pcn, men flaks at du tok backup i høst da. Jeg har ingen backup, og det burde jeg kanskje vurdere... Håper du får en fin uke, og at du snart får ny til ny laptop! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. februar 2009 #414 Del Skrevet 9. februar 2009 Men hva er det som er feil med laptopen da? Har disken røket, eller er det hovedkortet? Har dere hatt den inne til rep? Hvis disken ikke har røket, (og selv hvis det er feil på disken) så kan det være mulig å få ut data fra den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 9. februar 2009 #415 Del Skrevet 9. februar 2009 Bla bla bla gibberish bla bla bla Er godt at det er noen som har peilig på data, som kan få oss som ikke er så gode på det inni maskina til å forstå litt! Kara: Harddisken på forrige laptopen min var knekt, og likevel greide de å få tatt backuo av 99% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #416 Del Skrevet 10. februar 2009 Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg om at følte meg nedfor, og så kom jeg borti "slette innlegg"-knappen på keybordet Måtte gå og gråte litt på skulderen til mannen. Det er lenge siden sist... Jeg kjenner at den sosiale "angsten" min kommer krypende igjen Har hatt en lang periode hvor jeg har hatt selvtillitt og klart å være sosial, men de siste par dagene har det sakte snudd. jeg vurderte seriøst å ikke dra på babysvømmingen imorgen. Når jeg føler meg slik orker jeg ikke å ta kontakt med venner. Og så får jeg dårlig samvittighet for å ikke kontakte dem, og da blir det enda vanskeligere å møte/kontakte dem. Det er da jeg finner på å avlyse i siste liten, som igjen bare gjør alt enda værre. Tanken på å treffe fremmede, og "halvkjente" kan gjøre meg kvalm og svimmel. Jeg gleder meg fortsatt til treffet på fredag, men kjenner at jeg ikke gleder meg like mye som i forrige uke. Håper jeg ikke begynner å grue meg, for jeg er egentlig helt sikker på at jeg kommer til å kose meg masse når jeg først kommer dit. Vil ikke være sånn. Var så fornøyd med å klare å være sosial og spontant ringe til venner uten annet å si en 'hei' Jeg hadde egentlig tenkt til å inivtere til whisky-treff, men det vet jeg ikke om jeg tørr lenger. Så herved oppfordres noen andre til å ta initiativ til treff, og så lover jeg å være med! Tror jeg skal tvinge meg selv til å sende en melding til jentene fra barselgruppen før jeg legger meg, så blir det ikke så skummelt å treffe dem imorgen. Og så skal jeg legge meg tidelig, for det hjelper ihvertfall ikke å være trøtt og sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. februar 2009 #417 Del Skrevet 10. februar 2009 Sånne dager er vonde når de er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 10. februar 2009 #418 Del Skrevet 10. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #419 Del Skrevet 11. februar 2009 Dagen idag ble ikke så dum som jeg fryktet. Var i ganske dårlig humør da jeg sto opp, men det ble bedre iløpet av dagen. Hadde fortsatt ikke lyst til å dra på babysvømming, men jeg har en avtale med mannen om at han kjører plutten opp til jobben for meg, og da følte jeg at jeg måtte dra. Og det er jeg glad for! Plutten var utvilt, og vi koste oss og lo masse. jeg klarte å blokere ut de andre foreldrene, og vi lekte i vannet som om det bare var oss to. Absolutt den beste babysvømmingen vi har hatt så langt. Da jeg kom hjem var jeg helt utslitt, men mannen skulle absolutt ha meg med til butikken. Men så laget han middag og gav meg massasje etterpå, så det var verdt det. jeg har egentlig bestemt meg for å gjøre noe nyttig hver kveld jeg er hjemme, men tror jeg står over i kveld. Tror heller jeg går og legger meg tidelig igjen. Enigma: Jeg vet ikke hva som er feil på laptoppen. Når jeg trykker på knappen så lyser det litt, og så slukker den igjen, uten å lage noe lyd. Det eneste jeg vet er at det ikke er strømledningen eller batteriet. Hvor mye koster det evt å få ut info fra disken? Det er liksom ikke så mye, så jeg har ikke lyst til å bruke mange penger på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #420 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg hadde det utrolig koselig med alle sammen på fredag. Tusen takk! På lørdag dro jeg og faren min på slalom. Det var helt fantastisk føre, kan ikke huske sist det var så bra. Gleder meg til å stå igjen. Jeg trenger nok egentlig nytt utstyr, men føler ikke at jeg kan bruke mange tusen kroner på noe jeg bare bruker et par ganger i året. Ellers føler jeg meg ikke så veldig sosial om dagen, så jeg vet ikke hvor mye jeg orker å skrive fremover. Skal prøve å komme meg på neste treff, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå